Üzenőfüzet

Rajtad a sor! Véleményed van a világról? Igazságtalanság ért? Írd meg nekünk, mi megjelentetjük.

uzenofuzetblog@gmail.com

közösség

     

Friss topikok

Címkék

2015 (1) 56 (1) 5 dolog (1) adatvédelem (1) Áder János (1) aláírásgyűjtés (1) Alaptörvény (2) alkoholstratégia (3) Alkotmánybíróság (1) államadósság (4) állásinterjú (1) álláskeresés (2) állatkert (1) Amerikai Horror Sztori (1) anyáknapja (1) árfolyam (1) árvíz (1) átadás (1) Auchan (1) autó (3) Bajnai Gordon (34) Balogh József (1) baloldal (1) Baloldali összefogás (1) bank (1) Bécs (1) békemenet (1) Belügyminisztérium (1) BKK (1) BKV (1) BKV-ügy (2) Budai Gyula (1) bukás (1) CBA (2) cirkusz (1) családon belüli erőszak (1) Csányi Sándor (1) Demszky Gábor (1) Deutsch Tamás (1) devizahitel (5) DK (5) dohányzás (10) Dopeman (2) drog (1) drogteszt (1) egészségügy (2) egykulcsos adó (4) Együtt 2014 (22) elégtelen (9) ellenforradalom (1) ENSZ (1) EP-választás (2) építkezés fail (3) Erőss Zsolt (1) Erzsébet tér (1) EU (3) Facebook (2) fejlesztés (2) Felcsút (2) fesztivál (4) fiatalok (3) Ficsor Ádám (1) Fidesz (70) film (1) fizetés (1) FKF (3) FKGP (1) foci (20) Fodor Gábor (1) földrengés (1) földtörvény (4) forint (3) forradalom (1) Freak Show (1) FTC (2) Gabriel García Márquez (1) geci (2) gigahitel (1) Godzilla (1) Gomba (1) gyermekvédelem (1) Gyurcsány Ferenc (15) Habony Árpád (1) hadsereg (1) Hagyó Miklós (4) halálhír (1) Harrach Péter (1) hegymászás (1) Hír TV (1) hitelszerződés (2) Hoffman Rózsa (2) hóhelyzet (1) homok (1) húsvét (1) Huszti Szabolcs (1) IMF (2) infláció (3) Ingress (1) internetadó (2) játék (2) Jobbik (12) jobboldali média (1) John Marshall (1) José Mujica (1) jövő (1) kampány (7) Karácsony Gergely (1) kátyú (1) KDNP (5) Kerényi Imre (2) kétharmad (1) Kína (1) Kocsis Éva (1) Kocsis Máté (1) Kóka János (2) költségstop (1) költségvetés (1) kommunista (1) Korea (1) kormány (1) Kormos Kata (1) környezet (4) környezetvédelem (1) Kósa Lajos (1) Kossuth Rádió (1) Kossuth tér (2) Kövér László (2) középosztály (1) közpénz (3) közvéleménykutatás (2) kritika (1) Kubatov (2) külföld (2) kultúra (1) Kumin Ferenc (1) kutya (1) Láng Zsolt (1) Lázár János (9) LEGO (1) levél (4) LMP (10) London (1) Magyar népmese (1) maláj gép (1) Margit híd (1) marketing (1) Matolcsy (1) Matolcsy György (6) média (1) Meggyes Tamás (1) megszállás emlékmű (1) melegjogok (1) meme (1) merénylet (1) Mesterházy Attila (9) metró (2) Mezőkövesd (1) MLP (1) MNB (3) Molnár Gyula (1) MSZP (22) MTI (2) munkahelyteremtés (1) munkanélküliség (1) mutyi (2) Napóleon (1) NATO (1) NAV (3) Navrasics Tibor (1) Nemzeti Italbolt (1) Nemzeti Pedagógus Kar (1) ner (1) Nokia doboz (2) nyelvvizsga (1) Ócsa (1) oktatás (8) Orbán Viktor (61) Óriáskerék (1) óriásplakát (5) Origo (2) Oroszország (6) országjárás (4) orvvadászat (1) Orwell (3) összefogás (1) Összefogás (1) összetartás (1) Oszkó Péter (1) őszödi beszéd (1) osztályozó (1) Ozora (1) Paks (5) paksi bővítés (1) Párizsi Udvar (1) pazarlás (1) pedagógus (1) pedagógusok (1) példa (2) PM (1) Pokorni Zoltán (1) politika (1) portré (1) PSZÁF (1) puccs (1) Puch László (1) Putyin (4) rajzfilm (3) rasszizmus (1) rászorulók (2) rendőri túlkapás (1) rendőrség (5) rezsicsökkentés (11) Rogán Antal (4) rokkant (1) romkocsma (2) RTL (2) sajtószabadság (5) Schiffer András (1) sci-fi (1) Scmuck Andor (2) segítség (2) Simicska (4) Simon Gábor (1) sorozat (1) sport (2) stadionépítés (2) Szahara (1) szavazás (3) Századvég (1) SZDSZ (3) szegénység (11) Székely Ildikó (1) Széles Gábor (1) szemét (1) szesztilalom (1) szex (2) Sziget (1) Szigetvári Viktor (4) Szijjártó (1) Szijjártó Péter (1) színház (1) szobor (1) szociális (1) szovjet emlékmű (1) születésnap (2) szünidő (1) támogatás (3) tanácsok (1) tankönyv-mutyi (1) tankönyvlista (1) Tarlós István (2) társkeresés (2) településfejlesztés (3) testnevelés (1) történelmi tévhit (1) torzszülöttek (1) trafiktörvény (17) tüntetés (4) ügynök (1) Ukrajna (2) urbán (1) utcaátnevezés (1) választás (10) választási csalás (2) választások (2) Varga Mihály (1) Várkert Bazár (2) Városliget (1) végtörlesztés (1) vicces kép (20) vicces videó (3) videó (1) világbajnokság (1) vízilabda (1) Vona Gábor (2) zene (3) Címkefelhő

