Üzenőfüzet

Rajtad a sor! Véleményed van a világról? Igazságtalanság ért? Írd meg nekünk, mi megjelentetjük.

uzenofuzetblog@gmail.com

közösség

     

Friss topikok

Címkék

2015 (1) 56 (1) 5 dolog (1) adatvédelem (1) Áder János (1) aláírásgyűjtés (1) Alaptörvény (2) alkoholstratégia (3) Alkotmánybíróság (1) államadósság (4) állásinterjú (1) álláskeresés (2) állatkert (1) Amerikai Horror Sztori (1) anyáknapja (1) árfolyam (1) árvíz (1) átadás (1) Auchan (1) autó (3) Bajnai Gordon (34) Balogh József (1) baloldal (1) Baloldali összefogás (1) bank (1) Bécs (1) békemenet (1) Belügyminisztérium (1) BKK (1) BKV (1) BKV-ügy (2) Budai Gyula (1) bukás (1) CBA (2) cirkusz (1) családon belüli erőszak (1) Csányi Sándor (1) Demszky Gábor (1) Deutsch Tamás (1) devizahitel (5) DK (5) dohányzás (10) Dopeman (2) drog (1) drogteszt (1) egészségügy (2) egykulcsos adó (4) Együtt 2014 (22) elégtelen (9) ellenforradalom (1) ENSZ (1) EP-választás (2) építkezés fail (3) Erőss Zsolt (1) Erzsébet tér (1) EU (3) Facebook (2) fejlesztés (2) Felcsút (2) fesztivál (4) fiatalok (3) Ficsor Ádám (1) Fidesz (70) film (1) fizetés (1) FKF (3) FKGP (1) foci (20) Fodor Gábor (1) földrengés (1) földtörvény (4) forint (3) forradalom (1) Freak Show (1) FTC (2) Gabriel García Márquez (1) geci (2) gigahitel (1) Godzilla (1) Gomba (1) gyermekvédelem (1) Gyurcsány Ferenc (15) Habony Árpád (1) hadsereg (1) Hagyó Miklós (4) halálhír (1) Harrach Péter (1) hegymászás (1) Hír TV (1) hitelszerződés (2) Hoffman Rózsa (2) hóhelyzet (1) homok (1) húsvét (1) Huszti Szabolcs (1) IMF (2) infláció (3) Ingress (1) internetadó (2) játék (2) Jobbik (12) jobboldali média (1) John Marshall (1) José Mujica (1) jövő (1) kampány (7) Karácsony Gergely (1) kátyú (1) KDNP (5) Kerényi Imre (2) kétharmad (1) Kína (1) Kocsis Éva (1) Kocsis Máté (1) Kóka János (2) költségstop (1) költségvetés (1) kommunista (1) Korea (1) kormány (1) Kormos Kata (1) környezet (4) környezetvédelem (1) Kósa Lajos (1) Kossuth Rádió (1) Kossuth tér (2) Kövér László (2) középosztály (1) közpénz (3) közvéleménykutatás (2) kritika (1) Kubatov (2) külföld (2) kultúra (1) Kumin Ferenc (1) kutya (1) Láng Zsolt (1) Lázár János (9) LEGO (1) levél (4) LMP (10) London (1) Magyar népmese (1) maláj gép (1) Margit híd (1) marketing (1) Matolcsy (1) Matolcsy György (6) média (1) Meggyes Tamás (1) megszállás emlékmű (1) melegjogok (1) meme (1) merénylet (1) Mesterházy Attila (9) metró (2) Mezőkövesd (1) MLP (1) MNB (3) Molnár Gyula (1) MSZP (22) MTI (2) munkahelyteremtés (1) munkanélküliség (1) mutyi (2) Napóleon (1) NATO (1) NAV (3) Navrasics Tibor (1) Nemzeti Italbolt (1) Nemzeti Pedagógus Kar (1) ner (1) Nokia doboz (2) nyelvvizsga (1) Ócsa (1) oktatás (8) Orbán Viktor (61) Óriáskerék (1) óriásplakát (5) Origo (2) Oroszország (6) országjárás (4) orvvadászat (1) Orwell (3) összefogás (1) Összefogás (1) összetartás (1) Oszkó Péter (1) őszödi beszéd (1) osztályozó (1) Ozora (1) Paks (5) paksi bővítés (1) Párizsi Udvar (1) pazarlás (1) pedagógus (1) pedagógusok (1) példa (2) PM (1) Pokorni Zoltán (1) politika (1) portré (1) PSZÁF (1) puccs (1) Puch László (1) Putyin (4) rajzfilm (3) rasszizmus (1) rászorulók (2) rendőri túlkapás (1) rendőrség (5) rezsicsökkentés (11) Rogán Antal (4) rokkant (1) romkocsma (2) RTL (2) sajtószabadság (5) Schiffer András (1) sci-fi (1) Scmuck Andor (2) segítség (2) Simicska (4) Simon Gábor (1) sorozat (1) sport (2) stadionépítés (2) Szahara (1) szavazás (3) Századvég (1) SZDSZ (3) szegénység (11) Székely Ildikó (1) Széles Gábor (1) szemét (1) szesztilalom (1) szex (2) Sziget (1) Szigetvári Viktor (4) Szijjártó (1) Szijjártó Péter (1) színház (1) szobor (1) szociális (1) szovjet emlékmű (1) születésnap (2) szünidő (1) támogatás (3) tanácsok (1) tankönyv-mutyi (1) tankönyvlista (1) Tarlós István (2) társkeresés (2) településfejlesztés (3) testnevelés (1) történelmi tévhit (1) torzszülöttek (1) trafiktörvény (17) tüntetés (4) ügynök (1) Ukrajna (2) urbán (1) utcaátnevezés (1) választás (10) választási csalás (2) választások (2) Varga Mihály (1) Várkert Bazár (2) Városliget (1) végtörlesztés (1) vicces kép (20) vicces videó (3) videó (1) világbajnokság (1) vízilabda (1) Vona Gábor (2) zene (3) Címkefelhő

Bajnai elbukott

2013.07.15. 13:23 | Üzenőfüzet | 277 komment

Címkék: MSZP Mesterházy Attila Bajnai Gordon Együtt 2014

Török Gábor a blogján megjelenő “minielemzéseiben” a lehető legritkábban szokott egyértelműen állást foglalni. Épp ezért akadt meg a szemünk pár nappal ezelőtti írásán:

“Most mégis valami olyasmiről szeretnék beszélni, ami ebbe a körbe tartozik: valamiről, ami szerintem mára eldőlt. Bajnai Gordonból sok minden lehet még politikai karrierje alatt. Lehet egyszer akár még ismét miniszterelnök, akár köztársasági elnök, akár uniós biztos, vagy bármilyen más fontos beosztás birtokosa. Egy valamire, úgy látom, már biztosan nincs esélye: a 2014-es választási kampányban nem lesz a baloldal közös miniszterelnök-jelöltje.” (...) talán már határozottan kimondható: Bajnai Gordon tavaly ősszel elkezdett kísérlete, amely arra irányult, hogy a volt miniszterelnök legyen a baloldali ellenzék közös kormányfő-jelöltje, elbukott.”

Névtelen_1.jpg

Olvasóink számára nem titok: mi is ezen az állásponton vagyunk. Több írásunkban is bemutattuk már, hogy miért nem tartjuk Bajnai Gordont megfelelő miniszterelnök-jelöltnek. Ha minden igaz, a héten lezárul az ellenzéki tárgyalások szakpolitikai része. Csak ezután következnek az ennél sokkal érzékenyebb témák: a szövetség résztvevői, a választókörzetek felosztása, no és persze az összefogás vezetője. Mindezekre összesen 6 hét áll az érdekeltek rendelkezésére. Elnézve a közvélemény-kutatási adatokat, nincs több vesztegetni való idő.

Néhány héttel ezelőtt, amikor az ellenzéki oldalon egyértelművé vált kik jöhetnek szóba miniszterelnök-jelöltként készítettünk egy táblázatot annak érdekében, hogy könnyebb legyen a döntés. Emlékeztetőül:

Bajnai Gordon

Mesterházy Attila

1. Népszerűség

Bajnai a politikusok népszerűségi indexén jelenleg a 13. helyen áll, 4 hellyel lemaradva Mesterházy Attila mögött. Nem ő tehát a legnépszerűbb ellenzéki politikus.

1. Népszerűség

Azt semmiképp sem lehet mondani, hogy Mesterházy ne lenne népszerű. A politikusok népszerűségi indexén stabilan tartja 9. helyét, ezzel bőven megelőzve mind Bajnait, mind a többi ellenzéki politikust. Nem túlzás tehát azt állítani, hogy jelen pillanatban ő a legnépszerűbb ellenzéki politikus.

2. Szervezeti háttér

Még kevés idő telt el ahhoz (és nincs már elég a jövő évi választásokig sem), hogy az Együtt komoly szervezeti hátteret alakítson ki. Ebben az sem segít, hogy a szövetség gyakorlatilag három emberre épül, akik között ráadásul gyakoriak a konfliktusok is. A sokszínűségnek (Juhásztól Kónyán át Bajnaiig) ráadásul az az ára, hogy támogatóik nem valós értékalapú közösségbe szerveződnek, csupán egyetlen közös cél, az Orbán-rezsim leváltása kovácsolja őket egybe. Jó kérdés, hogy ennek teljesülése esetén együtt maradna-e a tábor?

