Üzenőfüzet

Rajtad a sor! Véleményed van a világról? Igazságtalanság ért? Írd meg nekünk, mi megjelentetjük.

uzenofuzetblog@gmail.com

közösség

     

Friss topikok

Címkék

2015 (1) 56 (1) 5 dolog (1) adatvédelem (1) Áder János (1) aláírásgyűjtés (1) Alaptörvény (2) alkoholstratégia (3) Alkotmánybíróság (1) államadósság (4) állásinterjú (1) álláskeresés (2) állatkert (1) Amerikai Horror Sztori (1) anyáknapja (1) árfolyam (1) árvíz (1) átadás (1) Auchan (1) autó (3) Bajnai Gordon (34) Balogh József (1) baloldal (1) Baloldali összefogás (1) bank (1) Bécs (1) békemenet (1) Belügyminisztérium (1) BKK (1) BKV (1) BKV-ügy (2) Budai Gyula (1) bukás (1) CBA (2) cirkusz (1) családon belüli erőszak (1) Csányi Sándor (1) Demszky Gábor (1) Deutsch Tamás (1) devizahitel (5) DK (5) dohányzás (10) Dopeman (2) drog (1) drogteszt (1) egészségügy (2) egykulcsos adó (4) Együtt 2014 (22) elégtelen (9) ellenforradalom (1) ENSZ (1) EP-választás (2) építkezés fail (3) Erőss Zsolt (1) Erzsébet tér (1) EU (3) Facebook (2) fejlesztés (2) Felcsút (2) fesztivál (4) fiatalok (3) Ficsor Ádám (1) Fidesz (70) film (1) fizetés (1) FKF (3) FKGP (1) foci (20) Fodor Gábor (1) földrengés (1) földtörvény (4) forint (3) forradalom (1) Freak Show (1) FTC (2) Gabriel García Márquez (1) geci (2) gigahitel (1) Godzilla (1) Gomba (1) gyermekvédelem (1) Gyurcsány Ferenc (15) Habony Árpád (1) hadsereg (1) Hagyó Miklós (4) halálhír (1) Harrach Péter (1) hegymászás (1) Hír TV (1) hitelszerződés (2) Hoffman Rózsa (2) hóhelyzet (1) homok (1) húsvét (1) Huszti Szabolcs (1) IMF (2) infláció (3) Ingress (1) internetadó (2) játék (2) Jobbik (12) jobboldali média (1) John Marshall (1) José Mujica (1) jövő (1) kampány (7) Karácsony Gergely (1) kátyú (1) KDNP (5) Kerényi Imre (2) kétharmad (1) Kína (1) Kocsis Éva (1) Kocsis Máté (1) Kóka János (2) költségstop (1) költségvetés (1) kommunista (1) Korea (1) kormány (1) Kormos Kata (1) környezet (4) környezetvédelem (1) Kósa Lajos (1) Kossuth Rádió (1) Kossuth tér (2) Kövér László (2) középosztály (1) közpénz (3) közvéleménykutatás (2) kritika (1) Kubatov (2) külföld (2) kultúra (1) Kumin Ferenc (1) kutya (1) Láng Zsolt (1) Lázár János (9) LEGO (1) levél (4) LMP (10) London (1) Magyar népmese (1) maláj gép (1) Margit híd (1) marketing (1) Matolcsy (1) Matolcsy György (6) média (1) Meggyes Tamás (1) megszállás emlékmű (1) melegjogok (1) meme (1) merénylet (1) Mesterházy Attila (9) metró (2) Mezőkövesd (1) MLP (1) MNB (3) Molnár Gyula (1) MSZP (22) MTI (2) munkahelyteremtés (1) munkanélküliség (1) mutyi (2) Napóleon (1) NATO (1) NAV (3) Navrasics Tibor (1) Nemzeti Italbolt (1) Nemzeti Pedagógus Kar (1) ner (1) Nokia doboz (2) nyelvvizsga (1) Ócsa (1) oktatás (8) Orbán Viktor (61) Óriáskerék (1) óriásplakát (5) Origo (2) Oroszország (6) országjárás (4) orvvadászat (1) Orwell (3) Összefogás (1) összefogás (1) összetartás (1) Oszkó Péter (1) őszödi beszéd (1) osztályozó (1) Ozora (1) Paks (5) paksi bővítés (1) Párizsi Udvar (1) pazarlás (1) pedagógus (1) pedagógusok (1) példa (2) PM (1) Pokorni Zoltán (1) politika (1) portré (1) PSZÁF (1) puccs (1) Puch László (1) Putyin (4) rajzfilm (3) rasszizmus (1) rászorulók (2) rendőri túlkapás (1) rendőrség (5) rezsicsökkentés (11) Rogán Antal (4) rokkant (1) romkocsma (2) RTL (2) sajtószabadság (5) Schiffer András (1) sci-fi (1) Scmuck Andor (2) segítség (2) Simicska (4) Simon Gábor (1) sorozat (1) sport (2) stadionépítés (2) Szahara (1) szavazás (3) Századvég (1) SZDSZ (3) szegénység (11) Székely Ildikó (1) Széles Gábor (1) szemét (1) szesztilalom (1) szex (2) Sziget (1) Szigetvári Viktor (4) Szijjártó (1) Szijjártó Péter (1) színház (1) szobor (1) szociális (1) szovjet emlékmű (1) születésnap (2) szünidő (1) támogatás (3) tanácsok (1) tankönyv-mutyi (1) tankönyvlista (1) Tarlós István (2) társkeresés (2) településfejlesztés (3) testnevelés (1) történelmi tévhit (1) torzszülöttek (1) trafiktörvény (17) tüntetés (4) ügynök (1) Ukrajna (2) urbán (1) utcaátnevezés (1) választás (10) választási csalás (2) választások (2) Varga Mihály (1) Várkert Bazár (2) Városliget (1) végtörlesztés (1) vicces kép (20) vicces videó (3) videó (1) világbajnokság (1) vízilabda (1) Vona Gábor (2) zene (3) Címkefelhő

Önnek új számlája érkezett!

2014.06.24. 08:04 | Üzenőfüzet | 158 komment

Címkék: levél hitelszerződés Orbán Viktor Oroszország Paks rezsicsökkentés paksi bővítés gigahitel

csekk_kezi.jpg

Tisztelt Állampolgár!