Jönnek a nemzeti alkoholboltok?

2014.04.28. 18:42 | Üzenőfüzet | 113 komment

Címkék: dohányzás trafiktörvény alkoholstratégia

Készül a nemzeti alkoholstratégia. Jönnek a nemzeti alkoholboltok? Lenne egy jobb megoldás...

165565_6740051_400_300_940551d134dc695de812a4e3a1fbb39c.jpg

"Alkoholista az, aki annyit iszik mint mi, csak ellenszenves" - szól a magyar szállóige. A Global Drug Survey felmérése pedig be is igazolta, hogy a megkérdezett magyarok fele ment már be másnaposan dolgozni, sőt ugyanennyien tartják egészségükre nézve károsnak ivási szokásaikat. A nemzeti alkoholprogram pedig már készül is az Emmi egészségügyi államtitkárságának koordinálásával:

„Számos szektorában zajló, magas szinten koordinált tevékenységgel, a korszerű egészségfejlesztés, az egészséget támogató közpolitika eszköztárát együttesen használva”

Hát ennek eléggé "Nemzeti Alkoholbolt" szaga van. A Nemzeti Dohányboltok bevetetésével már megtanulhattuk mit vonzz ez magával: emelkedő árak, fideszközeli pályázatnyertesek, becsődölő családi vállalkozások, alkohol kitiltása a kocsmákból, szórakozóhelyekről, stb...

Végül úgyis mi fogunk rosszul járni. Mert nem az egészségügyet fogják rendbe kapni, és nem jobb életkörülményeket, munkalehetőséget és jobb megélhetést fognak biztosítani. Ehelyett az egészséges életmód zászlaja alatt korlátozzák majd a lehetőségeinket arra, hogy péntek délután egy kis időre elfelejtsük a hátunk mögött álló és elkövetkező stresszes heteket, és kieresszük a fáradt gőzt.

Ha szeretsz minket olvasni, lájkold blogunk Facebook-oldalát!

A bejegyzés trackback címe:

https://uzenofuzet.blog.hu/api/trackback/id/tr236095102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lavór 2014.04.29. 08:58:54

Lassan a Nemzeti Májdonor Szövetséget is össze kéne ütni, nem?