2. Szervezeti háttér

A népszerűséggel önmagában azonban nem lehet választást nyerni. Ahhoz bizony jól kiépített szervezeti háttérre is szükség van. Ebben pedig a szocialisták tetemes előnyben vannak az Együtt 2014-el szemben, amit jól mutat a választási szövetség időközi választásokon nyújtott gyenge szereplése is. Az MSZP ezzel szemben 30 ezres párttagsággal, kiépült infrastruktúrával és aktivistahálózattal, egy igazi, értékalapon összekovácsolódott közösséggel rendelkezik. Mindenki számára egyértelmű, hogy megkerülhetetlen szereplő az ellenzéki oldalon.

3. Sikerek

Senki nem vitathatja el Bajnai Gordontól, hogy miniszterelnökként sikeresen vezette ki az országot a válságból.

3. Sikerek

Még frakcióvezetőként sikerült a szocialistákat a válságkezelő kormány “szolgálatába” állítania, ezzel jócskán hozzájárulva annak sikeréhez. Ráadásul képes volt arra is, hogy a vesztes választás után felvakarja az MSZP-t a padlóról, rendet tegyen a belső sorokban és stabilizálja a párt szavazóbázisát. Lassacskán talpra állította a bukásra ítélt MSZP-t, és mostanra az ellenzék vezető erejévé tette.

4. Kudarcok

Hiába kérték, nem vállalta a 2010-es megmérettetést, ezzel gyakorlatilag átengedve Orbánnak az országot. Annak ellenére, hogy a bíróság már többször kimondta, hogy Bajnai Gordonnak semmiféle felelőssége nincs az ügyben, a Hajdú-Bét botrány mégis összeforrt a nevével. Mostani országjáró körútja nagy sikernek semmiképp nem nevezhető, sok helyütt üresen kongó rendezvény helyszíneket láthatunk.

4. Kudarcok

Mesterházy legnagyobb kudarca nyilvánvalóan a 2010-es választási vereség, bár erre minden bizonnyal fel volt készülve az MSZP elnöke. Ebből az aspektusból nézve viszont becsülendő, hogy nem hagyta el a süllyedő hajót és kitartott pártja mellett. Szintén ide sorolható, hogy bár az MSZP-t megfiatalította, de kifelé ez még nem látszik, mert régi arcok ülnek a listás helyeken a Parlamentben.

5. Karizma

Válságkezelői sikereit ugyan senki nem vitathatja el Bajnaitól, de az is biztos, hogy a karizmatikus jelző semmiképpen nem illik a volt kormányfőre. Nyilvános szereplésein döcögős, sokszor túl hosszú és emiatt (is) unalmas beszédeket láthatunk. No persze ez nem véletlen: Bajnai nem politikus.

5. Karizma

Mesterházy esetében folyamatos fejlődést figyelhettünk meg az elmúlt években. Ennek eredményeként mostanra egy több ezres tömeg előtt magabiztosan beszélő, a tömeget magával ragadni tudó politikust láthatunk. Alkalmasságát a miniszterelnöki posztra senki nem kérdőjelezheti meg.

Mi úgy gondoljuk ezek a szempontok továbbra is mérvadóak. Sőt. Az azóta nyilvánosságra hozott közvélemény-kutatási adatok csak tovább erősítenek azon, hogy az ellenzéki összefogást az MSZP-nek, illetve Mesterházy Attilának kell vezetni. Sem az Együtt, sem Bajnai Gordon nem alkalmas erre a szerepre. Nem csak mi látjuk így.

Itt lenne az ideje, hogy ezt ők is belássák. Az óra ketyeg.

Ha szeretsz minket olvasni, lájkold blogunk Facebook-oldalát!

· 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://uzenofuzet.blog.hu/api/trackback/id/tr135405513

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tényleg elbukott Bajnai? 2013.07.16. 16:14:00

Az Üzenőfüzet c. blogban egy bejegyzés azt taglalja,  hogy ma már a napnál világosabb, egyedül Mesterházy lehet a baloldal megmentője és egy olyan remek csapat élén, amiben Szanyitól Bajáig ott van minden kipróbált harcos ott van, sikerrel kü...

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.07.16. 14:26:05

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Gyurcsány: Kutyaszorítóban 2013.07.16. 10:39:44

A Demokratikus Koalíció elnökének mozija közéletünk régi és új sztárjaival. A kapcsolódó anyagok itt láthatóak. A mozgóképet nagy méretben és hangerővel méltóztassék megtekinteni.         

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

progressive attack 2013.07.16. 13:12:43

@profilo: a dolgok állását elnézve csodálkozom, hogy ez a nép képes volt a vadászatról tovább fejlődni...

Néha elkövetem azt a hibát, hogy beleolvasok a kommentekbe és mindig felbasz a sötétség, ami itt uralkodik.

Ez az ország tipikusan az a hely, ahol csak meghatározott iq felett adnék szavazati jogot...

von Putri 2013.07.16. 13:15:10

@polipo:
"Inkább nokiás doboz...,de inkább Bajnai "

Jobb a ciprusi bankszámlára utalt kenőpénz, mint ha nokiás dobozban csúsztatják?

Nem vagy egyedül a dilemmáddal, mostanában az egész baloldal hasonló kérdéseken rágódik

von Putri 2013.07.16. 13:19:33

@polipo:
"a fidesznek menni kell még akkor is ha gyenge az ellenszél"

Ellenszélből van bőven, csak hát egy parlamenti demokráciában nam a széljárás dönti el a hatalom leosztását, hanem a választók akarata. Még akkor sem, ha pár ballibsi tollforgató azt hiszi ő fingja a passzátot

polipo 2013.07.16. 13:19:41

@J.László: A politika a pszichopaták versenyszférája és ezért különösen figyelni kell a Gyurcsány-Orbán féle személyiségekre választáskor. Inkább kevésbé legyen okos a rossz oldalon,mint nagyon

profilo 2013.07.16. 13:20:56

@progressive attack:

Vagy ahogy a vén alkoholista barátunk,Sir Winston Churchill mondta:

A legjobb érv a demokrácia ellen egy ötperces beszélgetés egy átlagos választópolgárral.

polipo 2013.07.16. 13:26:55

@von Putri: természetesen az ellenszél itt az ellenzéket jelenti és egy nem túl okos választói közegben a demokrácia ellenes populista szelek úgy látszik jól fúlynak. én itt látom a legnagyobb veszélyt.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.16. 13:27:30

@J.László:

Hiába akar a többség kormányváltást, ha ugyanakkor a többség a jenlegi ellenzéket sem akarja. Ilyen helyzet eredmánye: csökken aszavazási kedv, s nyer a kormánypárt.

dr. mesterséges színezék 2013.07.16. 13:28:16

@polipo: "a fő kérdés még is az,mire használják előnyüket!"

Az mindent elmond, hogy fentebb egyik fideszbolsi kartács két részletben megvallotta a krédót, miszerint azért jó, hogy a Fidesznek nagy az előnye, mert azzal meg tudja tartani az előnyét.

Ennél őszintébb és helytállóbb kritika nem is kéne egy egészséges társadalomban a cserépszavazáshoz - hogy a cseréppel nevek ráírásával, vagy az érintettek fejéhez vágásával szavaznak, az koronként és helyszínenként változhat.

von Putri 2013.07.16. 13:29:19

@fuzessyz:
"Mesterházy, az MSZP támogatását élvezi"

Erre azért nem vennék mérget

Mesterházynak nagy ellentábora van a párton belül, akik most kussoln mert tudják hogy nincs más esélye a pártnak mint őt előtérbe nyomni. Aztán ha eljön a megfelelő pillanat, előkerül majd egy újabb öszödi beszéd az ő előadásában, vagy rá vall valaki egy korrupciós ügyben a múltból, vagy valami hasonló

Aki kicsit is ismeri a belső viszonyokat a szociknál az tudja, hogy sokan őrizgetnek dossziékat, dokumentumokat a másikról, amit bármikor elő lehet venni

polipo 2013.07.16. 13:34:05

@von Putri: inkább a kisebb rosszra gondolok,ha már nincs jobb alteratíva. erre gondolok akkor is amikor azt mondom: nem kell az értelem ha rossz oldalon áll

von Putri 2013.07.16. 13:37:08

@polipo:
"demokrácia ellenes populista szelek ... fúlynak"

Gondolom baloldali lehetsz, mert annyira hiszel az utópiákban. A modern tömegdomokráciákban (és a régiekben is Athéntól kezdve) a populizmus nélkülözhetetlen eleme a hatalom receptjének. Fogalmilag nem létezik olyan, hogy választói demokrácia populizmus nélkül. Csak az a különbség, hogy van aki sikeresen csinálja, a másiknak meg az a vigasz hogy populizmust vet a győztes szemére miután elveszítette a választásokat

Fúlyhatja ha kedve tartja, a demokráciába ez is belefér

Drago Brutic 2013.07.16. 13:39:13

Azért kissé túlzó mérleg. Bajnait éppen azok szeretik, akiknek elegük van a "karizmatikus" politikusokból. Mesterházy pedig csak szeretne karizmatikus lenni, szürke figura. Bajnai legalább civil, és ezért néha őszinte, Mesterházy nem civil, nem őszinte, hanem születetten szürke. A grundon nem ő választott csapatot, a csajok nem az ő viccein nevettek, a tanár nem vele ivott pertut. Most meg próbál népszerű lenni, önépít. Tipikus MLM ügynök.

dr. mesterséges színezék 2013.07.16. 13:41:44

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Sokszor leírtam már, ezért most csak demagóg rövdséggel: az a politikai erő, amelyik besáncolja magát választási vereség ellen, hosszú távon saját nyakravalóját fonja.