A rezsidíj csökkentése nélkül Önt ebben az elszámolási időszakban a következő fizetési kötelezettség terhelte volna: 0.Ft
A rezsidíj csökkentésének eredményeképpen az Ön megtakarítása ebben az időszakban:

-700.000.Ft

 

2014. június 23-án a parlament megszavazta a paksi bővítéshez kapcsolódó orosz-magyar hitelszerződést. Akár tízmilliárd euró kölcsönt is felvehet a magyar állam. A hitel felhasznált összegét 21 év alatt kell visszafizetni, első hitelrészt legkésőbb már 2026. március 15-én. Addig is 3,95 százalékos kamatot kell fizetni, már az idén is. A törlesztés első 7 évében 4,5, a második 7 évben 4,8, az utolsó 7 évben pedig 4,95 százalékos lesz a kölcsön kamata. Így a körülbelül háromezer milliárdos hitel után az ország összesen nagyjából hétezer milliárdot fog visszafizetni.

A bővítés az ország éves GDP-jének tíz százalékába, azaz minden egyes magyar embernek hétszázezer forintjába kerül. Kérjük, az Önre eső 700 000 forintot a mellékelt készpénzátutalási megbízás formájában postai úton vagy banki átutalással befizetni szíveskedjen. 

Üdvözlettel:
Orbán Viktor 
miniszterelnök

*Az új paksi atomerőműről szóló döntéshozatali folyamat során a kormány még a saját maga által hozott jogszabályt sem tartotta be, mivel nem végezték el a megalapozó vizsgálatokat. A hitelszerződés jogszerűtlen, mert megsérti az alaptörvényben lefektetett adósságplafont valamint az uniós jogot is, és a nemzeti vagyontörvénnyel is ellentétes, mert a megállapodás nem magyar, hanem külföldi választottbíróság elé utalja a vitás kérdéseket.

Ha szeretsz minket olvasni, lájkold blogunk Facebook-oldalát!

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://uzenofuzet.blog.hu/api/trackback/id/tr936406703

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2014.06.24. 13:26:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

♔bаtyu♔ 2014.06.24. 17:57:13

@oszt jónapot: A nagy lófaszt, pár hónapos, április ELŐTTI. Aki nagy hasznot remél az persze nem feltétlenül realista. A franciák (az Alstom) sem voltak azok.

oszt jónapot 2014.06.24. 17:58:31

@♔bаtyu♔: Röhöghetsz hülyegyerek. Tudod én nem az a fajta vagyok, aki Gyurcsány szarától köpöd, Orbánét meg habzsolja. Tudom, hogy ez a szánalmas fajtád számára felfoghatatlan, de ez van.

2014.06.24. 18:02:43

@oszt jónapot: Hát ez aztán zseniális érvelés. Akkor már csak azt kérdezem, az osztrákokkal szabad-e üzletelnünk? És a németekkel, franicákkal, törökökkel stb.? Egyáltalán van olyan ország, amelyikkel szabad?

oszt jónapot 2014.06.24. 18:07:06

@grundigg: Szerintem üzleteljünk velük, aztán majd mikor megint rábaszunk, akkor lehet mutogatni a csúnya nyugatra, hogy nem mentett meg.

bölcsbagoly 2014.06.24. 18:09:48

@oszt jónapot: ja, s Ausztriából miért kotródtak ki, vagy akár Romániából? Itt ki tartotta őket vissza?

♔bаtyu♔ 2014.06.24. 18:14:27

@oszt jónapot: Azért röhöglek ki, mert nagy az arcod, miközben a legminimálisabb fáradtságot sem veszed, hogy tájékozódj máshonnan is, mint pld. Index.

És még te írod, hogy Orbán szarát habzsolom. Innen is látszik mekkora proli vagy te. A te tudományod orbánozással véget is ér, olvasd már vissza magad. Egy értékelhető infót nem írtál b+, de fel vagy háborodva miért nem dicsérnek meg.

♔bаtyu♔ 2014.06.24. 18:21:19

@bölcsbagoly: Az egész érve alapból egy baromság. Ez azt hiszi a megszállás ingyen van. Fel sem merül benne, hogy az egész komcsi bagázs azért omlott össze, mert az oroszok kivonultak, hiszen nem elég, hogy sokba kerültek, javarészt az oroszoknak kellett finanszírozni olcsó energiával, miközben még Moszkvában is nyomorogtak.

oszt jónapot 2014.06.24. 18:22:13

@♔bаtyu♔: A faszom se vágyik a te dicséretedre. Állítasz valamit, de egy linket lusta geci vagy betenni. (már ha van ilyen)

bölcsbagoly 2014.06.24. 18:26:05

@oszt jónapot: csak a buta, tájékozatlan, műveletlen emberek követelnek mindre linket! A nem ilyenek, tisztában vannak a dolgokkal! Link nélkül is.

oszt jónapot 2014.06.24. 18:27:17

@bölcsbagoly: Ja hát tök egyértelmű, hiszen te meg batyu cimborád is megmondtátok. :D

♔bаtyu♔ 2014.06.24. 19:09:23

@oszt jónapot: Neked nem teszem be, mert nem csípem a nagyarcú ostobákat. Halj meg hülyén, nem ez lesz az egyetlen eset.

gizmo26 2014.06.24. 19:23:44

A 10 milliárd eurós hitel 10 millió fővel, és 300 forintos Euro árfolyamal számolva bizony csak 300.000 Ft fejenként, tehát a cikkíró csúnyán csúsztatott.

Szaudi Herceg 2014.06.24. 19:28:00

@Romain: te tróger maszop bérenc, akkor először te fizetsz majd egy keveset, tekintve hogy a Medgyessy-Gyurcsány-Bajnai kormányok 8 év alatt 8 ezer (egyes adatok szerint 9 ezer) milliárdról 22 ezer (egyes adatok szerint 20 ezer) milliárdra növelték az államadósságot (segitek: ez "csak" 14 ill. 11 ezer milliárd növekmény) úgy, hogy SEMMIT nem tudnak felmutatni belőle.
Ez a mostani 3000 milliárdos tétel pedig beruházás, úgy hivják, hogy hosszú távú energiapolitika, ebből lesz VALAMI kézzelfogható, de akkora, hogy a rohadt maszopos haverjaid sem tudják majd ellopni, mert nem fér el egy nokiás dobozban, de még a kert végében sem.

DR. Smit Pal 2014.06.24. 19:31:24

Hulyegyerek, azt is kiszamolhatnad, hogy az mszp mennyibe kerult az orszagnak az utobbi 60 evben.
Ugy kb fejenkent 100 millioba.
Egyebbkent meg kurvara semmi kozod hozza, mire koltjuk a penzt. Mienk a ketharmad, lehet kussolni.

nyikk 2014.06.24. 19:33:17

A sok okos kommentelő közül vajon hányan tudnák kiszámolni, mennyibe fog kerülni a magyar birkának
paks2 1 kw-nyi árama?Aki tudja, írja ide.

Szaudi Herceg 2014.06.24. 19:36:59

@J.W. Booth: paks bővitését egyébként kormányokon átivelően, szakmai szinten tervezték meg... csak most hogy a fidesz megint nyert, most már a szemére lehet hányni... beteg vagy, menj orvoshoz.

