Üzenőfüzet

Rajtad a sor! Véleményed van a világról? Igazságtalanság ért? Írd meg nekünk, mi megjelentetjük.

uzenofuzetblog@gmail.com

közösség

     

Friss topikok

Címkék

2015 (1) 56 (1) 5 dolog (1) adatvédelem (1) Áder János (1) aláírásgyűjtés (1) Alaptörvény (2) alkoholstratégia (3) Alkotmánybíróság (1) államadósság (4) állásinterjú (1) álláskeresés (2) állatkert (1) Amerikai Horror Sztori (1) anyáknapja (1) árfolyam (1) árvíz (1) átadás (1) Auchan (1) autó (3) Bajnai Gordon (34) Balogh József (1) baloldal (1) Baloldali összefogás (1) bank (1) Bécs (1) békemenet (1) Belügyminisztérium (1) BKK (1) BKV (1) BKV-ügy (2) Budai Gyula (1) bukás (1) CBA (2) cirkusz (1) családon belüli erőszak (1) Csányi Sándor (1) Demszky Gábor (1) Deutsch Tamás (1) devizahitel (5) DK (5) dohányzás (10) Dopeman (2) drog (1) drogteszt (1) egészségügy (2) egykulcsos adó (4) Együtt 2014 (22) elégtelen (9) ellenforradalom (1) ENSZ (1) EP-választás (2) építkezés fail (3) Erőss Zsolt (1) Erzsébet tér (1) EU (3) Facebook (2) fejlesztés (2) Felcsút (2) fesztivál (4) fiatalok (3) Ficsor Ádám (1) Fidesz (70) film (1) fizetés (1) FKF (3) FKGP (1) foci (20) Fodor Gábor (1) földrengés (1) földtörvény (4) forint (3) forradalom (1) Freak Show (1) FTC (2) Gabriel García Márquez (1) geci (2) gigahitel (1) Godzilla (1) Gomba (1) gyermekvédelem (1) Gyurcsány Ferenc (15) Habony Árpád (1) hadsereg (1) Hagyó Miklós (4) halálhír (1) Harrach Péter (1) hegymászás (1) Hír TV (1) hitelszerződés (2) Hoffman Rózsa (2) hóhelyzet (1) homok (1) húsvét (1) Huszti Szabolcs (1) IMF (2) infláció (3) Ingress (1) internetadó (2) játék (2) Jobbik (12) jobboldali média (1) John Marshall (1) José Mujica (1) jövő (1) kampány (7) Karácsony Gergely (1) kátyú (1) KDNP (5) Kerényi Imre (2) kétharmad (1) Kína (1) Kocsis Éva (1) Kocsis Máté (1) Kóka János (2) költségstop (1) költségvetés (1) kommunista (1) Korea (1) kormány (1) Kormos Kata (1) környezet (4) környezetvédelem (1) Kósa Lajos (1) Kossuth Rádió (1) Kossuth tér (2) Kövér László (2) középosztály (1) közpénz (3) közvéleménykutatás (2) kritika (1) Kubatov (2) külföld (2) kultúra (1) Kumin Ferenc (1) kutya (1) Láng Zsolt (1) Lázár János (9) LEGO (1) levél (4) LMP (10) London (1) Magyar népmese (1) maláj gép (1) Margit híd (1) marketing (1) Matolcsy (1) Matolcsy György (6) média (1) Meggyes Tamás (1) megszállás emlékmű (1) melegjogok (1) meme (1) merénylet (1) Mesterházy Attila (9) metró (2) Mezőkövesd (1) MLP (1) MNB (3) Molnár Gyula (1) MSZP (22) MTI (2) munkahelyteremtés (1) munkanélküliség (1) mutyi (2) Napóleon (1) NATO (1) NAV (3) Navrasics Tibor (1) Nemzeti Italbolt (1) Nemzeti Pedagógus Kar (1) ner (1) Nokia doboz (2) nyelvvizsga (1) Ócsa (1) oktatás (8) Orbán Viktor (61) Óriáskerék (1) óriásplakát (5) Origo (2) Oroszország (6) országjárás (4) orvvadászat (1) Orwell (3) Összefogás (1) összefogás (1) összetartás (1) Oszkó Péter (1) őszödi beszéd (1) osztályozó (1) Ozora (1) Paks (5) paksi bővítés (1) Párizsi Udvar (1) pazarlás (1) pedagógus (1) pedagógusok (1) példa (2) PM (1) Pokorni Zoltán (1) politika (1) portré (1) PSZÁF (1) puccs (1) Puch László (1) Putyin (4) rajzfilm (3) rasszizmus (1) rászorulók (2) rendőri túlkapás (1) rendőrség (5) rezsicsökkentés (11) Rogán Antal (4) rokkant (1) romkocsma (2) RTL (2) sajtószabadság (5) Schiffer András (1) sci-fi (1) Scmuck Andor (2) segítség (2) Simicska (4) Simon Gábor (1) sorozat (1) sport (2) stadionépítés (2) Szahara (1) szavazás (3) Századvég (1) SZDSZ (3) szegénység (11) Székely Ildikó (1) Széles Gábor (1) szemét (1) szesztilalom (1) szex (2) Sziget (1) Szigetvári Viktor (4) Szijjártó (1) Szijjártó Péter (1) színház (1) szobor (1) szociális (1) szovjet emlékmű (1) születésnap (2) szünidő (1) támogatás (3) tanácsok (1) tankönyv-mutyi (1) tankönyvlista (1) Tarlós István (2) társkeresés (2) településfejlesztés (3) testnevelés (1) történelmi tévhit (1) torzszülöttek (1) trafiktörvény (17) tüntetés (4) ügynök (1) Ukrajna (2) urbán (1) utcaátnevezés (1) választás (10) választási csalás (2) választások (2) Varga Mihály (1) Várkert Bazár (2) Városliget (1) végtörlesztés (1) vicces kép (20) vicces videó (3) videó (1) világbajnokság (1) vízilabda (1) Vona Gábor (2) zene (3) Címkefelhő

Ki legyen Magyarország következő miniszterelnöke?

2013.06.04. 12:55 | Üzenőfüzet | 312 komment

Címkék: Mesterházy Attila Bajnai Gordon

Bár rohamosan fogy az idő, továbbra sincs megegyezés ellenzéki oldalon. Az ugyan tény, hogy hosszú idő után legalább abban sikerült megállapodni, hogy 2014-ben minden választókerületben 1 közös jelöltet indítanak majd, de fontos részletek még mindig tisztázatlanok. Márpedig az ördög a részletekben rejlik.