Érdekes, hogy történelemtudományokban (elméletileg) járatos jogászok felejtenek el mindent ezzel kapcsolatban a munka dandárjában.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.07.16. 13:42:36

Sose fogják belátni, hogy nem kellenek, egy politikus se látja be sose. Ld.: Gyurcsány, Kuncze, Fodor, meg még vagy egy tucat.

von Putri 2013.07.16. 13:43:26

@polipo:
"nem kell az értelem ha rossz oldalon áll "

Nekem ez is olyan gyerekes, hogy van egy gonosz meg egy jó. Hamisítatlanul baloldali pedig annyiban, hogy hozzáadódik a progresszió eszméje. Haladunk egy kitűzött cél felé, de mi is az?

A baloldal azért esélytelen, mert nem tud semmilyen jövőképet felmutatni, még programja sincs, sőt még csak nem is baloldali

dr. mesterséges színezék 2013.07.16. 13:45:43

@von Putri: "Aki kicsit is ismeri a belső viszonyokat a szociknál az tudja, hogy sokan őrizgetnek dossziékat, dokumentumokat a másikról, amit bármikor elő lehet venni "

Bizony, a szociknál van ilyen.

Ezzel szemben Pintért a hozzáértése, kiváló emberi-szakmai kapcsolatai, feddhetetlensége és botránymentessége tette a Fidesz örökös fegyveres hátországává és szürke eminenciásává.

dr. mesterséges színezék 2013.07.16. 13:49:10

@Drago Brutic: Mházyval megtörtént az, hogy Lendvai Ildikó felkonferálása után megszólalt, és azt kívántam, inkább Lendvai beszélne még.
Ennél rosszabb jellemzést nem tudnék adni olyanról, aki szövegelésből él.

Scagnetti 2013.07.16. 13:50:48

@polipo: Az már régen rossz, ha azzal érvelnek egy párt mellett, hogy ezek majd kevesebbet lopnak. Ezzel nem lehet szavazókat szerezni, ez csak arra jó, hogy még többen maradjanak otthon.

polipo 2013.07.16. 13:51:15

@von Putri: nem vagyok balos sem,csak polgár ként zavar amikor nem tudják hol kell a határvonalat meghúzni. az nem kérdés hogy a politika sötét és még a populizmus is érthető ezen a területen, ami nem mindegy ! hol huzzák meg a vonalakat ! a fidesz egész egyszerüen nem törődik ezekkel a vonalakkal...

dr. mesterséges színezék 2013.07.16. 14:07:17

@Scagnetti: "Az már régen rossz, ha azzal érvelnek egy párt mellett, hogy ezek majd kevesebbet lopnak. Ezzel nem lehet szavazókat szerezni, ez csak arra jó, hogy még többen maradjanak otthon."

Megtörtén, 1998-ban, amikor az MSZP kampányának szerves része volt a gondolat, hogy ők már jól telelopták magukat, már kevesebbel beérik, de a Fidesz kezdené elölről.
Ezzel párhuzamosan a Fidesz az utolsó szuszokat fújta a Tocsik-témába, hogy felszín fölött tartsa (800m... Stumpf a Századvéggel ma le sem hajolna ennyiért).
Nem volt éppen egy kis részvételű választás.

dr. mesterséges színezék 2013.07.16. 14:10:37

@polipo: " a fidesz egész egyszerüen nem törődik ezekkel a vonalakkal... "

De bizony. Nagyon is törődik, és nagy műgonddal kodifikál, hogy amit kedden elkövet, azt legalább szerdán legalizálja visszamenőleges hatállyal, ha már előre kimaradt a szórásból. Ami így is kimarad, arra az ügyészségen keresztül figyel, nehogy az érdemben foglalkozzon vele.

Scagnetti 2013.07.16. 14:16:08

@dr. mesterseges szinezek: Az akkor volt. Ma már azzal a székből sem lehet felállítani a választót, hogy gyere, szavazz rám, én egy kicsit kevesebbet lopok.

"Kapd be!" Ennyi lesz rá a válasz.

powerage 2013.07.16. 14:18:42

Az összehasonlításból kimaradt a karizmánál, hogy Mesterházynak mennyivel jobb a mozgáskultúrája:

www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=aRx6ivvfuAM#t=74s

Komolyan mondom, ez a választás olyan lesz, mint egy bohócvetélkedő.

polipo 2013.07.16. 14:20:14

@dr. mesterseges szinezek: rendben van,de én az arcátlanság határvonalaira gondolok,amikor vonalakról beszélek. ők mindenen átlépnek. lényegében egyetértünk.

dr. mesterséges színezék 2013.07.16. 14:25:39

@polipo: Persze... csak tényleg nehéz szatírát nem írni.

Balt 2013.07.16. 14:33:16

@polipo: Vagy a maszop hívő tagozat, nem igaz? :))

MosoMasa 2013.07.16. 14:33:46

"miniszterelnökként sikeresen vezette ki az országot a válságból."

Hát nemigen vezette ki - semmit nem csinált gyakorlatilag - felvették a hitelt, befagyasztottak mindent, oszt a hitelből foltoztak a felszínen. bajnainak nem is volt joga érdemben bármiféle döntést hozni! Ez nem kivezetés, csak a dolgok elodázása és végsősoron a tényleges cselekvések rátolása következő kormányra.

MosoMasa 2013.07.16. 14:35:05

@jet set: De lökte, csak késleltetve.

dr. mesterséges színezék 2013.07.16. 14:38:02

@MosoMasa: Tehát Viktor hazudott, amikor az mondta, hogy mégis? Ez volna az első alkalom, hogy hazudott a zembereknek.

polipo 2013.07.16. 14:38:30

@dr. mesterseges szinezek: így van,de attól komoly,hogy rólunk is szól,nem csak a pszichopatákról.

Balt 2013.07.16. 14:38:31

@von Putri: Igen, valszeg tisztában vannak vele, hogy a 2014-es hajó elment. De azért nem értem, mert az idő finoman szólva nem a mamutoknak kedvez. Egy magyarázat feloldja a dilemmát: Mesterházy mégiscsak az ő emberük...

bgp 2013.07.16. 14:43:25

Bajnai amiatt bukott el, mert az emberek kapásból kimatekozták, hogy az MSZP-vel össze fog állni, miért lenne az MSZP sikeresebb.
Baromság.

laci_52 2013.07.16. 14:48:45

@bgp: Azért a Fidesz részéről újrakezdett "libázás"(mely alól máig nem tisztázta magát!) sem tett jót Bajnainak.

jo20000 2013.07.16. 14:50:38

@dr. mesterseges szinezek: @von Putri: De, tisztességtelenebbek, és ügyesebbek. És azt hiszik, hogy ezt lehet csinálni egy országgal. Közlöm, hogy az az érzés, hogy igen, csak átmeneti. Ha nem jövőre, akkor 2018-ban állnak fejre. Dögöljenek meg - bőven megérdemlik a durva szavakat. A nép sajnos totál birka, immunrendszere nincs, a demokráciát meg biztos a kommunisták találták ki - életpálya modellek helyett pedig élhető, normális ország kéne, a többi menne magától, stratégiai mutyik meg maffiahlózat-építés nélkül.

clegane 2013.07.16. 14:56:43

Bajnaira még csak csak szavaznék, de Mesterházy meg az MSZP bekaphatja. ennyi.

Drago Brutic 2013.07.16. 14:57:40

@dr. mesterseges szinezek: Na igen. Ezzel az ember vagy születik, vagy nem kell erőltetni. Tegnap volt egy zseniális portréfilm Hável-ről, nem készült politikusnak, mégis milyen karizmatikus elnök lett, és ahogy beszélt...

Pop40 2013.07.16. 14:59:00

@J.László:

Ez biztosan igaz lenne, ha mindenki csak egyéniben kerülne be a parlamentbe.
De egészen addig, míg a fideszes, szoci, stb vezérkarnak bérelt helye van, a párhuzamod olyan, mintha mindenkit 4 évente megválasztanának a munkahelyén, kivéve a menedzsmentet és a sameszaikat, akiknek bérelt helyük lenne.
Na így könnyű.

dr kíváncsivagyok 2013.07.16. 15:07:00

@laci_52: "Azért a Fidesz részéről újrakezdett "libázás"(mely alól máig nem tisztázta magát!) sem tett jót Bajnainak. "

Amnézia ? Már TÖBB bírósági ítéletben is kimondták : NEM FELELŐS !!!

dr kíváncsivagyok 2013.07.16. 15:08:04

@dr. mesterseges szinezek:
"Tehát Viktor hazudott, amikor az mondta, hogy mégis? Ez volna az első alkalom, hogy hazudott a zembereknek."