Roggán Anttal Fidesz 300 millió honnan van? 2014.06.24. 19:41:58

@gizmo26:

"...számolva bizony csak 300.000 Ft fejenként"

Csak nem a Századvégnél, vagy a Napi Gazdaságnál dolgozol? :)

Esetleg Giró-Szász Andráshoz, vagy Matolcsy Györgyhöz van szerencsénk itt a blogon a nicked mögött? :)))

(Csendben mondom, maradjon köztünk, kicsit másképpen kell ezt nézni, mint a négy alapművelet, ami tutira biztos lábakon áll a tudásod gerincében).

Roggán Anttal Fidesz 300 millió honnan van? 2014.06.24. 19:44:37

@maxval, a gondolkodó birca:

"Megéri."

Miért?

Miért éri meg DUPLA ÁRON, mint amennyiért a finneknek GARANCIÁVAL vállalta a Roszatom az ott újonnan épülő erőmű által előállított áram árát?

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.06.24. 19:55:42

@barkaba: "hogy "bazmeg ez 700.000 Ft-odba fog kerülni""
Tényleg?
Ha nem szavazták volna meg, akkor most 700.000 forinttal kevesebb adót kéne fizetnem??? Ajvé! Megszívtam! :)

valaki senki 2014.06.24. 20:02:01

Önmagában, a fejenként 700.000.- Ft / fő nem lenne túl nagy ár egy JÓ beruházásra. Pakssal, azonban több probléma is van, vgy legalább is lehet. És ezért baj az, hogy már megint kimaradtak a szakértők a döntésből. Most azt hagyjuk, hogy ha ne adj' Isten baleset lesz, nem nagyon marad túlélőnk. Kicsi az osrzág.. stb. De az, hogy az ország energia ellátásának 80% -a földrajzilag egyetlen pontról egyetlen energia fajtára koncentrálódik, az óriási kockázat! Minden épp elméjű ország pont azon fáradozik, hogy mind területileg, mind energia forrás szempontjából minél diverzifikáltabb legyen, és ezen belül, lehetőleg minél nagyobb részben önellátó. Itthon is ezt kéne tenni. Nap/ szél/ hő/víz/atom erőművek, kisebbek, de több helyre elosztva. ( legalább is költséghatékonyan létrehozhatóak..) Én már nem is merem feltételezni, hogy ennek az összegnek a jelentős része- akár fele is- hogyan fog néhány tetű szsbébe vándorolni, hagyjuk is mi itthon, realistaként, ezt úgy is tudjuk. De mivel maga az alapkoncepció is megkérdőjelezhető, és még q. drága is, tényleg pofátlanság erről sunyiban döntést hozni, miközben a felmérések szerint, az ország lakosságának 2/3 ellenzi a felépítését! Na ÍGY nagyon sok ez a lé...

AdmiralRobert 2014.06.24. 20:10:10

Az MSZP kormány 2002-2010 között meg 8200 milliárd Ft-ról 21000 milliárd Ft-ra növelte az államadósságot (ez testvérek között is 12800 milliárd Ft), és még új atomerőművünk sem lett. (Lettek viszont cserébe 2 méteres földdel betemetett csoda alagútjaink - lásd M6.)

gizmo26 2014.06.24. 20:10:48

@Roggán Anttal Fidesz 300 millió honnan van?: Igazad van, egy devizaadós agyával gondolkodtam hirtelen.

Atika!!! 2014.06.24. 20:21:57

@J.W. Booth: 2002 - 8eMrd. 2010 - 19eMrd. Ők sem költötték értelemesebb dologra, mint Paks.

@Romain: Paks I-et is az oroszok építették. Ez is sokszor robbant már fel, ugye? Mint ahogy a többi néhányszáz erőmű is naponta robbangat felfelé.

Roggán Anttal Fidesz 300 millió honnan van? 2014.06.24. 20:24:16

@AdmiralRobert:

"Lettek viszont cserébe 2 méteres földdel betemetett csoda alagútjaink"

Nem tudom mennyire értesz hozzá statikailag és földszerkezet-tanilag, de az alagutak nélkül egy kicsit többe került volna. Igaz hogy csak milliárdokkal, de azért az is pénz, Mészáros is örül annak a 7-nek amit kifizettünk neki.

Éhes_ló 2014.06.24. 21:21:24

Swarcz papától, némethtől, antalltól, pufajkástól nem kaptunk csekket?
Szerintem fizetjük 40 éve őket és még 40 évig fizetjük minimum.

Az nem csípte az ormányotokat, mi?
Az a 80 milliárdocska kóser volt, emez meg nem?

Mensikov 2014.06.24. 21:24:02

Én ezt egy jó befektetésnek tartom jobbnak mint Mengele Ági széfjeit és Mucuska Bálint kakaóbiztos gépeit.
Legalább tudom hogyha felakpcsolom a kapcsolót lesz fény 2024 után is...

ember100 2014.06.24. 21:34:28

@geolog:
Helló !
Te eszednél vagy ????
Hogy , honnan szedi össze az állam a törlesztőrészletet ???? Cak nem tőlünk állampolgároktól , áááá nem is hiszem , , esetleg sárga csekk adó , gépjármű biztosítási adó , magas jövedéki adók , ejrópa legmagasabb áfája áááá EZT egy O:V király nem , tenné mert Ő mindíg az mondja amit csinál és mindíg azt csinál amit mond :)
TE ESZEDNÉL VAGY ?

nyikk 2014.06.24. 21:34:37

Szóval ha az egyik koszos bagázs félig tönkre kúrta az országot, akor a másiknak joga van azt befejezni, nehogy félmunkát végezzenek?
Ez ám az elv.

wirth6 2014.06.24. 21:41:27

@oszt jónapot: És ilyen alapon kivel lehetne üzletelni, akikkel ne lenne történelmi sérelem? Európában gyakorlatilag senki, Oroszok ugye kizárva, Amerika szintén... akkor... India? Ausztrália?

ember100 2014.06.24. 21:52:03

Helló !
Te is 5 ös lehetsz matekból 3000 Milliárd ( ill. egy"kicsit " több a kamatokka ) = 80 Milliárddal :)

ember100 2014.06.24. 21:53:04

@Éhes_ló:
Helló !
Te is 5 ös lehetsz matekból 3000 Milliárd ( ill. egy"kicsit " több a kamatokkal ) = 80 Milliárddal :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.06.24. 22:00:10

@geolog: Analfabétáknak hiába magyarázod. :(

AdmiralRobert 2014.06.24. 22:07:20

@Roggán Anttal Fidesz 300 millió honnan van?: Nem értek hozzá, de kizártnak tartom ezt. Munkagéppel (vagy segély cserében jómunkásemberekkel) földet elhord, jó szélesen, plusz mellé csuszamlásgátló betonfalak, oszt jónapot. Tuti nem kerülne ez milliárdokba.