Ezek egyike, hogy ki lesz az ellenzéki összefogás arca, a létrejövő választási szövetség miniszterelnök-jelöltje. A verseny mostanra két indulóra szűkült: Bajnai Gordonra vagy Mesterházy Attilára. Az elmúlt napok hírei különösen aktuálissá teszik a kérdést: mindkét jelölt egyértelműen“bejelentkezett” a posztra.

Megkíséreltük összeszedni mi szól az egyes jelöltek mellett, illetve ellenük, hátha így könnyebb lesz a döntés.

Bár az ellenzéki oldal fontos szereplői rendszeresen hangsúlyozzák, hogy a miniszterelnök-jelöltség kérdése még nincs napirenden, gyakorlatilag nem telhet el olyan hét, hogy ne kerülne egymással szembe Bajnai Gordon és Mesterházy Attila. A jobboldali sajtó nagy örömére.

Így aztán viszonylag sürgető lenne, hogy ne csak a  program és a jelöltek, de a későbbi miniszterelnök-jelölt személyéről is mielőbb megállapodás szülessen. Nézzünk meg közösen néhány szempontot, hátha segít a döntésben.

 

Bajnai Gordon

Mesterházy Attila

1. Népszerűség

Bajnai a politikusok népszerűségi indexén jelenleg a 13. helyen áll, 4 hellyel lemaradva Mesterházy Attila mögött. Nem ő tehát a legnépszerűbb ellenzéki politikus.

1. Népszerűség

Azt semmiképp sem lehet mondani, hogy Mesterházy ne lenne népszerű. A politikusok népszerűségi indexén stabilan tartja 9. helyét, ezzel bőven megelőzve mind Bajnait, mind a többi ellenzéki politikust. Nem túlzás tehát azt állítani, hogy jelen pillanatban ő a legnépszerűbb ellenzéki politikus.

2. Szervezeti háttér

Még kevés idő telt el ahhoz (és nincs már elég a jövő évi választásokig sem), hogy az Együtt komoly szervezeti hátteret alakítson ki. Ebben az sem segít, hogy a szövetség gyakorlatilag három emberre épül, akik között ráadásul gyakoriak a konfliktusok is. A sokszínűségnek (Juhásztól Kónyán át Bajnaiig) ráadásul az az ára, hogy támogatóik nem valós értékalapú közösségbe szerveződnek, csupán egyetlen közös cél, az Orbán-rezsim leváltása kovácsolja őket egybe. Jó kérdés, hogy ennek teljesülése esetén együtt maradna-e a tábor?

2. Szervezeti háttér

A népszerűséggel önmagában azonban nem lehet választást nyerni. Ahhoz bizony jól kiépített szervezeti háttérre is szükség van. Ebben pedig a szocialisták tetemes előnyben vannak az Együtt 2014-el szemben, amit jól mutat a választási szövetség időközi választásokon nyújtott gyenge szereplése is. Az MSZP ezzel szemben 30 ezres párttagsággal, kiépült infrastruktúrával és aktivistahálózattal, egy igazi, értékalapon összekovácsolódott közösséggel rendelkezik. Mindenki számára egyértelmű, hogy megkerülhetetlen szereplő az ellenzéki oldalon.

3. Sikerek

Senki nem vitathatja el Bajnai Gordontól, hogy miniszterelnökként sikeresen vezette ki az országot a válságból.

3. Sikerek

Még frakcióvezetőként sikerült a szocialistákat a válságkezelő kormány “szolgálatába” állítania, ezzel jócskán hozzájárulva annak sikeréhez. Ráadásul képes volt arra is, hogy a vesztes választás után felvakarja az MSZP-t a padlóról, rendet tegyen a belső sorokban és stabilizálja a párt szavazóbázisát. Lassacskán talpra állította a bukásra ítélt MSZP-t, és mostanra az ellenzék vezető erejévé tette.

4. Kudarcok

Hiába kérték, nem vállalta a 2010-es megmérettetést, ezzel gyakorlatilag átengedve Orbánnak az országot. Annak ellenére, hogy a bíróság már többször kimondta, hogy Bajnai Gordonnak semmiféle felelőssége nincs az ügyben, a Hajdú-Bét botrány mégis összeforrt a nevével. Mostani országjáró körútja nagy sikernek semmiképp nem nevezhető, sok helyütt üresen kongó rendezvény helyszíneket láthatunk.

4. Kudarcok

Mesterházy legnagyobb kudarca nyilvánvalóan a 2010-es választási vereség, bár erre minden bizonnyal fel volt készülve az MSZP elnöke. Ebből az aspektusból nézve viszont becsülendő, hogy nem hagyta el a süllyedő hajót és kitartott pártja mellett. Szintén ide sorolható, hogy bár az MSZP-t megfiatalította, de kifelé ez még nem látszik, mert régi arcok ülnek a listás helyeken a Parlamentben.

5. Karizma

Válságkezelői sikereit ugyan senki nem vitathatja el Bajnaitól, de az is biztos, hogy a karizmatikus jelző semmiképpen nem illik a volt kormányfőre. Nyilvános szereplésein döcögős, sokszor túl hosszú és emiatt (is) unalmas beszédeket láthatunk. No persze ez nem véletlen: Bajnai nem politikus.

5. Karizma

Mesterházy esetében folyamatos fejlődést figyelhettünk meg az elmúlt években. Ennek eredményeként mostanra egy több ezres tömeg előtt magabiztosan beszélő, a tömeget magával ragadni tudó politikust láthatunk. Alkalmasságát a miniszterelnöki posztra senki nem kérdőjelezheti meg.

Ha szeretsz minket olvasni, lájkold blogunk Facebook-oldalát!

· 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://uzenofuzet.blog.hu/api/trackback/id/tr835343391

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ki lesz Orbán Viktor első számú kihívója 2014-ben? 2013.06.05. 17:42:19

Elviekben ősszel derül ki, hogy az ellenzéki összefogás részéről  2014 tavaszán ki is lesz ténylegesen a jelenlegi miniszterelnök kihívója, ám gyakorlatilag úgy tűnik, eldördült a startpisztoly, a versenyzők futnak és sokak számára már a győztes s...