Első ??? Annyi Euróm lenne....

Pop40 2013.07.16. 15:08:19

Kedves blogger, ennyire látványosan azért nem kéne a szocik seggét nyalni.
Ugyanis az, hogy Bajnai majd azért nem lesz alkalmas, mert Török Gábor azt mondta, már enyhén a röhej kategória. TG (noha én kedvelem, és jó elemzőnek tartom) de ettől függetlenül mondott már sokfélét.

Különösebben nem érdekelne, ha a szocik buknának még egy jót jövőre is, úgy néz ki, ők csak ebből értenek, de ez sajnos értelemszerűen együtt járna azzal, hogy nyer a fidesz.
Azt viszont én a helyetekben nem nagyon erőltetném, hogy szélesebb tömegeknek választani kelljen köztetek és Bajnai közt, nem jönnétek ki túl jól ebből a történetből. Ha meg azon bukik el a kormányváltás, hogy ti mit izmoztok a "se hús, se hal" -jelöltetekkel, azt a baloldali választói réteg garantáltan megköszöni nektek.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2013.07.16. 15:20:49

@Balt: Ne általánosíts. Én is nyugger vagyok, de nincs az a pénz, amivel meg tudna venni az a szélhámos, hazudozó Orbán. Volt ő már minden, csak még akasztott ember nem. (kezdte a KISZ-szel, majd körbejárta a palettát)

salytóskifli 2013.07.16. 15:26:34

Kudarcot vallott-e Bajnai a felsorolt szempontokban?

1. Népszerűség

NEM IGAZ. Mesterházy ugyan feljött, de hosszú időn át sokkal kevésbé volt népszerű, mint Bajnai. A cikkből kimaradt (vajon miért), hogy abban a kérdésben, hogy Orbánnal versenyezve kit tartanak alkalmasnak miniszterelnöknek, Bajnai toronymagasan vezet. Még az MSZP szimpatizánsok 30%-a is Bajnai tartja annak.

A Medián listáján per pillanat egyetlen ponttal van előrebb Mesterházy, ami csak a legutolsó hónap fejleménye. Fogalmam sincs, honnan vette a szerző a 4 helynyi különbséget.
www.median.hu/object.71e5f611-7c3f-4fa6-bd9b-5687855b224a.ivy

2. Szervezeti háttér

RÉSZBEN IGAZ. Természetesen egy most indult párt ill. pártszövetség hatalmas hátránnyal indul a még pártállami korból is profitáló MSZP ellen. Az hatalmas tévedés, hogy ne lenne az Együtt 2014-en belül értékközösség, sőt még a PM-mel együtt is meg van, nem véletlenül tudtak villámgyorsan megállapodni a közös programban. Egyáltalán nem csak Orbán leváltása a közös, ez vaskos hazugság.

Az MSZP 30 ezres tagsága meg legenda, a fele se igaz. A Facebookon pedig Orbán után az Együtté a legnagyobb támogatottságú oldal, ez is jelez azért valamit.

3. Sikerek

NEM IGAZ. Ez elég röviden elintézi a szerző Bajnainál, mert pont ez az, amit a legkevésbé sem lehet vitatni. Hogy Mesterházynak sikerült kézivezérléssel egyben tartani az MSZP-t, az viszont senki nem hat meg. Sőt, nekem kifejezetten unszimpatikus.

4. Kudarcok

NEM IGAZ. Bajnai eleve nem vállalta a jelöltséget, semmi értelme nem lett volna neki elvinni a balhét az MSZP helyett, így is megköszönhetik, hogy nem kaptak nagyobb zakót 2010-ben. Ezt kudarcnak beállítani kifejezetten vicces.

A Hajdú-Bét-ügy pedig nem más, mint Fidesz-propaganda. Aki ezt elhiszi, annak úgyis hiába minden. Csak a legutóbbi 3 évben több milliárdnyi beszállítói tartozást halmoztak fel a nagy húsüzemek, amelyre a kormány milliárdokat költött már eddig.

Hogy Mesterházynak nincs különösebb kudarca, az érthető, mert hogy múltja se igen van. A 2010-es kudarc nem az ő kudarca, viszont képtelen volt elhitetni a választókkal, hogy az MSZP megváltozott: már évek óta ugyanaz a 15% támogatja a pártot, semmi előrelépés nem látható. Nem vállalta fel a felelősséget a hibákért, nincs megtisztulás, szembenézés, pusztán az "öregek" legyilkolása történt.

5. Karizma

RÉSZBEN IGAZ. Valóban, Mesterházy sokkal jobb előadó, mint Bajnai, ahogy Orbán még jobb. De vajon ez a fontos? Láttuk már Medgyessynél, hogy a megbízhatóság, a szakértelem imidzse ennél sokkal fontosabb. Ahogy Mesterházy, úgy Bajnai is fejlődik, a legutóbbi tüntetésen a Lendvay utcában már egészen harcos erényeket csillantott meg.

Összefoglalva: lehet, hogy nem lesz Bajnai a közös jelölt, de Mesterházy egészen biztos nem lesz. Ettől még lehet majd ő a miniszterelnök, ha a szavazók úgy döntenek. Ha a szocik nem fogadják el Bajnait, rosszul fognak járni és rengeteg szavazatot vesztenek majd emiatt.

barli 2013.07.16. 15:27:01

@dr kíváncsivagyok: szerintem azt mondták ki hogy semmit sem lehet rábizonyítani.

dr. mesterséges színezék 2013.07.16. 15:31:22

@dr kíváncsivagyok: " Amnézia ? Már TÖBB bírósági ítéletben is kimondták : NEM FELELŐS !!! "

Hogyne emlegetnék.
Egy részt a kabátlopási szindrómát nincs párt, ami ki ne használná.
Másrészt mindenki tud úgy céget leépíteni TÖRVÉNYESEN, hogy a résztvevők kölcsönösen sajnálják, hogy így hozta a sors, de kézfogással pecsételik meg a reményt, hogy fognak még együtt dolgozni, és úgy is, hogy egy részük egy életen át bánhatja a közös üzletet, más részük meg az előzőek kárán kisebb karcolásokkal megússza. Itt az utóbbi történt, az utolsó előtti napi székhelyváltoztatási manőverrel.

Viktornak is van nemtaggyűléses ítélete, de aki ettől az ügyben jóhiszemű figurának tartja, szamarabb a lónál.

doktor.dikhed 2013.07.16. 15:40:36

Bajnai ott bukott el, hogy az MSZP-vel tárgyalásokba kezdett. Fideszre, szocikra és a Jobbikra nem szavazok.
Az első kettőből már elég volt, az utolsó meg vicc.

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2013.07.16. 15:45:35

Bajnai nevéhez egy - szerintem - illúzió kapcsolódott, hogy ő majd az MSZP potenciális szavazótáborán kívüli embereket is maga mögé állít, mintegy nemzeti összefogást teremtve. Miután belátták, hogy ez nem megy, csak az a kérdés, ki legyen az MSZP tábor jelöltje a választásokon.

wirth6 2013.07.16. 15:46:51

@Fejesrob: Nem tudom feltűnt-e, de Bajnai egyáltalán nem indult a 2010-es választásokon, így elég nehéz 2010-es seggberúgásról beszélni.

von Putri 2013.07.16. 16:00:08

@polipo:
Antall József volt az utolsó poliikus, aki tiszteletben tartotta azokat a bizonyos határvonalakat. Bohócot csinált belőle a libsi sajtó, nyilvánosan kinevették, kifütyülték, kiprivatizálták a kommerek keze alól az állami vagyont aztán ráfogták mintha ő csinálta volna, nem folytatom

Ha szerinted ezeket a hagyományokat lehet folytatni, akkor te egy másik világon élsz. Lehet hogy szép, csak nem valódi. És ráadásul biztos bukásra van ítélve

von Putri 2013.07.16. 16:02:27

@jo20000:
" a demokráciát meg biztos a kommunisták találták ki"

Ajaj, vigyázz a nyári napsütéssel mert hamar megárt. Lásson mielőbb orvos!

nu pagagyí 2013.07.16. 16:03:30

Amennyiben demokráciásdit játszunk egy diktatúrában, akkor egy Mesterházy vezette ellenzék tuti bukó lenne. Az ellenzék csak akkor győzhet, ha középről és attól jobbra is tud szavazókat szerezni. Ezért jobb egy Bajnai vezette szövetség, amelyik számíthat a liberálisok (baloldali és konzervatív egyaránt) támogatására is. A szövetségben természetesen az MSZP lenne a legfontosabb, súlyának megfelelően, de nem az egyetlen erőközpont. Nagyon sokan, akik Orbán leváltását szeretnék, nem feltétlenül akarnak egy másik hasonló előjelű diktátort. Leginkább normális, demokratikus viszonyokat szeretnének.