Krisz11 2014.06.24. 22:42:42

@DR. Smit Pal:
"Hulyegyerek, azt is kiszamolhatnad, hogy az mszp mennyibe kerult az orszagnak az utobbi 60 evben. Ugy kb fejenkent 100 millioba."

:DDD Mondjuk ez igaz.

Amúgy nem értem a balliberális vergődést. Ha nem építik meg Paksot, akkor honnan lesz ipari ára? Tekerik a biciklin a dinamót, vagy mi?!

Roggán Anttal Fidesz 300 millió honnan van? 2014.06.24. 22:45:45

@AdmiralRobert:

Pedig nem. Löszös talajon ahhoz, hogy autópályát stabilan megtartó "vályút" lehessen kialakítani, ahhoz olyan hatalmas mennyiségű földet kell megmozgatni, elszállítani, majd olyan óriási munka a vályút stabilizálni, hogy jóval többe került volna, mint "műttárgyakat", vagyisátvezető csövet, mint alagutat létrehozni.

És akkor az élővilágról még nem is beszéltünk - ez persze nem közvetlenül anyagi kérdés, de valahogy be kell venni a számításba.

Nem véletlenül vannak ugyanilyen alagutak, ugyanilyen löszös környezetben például Németországban is, akik nemigazán vádolhatóak a pazarlással.

Itthon az ostoba Fideszgörények keltették a hisztit, pontosan tudva, hogy az egyszerű Fidesz-szavazók vérszomjasan harapnak majd a dologra, hiszen mi jobb dolguk lenne.

Elképesztő ez az egész, elképesztő Orbán Viktor rombolása a hatalomért, a pénzért, leszarva az ország jövőjét.

Száz év múlva nagyon érdekes lesz, amit róla fognak írni.

eßemfaßom meg áll 2014.06.24. 23:25:11

@oszt jónapot: "Nem tudom, te üzletelsz azzal, aki kétszer megvert az utcán? "

Köttesd ki gyorsan a gázt a házadból mert az is azoktól a geczi oroszoktól jön.

eßemfaßom meg áll 2014.06.24. 23:30:24

@Roggán Anttal Fidesz 300 millió honnan van?: "löszös talajon ahhoz, hogy autópályát stabilan megtartó "vályút" lehessen kialakítani, ahhoz olyan hatalmas mennyiségű földet kell megmozgatni, elszállítani, majd olyan óriási munka a vályút stabilizálni, hogy jóval többe került volna, mint "műttárgyakat", vagyisátvezető csövet, mint alagutat létrehozni."

ez a fideszseggnyaló orbánista népszabadság meg képes ilyen hazugságokat leközölni:

nol.hu/tud-tech/20090611-nem_kellett_volna_alagutat_epiteni-336682

"Löszben és agyagban nem szabad alagutat építeni, különösen nem olyan technológiával és olyan tempóval, mint ahogy az építők dolgoztak. Oszvald Tamástól tudjuk: a beruházó nem járult hozzá, hogy a magyar szakértő az alagútomlásról előadást tartson a konferencián. Csak akkor nyilatkozhat, ha már biztonsággal megépült az alagút. "

eßemfaßom meg áll 2014.06.24. 23:31:57

@Krisz11: "Tekerik a biciklin a dinamót, vagy mi?! "

majd felkapcsolnak kurvanagy reflektorokat ami majd megvilágitja éjjel is a napelemeket és kész az ingyenáram :)

lstóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.25. 06:11:04

@bölcsbagoly: Szasz bagoj! Akkor most diagnosztikáltad őt, vagy magadat kozmetikálod?

lstóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.25. 06:38:41

@bölcsbagoly: Hmmm... ilyen ingerült vagy? Vajon egy pszichiáter mit diagnosztikálna nálad? Miért baj ha elkommunikáltam egy nikket?
Vagy ne kozmetkáljam magam tovább?

barkaba 2014.06.25. 06:41:00

@oszt jónapot: Ha termelőberuházásra megy, akkor nem csak visz, hanem hoz is. Nem tudom érted a különbséget?

De nem is magamról beszélem. A prolik 95%-a leszarja ezeket a dumákat, mert nem ez a napi bajuk. A baloldal meg a napi bajukra teljesen érzéktelen, jó pár éve csak ezeket az ehhez hasonló dumákat nyomja. Azért tartanak itt ahol ma vannak.

midnight coder 2014.06.25. 06:43:47

A ballibák előszeretettel feledkeznek meg arról, hogy a tárgyalásokat ez ügyben még Gyurcsányék kezdték. És bizony ebben a kérdésben igazuk volt.

A helyzet ugyanis az, hogy nem nagyon van alternatíva. A vízerőmű a mi fekvésünk mellett utópia, geotermikus ugyanezért dettó (ami van az arra elég hogy a gyógyfürdőink ne száradjanak ki, de már itt is gond ha valaki fúr egy újabb kutat.

A nap és a szél azért nem alternatíva, mert e mellé kellene vagy egy óriási tároló (Pl. egy víztározó amit a szélerőmű feltölt, majd az áramot mint vízerőmű szedik ki) vagy egy olyan multinacionális elosztóhálózat ami el tudja oszlatni a helyi csúcsok / hiányok okozta különbségeket. Azaz, ha a németeknél nem süt a nap, nálunk viszont fúj a szél... De ez is horribilis összegbe kerülne, és ez az összeg hozzáadódna a nap / szél erőművek jelenlegi költségeihez. És az egységnyi kapacitás többszörösére lenne szükség hozzá, mert ok, teszem azt megoldjuk Magyarország áramellátását nap és szél erőművekkel 100%-ban, De a németeknél és a franciáknál épp nem fúj a szél és nem süt a nap. Azaz oda is kell áram. Nyilván máshonnan. És ezt akkor nekünk kell adni, ha elvárjuk azt hogy mi is kapjunk ha épp nálunk nem süt a nap, vagy fúj a szél...

A németek erre már elköltöttek egy szép nagy kalap pénzt, többet mint mi bármikor, és most sorra építik a szénerőműveket - előre a globális felmelegedés ellen, hajrá zöldek - de ezzel együtt már barlangban laknának az importált francia atomáram nélkül.

És ma jelenleg bőség van a termelt áramból, ezért aztán viszonylag olcsón lehet importálni is. De nem biztos, hogy egy 20 év múlva is így lesz. Sőt - biztos hogy nem lesz így. Mert hogy a föld fosszilis energiahordozó kapacitása véges - és igazán senki nem tudja hogy mennyi, még nagyjából sem. A másik oldalon pedig a jó öreg Európával szemben megjelentek az energiapiacon olyan országok mint Kína, India. És ez csak fokozódni fog.