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.06.05. 16:00:05

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szevasztok 2013.06.05. 14:31:18

@leonito77: Mivel megszólítottál, ezért pontosítok: BG miniszteri tárcájának EGYIK utódja tényleg Varga Mihály, de a másik az tényleg Németh Lászlóné.

gnme 2013.06.05. 14:32:19

szerintem legyen a szomszédom féltökű bakkecskéje a következő

annyi kárt nem okoz, legelészik, kakálgat

szal az jó lesz

nusica 2013.06.05. 14:32:35

@Szevasztok: te tényleg nem érted? ;) Azt hiszed, hogy aki nem szirénázik és visong, az már anyázik?

nusica 2013.06.05. 14:34:05

@Itt hamarosan Nemzeti Dohánybolt nyílik: szóval szerinted nehéz primitívnek lenni... Másképp saccoltam, dehát ti csak tudjátok...

Szevasztok 2013.06.05. 14:35:11

"Az MSZP momentán siránkozik a diktatúra miatt, pedig ami azt illeti, a Fidesz csak kibővíti a klientúráját az MSZP korábbi gyakorlatához képest, és bizony nagyobb klientúrához nagyobb hatalmi koncentráció dukál. A Fidesz az MSZP-hez képest társadalmasítja a diktatúrát (több kitartottat és kedvezményezettet von be, tovább növeli az állam hatalmát), ennyiben jobban csinálja, mint a szocik. A mélyen zajló folyamatok azonban kádárista és posztkádárista keltezésűek, rajtuk a maszop bélyegzőjével. "

Szóval minden Fidesz és MSZP imádónak üzenem, hogy egy oldalon álltok! A cicaharc meg csak a cirkusz a népnek, hogy addig se foglalkozzon mással.

nusica 2013.06.05. 14:35:18

@Szevasztok: ötölsz-hatolsz kínodban, miután lelepleztek?

Szevasztok 2013.06.05. 14:38:17

@nusica: "te tényleg nem érted? ;) Azt hiszed, hogy aki nem szirénázik és visong, az már anyázik?"

Neked most mi a bajod? Menstruál az asszony? Vagy inkább te?

nusica 2013.06.05. 14:39:57

@Szevasztok: sz.r lehet, hogy rajtad kívül mindenki érti, amit írnak neked.

Szevasztok 2013.06.05. 14:41:55

@nusica: Ja hogy arról beszélsz? OK valóban nem esett le elsőre... Bár szerintem az a Géza volt. De még Te sem válaszoltál a kérdésemre!

zengjen a dalunk fajtárs 2013.06.05. 14:45:31

@Szevasztok:
"Az egyik oldalon az államcentrikus, disztributív terminológia, a másik oldalon az államot redukálni kívánó, intézményes politikai kifejeződést egyelőre nem találó kritikai gondolkodás. "

Bocs, de ezek olyan 5 perces igazságok. Vagy ahogy Murphy mondta: álláspontod az ülésrenden múlik. Ha azok lennének hatalmon, akik most ellenzékből óbégatnak, akkor ők forszíroznák az erős államot és a nagy állami redisztribúciót, amiből mindig nagyot lehet kaszálni. Amikor hatalmon volt a mostani ellenzék fő ereje, szó nem volt például a Parlamant létszámának csökkentéséről

Ez a "fény és sötétség harca" szöveg a gyerekeknek és a kritikátlan rajongóknak való

A "kifejeződést egyelőre nem találó kritikai gondolkodás" meg már valami újabb öszödi beszédet előkészítő hevület?

Szevasztok 2013.06.05. 14:48:23

@zengjen a dalunk fajtárs: "Ha azok lennének hatalmon, akik most ellenzékből óbégatnak, akkor ők forszíroznák az erős államot és a nagy állami redisztribúciót, amiből mindig nagyot lehet kaszálni."

Hát ezt mondtam én is!

A Fidesz és az MSZP egymásnak vállat vetve nem a lényegen vitázik, hanem azon, csupán csak azon, hogy ki legyen hatalmon. Ezért vagytok OV imádók egykutyák a szociimádókkal.

vakapad 2013.06.05. 14:52:23

@nusica:

Csak úgy megemlíteném a kevésbé jólértesülteknek, vagy esetleg felfogástechnikai hiátusban szenvedőknek, hogy a "kedvezőbb, mint az IMF hitel" tárgyú cikkből 1 db van, az kering mindenféle újságokon körbe-körbe. Alaptételei között szerepel, hogy az ÁAK "kiszámolta" (nahiszen), hogy az az IMF-féle 3,09 % tulajdonképpen 4,09 %, hogy "piaci pletykák" szerint a közvetítői jutalék 0,5 %, viszont gondosan "elfelejti" megemlíteni hogy a dollárkötvény kibocsátásból csak 1,5 milliárd volt 4,2 % kamatozású, 2 milliárd kamata ugyanakkor 5,2 %.

Azt már csak én teszem hozzá a butuskák kedvéért, hogy az IMF hitel felvételének belengetése óta eltelt időszakban felvett piaci hitelek többletköltsége az IMF hitelhez képest évi 100 milliárd körüli összeg. Ha pedig a butuskák úgy gondolják, hogy 1 db hitel kevesebb mint felénél elért alacsony kamatból általános következtetéseket lehet levonni, azt csak sajnálni tudom.

Egyébként az IMF hitel további feltétele, hogy az IMF lássa, a hitel nem a pillanatnyi túlélésre kell, azaz megfelelő gazdasági intézkedéseket kell a kérelem mögé tenni. Na ilyet nem akarnak a jelenlegi regnálók. Nekik ugyanis a pillanatnyi túlélésre kell a hitel, amit a piac simán megad, mert ha nem következik be, akkor nagyot kaszál a fejlett országokbeli 1 vagy 0 %-os kamatokhoz képest, ha meg nem jön be, legfeljebb leírja, oszt annyi. Az összes bóvliország csak nem fog bebukni.

nusica 2013.06.05. 14:54:05

@vakapad: közröhej a vergődésed. Mindaddig, amíg nem közlöd az IMF valamennyi feltételét, sivár pártszócső vagy.

Szevasztok 2013.06.05. 14:55:53

@nusica: "Mindaddig, amíg nem közlöd az IMF valamennyi feltételét, sivár pártszócső vagy."

