Mikor pár hónapja bejelentette a kormány, hogy új alkoholstratégia készül, mi Nemzeti Italboltokra tippeltünk, és naivan arra, hogy valamilyen módon korlátozni fogják az alkoholvásárlási lehetőségeinket. Erre a stratégiára azonban tényleg nem számítottunk...
Az alkoholizmus visszaszorítása érdekében a társadalmi-gazdasági élet "számos szektorában zajló, magas szinten koordinált tevékenységgel, a korszerű egészségfejlesztés, az egészséget támogató közpolitika eszköztárát együttesen használva" fognak fellépni - ígérték akkor.
Tegnap azonban kiderült, hogy állami kampány indult azért, hogy gyorsabban rúgjanak be a fiatalok. A Magyar Turizmus Zrt. ügynökségének levele szerint a "Boldogság buborékai" nevű kampány célja, hogy ez emberek ne csak szilveszterkor vegyenek pezsgőt:
"A kampány elsősorban a fiatalabb korosztályokat célozza, ezért legfőbb üzenete az, hogy a habzóbor és a pezsgő gyorsan megadja az oldott és felszabadult hangulatot a fogyasztónak. Ezt szibolizálja a 'Boldogság Buborékai' szlogen, amely köré a kampány szerveződik."
"Fiatalabb korosztály"?
Bár jobban belegondolva egyáltalán nem meglepő ez az új alkoholstratégiája a pálinkafőzés liberalizálása mellett kardoskodó kormánytól. Ha úgy vesszük egyenesen következetes megoldás ez Orbánéktól Magyarország alkoholproblémájára.