Persze, lehet olyanban reménykedni, hogy valaki okostojás holnap feltalálja az olcsó napelemet, akkumlátort. A baj csak az ezzel, hogy amióta az eszemet tudom minden évben megvan az áttörés, csak a mai napig nem jelentek meg ezek a forradalmi újítások mint termékek a piacon.

conchita 2014.06.25. 07:03:45

@midnight coder: Pontosan, ezt a napelem, akku áttörést hallgatjuk már az első olajválság, úgy negyven év óta.
@lstóczy úr: "diagnosztikálna " Hülye vagy?

conchita 2014.06.25. 07:05:30

@Éhes_ló: Szia Lovacska! Akkor jössz a Kék Osztrigába este? De azt a cuki matróz cuccod vedd fel!

conchita 2014.06.25. 07:08:30

@Éhes_ló: Úgy imádom az olyan látenseket min te! Kirobbannak az elfojtott vágyak belőletek, amikor végre vállaljátok magatokat és nem kompenzáltok azzal hogy a másságukat vállalókat keresitek és fikázzátok mindenütt.

conchita 2014.06.25. 07:09:42

@midnight coder: "És ma jelenleg bőség van a termelt áramból, ezért aztán viszonylag olcsón lehet importálni is."
Csak egy picit nőjön az európai gazdaság és rögtön áram hiány lesz.

oszt jónapot 2014.06.25. 07:31:46

@barkaba: Értem a különbséget csak jelen pillanatban úgy néz ki, hogy kurvára nem lesz aki megvegye a fölösleget.

barkaba 2014.06.25. 07:34:23

@oszt jónapot: Vagy mégis. A legolcsóbb energiára mindig lesz kereslet. Megújulóból nem lehet mindent megoldani és háromszoros az ára egyébként is.

szonár 2014.06.25. 07:36:20

Lehet erről vitatkozni, de ezt is
eldöntötték a választók április 6-án.

oszt jónapot 2014.06.25. 07:38:36

@szonár: Ezzel csak az a baj, hogy nem csak ti fogjátok fizetni.

barkaba 2014.06.25. 07:41:56

@oszt jónapot: Ezt már ellőttétek.

Én egyébként soha nem szavaztam a Fideszre. Akkor én sem fizetem, hiába gondolom úgy, hogy ebben igazuk van?:))

barkaba 2014.06.25. 07:43:39

@barkaba: Bocs, nem is soha, de az utóbbi időben nem.

oszt jónapot 2014.06.25. 07:45:03

@barkaba: Értem én ezt a mentalitást, hogy akkor mostantól a másik 8millió ember - aki nem fidesznyik - kussol, de ez hosszú távon nem biztos, hogy jóra vezet, mert nem csak a "jobbolda"l tud gyújtogatni. Valaki egyszer azt mondta, hogy a haza nem lehet ellenzékben és ebben kurvára igaza volt.
Most nem konkrétan erről az ügyről beszélek, de mindenben ez a hozzáállás.

VT Man 2014.06.25. 07:49:42

@valaki senki:
"Most azt hagyjuk, hogy ha ne adj' Isten baleset lesz, nem nagyon marad túlélőnk. Kicsi az osrzág.."

Érdekes, hogy vannak még élő japánok, Fukushima óta. Az is kicsi ország.

Csernobil körül 30 km-es kör a védőzóna, oda nem lehet bemenni. Magyarország ennél azért nagyobb.

barkaba 2014.06.25. 07:52:53

@oszt jónapot: Neked sem először mondom, én nagyon nem vagyok fidesznyik. (Hosszan tudnám sorolni, amivel kurvára nem értek egyet, az egykulcsostól, a stadionépítésen keresztül, Budapest visszafejlesztéséig, de most nem ez a téma.) Nem azért gondolom, hogy ebben jól döntöttek.

A bolsik is így gondolták, mikor hatalmon voltak. Én meg egyik se vagyok, de van ami a bolsik vezetésében tetszett, meg van ami a fideszében. Azt hiszed nem maximum egymillió akli pártalapon dönt arról, hogy mi jó és mi nem? Nagyot tévedsz. Ez a fidesznyikezés is teljesen lepereg és teljesen hatástalan az átlagemberre.

Vegyétek végre tudomásul, a sötétzöldek és a pártkatonák kurva kevesen vannak! És ők azok akik ebben az ügyben pártügyet látnak, mint ahogy (a bolsik) mindenben. Szánalmas, de ez van. Oszt csodálkoznak, hogy nem vevők a dumájukra az emberek.

VT Man 2014.06.25. 07:53:13

@AdmiralRobert:
"Az MSZP kormány 2002-2010 között meg 8200 milliárd Ft-ról 21000 milliárd Ft-ra növelte az államadósságot (ez testvérek között is 12800 milliárd Ft), és még új atomerőművünk sem lett."

Jöhet az újabb sárga csekk:

SÁRGA CSEKK
2 800 000 FORINT
(2002-2010 közötti hitel)

Fizetendő: unokánik által is.

oszt jónapot 2014.06.25. 08:00:41

@barkaba: Nem feltétlenül rád gondoltam, hanem úgy általában. A bolsik alatt mintha lett volna némi népszavazás, illetve nem hallottam kb hetente tőlük, hogy "Erre kaptunk felhatalmazást, úgyhogy kuss".
És aki ilyet mond, csak mert a fideszre szavazott (lásd a hozzászólást, amire reagáltam) az igenis egy fidesznyik szarházi.
Az is igen vicces, hogy senki nem látott másik árajánlatot, illetve most derült ki, hogy semmiféle hatástanulmány nem készült az erőművel kapcsolatban és aki ezt kifogásolja, szerintetek csak sötétzöld, vagy bolsevik lehet.
Ja és kurvára nem vagyok atomellenes, 5 évig jártam a paksi erőmű iskolájába, hetente jártam be szakmai gyakorlatra, valószínűleg többet tudok az erőműről, mint az itt pofázók többsége. Surprise.

kvp 2014.06.25. 08:07:13

Tehat 700000 HUF osztva 50 ev uzemidovel, az 1167 HUF / honap. Ha ennyibe kerul az eromu megepitese es csak a megujulok aranak a felen tudja termelni az aramot, mar megeri, raadasul ennel azert sokkal gazdasagosabb. Az egyetlen ami ezt az epitkezest rossz uzlette teheti az a fuzios energia 10 even beluli tomeges elterjedese. Meg jo, hogy mar a 60-as evekben is csak 10 evre voltunk ettol es ma is pont ennyire vagyunk. Kornyezetvedelmi szempontbol meg nyomottvizeset kell epiteni, az nem robban fel olyan konnyen. Mondjuk ilyen technologiajuk csak az oroszoknak van. (a franciake nem igazan mukodik, az amerikaiak meg minden tapasztalat ellenere a forralosat szeretik, lasd fukushima, csernobil)

Egyebkent meg azt mondom, hogy olyan eromuvet kell epiteni, amire kapunk feltetel mentes olcso kolcsont. Ha a nemetek adtak volna ilyet, akkor most szel es naperomuvek epulnenek, bar a Karpat medence a szelnek nem igazan jo es a szaharaban meg az USA deli reszein sokkal tobbet sut a nap, de ha lenne mibol azert megprobalhatnank.