Matolcsy kiszámolta a 2013-as költségvetési tv tervezetben, hogy az IMF megállapodás ~100mrd Ft kamatkiadás MEGTAKARÍTÁST jelentene. Neki csak hiszel?

Dzoltán55 2013.06.05. 14:58:38

@Farkantoán Chatpartner: Mitől nemzeti?A kereskedelemnek semmi köze a politikához meg a nemzeti handabandához.

Dzoltán55 2013.06.05. 15:02:23

@Itt hamarosan Nemzeti Dohánybolt nyílik: Igazad van,de a háromszáz forintos békemenetelő fülkeforradalmárnak hiába beszélsz.A taggyűlésen megértette mit kell mondania.

vakapad 2013.06.05. 15:09:14

@zengjen a dalunk fajtárs:

Úgy emlékszem, voltak hatalmon, és nem forszírozták az erős államot. Nem vettek például magáncégeket. Sőt, mintha még nem is a kormány irányította volna a lopást törvényekkel legalizálva és lebukásmentessé téve azt. Persze az egy jó taktika, annak sulykolása hogy ők is ezt FOGJÁK csinálni, HA hatalomra kerülnek.

Hogy a parlament létszámának csökkentése, amely pénzügyileg marginális hatású (se), és csak a regnálók választás megnyerési (önző) céljából sikerült összehozni, hogyan kavarodott ide, azt nem tudom.

De el lehet magyarázni.

vakapad 2013.06.05. 15:12:05

@Szevasztok:

Ugyan már! Fölösleges. Én is abbahagytam.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.06.05. 15:21:09

@nusica: Öröm nézni, ahogy a mindent többes számban író narancsszoponcok magukra veszik a dolgot... nyilván nem véletlenül. Eleve poén az ilyen című blogbejegyzés, mert egyből idegyűjti a selejtet, mehet a frecsegés, gágogás, szemkilövetőzés. :-)

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.06.05. 15:23:51

@nusica: Pedig igaza van. De beléd minden szó kár. Hiszel, amit akarsz. Az pedig a te bajod, hogy a narancspropagandának hiszel...

Balt 2013.06.05. 15:24:27

@_most_: Lónak a faxát! Ez a helyzet, csillagbogár:

www.portfolio.hu/gazdasag/akk/mar_iden_szabadulhatna_a_kormany_az_imf-tol.184826.html

Tehát nem jött be, hogy végig a következő ciklusra az adósság béklyóját akasszátok.

Szevasztok 2013.06.05. 15:27:24

@Balt: "Tehát nem jött be, hogy végig a következő ciklusra az adósság béklyóját akasszátok."

Te igen h*lye! Az állampapír az nem adósság????

Szevasztok 2013.06.05. 15:29:48

@Balt: "Az elemző hozzátette, hogy az IMF-szerződés lezárásának inkább lélektani hatásai lennének a kormány és a piacok számára. "

Szevasztok 2013.06.05. 15:34:45

@Balt: Nézd meg a nettó adóssággörbe meredekségét, hagyd ki a manyup miatti beszakadást, és a 2011-12-es időszakot hasonlítsd össze a 2002-2007 -es időszakkal.

Milyen különbséget látsz?

SEMMILYET????
Tehát az OV kormány adósságnövekedése hasonló a szocikéval! Nahát!!!

kvadrillio 2013.06.05. 15:42:09

HMM....túllépve az önjelölteken, LEGYEN BUDAHÁZY GYÖRGY A MINISZTERELNÖK !

... természetesen megfelelő lélekszámú TANÁCSADÓ TESTÜLETTEL ÉS MEGFELELŐ SZÁMÚ ÁLLAMTITKÁRI KARRAL !!!

Szevasztok 2013.06.05. 15:47:46

@kvadrillio: "LEGYEN BUDAHÁZY GYÖRGY A MINISZTERELNÖK !"

Köztörvényes nem lehet...

kvadrillio 2013.06.05. 15:48:50

@Szevasztok: ...ÉS TUDOD...., hogy mit csinál a MAGYAR ÁLLAM ? BESÖPRIK A MÁSOK ÁLTAL MEGTERMELT PÉNZMAGOT , OCCT ELOSSZÁK EGYMÁSKÖPSZT NAGYRÉSZÉT..., A TÖBBIT MEG SEHOVA !

MERT LASSAN MÁR AZ ORSZÁG 80 %-a ÉL LÉTMINIMUM ALATTI-ALATT.......

Fejesrob 2013.06.05. 15:58:54

@Szevasztok: De lehet. Pld. Gyurcsány, akinek okirathamisítása elévült.

vagy akár Bajnai, akinek csak jó ügyvédjei voltak.

kvadrillio 2013.06.05. 15:59:44

Az államhatalom részei

A három hatalmi ág:

törvényhozó hatalom
végrehajtó hatalom
bírói hatalom

Az újkor kezdetén a három hatalmi ágat gyakorlatilag felosztották, ez lett a modern demokráciák működésének alapelve - melynek lényege, ha három közül kettő egy kézben van, az önkényuralmat szül. Például, ha a törvényeket végrehajtó hatalom a maga kedve szerint változtatja meg a törvényeket.
Az állam feladatai

Az állam feladata a közjó szolgálata. Az állam e feladata megvalósításakor egyféle kiegyenlítő szerepet is betölt, amikor az egyes csoportok érdekeit védve az erkölcs és az igazságosság talaján a közjóra törekszik.

Stabilizálás:

a gazdasági működőképességének fenntartása

közintézmények fenntartása: a gazdaság vagy piac számára fontos, de államon kívül más nem tudja vagy nem akarja működtetni

közüzemi hálózat (áram, vízellátás stb.)
tömegközlekedés

pénzügyi szabályozás (például infláció ellenőrzése)

társadalmi rend fenntartása, törvényekkel és rendfenntartó szervekkel (bíróság, rendőrség)

állampolgári jogok biztosítása, pl.:

élethez való jog
tulajdon védelmének biztosítása
munkához való jog

Elosztás: társadalmi működés és fejlődés biztosítása, méltányossági juttatások a rászorulóknak

feladatok bevételi forrásainak biztosítása (adók, illetékek és járulékok)
közoktatásügyi rendszer biztosítása
közegészségügyi rendszer biztosítása
szociális segélyezés

munkanélküli segély
nyugdíj

Külső védelem biztosítása: hadsereg

...hmmmmm...AZ ÁLLAM FELADATA A KÖZJÓ ???? ..SZOLGÁLATA !!!!