Azt értem, hogy az MSZP kapálódzik, azt is, hogy a kormány minden eszközt bevet az ellenzék fikázására. De nem kell a fityesz logikáját és sugallmazásait átvenni. Igenis meg kell őrizni a jövőnek is a sokszínűséget, nem kell és remélem nem is lesz olyan ellenzéki szövetség, amelyikben csak a legerősebb véleménye és akarata számít. Nem kell az egyik fajta diktatúra után egy másik fajta. A Fidesznek hála, a rendszerváltás után születettek is kaptak egy kis izelítőt, milyen is volt a Kádár-rendszer, a káderek állama. Remélem, a többség nem kér repetát belőle.

von Putri 2013.07.16. 16:06:26

@Balt:
Lehet hogy a kommerek feltalálták az örök élet titkát? Ha így van csak meg kell osztani a választóikkal, és akkor jelentős erő lesznek még 2018-ban is:

"a 65 éven felülieké az egyetlen társadalmi réteg, amelyben az MSZP megelőzi a Fideszt"

index.hu/belfold/2013/07/16/ipsos_fidesz_25_mszp_15/

Kim Jong Un 2013.07.16. 16:10:52

Amugy meg az egesz blog hulyeseg. Ahhoz, hogy a libatolvaj el tudjon bukni, legalabb egyszer fel kellett volna allnia, de o vegig csak a kurcsanyi mocsokban dagonyazott.

jo20000 2013.07.16. 16:15:19

@von Putri: Most ezt komolyan el kell magyarázni? :-) A jelenlegi eszement hatalom, hatalomságoskodás demokráciafelfogásához próbáltam hozzászólni ezzel a fordulattal, és - képzeld - nem szó szerint értettem...

laci_52 2013.07.16. 16:17:54

@von Putri: "a 65 éven felülieké az egyetlen társadalmi réteg, amelyben az MSZP megelőzi a Fideszt"

Majd Orbán elintézi, hogy ez is megforduljon: jövő év elején nyugdíjemelés és máris rá fog szavazni a 65 fölöttiek többsége.

buday008 2013.07.16. 16:20:05

@von Putri: Ezt szerintem Te sem gondoltad át eléggé:" A baloldal azért esélytelen, mert nem tud semmilyen jövőképet felmutatni, még programja sincs, sőt még csak nem is baloldali "--

Hát nem tudom de én úgy láttam a Fidesz volt az aki 2010ben azzal nyert választást hogy azt sem tudta mit csináljon. Programja nem volt. Aztán nyertek eltelt 3 év amit végig hazudtak loptak csaltak oszt jó napot. Amit programjuknak neveznek az élet bebizonyította hogy szinte az összes intézkedésük egytől egytig szar!!! Nem bántalak téged mert lehet nem vagy elég tájékozott vagy zsigerből utálod az mszpt-de ha kicsit nyitva tartod a szemedet akkor láthattd az mszpnek van jelenleg a legnormálisabb programja. Jövő képet?? Hát ez meg a másik jó duma... A fidesz fel tudja mutatni a jövőképet miszerint vagy éhendöglesz vagy beházasodsz valamelyik seggnyaló trafikoscsaládjába vagy kimenekülsz az országból esetleg aktívan avgy szurkolóként végignézed az adotte setben északmagyarországin kitörő polgárháborút vagy éhség lázadást... Háét iylen markáns jövőképpel szerintem egyik párt sem tud szolgálni...

jo20000 2013.07.16. 16:21:37

@von Putri: Lehet, de akkor mondjuk azt, hogy Horn volt az utolsó ilyen politikus. Nem valamifléle nosztalgai miatt, de Antallban és Hornban is volt elegancia, úriemberség, amire úgy látszik, már nincs igény a társadalomban - ha lenne igény, akkor lenne rá kínálat is... De nincs.

buday008 2013.07.16. 16:24:37

Amúgy meg Orbánnál sokkal nagyobb emberek is ha megnézted hogy végezték?? Kadhafi, Ceaucescu, Honeker, Szaddám...persze majd pont Ő fogja megúszni büntetlenül---röhögnöm kell. Elolvasva a mai ügyeletes hülyeségüket: Az USA mi jogon szól bele, az USA -val mi véleménykülönbségben állunk stb... szánalmas demagóg szar szöveg... Szeretné magát egy lapra hozni az őt egyébként jelentéktelen semminek tartó USA-val de nem fog menni. Azt meg remélem elfelejti hogy elkezdte kavarni a kakit az USA ellen --mert kicsit legyintenek azt a porszem elszáll:_))

jo20000 2013.07.16. 16:26:27

@buday008: Idézek: "a fidesznek soha nem volt, és ma sincs koherens gazdaságpolitikája" - ezt kb. 2010-ben mondta valószínűleg Békessy vagy esetleg valamelyik másik IQ80 fölötti szakember, nem emlékszem biztosan. Nemigen változott bármi azóta.

buday008 2013.07.16. 16:28:42

Ami a legjobban zavar az egész 3 évükbe- hogy az hogy itthon ami megy azt még megértem-( noha gazdasági öngyilkosság, meg erkölcsileg elítélendő) -de az hogy a saját hülyeségeik miatt az egész országot lejáratják, nekivezetik gyakorlatilag a betonnak( USA UNIó), na az már kurvára zavar....Keleti nyitás dumával végighaknizzák az összes tolvajt politikai kóklert. Aki természetesen rajtuk keresztül rajtunk röhög- na az meg mégjobban..-ezért kell tiplizniük a francba....

buday008 2013.07.16. 16:32:29

@jo20000: Mivel a fidesz soha az életében nem értett a gazdasághoz. Mivel az irányítói szinte mind végzett jogász csekélyke gyakorlattal. Aki meg értene hozzá és segítene nekik azt is hülyének nézik- Lásd Chikán Attila, Járai Zsigmond stb A fideszben azt a szót hogy alázat nem ismerik. Alázat a munkájuk, az ország, a gazdasági helyzet iránt..

dr. mesterséges színezék 2013.07.16. 16:38:19

@von Putri: '"a 65 éven felülieké az egyetlen társadalmi réteg, amelyben az MSZP megelőzi a Fideszt"'

Az összes rétegben pedig a két párt összesen nem tud annyit összeadni, mint a mindkettőnek beintő réteg.
Ezt adja el sikerként Selmeczi.

webdiag.hu · http://www.webdiag.hu 2013.07.16. 16:39:21

Akár hogy is ragozzuk, Mesterházy szimplán egy kis vigyorgó fasz, egy valódi megújulásra képtelen, ellentétekkel terhelt, lábszagú párt élén (aminek viszont legalább bázisa és infrastruktúrája van). A másik csoportosulás legfőbb értéke maga Bajnai (ill. Bajnai 2009-2010-es viszonylag sikeres, nem túl zajos csődgondnoksága), más egyéb csak nyomokban, mint joghurtban a földimogyoró.

Nagyon kevés lesz ez így jövőre. Nem azért vezet még mindig a fidesz, mert annyira hűdefasza dolgokat művelnének a cezaromán-cinikus-tahó főnökükkel az élen, hanem mert nincs alternatíva, a túloldalon sincs kire szavazni.

Hogy éppen mit csinál Bajnai és Mesterházy, az meg sokadlagos kérdés.

buday008 2013.07.16. 16:39:44

olvastam a cikekt is mega kommenteket nagyjából és az tűnt fel hogy sokan felhozzák a karizma szót.. Most amikor egy ország a szarban ül gyakorlatilag szemközépig, Akkor végül is mi lenne a fontos? Egy jó showmen: mint Orbán aki hajaz Berlusconira--vagy mondjuk egy olyan ember aki nem majomkodik a színpadon hanem teszi a dolgát és az emberek elkezdenek jobban élni???.....hm....Karizma: Sztálin személye szerintem igazán karizmatikus volt...Most akarunk egy iylen kvázi kedves vezetőt vagy..jó nekünk egy olyan ember aki a saját kis szemétdombján teszi a dolgát???

buday008 2013.07.16. 16:41:29

@webdiag.hu: Az értelmes ember félreteszi az ellenérzéseit amikor egy nagyobb sz..rtól akar megszabadulni... Szerintem..

balage_81 reloaded (törölt) 2013.07.16. 16:45:42

mesterházy alkalmatlan. amíg bajnai fel nem tűnt, senki nem beszélt sem róla, sem a pártjáról. érthető persze az mszp pozíciója is: nyilván félnek, ha az e14 adja a miniszterelnököt és jól végzi a munkáját, az később az ő bázisukat csökkenti, és átrendeződik a "ballib" oldal. az mszp-t nagy pártként akarják pozicionálni és úgy is tartani '14 után, függetlenül az eredménytől.

ebbe a képbe nem fér bele bajnai. viszont ahogy mindig, a szocik most is teljesen hibásan mérik fel a valóságot. nem veszik tudomásuk, hogy a pártjuk felett eljárt az idő és nem az a kérdés, hogy ki váltja őket a balos, liberális szavazók szemében, hanem az, hogy mikor. viszonylag egyszerű belátni, hogy azért sem sikerül a pártot feljebb tornászni a mostani támogatottságnál, mert a korrupciós ügyek, a társadalomkép hiánya, illetve a rossz kormányzás 7 éve rájuk égett és ebből már nem lehet úgy pártot építeni, ahogy kovács lászlónak sikerült először ellenzékben, vagy hornnak még az mdf-es időkben. akkor nem volt ilyen rossz brand az mszp, most meg az, és akkor is az maradna, ha személyesen bill clinton vezetné.