Dacia Dubstep 2014.04.29. 09:03:15

ideje lenne. rengetek alkesz roncs élősködik a tb-n

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2014.04.29. 09:12:00

Az a helyzet,hogy ezt is lenyeljük.
A birkák meg helyeslik.

♔bаtyu♔ 2014.04.29. 09:22:52

A kocsmák és presszók már régen megszűntek. Szerencsére.

Jellemző a ballibsikre, bármit támogatnak, csak ne Orbán.

"„Számos szektorában zajló, magas szinten koordinált tevékenységgel, a korszerű egészségfejlesztés, az egészséget támogató közpolitika eszköztárát együttesen használva”"

Ez azt jelenti, hogy VISSZAFOGJÁK az alkoholizálást. Mi ebben a probléma egy ballibsinek?

nu pagagyí 2014.04.29. 09:23:12

Dübörög az élhetetlen ország projekt.

bearman 2014.04.29. 09:26:54

Fasza ötlet volt ez a szavazógép, meglátja valami Fizess-droid és rögtön kész a konklúzió, hogy a magyar emberek 93%-a (per pill.) Nemzeti Italboltot _akar_!

:)

Amúgy kis falumban áll még az épület, és még a táblák is fent vannak az ajtók felett: Áfész xx sz. Vegyesbolt, Áfész xy sz. Italbolt.

Csak le kell porolni a kádári örökséget/ökörséget.

bearman 2014.04.29. 09:39:50

@♔bаtyu♔: Nincs ezzel semmi baj egy bizonyos életkorban, az óvodában is frankó volt, amikor az óvónéni kijelölte a homokozó határait. Viszont egy felnőtt ember had döntse már el, hogy mikor és mennyit akar piálni.

wirth6 2014.04.29. 09:44:34

@bearman: És had döntse el, hogy akar-e biztosítást az autójára, akarja-e a bekötni a biztonsági övét, milyen gyorsan akar hajtani, stb.

zsg? 2014.04.29. 09:48:58

@♔bаtyu♔:

"Ez azt jelenti, hogy VISSZAFOGJÁK az alkoholizálást"

Micsoda egy nyomott agyú barom vagy. Nem, ez nem azt jelenti, hogy visszafogják az alkoholizálást, hanem azt, hogy alkoholt csak a fidesz bérencek boltjaiban lehet kapni. A két dolog még csak átfedésben sincs egymással. Semmiféle mennyiségi, vagy minőségi korlátozás nem lépett életbe, ez egy szimpla piac lenyúlás, a fidesz kisajátította bérencei számára a kereskedelem egy szeletét. Mint ahogy dohányt is csak a fidesz bérencek boltjaiban lehet kapni. Ehhez csak a hozzád hasonló pártállami hitéletet élő barmok tapsikolnak.

Lovag Mihály 2014.04.29. 09:59:49

@bearman: 2014.04.29. 09:39:50

addig amíg az ember dönti el nincs is semmi gond. akkor lesz probléma, amikor nem az ember dönt hanem az alkohol

zorki 2014.04.29. 10:06:25

@bearman: Csak megjegyzem, az az Italbolt az nem olyan volt, az valódi kocsma volt.:DDD
Csak úgy gondolták az italbolt jobban hangzik.:DDD
(Jajj cak ennyire fiatal lehetnék!)
A Kádár korban is volt egyszer egy nemzeti alkohol program, vagy alkoholellenes vagy mi, mikor reggel kilencig nem lehetett alkoholt venni. De annyi demizson kocsma nyílt a gyárak körüli kapualjakban, hogy inkább visszacsinálták.

SemBoga 2014.04.29. 10:07:42

@♔bаtyu♔: visszafogják az alkoholizálást? amikor épp azért harcolnak, hogy továbbra is bármilyen kontroll nélkül ingyen brutál töménységű mérget főzhessen otthon bárki magának?