...A KÖZJÓ...MOST IPPEG...4-5 MILLIÓ LÉTMINIMUM ALATT ÉLŐNÉL TART ! avagy....FELADATAI KÖZÖTT SEHOL NEM SZEREPEL A KAPZSI HARÁCSOLÁS, FÖLDMUTYI, INGATLANMUTYI, TRAFIKMUTYI....SEM SEMMI MÁSFÉLE MUTYI...

...NOPERSZE.....HA A CSATORNÁBAN ...A PATKÁNY AZ ÚR !.. akkor le kell légmentesen zárni a csatornafedelet, hogy ottpusztuljanak mind !

...OCCT UTÁNA MAJD SZAVAZUNK !

Fejesrob 2013.06.05. 16:06:39

@vakapad: Na ezért nem akarok én ballibsi kormányt. Mert egy IMF hitelre a tagsága nem fanyalogna, hanem lelkesen tapsolna milyen kurva jó.

Az IMF hitel kamara eleve a részesedéstől függ, ez pedig ha a meglévő mellé újat veszel fel eleve csökken, így a kamat eleve magasabb lesz mint jelenlegié.

Az IMF hitel kamata sávos, azaz kb. 4.5-től indul, a végére pedig majdnem 6%.

IMF hitelből többféle van, nekünk az jutott volna, amely gyámsággal jár.

Lehet, hogy ezek egy ballibsinek egészen frankó dolgok, de nekem nem. Arra szavazni, aki eljutott egy IMF hitelig, pedig őrültség.
Bajnaiék nem azért vették fel, mert annyira kurvajó volt, hanem azért, mert mást már nem kaptak. Ők valahogy úgy lehettek vele, a multikat a lehető legkisebb kamattal mentsék meg, a következményekbe beleszartak.

kvadrillio 2013.06.05. 16:08:17

@Szevasztok: ...:))))..NUNERÖHÖGTESSÉ MÁÁÁÁ !...ELSŐ PERCTŐL FIGYELEMMEL KÍSÉREM, HOGYAN TETTÉK " KÖZTÖRVÉNYESSÉ" !...

MAJD, HA A SOK KORRUPCIÓS-MUTYIZÓT IS KÖZTÖRVÉNYESSÉ TESZIK, HAGYÓT, HUNVALDOT, GÁLT ...A TÖBBIT IS ELITÉLIK KÖZTÖRVÉNYES ALAPON, MAJD AKKOR ESETLEG BESZÉLHETÜNK BUDAHÁZYRÓL IS.........

..ÉS...HA MAJD MEGTUDJUK AZT IS: HOVÁ LETTEK 2004-ÓTA A MAGYARORSZÁG TÁRSADALMÁNAK KÖZJÓ-T BIZTOSÍTANI HIVATOTT EURÓ-MILLIÁRDOK ???!

Szevasztok 2013.06.05. 16:10:53

@Fejesrob: "Arra szavazni, aki eljutott egy IMF hitelig, pedig őrültség. "

Arra szavazni aki 100mrd Ft-ot költött arra (vö kidobta az ablakon, a karvalytőke zsebébe tömte, elégette, stb.), hogy "elkerüljük" az IMF gyámságát, az őrültség.

nusica 2013.06.05. 16:15:21

@Itt hamarosan Nemzeti Dohánybolt nyílik: dehogy van igaza, és ezt te tudod a legjobban, csak pénzért csacsenolod.

Szevasztok 2013.06.05. 16:15:38

@Fejesrob: "egy IMF hitelre a tagsága nem fanyalogna, hanem lelkesen tapsolna milyen kurva jó."

Lécci ADATOKKAL támaszd alá, hogy mi a bajod az IMF hitellel.
(Ha a gyámságot hoznád fel, akkor szerintem egy kormány IGENIS kapjon gyámot a feje fölé, ha addig felelőtlenül gazdálkodott - tök mindegy milyen színű az a kormány).

nusica 2013.06.05. 16:16:23

@Szevasztok: mondd, te ismered az IMF feltételeit? Nem úgy tűnik... Csak fröcsögsz ostobán.

Fejesrob 2013.06.05. 16:16:50

@Szevasztok: Hülyeséget beszélsz, Orbánékat épp azért támadják, mert nem hogy nem mentette meg a multikat, de még meg is adóztatta. Sőt, ezt a helyzetet még arra is kihasználta, hogy a multi pozicióvesztéséből magyar cégek profitáljanak.

Ez a 100mrd Ft valami szoci hoax? Valami okos kiszámolta, hogy az IMF kamata 3% akkor az annyi mint....

Az új IMF hitel induló kamata eleve kb. 6% lett volna, de a régié sem 3% volt a kezdetekkor.

nusica 2013.06.05. 16:17:59

@Szevasztok: a titkos feltételeikkel van a baj. A pótköveteléseikkel. Tudod ezt jól, csak pénzért hülyének tetteted magad. De szerintem túl vagy fizetve.

Fejesrob 2013.06.05. 16:18:10

@nusica: Egy szocinak nem akkora gáz az, ha az ország gazdaságát nem Orbánék, hanem az IMF határozza meg. Nem is lát benne semmi rendkívülit.

Szevasztok 2013.06.05. 16:19:27

@nusica: Mondd, neked a "fröcsögés" a kedvenc szavad? Jobb lenne a kedved ha a kicsit hosszabb "fröccs" szót kedvelnéd ennyire...

"a szervezet egyetlen olyan intézkedést sem kért a hiteltárgyalások folyamán a magyar kormánytól, amely tovább rontaná a leghátrányosabb helyzetű társadalmi csoportok helyzetét - mondta el Irina Ivascsenko, a Nemzetközi Valutaalap budapesti képviselője "

nusica 2013.06.05. 16:20:05

@Fejesrob: illetve ha lát, pénzért hallgat róla. Ezek kilóra megvehetők, ld. Portik. Még Hofi is a zsebében volt.

Szevasztok 2013.06.05. 16:21:16

@Fejesrob: "ha az ország gazdaságát nem Orbánék, hanem az IMF határozza meg."

Orbánékat eredményét látjuk (tudom te máshogy látod). Ennél csak jobb lehet akármi más.