innen üzenem az mszp vezetőségének, hogy minden gyűlöletem ellenére, amit a mostani rendszer iránt érzek, NEM fogok rájuk szavazni, ha puch lászlók és baja ferencek visszatérésének és kamarillapolitikájának akár az írmagját látom. rohadjak meg, leszavazok a fideszre ismét, mint '10-ben, amikor a tököm tele volt a szocik korrupt és tehetségtelen rendszerével.

ezt ennél világosabban sem én, sem az internet többi ellenzéki szavazója nem tudjuk mondani. vagy megértik, vagy hagyjuk, sőt segítjük, hogy orbán a földbe döngölje őket. szarok rá, ha az ország vele együtt pusztul.

dr. mesterséges színezék 2013.07.16. 16:53:33

@jo20000: " ha lenne igény, akkor lenne rá kínálat is... De nincs. "

Van, ahogyan van igény történelmi, technikai, élővilággal foglalkozó, természetjáró... csatornákra is van a hányásturkálók mellett. Rétegigény, az igaz, de stabil.
Kb. ott jött volna ki az elegancia, ha nem a házelnök a végső eszközként a csengőt, hanem a pártelnök/minelnök elsőként vágja oda a kulcscsomóját a magáról megfeledkező üresjárati komonistázók/fasisztázók fejéhez.

Ezt viszont egyik se tette. Antall se - ahhoz már ellene kellett, hogy esszézzen Csurka, hogy már zavarja a lárpúrlát szemétkedő lózungáradat a még nagyobb magyarsággal überolt magyarságeszménnyel.

buday008 2013.07.16. 16:54:12

@balage_81 reloaded: Miért nem szavazol akkor már inkább a jobbikra?:_))) fidesznek takarodót fújnának gyorsba...xd

blah 2013.07.16. 16:56:14

Orbán vagy Mesterházy... elég komoly dilemma és szomorú helyzet is

dr. mesterséges színezék 2013.07.16. 16:58:56

@buday008: "Mivel a fidesz soha az életében nem értett a gazdasághoz."

Érdekes, hogy itt van nekünk ez a tökéletes cég, a Közgép, ami mindenhez ért, és mindenhez legjobban. Erre mi ahelyett, hogy ott csapnánk oda a büdös imprilistáknak a szabadságharc egyik csatájaként, ahol nekik legjobban fáj, és KÜLFÖLDI munkákra pályáztatnánk ezt a tökélyt, elhozva minden munkát a bennszülött cégek elől, mi szerényen csak itthon látjuk el állami megrendelésekkel.
Ki érti ezt...

webdiag.hu · http://www.webdiag.hu 2013.07.16. 17:03:08

@buday008:
Az értelmes ember felteszi magának a kérdést, hogy mi lesz a választások másnapján... (sőt, ha tovább megyünk, az értelmes emberek tekintélyes része már elhúzott innen, de ez most mellékszál).

A jelenlegi közjogi rendszerben, ezzel az alkotmánnyal, ezekkel a törvényekkel, ezekkel a bebetonozott kulcsfigurákkal még egy erős és összetartó ellenzék sem tudna mit kezdeni, nemhogy egy gyenge, széthúzó, inhomogén alkalmi koalíció. Csak arra lenne jó egy kiszenvedett ellenzéki győzelem, hogy pár hónap vegetálás után megbukjon a kormány.
Ezen az sem segítene, ha hirtelen a semmiből előbukkanna egy karizmatikus, értelmes, reális koncepciókkal, anyagi és szervezeti bázissal rendelkező arc, és kezébe venné az ellenzék irányítását.

Meglátásom szerint az általad említett szarkupactól kétféleképp lehetne megszabadulni: vagy ha még 2014-ig megerősödne egy épeszű, gondolkodni képes belső fideszes ellenzék (amire gyakorlatilag nincs esély, azt az egy-két embert sikeresen ki is csinálták), vagy ha a Párt és Orbán hatalomból való eltávolítása hm... unortodox eszközökkel történne. Erre meg még nem érett meg a helyzet.

jo20000 2013.07.16. 17:07:39

@buday008: "A fideszben azt a szót hogy alázat nem ismerik." Gyönyörű megállapítás, ami egyúttal a bunkóság és az intolerancia biztosítéka. Remélem mihamarabb a sárba csúszva megbukásé is. Különben lehet, hogy ismerték korábban, de betiltották :-)

jo20000 2013.07.16. 17:18:12

@blah: Mesterházy nem megy le az egyébként MSZP-t - némi :-) kompromisszum árán - elviselők torkán sem, nem megy és kész. Ennél még GYF is hatékonyabb lenne, mert a saját táborát tudná mozgósítani. Meg ugye jól emlékszünk az mszp elnökválasztási kabaréra is. Mesterházy volt az első a sorban, aki látott fantáziát a feladatban, és az enervált, megtépázott párt azt mondta, hogy legyen, fene bánja. De nem jó arc, főként nem az "ellenzék" élére.

Vigyázz autókihajtás! (törölt) 2013.07.16. 17:26:23

@buday008: "Egy jó showmen: mint Orbán aki hajaz Berlusconira--vagy mondjuk egy olyan ember aki nem majomkodik a színpadon hanem teszi a dolgát és az emberek elkezdenek jobban élni???"
Szép szavak, de...

Bajnai neve eddig nem éppen a jobban élés kapcsán került elő, hanem ellenkezőleg. Amikor a Gyurcsány kormány minisztereként, majd pedig a szekértői kormány miniszterelnökeként részt vett az ország irányításában, akkor nem éppen a jobban élésről volt híres az ország.

Minisztersége alatt az ország a válság kirobbanásakor először szorult az IMF lélegeztetőgépre, a hitelért cserébe olyan megszorításokat kértek, amibe kis híján beledöglött az ország. Miniszterelnökként pedig elvette a 13. havit, megadóztatta a cafeteriát...

nu pagagyí 2013.07.16. 17:32:21

@Scagnetti: Bajnai nem kezdett közeledni "azonnal" a szocikhoz. Sőt, pártot sem akart alapítani. A Milla és a Szolidaritás bázisán jött létre a mozgalma és elsősorban az LMP-t próbálta bevonni.

Az LMP sajnos nem érdekelt a Fidesz leváltásában. Orbán egykori ügyvédje örül a lehetőségnek, hogy a Fidesz által szétvert középpártok egykori tagjait hülyítheti Orbán kegyelméből. Bajnai annyit ért el, hogy szakadt az LMP, becsületesebb tagjai csatlakoztak szövetségéhez.

Azt most ne részletezzük, hogy Bajnai szavának a mindenféle állami eszközből harsogó hazugságokon, az államot megszálló csinovnyikok ügybuzgalmán, a Fideszes polgármesterek hatalmi visszaélésein kell áttörnie.

Értékelem Bajnait, hogy hisz még a demokratikus választás lehetőségében. Én inkább forradalomban gondolkodnék. Ami van, az már nem demokrácia, nem lesz tisztességes választás. A választási csalás itt van a szemünk előtt, most zajlik. A Fidesz közpénzből folytat permanens kampányt álcivil szervezeteket és a közmédiát felhasználva. A becsületes választást garantálni hivatott államot kisajátította, amelyik most éppen Hajdú-Bét károsultakat kárpótol közpénzből, vagy éppen közmunkásokat vezényel tüntetni. A hatalommal való visszaélés napi gyakorlattá vált. Ilyen körülmények közt becsületes választás nem lehet.

A nagyfőnök a központból (törölt) 2013.07.16. 17:38:20

@nu pagagyí: Kihagytad, hogy félnek az emberek, és, hogy a szavazófülkékben kamera lesz!

Ha ez még egyszer előfordul, levonom a fizuból...

Flúgatlan 2013.07.16. 17:41:09

"Mesterházy... Alkalmasságát a miniszterelnöki posztra senki nem kérdőjelezheti meg."

De. Pl. én. Nincs önálló gondolata, izzadságszagúak a kezdeményezései, stb. Nem töltött be még fontos posztot, amikor felelős döntéseket hozott és azok beváltak. Stb.

Lehet, hogy tényleg ő lesz a baloldal jelöltje, de alkalmassága azért igencsak megkérdőjelezhető. Nem olyan egyértelmű az, mint ahogy a szerző láttatni akarja.