Mindezek mellett pedig olyan eromuveket kell meg epiteni amihez van is energiaforras itthon, pl. a mol dolgozik geotermalis eromuvek epitesen, csak a technologiat nem tudjuk beszerezni hozza nyugatrol. (a nasa es egy partnercege ul a stirling generatoros zartkoros geotermalis eromuvek technologiajan, amivel kis hokulonbozettel /langyos vizzel/ is lehet gazdasagosan aramot termelni)

conchita 2014.06.25. 08:07:56

@VT Man: Semmi gond. 5000 milliárddal nőtt az adóság a fidesz alatt, 3000 milliárd Paks, 3000 milliárd manyup. Az 11000 milliárd. Annak mennyi lesz a sárga csekkje?

barkaba 2014.06.25. 08:23:44

@oszt jónapot: Pedig lehetett hallani. Ráadásul a népszavazást sem ők akarták.

"és aki ezt kifogásolja, szerintetek csak sötétzöld, vagy bolsevik lehet."

Ahogy szerintetek aki meg elfogadja az atomerőművet, az csak Fidesznyik.

Hidd el végre, az emberek kilencven százaléka nem pártalapon gondolkodik! Ha ez neked furcsa is. Márpedig, ha az (láthatóan nem tudsz leszállni a Fidesznyik az atomerőmű párti, pedig ez sem igaz, messze nem), akkor te vagy az aki pártalapon értékelsz.

De a leghangosabban a volt vöröskönyvesek (ma szociknak hazudják magukat) és a sötétzöldek. (Én LMP szavazó lennék már régen, ha nem lennének sötétzöldek. Nagyon sok mindenben egyetértek velük.) ez tény. Míg az, hogy aki egyetért az döntően Fideszes márcsak azért sem lehet, emrt többen értenek egyet vele, mint amennyien a Fideszre szavaztak.

Ez a legutóbbi és ezer fősnél nagyobb mintán végzett vizsgálat(tehát reprezentatív), szemben a Medián telefonos vizsgálatával, ami ugye csak azokat tudja elérni akiknek (nem mobil)telefonjuk van.

"A magyar lakosság 73 százaléka egyetért a paksi atomerőmű működésével, és kellően szigorúnak tartja a biztonsági előírásokat - derül ki a TNS Hoffmann Kft. legfrissebb közvélemény-kutatásából. A többség támogatja a bővítést és a paksi blokkok üzemidejének meghosszabbítását is - közölte Mittler István, a Paksi Atomerőmű Zrt. kommunikációs igazgatója a kutatás eredményét."

oszt jónapot 2014.06.25. 08:42:04

@barkaba: Te ismersz olyat, akit valaha valamilyen témában megkérdezett közvéleménykutató? Mert én nem.
És vajon a magyar lakosság 73%-a támogatja azt is, hogy hatástanulmányok és árajánlatkérések nélkül megrendeltük az oroszoktól az erőművet?
Gondolom ezt nem kérdezte a TNS Hoffmann Kft.
Nekem nem az atommal van bajom (és kevés kivétellel másoknak sem) hanem azzal, hogy nincs egy tanulmány, ami kimutatja, hogy gyerekek itt van x év, ez alatt ennyit fog az erőmű termelni, ezt ennyiért fogjuk eladni, mert így alakul a piac és milyen fasza befektetés lesz ez, stb.
Illetve az sem lenne hátrányos, ha kiállna valamelyik főfasz, hogy "ezektől kértünk ajánlatot, de sajnos x y okból az oroszokét választottuk, mert...." és itt jönnek az indokok.
Ha nem érted a problémát, akkor tényleg nem tudok veled mit kezdeni.

hammurabbi 2014.06.25. 09:34:36

Ez az egész dolog bűzlik.
Egy nagy büdös lof... csökkentés. Eladhatatlanul drága lesz a Paks2-ben termelt áram.
Az építési költséget sem ártana kitermelni valahogy - és az egy kissé ,nagyon magasnak tűnik.
Pár napja levezették egy cikkben, a mai árak duplájába kerülne a Paks2 áramszolgáltatása, ha átlagos kamatozású hitelt adnak az oroszok.
Érdemes ezt elolvasni, rövid és közérthető atomszámtan:
doroszdavid.blog.hu/2014/01/16/atomszamtan

70 évre előre ki tudja számolni az áram árát mindenki, meg a jövőbe is látnak fél évszázadokra előre, remek. Gondolkodtatok már azon hogy az árutőzsdén vagy az opciós piacon legyetek 1-2 hónap alatt milliárdosok, úgyis mindenki vágja hogy 2037-ben mennyibe fog kerülni a világpiacon az áram.
Én a problémát nem is főleg az erőmű bővítésben látom, hanem a járulékos költségekből, amikről alig hallani valamit. Gondolok itt a valószínűleg elkerülhetetlen dunai vízlépcsőre. Innentől kezdve ez meg már környezetvédelmi és vízügyi eset is, és mint olyan, szükséges ehhez háttértanulmány és rengeteg vita, meg egyeztetés az érintettek között. Ekkora projektet egyeztetések és viták nélkül elkezdeni, pusztán azért mert választások jönnek, és kell a pénz a haveroknak is, enyhén szólva elfogadhatatlan, mégegyszer hangsúlyozva, hogy véleményem szerint a bővítéssel magával nincs baj.

hammurabbi 2014.06.25. 09:36:21

@midnight coder: 1. Olcsóbb lesz az áram?

Nem. Jelenleg 8-9 forintért termelnek Pakson egy kilowattóra áramot, az új paksi blokkok termelői árát 22-30 forintra becsülhetjük.

2. Biztonságosabb lesz a villamosenergia-ellátásunk?

Nem. A villamosenergia-ellátásunk nagyobbik részét adja majd egyetlen termelőegység, a paksi erőmű.

3. Növekszik az energiaszektor függetlensége?

Nem. A jelenleginél is magasabb lesz az orosz technológia és fűtőanyag részaránya.

4. Sürget az új paksi blokkok építése?

Nem. A jelenlegi reaktorok leállítása 2032-ben kezdődik, akár egy évtizedet is tölthetnénk a tervezéssel és a most elmulasztott előkészítéssel.