"szerintem legyen a szomszédom féltökű bakkecskéje a következő

annyi kárt nem okoz, legelészik, kakálgat

szal az jó lesz"

nusica 2013.06.05. 16:22:04

@Szevasztok: a fröccs hosszabb a fröcsögésnél? Futtasd már le rajtuk a wörd karakterszámlálóját, mukkantom.
Te miért hiszel Ivascsenkónak? Mert síkhülye vagy? ;)

nusica 2013.06.05. 16:23:12

@Szevasztok: rossz hírem van, jövőre is buksz.

Szevasztok 2013.06.05. 16:23:22

@Fejesrob: "Egy szocinak (...)"

És még egyszer: közted és egy szoci között alig van különbség. Csak a szemüveg színe, amin keresztül kionéztek...

nusica 2013.06.05. 16:24:23

@Szevasztok: ilyen járatos vagy a szocialista szemüvegekben?

Szevasztok 2013.06.05. 16:24:34

@nusica: "rossz hírem van, jövőre is buksz."

Az értelmes Magyarország már 1994 óta bukóban van. Úgyhogy megszoktam...

Szevasztok 2013.06.05. 16:25:39

@nusica: "ilyen járatos vagy a szocialista szemüvegekben?"

(lemondóan legyint...)

nusica 2013.06.05. 16:26:04

@Szevasztok: tény, a Horn-Kuncze botránykormány sem volt piskóta, aztán Bikres-Bokros vad ámokfutása... :( Ezt véletlenül helyesen látod.

Szevasztok 2013.06.05. 16:28:33

@nusica: "Ezt véletlenül helyesen látod."

Csak én veled ellentétben nem hiszem azt, hogy OV első és második kormánya BÁRMIBEN is jobb lett volna...

nusica 2013.06.05. 16:29:39

@Szevasztok: te ne találgasd az én hitemet, mint őseid az ÁEH-ban.

Szevasztok 2013.06.05. 16:30:04

@nusica: Az utolsó valamennyire értelmes hang a parlamentben az MDF volt 2006-ig. (Aztán ők is megőrültek...)

Szevasztok 2013.06.05. 16:30:35

@nusica: "te gyurcsányista vagy?"

Te hülye vagy?

nusica 2013.06.05. 16:31:00

@Szevasztok: ebben sok részigazág van, persze már előtte is őrültek voltak.

Szevasztok 2013.06.05. 16:33:51

@nusica: Az ember normálisan utoljára úgy kamaszkorában rajong egy híres emberért. Aztán felnő és nincs szüksége, hogy magát úgy határozza meg, hogy én imádom XY-t vagy utálom Z-t.

Kivéve a pszichikai defekteseket. (akik azért elég sokan vannak...)

Szevasztok 2013.06.05. 16:35:31

@nusica: "én nem, hát te?"

Az én kérdésemet a tieddel egyenértékűnek tekintem...

HgGina 2013.06.05. 17:04:00

@Szevasztok: rosszul írtad a számokat, helyesen 1949 óta.

DR. Smit Pal 2013.06.05. 17:04:15

Nem lehet más mint : ORBÁN VIKTOR

O R B Á N V I K T O R
O R B Á N V I K T O R
O R B Á N V I K T O R
O R B Á N V I K T O R
O R B Á N V I K T O R
O R B Á N V I K T O R
O R B Á N V I K T O R
O R B Á N V I K T O R
O R B Á N V I K T O R
O R B Á N V I K T O R
O R B Á N V I K T O R
O R B Á N V I K T O R
O R B Á N V I K T O R
O R B Á N V I K T O R
O R B Á N V I K T O R
O R B Á N V I K T O R
O R B Á N V I K T O R
O R B Á N V I K T O R
O R B Á N V I K T O R
O R B Á N V I K T O R
O R B Á N V I K T O R
O R B Á N V I K T O R
O R B Á N V I K T O R
O R B Á N V I K T O R
O R B Á N V I K T O R
O R B Á N V I K T O R
O R B Á N V I K T O R
O R B Á N V I K T O R
O R B Á N V I K T O R
O R B Á N V I K T O R
O R B Á N V I K T O R
O R B Á N V I K T O R
O R B Á N V I K T O R

ephart 2013.06.05. 17:14:14

az Utód Párt eltűnhetne már a sunyiba régi kommancs beidegződéseivel együtt átadva helyét egy valódi balos formációnak. Libás meg szimplán a zsidrákok embere.nos ezekre tutkó hogy nemet mondanak a magyarok

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.06.05. 17:25:11

@Szevasztok: hát ja...most vagy túl fiatal vagy, vagy öreg és amnéziás. az mdf ugyanazt a hideget meleget kapta anno, volt mined, fasiszta, szélsőjobbos, azt terjesztették, nem lesz választás...ment a libsi őrjöngés, aztán amikor Ibi benyelt a szociknak, minden megszépült hirtelen.

Mindfield 2013.06.05. 17:32:28

@DR. Smit Pal: Bár nem szép dolog a floodolás, a hozzászólásod tartalmával egyetértek.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.06.05. 17:53:41

A címből lemaradt a "jelölt" szó. Mert az ellenzék a dolgok jelenlegi állása szerint csak Magyarország következő miniszterelnök-jelöltjéről vitatkozhat. Magyarország következő miniszterelnökét a Fidesz fogja adni, hacsak nem történik valami nagyon váratlan dolog.

Gyurcsany F. 2013.06.05. 18:09:50

O
O
OOOO OOOOO OOOOO O O O O
O O O O O O O O OO O
O O O O O O O O O O O
O O OOOOO OOOOO OOOOO O O O
O O O O O O O O O O O
O O O O O O O O O OO
OOOO O O OOOOO O O O O

O O OO O O OOOOOO OOOO OOOOO
O O OO O O OO O O O O
O O OO O O OO O O O O
O O OO OO OO O O OOOOO
O O OO O O OO O O O O
O O OO O O OO O O O O
O OO O O OO OOOO O O

zengjen a dalunk fajtárs 2013.06.05. 18:10:37

@vakapad:
Butább vagy mint gondoltam, ha nem bírod megérteni, mi az összefüggés a kisebb, olcsóbb állam és a képviselők száma között

A csökkentés jelentősége meg nem pusztán ebből adódik, hanem nagyrészben abból, hogy a saját tábornak is üzen üzen: húzzátok össze magatokat, mert belőletek is elég. Ezt a mai helyzetben senki más nem tudná vagy merné meglépni Magyarországon. Legkevésbé a még saját oldalon is a támogatásért egymással késhegyig menő küzdelmet folytató Bajnaer, Meseházi, Gyurcsóka, vagy a még náluk is pillésebb súlyú ballufieregetők

zobod 2013.06.05. 18:47:54

A cím kapcsán ezt a két politikust bemutatni megkésett április 1.-i tréfának tűnik, de ha elkalandozunk a fantasztikum birodalmába, akkor már inkább a Mesterházy. Bajnai egy elfogadhatatlan figura.