Mr. Waszabi 2013.07.16. 18:01:44

Már megint a sajtóból informálódó ember szűretlen sablon hülyesége - semmi eredeti gondolat. Egy ennyire elszart, kifosztott gazdasághoz gazdasági szakember kell vezetőnek, nem egy 15 év óta reformálatlan s ezért vesztes pártgrémium. Ugyan a fidesz hazudozhat az államháztartásról, amit csak akar, az csak egy átmeneti helyzet pár mutatóban. Az államot eltartó gazdaság tönkretétele orbitális bukst ígér a jövendő magyar államnak, akárki is lesz a vezetője. Orbán az adófizetőket kivégezte gyakorlatilag, azért stagnál a növekedés, ezt csak az nem látja, aki hülyének akarja tettetni magát. Nem az export nőtt meg, ahnem a import fogyasztás csökkent, de nagyon.
Sokan vannak a hívők, megjegyzem, de egy népszerű téveszme még nem teremt valóságot, legfeljebb a nagy közös koppanásét. Amikor mindenki orra bukik, akkor az kevéssé fáj bárkinek? Nem hinném.
Ha megnézzük, az MSZP 2 etap alatt nem volt képes saját kiskirályai érdekköre miatt normálisan kormányozni az országot, csak gatgettek, érdemi intézkedés nem igen történt. Hacsak a demokratikus jogrendszer tiszteletben tartását nem tekintjük pozitívumnak. (Sajnos, ezt ma már annak kell tekinteni, az elmúlt 3,5 év fényében.)
A lényeg, hogy az MSZP nem újult meg 2006 óta sem, erőtlen, és ezért nem szimpatikus az embereknek, hiába van tele a töke a fidesszel a többségnek. Bajnait lehet ugatni, de 2009-ben is képes volt az öröklött szar helyzetet kezelni, egy év alatt is. Amikor fülig ér a szar és hullámzik, akkor félre kell tenni az érzelmeket, nem pfújolni. Észre kell venni, hogy a manus nem fosott akkor sem, és most sem. Mesterházy meg hát csak egy kirakat ember, egy választott hang egy nagy pártban, amely már nem először választ arcának egy, a pártban hatalommal nem rendelkező embert, aki még nem sáros. Amíg a régi vezetőség, erős emberek nem cserélődnek le, addig Jézus Krisztus is hiába lenne a pártelnök ott, csak egy báb lenne. Emlékezni kéne az öszödi beszédre. Az abban reklamáltak 7 év óta nem lettek végrehajtva, csak egy ember veszett oda miatta. Kutyából nem tud szalonna lenni. Szóval marhaság ilyeneket írni, hacsak nem az ellenzék esélyeinek aláásására igyekszik a posztoló. Az összefogás arról is szól, hogy nem viselkedünk kibicként olyan helyzetben, amiről mindenki tudja, hogy senkinek nem mindegy. Mert ez is hazugság. Jelenleg a kérdés az, hogy le kell-e Orbánt váltani vagy nem kell. Kell, mert csődbe viszi az országot, miközben mindent ellop, amire csak gondolata árnyéka rávetül.
Ez előrevetíti, hogy még ha a templom egerével kel is összefogni, akkor is meg kel tenni.
Senki sem politikai ideálokért él, hanem hogy normális életet éljen, biztosíthasson magának, családjának, szeretteinek, erre pedig Orbán alatt van a legkevesebb esély, tekintettel arra, hogy csak rabszolgaként kezeli a választókat, Magyarország lakosait és azok érdekeit.

Mr. Waszabi 2013.07.16. 18:20:48

Ne legyünk hülyék, amondó vagyok, nem kifizetődő. Ezt már ezért lehetne tudni az elmúlt másfél évtized tapasztalataiból.
Bajnai összefogást hirdetett, még párt nélkül, Mesterházyékat meg elkapta a hatalomvágy gépszíjja. Ráugrottak a dologra, mint gyöngytyúk a takonyra, mert azt hitte nyaklánc. De nem az, nem erről szóltaz összefogásra való felhívás.
Ugyan mivel lenne jobb egy Kis Péter, vagy Lendvai érdekkör ma(csak mondtam két kompromittált nevet, de van ott több is), akik képesek voltak 2003-ban Medgyessyt kinyírni, aztán Gyurcsányt is 2006 után, mint inkább összefogni és tenni az ország érdekében? Vagy ha cinikusan akarom megfogalmazni, akkor azért, hogy tovább gyakorolhassák a hatalmat? Ha már a 2. etapban is megkapták a választók bizalmát, amire nem volt példa korábban ? Mit tettek ezzel szemben? Elszarták a lehetőséget. Csoda-e, hogy ezek után Orbánékra bízták a választók a hatalmat? Nem hát. Miért várja bárki, hogy ezt az átverést elfeljtették az emberek 2010 óta? Azért mert azóta még szarabb lett? Nem jó ómen, ha az ellenzék kicsit kevéssé hülyének nézi a választókat, mint az uralkodó kormányzat. Nem esik jól nekik, valszeg ezt jelzik a közvélemény kutatások.
Bizony, a régi elszarós elvtársaknak le kéne köszönni, nem csak a pártelnököt cserélgetni, mint a teleszart pelenkát, mert ez már kevés. Az emberek bizalmát tényleges cselekményekkel lehet megnyerni. Ezzel soha jjobban nincsenek tisztában, mint Orbán 3,5 év óta tartó hazugságai után, ami alatt csak kisemmizte az országot, de érdemi előrelépés nem történt.
Volt ennek az országnak már 6 párti parlementje, amelyben senkinek nem volt abszolút többsége és visszanézve sokkal kevesebb kárt is okozott, mint ami a többségi parlamentek alatt ment végbe. De ennek megértéséhez a választóknak kell felébredniük.
A 20-30 év kemény munkát nem lehet megspórolni holmi politikusi ígéretek mentén, erre kéne ráébredni. Kína, Dél-Korea, Görögország, Portugália, Spanyolország, ezek mind olyan országok, amelyek diktatúrából váltak demokratizálódó piacgazdaságokká, kb 30 év alatt. Ki gondolhatja, hogy M. o.-n ehhez elég 10 év és itt a kánaán? Butaság. Orbánnal annyit nyertünk, hogy kezdhetjük előlről a 30 évet ehhez, az előző 10-et,m 15-öt kihányta az ablakon, úriasan. Meg lehet köszönni neki nyugodtan.

Scagnetti 2013.07.16. 18:22:47

@nu pagagyí: Két nappal a nagy visszatérése után már azt nyilatkozta, hogy az MSZP nélkül nem megy. Ezzel le is írta magát a szavazópolgárok nagy része előtt, mert azok éppen annyira nem akarják az MSZP-t sem, mint a Fideszt. Az MSZP-vel nem lehet változtatni semmin.

Elég ocsmány munka volt amit az LMP-vel szemben csináltak ezek a nagy demokraták, de végül is hasznos volt. Végre kivált a pártból az SZDSZ és ment haza a gazdihoz. Így a maradék LMP vállalható párt marad. Az sem igaz, hogy az LMP nem érdekelt a Fidesz leváltásában. Érdekelt, de abban nem, hogy a helyükre az MSZP kerüljön.

Bajnainak már mindegy, mit csinál. Jobbról támadja a Fidesz, balról a szocik gyengítik, mert nekik sem hiányzik, hogy megerősödjön, és a dumája meg közel sincs olyan, mint a szófosógép Gyurcsányé volt, úgyhogy a rövidke visszatérése nagyjából le is zárult, a pillanatokra elcsábított szoci szavazók lassan visszatérnek a helyükre. Azért még küzdhet, Ferivel együtt, hogy az MSZP vigye be a hátán. Aztán majd jól bedarálják, ahogy a PM-et is, és folytatódik Puch meg a többiek uralma.

Orbán meg majd le lesz váltva, ha végre nem a jól ismert múmiacsapat próbálkozik ezzel, hanem valaki olyan, akitől nem okádik sugárban a szavazó. Most komolyan azt hiszi valaki, hogy a saját táborukon kívül bárkinek is eladható ez a csapat?

Do you speak Hungarian? 2013.07.16. 19:41:43

A magyar nyelvben nincs olyan kifejezés, hogy: FAIL

dr. mesterséges színezék 2013.07.16. 20:05:58

@Scagnetti: "Most komolyan azt hiszi valaki, hogy a saját táborukon kívül bárkinek is eladható ez a csapat?"

Főleg azután, hogy mindenki, aki "függetlenként" védte őket 2006. után megjelenik Teddy dzsemboriján, visszaigazolva mindent, amit a Fidesz független opponenseiről a hírtévédemokradamagyarnemzet valaha okádni tudott.

von Putri 2013.07.16. 21:14:34

@jo20000:
Nemár, a pufajkás Horn dobtárassal mint úriember!

Ha ez az elkent dünnyögő beszédű alkoholista, trükkösen helyezkedő komcsi aparátcsik elfuserált proliutánzat neked úriember, akkor menj el a kocsmába, ott még többet fogsz találni

jo20000 2013.07.16. 21:24:36

@von Putri: Fenntartom, hogy úriember volt. Nem értek egyet a stílusoddal emellett, így nehéz beszélgetni.

von Putri 2013.07.16. 21:31:19

@jo20000:
Mindenki magát minősíti a példaképpel

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2013.07.16. 21:56:19

"Senki nem vitathatja el Bajnai Gordontól, hogy miniszterelnökként sikeresen vezette ki az országot a válságból."

Ezt ugye a 2010 után születetteknek tetszettek írni?

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2013.07.16. 21:58:28

@jo20000:

Hát, az bizonyos, hogy legalább annyira úriember volt, mint amennyire Bajnai kivezette az országot a válságból.

Ezt a blogot az egykori Sas-kabaré szerzői írják?

menőmano 2013.07.16. 22:09:12

"Bajnai elbukott" . Na. Ne már. Ne rohanjunk annyira előre, várjuk csak ki a végét, van még idő a választásokig.