5. Megtérülhet-e valaha a paksi bővítés?

Nem valószínű. Ha hitelből építjük fel az erőművet, akkor biztosan nem térül meg a termelt áram árából (csak a várható éves kamat nagyobb lesz a paksi erőmű teljes éves bevételénél), más forrásunk viszont nincs rá.

6. Kik a bővítési projekt fő nyertesei?

Az azonosítható nyertesek közé eddig szinte kizárólag kormányközeli reklám- és médiacégek tartoznak. A beruházás fő nyertesei a nagy üzlet megvalósítói és hitelezői lesznek, akik be fogják biztosítani maguknak a megtérülést. A profitjukat végső soron magyar fogyasztók és adófizetők fogják állni.

IMF- vs. orosz hitel

Az IMF legolcsóbb kamata 0,09 százalék, amihez jön az 1 százalékos kötelező kamatprémium. A kamat tehát 1,09 százalék az ország kvótájának 300 százalékáig. A magyar kvóta: körülbelül 1 milliárd euró, ezért egy 10 milliárdos IMF-hitel esetében a kvóta feletti részre jön plusz 2 százalék kamat, s ha a futamidő meghaladja a 3 évet, akkor további 1 százalék kamat. Vagyis az IMF-hitel kamata 4 százalék vagy ennél kevesebb. A paksi beruházáshoz nyújtandó orosz hitel kamata titkos, de számítások szerint nem lehet olcsóbb 6 százaléknál. Az IMF-ről tudnivaló, hogy a hitelt gazdasági átláthatósággal köti össze. Hogy az oroszok mivel kötik össze, azt legfeljebb csak találgatni lehet. De ha egyszer nem leszünk gyarmat…

barkaba 2014.06.25. 09:37:16

@oszt jónapot: Én lassan húsz éve dolgozom a közvélemény-kutatásban.(Is.) Biztos idióták akik milliárdokat költenek rájuk, Coca Colától a Shellig. A TNS Hoffmann ráadásul messze nem szokott politikai kutatásokkal foglalkozni, most is nyilván ezért kérték fel, mert tudták, bárki más csinálja, azt a másik oldal azonnal megkérdőjelezi. A prolik persze szoktak olyanokat mondani, hogy szart sem érnek ezek, de ezért a világ sok milliárd dollárt költ el ezekre. Azok akik már csináltak sok milliárd dollárt. Biztos ők a hülyék.A magyar pártharcosok meg okosak. Főleg mostanában a baloldalon. Látszik abból is milyen eredményesek.:))

Értem én mi a problémád, csak hamisnak gondolom. Azt hiszem nem mondasz igazat. Lehet, magadnak sem. Az emberek legalább 90%-a leszarja a hatástanulmányt, mert úgy sem ért belőle egy szót sem. Ráadásul ott a működő erőmű, nem építenek újat. Azért te csak harcolj! Előre szólok, ez is olyan eredményes lesz, mint amilyen mostanában a többi volt. Én innen indultam, és azt hiszem egy kicsit se változott a véleményem, hiába nyomod mi is a hiba. Akkor gondold el egy átlag polgár egy átlag IQ-val! Milyen magasról szarik ezekre, mikor neki e húst megvenni a gond.

barkaba 2014.06.25. 09:39:39

@hammurabbi: Ezek a propagandaanyagok hol vannak leírva? Mert az kizárt, hogy két perc alatt leír egy ekkora méretű új hozzászólást!:)) Legalább a látszatra vigyázhatnál!

ahanem01 2014.06.25. 09:59:49

@geolog: Remélem, ha valami baj lesz, akkor is ilyen megértő leszel.

Fulek 2014.06.25. 10:20:00

@fifibá55: 21 évre elosztva, de nincs is annyi, és megélvezzük is a hasznát, az IMF csak hatalmat akart...

Fulek 2014.06.25. 10:21:42

@hammurabbi: Ejnye, a központban jobb propagandát is nyomathatnának, meg szakértőket is alkalmazhatnának...

♔bаtyu♔ 2014.06.25. 10:37:51

@hammurabbi: Ezt a marhaságot.

Ilyen alapon egyetlen olyan országban sem szabadna atomerőművet építeni, amely nem rendelkezik a technológiával.

Paks több mint 30 éve működik, mellesleg orosz közreműködéssel. (Megpróbáltuk a franciákat, de csúfos kudarc volt és rengeteg kidobott pénz)

Semmi gond nem volt ezzel, az oroszok az eltelt idő alatt nem zsarolták meg a magyar kormányt.

A hitel értelemszerűen megdrágítja a dolgokat, de akkor mégis, hogy a fenébe éri meg az embereknek autókat, lakásokat venni hitelből?

Egyébként is érdekes ez a nagy felbuzdulás, a valóban előnytelen IMF hitelt 4!!! év alatt kellett visszafizetni és mégis nagy volt a kuss.

randomuser1 2014.06.25. 10:44:34

4millióan élnek létminimum alatt perpill, a trend 25 éve változatlan, jóhogy vettünk egy atomerőművet, de minek, ha tíz év múlva már legfeljebb félmilló mebernek less pénze áramra?
lol

2014.06.25. 10:44:51

@♔bаtyu♔: Hülyegyerek, az IMF hitel helyett most piaci hitelt vesz fel a gazdád, az államadósság a hegyekben, az IMF hitel összegét meg valami agyament fideszes (segítek: Kósa-Szíjjártó) páros simán meglökte mintegy 15%-kal! Balfasz, szemellenzős senki vagy. Igazi NER kompatibilis.
A paksi erőműről meg annyit, hogy nem az a kérdés, megépítsék-e az oroszok, hanem hogy nem kellett volna-e várni a döntéssel mondjuk öt évet? Mert de.
Nem tudjuk, hová fejlődik a piac , tekintettel az energiapiac totális átalakulására. Jelenleg Európa legdrágább áramát fogjuk előállítani....

Romain 2014.06.25. 10:45:26

kedves X, aki megszólított engem, azt tudod hogy mennyi rákbeteg van Csernobil miatt ma Magyarországon??? Menj Paksra és élj ott! A normális társadalom nem adósodik el atomerőmű miatt!!! a megújuló energiákra szavaz. És hol van az ominózus energiacella? akkor ....