MACISAJT 2013.06.05. 18:54:47

"Ki legyen Magyarország következő miniszterelnöke?
Üzenőfüzet
2013. június 4., kedd 12:55 |"

Már a címet is elkúrta a szerző...:)
Hiszen hamarosan kiderül, hogy (számára) mi a választás:
"A verseny mostanra két indulóra szűkült: Bajnai Gordonra vagy Mesterházy Attilára. Az elmúlt napok hírei különösen aktuálissá teszik a kérdést: mindkét jelölt egyértelműen“bejelentkezett” a posztra."

Így aztán, helyesen a cím:
Ki lesz Magyarország következő miniszterelnök-jelöltje ?
( Házmesteri és a Libaszakértő közül)

Mert hogy ki és ki lesz a miniszterelnöke az is világos: Orbán Viktor.

_most_ 2013.06.05. 19:15:06

@zengjen a dalunk fajtárs: igen csökkentették a képviselők számát, de az emiatt kimaradó fideszes megélhetési politikusoknak kitalálták a járásokat, amivel sikerült jópár kamu állást létrehozni :D

pánpéter 2013.06.05. 19:16:48

"Senki nem vitathatja el Bajnai Gordontól, hogy miniszterelnökként sikeresen vezette ki az országot a válságból."

itt röhögtem fel másodsor. :) először akkor, amikor láttam, hogy 2 jelöltje van a szerzőnek. soakt elmond a bloggerről... (LOL)

bajnai gordon gazdasági minisztersége alatt recesszióba fordult az ország, és IMF lélegeztetőre kellett kapcsolni a csőd elkerülésére. gazdasági minisztersége alatt az ország gazdasági állapota folyamatosan romlott, a munkanélküliség nőtt, és minden mutatóban sereghajtók voltunk az EU-ban.
és akkor jön a blogger, és kiröhögteti magát a fenti mondattal.
Senki nem vitathajta??? hát én b3 vitatom. meg még kb úgy 2 millióan.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.06.05. 19:25:12

most nézem csak:
"3. Sikerek

Senki nem vitathatja el Bajnai Gordontól, hogy miniszterelnökként sikeresen vezette ki az országot a válságból.
"
ez vicc?

_most_ 2013.06.05. 19:26:10

@wmiki: ja, jóhogy nem mindjárt Dopeman :D

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.06.05. 19:27:39

@wmiki: még hozzátehetted volna, hogy akkor ugrált a pannon puma
ezt több rajz bizonyítja, mint az evolúció elméletet, vagy az ősrobbanást, tehát sziklaszilárd tény!!!

ha már ironizálunk, így lett volna teljes ^^

J.László 2013.06.05. 19:31:54

"Senki nem vitathatja el Bajnai Gordontól, hogy miniszterelnökként sikeresen vezette ki az országot a válságból."

Ezen jót röhögtem.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.06.05. 19:33:44

@_most_: neki biztosan nem másolt a szakdolgozata ^^
ezért választották az internetes kommentelők vezetőjüknek **

_most_ 2013.06.05. 19:39:23

@wmiki: úgy tudom az internetes szavazáson Bartos Cs. István filozófus legenda kapta a legtöbb szavazatot, Dopemant már csak a millások hozták ki győztesnek.

_most_ 2013.06.05. 19:59:00

@wmiki: az alternatív köztársasági elnökség egy nagyon felelős poszt, nem hagyhatták, hogy alkalmatlan személyt válasszanak meg, mint például az emberek megválasztották a teljesen alkalmatlan Orbánt miniszterelnöknek, aztán most az egész ország szív miatta, nemcsak a fidesz szavazók :D

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.06.05. 20:09:45

@_most_: így-így, ahogy mondod
mégse hagyhatják, hogy más nyerje, mint akinek beígérték, majd a hülye nép dönti el mi???
hát mit nem, majd az értelmiségi liberális demokraták eldöntik, hogy ki legyen az elnök, a hülye nép helyett
elvégre az szdsz sorsa fontosabb, mint az országé!

_most_ 2013.06.05. 20:17:18

@wmiki: hát igen, a demokrácia akkor működik jól, ha nem túl hülye a nép, azért kéne valami iq teszthez kötni a szavazójogot, asszem hamar megfogyatkozna a fidesz szavazótábora :D

Brix 2013.06.05. 20:18:00

Ahhoz képest hogy az Együtt 2014-nek nincsenek alapszervezetei és nincs elég médiafelülete, ahol meg tudná ismertetni az emberekkel a terveit, nem is állnak olyan rosszul
A 9 hónaposra megnövelt munkanélküli járadék, a jómódúak megadóztatása, és a pályázati pénzek feletti civil kontroll bevezetése, sok embernek nyerné el a tetszését. A többség csak a az adófizetők pénzéből finanszírozott , tízmilliós karaktergyilkos lejárató kampányt látja. ( hozzá kell tenni, eddig Bajnai minden pert megnyert)
A 2014 -es választáson még kicsi az esélye hogy nyerjenek , de 2018-ban már ki fog lengeni a politikai ingai , és veszíteni fog a fidesz.
Az emberek lassan rá fognak jönni , hogy a fidesz társadalompolitikája csak a gazdagoknak kedvez, azon belül is leginkább a vazallus rétegnek . A kegyelteket állásokkal halmozzák el, állami tendereken pénzzel tőkésítik fel őket, földet osztanak vagy trafikot mutyiznak.
A kisember csak az életkörülményei nehezedésével fog az elkövetkező években is szembesülni, így előbb-utóbb visszalendül a politikai inga balra. A baloldalon meg kell új párt, a megkopott imázsú MSZP helyett, aki összegyűjti a jobboldalból kiábrándult szavazókat. Erre most leginkább Bajnaiék látszanak a legalkalmasabbnak

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.06.05. 20:21:38

@_most_: xd
hát persze...
gondolom erre is több bizonyíték van, mint az evolúció elméletre

dzsedi 2013.06.05. 20:23:29

bajnai egy talicskát nem tudna kivezetni a válságból.

dzsedi 2013.06.05. 20:26:22

@Brix: 2018 jöhet a jobbik.