"Senki nem vitathatja el Bajnai Gordontól, hogy miniszterelnökként sikeresen vezette ki az országot a válságból."

Pontosan.

"Alkalmasságát a miniszterelnöki posztra senki nem kérdőjelezheti meg."

Elnézést mér! De mindenki azt kérdőjelez meg amit csak akar. szerintem.
Nem, nem is kérdőjel van ott" hanem , totálisan érthető válasz "nem" , meg kell kérdezni a népeket (is). Szóval van még mit fejlődnie.
de mindegy.
:(

menőmano 2013.07.16. 22:11:31

Mondjuk, tudjuk, hogy némelyek részéről csak a totális sivalkodás, mióta a Bajnai Gordon visszajött a nagybetűs politikai életbe, s pártot alapított....

Balt 2013.07.16. 23:34:10

@Mr. Waszabi: "Orbán az adófizetőket kivégezte
gyakorlatilag, azért stagnál a növekedés"

Inkább a devizahitelek. A végtörlesztés után lassacskán kezd éledezni a fogyasztás, de nagy lökést nyilván a 40+%-os felső szja-kulcs tudna adni, ez nyilvánvaló. :))

jo20000 2013.07.17. 00:02:29

@Attitude Adjuster: Bajnai tisztességes munkát végzett (1 forintért, és lehet ezt kiröhögni, de a mai nyomorultak nemigen strapálják magukat hasonló típusú gesztusokksal) - ezt sem túl, sem alul nem kellene értékelni. Minden esetre az addigra teljesen leamortizált mszp-t féken tartotta, és egyensúlyban tartotta az országot. Miért olyan rettenetesen fájdalmas ezt belátni és elismerni? Rosszul vagyok a sas kabarétól küllönben.

jo20000 2013.07.17. 00:14:26

@Attitude Adjuster: Nyilván lehet vitázni azon, hogy mennyire vezette ki, de ha megemlítem, hogy jórészt GYF által megkezdett kiigazításokat vitt tovább, akkor biztosan lesz némi felhördülés :-) - ahogy az ún. Bokros csomagot is a Békessy éra alatt készítette elő a PM apparátusa. Csak hogy a mítoszok vs. valóság szempontjából nézzük a dolgokat.

toportyánzsóti 2013.07.17. 11:51:59

Feladja a vágyvezérelt birkáknak a leckét Bajnai,nem tudnak megbarátkozni olyan emberrel aki csak azt csinálja amit mond.Kell nekik a szélesvásznú vetítés,könnyebb úgy beletörődni a törpelétbe,tudva hogy unokáik sem fogják látni azokat az eredményeket amit eléjük vetít a csuti gátonfutkosó kolbászfonó.

Mr. Waszabi 2013.07.17. 18:11:49

@Balt: Ez konkrétan az érem egyik fele. A másik az, hogy az alacsony kamatú devizahitelek pörgették a gazdaságot (és GDP növekedést) 2003-2010 között. Konkrétan 48 milliárd EUR GDP növekedést okozott az említett időszakban nettósítva, azaz a 2009-es mínuszt is beleszámítva, amit forint alapú hitelekkel sosem ért volna el a magyar gazdaság ennyi idő alatt. Tehát mondhatjuk, hogy az általad említett kormányzati lózung féligazság, azaz a szándékát tekintve hazugság.
Az más kérdés, hogy a lakossági hitelesek egy hányada adott árfolyam mellett kicentizte a büdzséjét és nem számolt az árfolyamkockázattal, ezért bedőlt. A vállalkozásoknál hasonlóképpen. Az is igaz, hogy bár sok háztartás bedőlt emiatt, azért a többség nem, ahogy a vállalkozások nagyobbik hányada sem. Értem ezalatt, hogy a beruházásokra elköltött devizahitelek tárgyi eszköz "fedezete", ellenértéke ma is létező dolog, ergo nem kajára vagy utazásra elherdált pénz volt. A vállalkozások megszűnését, felszámolását, illetve külföldre költözését a kormány agyonadóztató politikája kényszerítette ki, a hivatalosan deklarált fogyasztás csökkentés jegyében. Ebben sikert értek el. Csak azt felejtették el elmesélni, hogy a fogyasztás csökkenés az bizony a gazdaság zsugorodásával is jár. Azért felejtettek el dicsekedni vele, mert ez egyértelműen negatív képet rajzol a közel jövőre is. Meg a távolabbira is. Ettől függetlenül azért konkrétan tapasztalható valóság. Azt mindenki maga dönti el, hogy a valóságnak hisz, vagy kormányzati hazugságoknak, de végül a valóság győz mindig. Lehet hazudni, hogy nem drágultak meg iszonyatos módon itthon a megélhetési költségek, vagy a vállalkozások terhei, de a tesco pénztár, a benzinkút pénztár, vagy a laksápiaci árak nem hazudnak. Áll minden, mint a jancsiszög.
Nem mellesleg az infláció árulkodik erről leginkább - két helyzetben alacsony. Az egyik, amikor szárnyal a gazdaság, a másik, amikor már annyira pang a kereslet, hogy az eladók nem merik emelni az árakat. Gondolom, nem szükséges jelezni, hogy M.o. jelenleg melyik végponton ücsörög. És ez mindaddig így lesz, amíg ez a gazdaság politika dominál. Hazudni azt lehet, csak éppen semmi gyakorlati haszna nincsen, abból pénz nem fog teremni, csak a közpénzt kiszipkázó fidesz holdudvarban.
De, a deviza hitelhez visszakanyarodva, nézzük meg pl. az ország járműparkját - devizahitelből újult meg a lakossági jelentős része, amelynek egy része ugyan bedőlt, ám az eszköz a piacon van, tehát nem foszlott köddé, nem vonódott ki a járműparkból.
Lakáspiac dettó, a sok új építésű lakást, házat nem fújta el a szél, nem is vitték külföldre. Az más kérdés, hogy gazdát cseréltek a lakások, házak, de léteznek és a hazai infrastruktúrát gazdagítják mindenképp.
Tehát lehet mesélni utólag arról, hogy milyen rossz volt a deviza hitel, de egyoldalúan ez nem igaz.
A GDP a kormányzati, vállalkozási és lakossági fogyasztás tükre. Az elmúlt 3,5 évben a lakossági és a vállalkozási szegmens fogyasztása csökkent és idén sem nőtt, hanem tovább csökkent. Mindössze a kromány koltekezései miatt nőtt a GDP minimálisan, erre viszont nehéz lenne ráhazudni, hogy a gazdaság nőtt. Nem nőtt és nem is fog ezzel a gazdaság politikával. A gazdaságnak megvannak a maga motívumai, és jelen gazdaság politika ezeket sorvasztja, nem élteti. Akkor sem, ha Matolcsy ingyenhitelt bocsát a piacra. Azért nem, mert a valós problémát nem oldja meg - a szükséges volumen nem 750 milliárd, hanem kb. 7500 milliárd, amit az MNB nem tud megfinanszírozni.
Jó tündérmesének hangzik, hogy majd Orbánék kiváltják a külföldi tőkét, csak éppen nem több mesénél. Egy olyan országban, amely az elmúlt 20 évben sem tudott feltőkésedni, nos, hiányzik a tőke. Ebben a tekintetben nem fog csoda történni, a kérdés az, hogy a nép mennyi ideig hajlandó az életszínvonal romlásra ráhazudni a siker szót. Még egy picit lehet, de a Kádár rendszer színvonalára süllyedve azért csak felébrednek a zemberek. Muszáj lesz, különben lecsúszunk a Ceasusescu rendszerig.

menőmano 2013.07.17. 22:54:04

Csak picike emlékeztető. Valahogy így adta át a Bajnai Gordon az országos, egy éve kormányzása után.

"A költségvetés egyensúlyának helyreállítása érdekében 1200 milliárd forintos megtakarítást hajtott végre a Bajnai kormány. Ez, arányait tekintve, az elmúlt évtizedek legnagyobb hasonló kiigazításának tekinthető a világban.
Az államháztartási hiány 3,8 százalék alatt maradt, ezzel Magyarország megteremtette az Európai Unió egyik legfegyelmezettebb gazdálkodását. A hivatalos adatok 2010. év elejére azt mutatták, hogy Magyarország rendelkezik az Unió országai közül az ötödik legalacsonyabb költségvetési hiánnyal." "

*******

""A második Orbán-kormány egy 2010. őszi törvényjavaslat indoklásában már pozitívnak minősítette Bajnaiék munkáját,[41] főként Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter nyilatkozott elismerősen a 2009-2010-es költségvetésről.[42]"
:)

menőmano 2013.07.17. 22:56:07

Elnézést. javitás) "országot" .

Balt 2013.07.18. 08:43:44

@Mr. Waszabi: "És ez mindaddig így lesz, amíg ez a gazdaság politika dominál."

A fentebb vázoltak leginkább a 2006-os választások utáni gazdaságpolitikára igazak. Mondjuk az inflációt kivéve, mert az csak az utóbbi időben csökkent 40 éve nem látott szintre... Az összes többi a Bajnai-Gyurcsány-kormányokra jellemzőbb, mint a jelenlegire.
süti beállítások módosítása