2014.06.25. 10:47:54

@♔bаtyu♔: Az IMF hitelt pedig felélte a gazdi. Tudod, vett belőle ezt-azt. A maradékot meg visszafizette. Tehát már az összeg sem stimmel. Egyébként láttál már olyan beruházást, ami annyiból épült meg, mint a kalkulált összeg?
Itt meg évtizedekről beszélünk... Magyarország a forint bezuhanása előtt áll, ipari termelésünk a némettől függ, te meg önállóságról beszélsz. Hülye.

barkaba 2014.06.25. 10:58:37

@Könnyen elkaptuk, uram!: Ennyi ostobaságot egy hozzászólásban?! Valamiféle csúcsra törsz?

randomuser1 2014.06.25. 11:03:09

amúgy ti semminek nem tudtok örülni, vikikirály csak egy praktikusan is használható erőművet hozott moszkvából, putyin akár egy repülőgéphordozó anyahajót is rátukmálhatott volna, oszt most fuccs lenne a balatonnak...

oszt jónapot 2014.06.25. 11:04:38

@barkaba: Nyilván nem a hatástanulmányt gondoltam az átlagparaszt elé odalökni.
Engem már az is megnyugtatna valamennyire, ha létezne és valaki elmondaná érthető szavakkal, hogy mi áll benne. De a dolgok jelenlegi állása szerint ez nem így van.
Neked elég, hogy a Lézer szerint ez bomba biznisz, nekem nem.
Az átlagparaszt szintjére meg majd akkor fog eljutni ez a kérdés, amikor azt látja, hogy megint kevesebb pénz marad hó végére. Persze nincs kétségem afelől, hogy a fidesz meg fogja magyarázni, hogy ez a multik mag Bajnai miatt van, akkor is ha ez 20 év múlva lesz. Mindegy, igazából leszarom, már bánom az időt amit erre szántam.

Mészáros Laci 2014.06.25. 11:21:20

nem szeretem, amikor demagógiában próbálják felvenni a versenyt a kormánnyal, mert ez egy elég rossz irányba vezető negatív lejtő, hogy halmozzam a képzavart, de van benne ötlet.

barkaba 2014.06.25. 11:35:40

@oszt jónapot: "Nyilván nem a hatástanulmányt gondoltam az átlagparaszt elé odalökni."

Mégis azt emlegetted folyamatosan.

Az igaz, hogy van akit érdekelne, ezt nem vitatom. De én onnan indultam, hogy ezzel a témával sem megy semmire a baloldal. Én ezt most is tartom. Ezeken kár rugózni, mert megváltoztatni úgy sem tudod, és ráadásul az emberek elsöprő része magasról leszarja. Az ismerőseim közül talán egyet tudok mondani akit egy kicsit is érdekli. A több (pedig a feleségem például tanár) kb. ott áll, hogy ha kell csinálják, eddig is volt, eddig is az oroszok építették és a bolsik is akarták, amíg ők voltak hatalmon. Ez a maximum ami érdekli még az átlag értelmiségit is.

Hogy nekem épp a Lázár e legkevésbé szimpatikus Fideszes (pedig tudnám őket sorolni a Kósától, a Rogánig elég hosszan) az téged ne zavaron!

az átlagproli meg egyenlőre azt látja, hogy a bolsik nem vele foglalkoznak, a Fidesz meg igen. Ezért lett kevesebb a rezsije. Ennyire egyszerű. És ez nem is fog megváltozni, míg az atomerőművekre, meg egyéb ilyen témákra pazaroljátok a baloldal erejét.

oszt jónapot 2014.06.25. 12:58:08

@barkaba: "Mégis azt emlegetted folyamatosan."
Nem, én azt emlegettem, hogy nem készült. Nem ugyanaz.

2014.06.25. 15:00:22

@barkaba: Ez az új nicked, Batyu?

dollárpapa2 2014.06.25. 18:54:13

@♔bаtyu♔: Komcsi párttagkönve cigó viktornak meg arrogáns tóninak van!

dollárpapa2 2014.06.25. 18:56:24

@♔bаtyu♔:

"Egyébként el ne vedd már Gyurcsányéktól, Lendvaiéktól az "érdemet" az oroszokat ők szolgálták ki."

Aha persze... most épp Gyurcsány van hatalmon? Te nem aludtál át néhány "választást"?

dollárpapa2 2014.06.25. 18:59:00

@maxval a gondolkodó birca:

"Bravó a kormánynak, hogy ezt meg merte tenni a hatalmas washingtoni és brüsszeli nyomás ellenére."

Bravó a hazaáruló komcsiknak hogy el merték árulni a magyar hazát! Persze nem az övék, ezek idegenszívűek, így nem fáj nekik. Te mint talpnyalójuk, meg fizesd is ki helyettünk, magyarok helyett az ő hazaáruzlásuk árát!

dollárpapa2 2014.06.25. 19:01:45

@♔bаtyu♔: Ha már hazudozol itt összevissza, akkor legalább túrjál bizonyítékot! Ja, hogy az nincs? Akkor meg kussolj a hülyeséggel!

dollárpapa2 2014.06.25. 19:03:32

@bölcsbagoly:

Az ő pénzüket ők mondják meg mire költheted. A Nyugati aluljáróban odaadnál egy cigánynak 1 milkát kp-ban? Nem? Akkor a Parlamentben miért kéne?

dollárpapa2 2014.06.25. 19:05:20

@oszt jónapot:

Jaja, IQ-hoz kéne kötni a szavazójogot. Nem lenne 1 támogatója se a fidesznek.

dollárpapa2 2014.06.25. 19:07:50

@♔bаtyu♔:

"A te tudományod orbánozással véget is ér"

Neked meg bajnaizással. Akkor meg mire nagy az arcod?

dollárpapa2 2014.06.25. 19:09:28

@♔bаtyu♔:

Most megint "olcsó" Pakssal finanszírozzák ezt a komcsi bagázst. Viktorescu faszát néha kivehetnéd a szádból.

maxval, a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.06.25. 20:49:20

Vedd ki a tiltott szavakat, nem lehet hozzászólni.

maxval, a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.06.25. 20:51:28

Árulás a hasznos szerződés megkötése?

randomuser1 2014.06.26. 09:58:59

@maxval, a gondolkodó birca: miért lenne komolytalan? ez egyértelműen szubjektív szempont,aminek alapja a magyar nép történelme során soha, semmi jót nem kapott az oroszoktól. Lehet azon vitatkozni, h valami gazdaságilag jó-e, de egy ilyen döntésnél sok más aspektus is szóba jön. És a lakosság általános vélekedése semmiképpen nem elhanyagolható kérdés.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.06.27. 23:01:54

@barkaba:

"@Könnyen elkaptuk, uram!: Ennyi ostobaságot egy hozzászólásban?! Valamiféle csúcsra törsz?"

Ez a tökfej mindenhez értő géniusz, aki kapásból sorozatban osztogatja a leminősítő jelzőket. Érvei nem nagyon vannak, viszont a magabiztossága az érvei értékével fordított arányban áll.

Ha aztán valahol leég (mint legutóbb egy hőszigeteléssel foglalkozó témában), akkor átmegy a következő blogba osztani az észt.

Legjobb nem is reagálni rá, de az ember néha nem állhatja meg, hogy válaszoljon a hülyeségeire.
süti beállítások módosítása