_most_ 2013.06.05. 20:26:39

@wmiki: az evolúció nem elmélet, tény :D

_most_ 2013.06.05. 20:31:08

@dzsedi: a jobbik szerintem soha nem fog kormányra jutni, talán egy jobbik-szdsz koalíciónak lenne reális esélye a kormányzásra.

zobod 2013.06.05. 20:38:39

@Brix: " 9 hónaposra megnövelt munkanélküli járadék, a jómódúak megadóztatása" - persze, a sok prolit az ilyen pumpolási lehetőségekkel remekül lehet hergelni. Elvileg. Más kérdés, vajon Bajnainak mennyire hisznek ezek a szavazók. A felmérések szerint semennyire. Ezt nem érti meg az elmúlt évtizedben magát lejáratott gárda: arra még talán lenne igény amit mondanak, ők viszont nem kellenek.

Brix 2013.06.05. 20:49:21

@zobod: Lehet, de jelenleg ebből a gárdából lehet választani a baloldalon. 2018-ban már senki sem fog emlékezni az "elmúlt 8 évre", viszont a napi megélhetési problémák egyre súlyosabbak lesznek
@dzsedi: 2018-ban akár egy Jobbik-Lmp koalíciót sem tartok kizártnak ( belső infóm van) , ha valamennyire a Jobbik elengedi az improduktív zsidózást és cigányozást
A programokban sok hasonlóság van: nemzeti ökopolitika, ügynöklisták nyilvánosságra hozása, családi vállalkozások és kisvállalkozások támogatása nagy multik helyett.
A fidesz megmarad a nagypolgárság, és a társadalmi elit, és a sok hirTV-vel elbutított agyú nyugdíjas pártjának

J.László 2013.06.05. 21:20:39

A kérdés nem az, hogy ki lesz a következő miniszterelnök, hiszen az egyértelmű.

A kérdés az, hogy ki lesz a ballib miniszterelnök-jelölje. A kedves blogszerző is ezt akarhatta írni, csak biztos elromlott a klaviatúrája.

ben2 2013.06.05. 22:02:51

@J.László:

Szvsz had éljék bele magukat a ballibek, hogy ők adják a következő miniszterelnököt. Amíg a kérdés napirenden marad, gyakorlatilag csak egymástól szipkázzák a szavazókat.
Egyébként abban igaza van a cikknek, hogy Bajnai karakterépítésre alapozott kísérlete az ellenzéki vezetőszerep átvételére kudarcot vallott.

J.László 2013.06.05. 22:51:16

@ben2:
Bajnai egy talicskát sem tudna elkormányozni, ahogy írta fentebb valaki. Mesterházy pedig kicsoda? Közben egykori atyaúristenüket fúrják, jó bolsevik szokás szerint.

2022-ben talán lesz esélyük, ha addig valaki fel tud építeni a semmiből egy "baloldali" pártot. Nevezzük annak. Bár a "baloldal" a földkerekség legnagyobb átverése. De jó, legyünk jóindulatúak.

2013.06.05. 23:31:13

@Fejesrob: Egy szocinak nem akkora gáz az, ha az ország gazdaságát nem Orbánék, hanem az IMF határozza meg. Nem is lát benne semmi rendkívülit."

Neked is leírom, mert olyanba szólsz bele, amiről halvány fingod sincs:
Orbánék most a piacról finanszírozzák az országot. Azoktól vesznek fel hitelt, akiket karvalytőkének neveznek. Tudod, akit utálni kell.
Az államkötvény kamatát a piaci helyzet határozza meg. Tehát lehet még alacsonyabb, és lehet jóval magasabb.
Ha egy csöppet is figyeltél, a ZSIDÓK finanszírozzák az országot jelenleg.
Ez neked jó. Ha úgy dönt a zsidó, hogy máshol többet kap a pénzéért, akkor innen el, és át amoda. Akkor viszont nekünk befellegzett. Érted?
Vagy nem? Kár, úgymaradtál.

2013.06.05. 23:34:15

@zengjen a dalunk fajtárs: Az, hogy te nem érted a gazdaságot, nem baj. De akkor minek szólsz bele?
Jelenleg azért állunk ilyen jól, mert az USA pénznyomtatással, az EU meg kamatvágással kezeli a válságot.
De az ország gazdasága nem nő. Sőt, mondhatni csökken.

2013.06.05. 23:37:42

@Fejesrob: a kiadások csökkentése (részben a szociális kiadásoké),
ésszerűbb elosztású és a versenyszférát kevésbé terhelő, egyszerűbb adórendszer,
a foglalkoztatás és a gazdaság növekedésének ösztönzése (részben az adórendszerrel),
a vállalatok – és külön a bankok – terheinek csökkentése a hitelezés újbóli beindítása érdekében,
a befektetői bizalom visszaszerzése,
középtávra tervező, kiszámítható gazdaságpolitika és jogi környezet.

Tessék, az IMF követelései...

2013.06.05. 23:43:42

@Fejesrob: Az öt éves kötvények valós kamatköltsége az állam számára euróra swapolva az öt éves papírnál 3,9, a tíz évesnél 4,8 százalék körül lehet, ezekhez képest az IMF-hitel érdemi költségelőnyt már nem is tartalmaz – mondják a piacon. A devizaadósságunk átlagkamata egyébként 4,4 százalék körül járhat."
Van olyan szakember, aki hozzáteszi azt is: 2011 végén-2012 elején, amikor a magyar államkötvények hozamai forintban is és devizában is az évi tíz százalékot verdesték, teljesen más volt a helyzet, jelentős megtakarítást jelentett volna az alacsonyabb kamat. A jövőben is adódhat olyan kedvezőtlen piaci környezet, amikor a piacról csak rossz feltételekkel tudjuk finanszírozni az államadósságot. Most azonban nem ez a helyzet."

Szeretném felhívni a figyelmedet a jövőben... kezdetű részre. Tudod, most olyan alacsony a kamat az EU-ban, az USA-ban, hogy ettől csak feljebb mehet.
süti beállítások módosítása