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.04.29. 10:16:12

Mi lesz a pl. borászatokkal? Ott sem lehet majd alkoholt kapni? Nem sírjunk már előre mindenen!

zorki 2014.04.29. 10:21:06

@dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata)!: jahh, és italban a kósert is szereti.
(Nagyon remélem, hogy ezzel nem sértettem senkit.)

csapos1 2014.04.29. 10:29:49

ez persze röhej a szabad pálinkafőzés hazájában
az iható, ellenőrzött minőségű italokhoz való hozzáférést korlátozzák, de a faszomtuggya miből tákolt házipálesz zugkereskedelme soha nem látott méreteket fog ölteni

Narancskommunista (törölt) 2014.04.29. 10:43:23

@♔bаtyu♔:
Ezek szerint tényleg lesz nemzeti italbolt, mert kiadták a pártközpontban, hogy védjed a koncepciót.

Sebaj, ma már mindenkinek van külföldön dolgozó rokona, családtagja vagy barátja, majd ők hozzák a sört, a bort meg a páleszt úgyis be lehet szerezni feketén itthon. Az igazi hazafiak nem fognak maffiaboltban vásárolni.

Túrós (törölt) 2014.04.29. 10:44:18

"...az alkohol kitiltása a kocsmákból, szórakozóhelyekrőr..."
Akkor mit lehet majd kapni egy kocsmában? :DD Jótanácsokat? :DD

GyMasa 2014.04.29. 10:48:45

Nem tudom, mit megy itt a rugozas, az olyan vegtelenul fasiszta es az alapveto emberi jogokat sarba tipro orszagban, mint Ausztralia is kulon vannak az italboltok, mint nalunk a nemzeti dohanyboltok.
Ott rendes aruhazban meg egy doboz sort sem lehet kapni, es csak nagykoruak mehetnek be az italbolti reszlegbe.
Sot, Tuneziaban peldaul csak a kulfoldiek mehetnek be utlevellel, a helyieknek csak penteken szabad szeszt venni.
Most komolyan, ez a legnagyobb problema az orszagban?

Szelid sunmalac 2014.04.29. 10:54:08

@Narancskommunista: Barmilyen fura, en pl. majd mindig viszek haza sort, bort.

Narancskommunista (törölt) 2014.04.29. 10:55:07

@GyMasa:
És ott is haverok nyithatják az italboltot?

Szelid sunmalac 2014.04.29. 10:55:49

@GyMasa: Tokeletesen igazad van. Eszak-Koreaban meg pl. eleve nem vehet senki semmit, csak amit engednek. Mekkora kiralysag!
Csak az a franya palinkafozes nem fer a koncepcioba.

Narancskommunista (törölt) 2014.04.29. 10:56:56

@Szelid sunmalac:
Szerintem szinte mindenki, pl. bátyám is. Viszont ha ezt az italboltos izét megcsinálják, alig fog elférni a sör az autójában.

Muad\\\'Dib 2014.04.29. 11:05:44

@Szelid sunmalac:
Svédország, Norvégia, Finnország, Izland vs. Észak-Korea. Ugye vágod, hogy nem a legjobbak az érveid?

GyMasa 2014.04.29. 11:07:54

@Narancskommunista:
nem mindegy, ki nyitja meg?
Most fideszes fogja vezetni, de ne felj, ha valamikor lesz kormanyvaltas, majd a szocik, vagy a jobbikosok szepen bele fognak ulni a joba, es majd utana ok fogjak vezetni. Mert, ha jol lehet vele keresni, akor ugysem fogjak felszamolni a rendszert, csak egyszeruen atveszik majd.

bearman 2014.04.29. 11:13:38

@wirth6: Azt, hogy valaki biztosítást köt az autójára, azt maga dönti el, ezt úgy hívják, hogy Casco. A kgfb az igazából a más autójára van kötve, hiszen más kárát térítik meg. A közlekedés amúgy azért rossz példa, mert ott a prosztóság nem magának, hanem a többi közlekedőnek is árt.

Megjezem kissé álságos dolog a dolgozó nép alkoholfogyasztásának egészségügyi vonzatairól diskurálni egy olyan országban, ahol a kormány épp azért küzd, hogy mindenki _adómentesen_ desztillálhasson otthon a konyhában...

Itt az egészségvédelem max járulékos lesz, amikor majd egyik fideszhaver sem akar a faluban kocsmát nyitni (minek is, amikor mindenki lefőzi a magáét :) )...

bearman 2014.04.29. 11:21:28

@GyMasa: Alapvetően nem az csípi a népek szemét, hogy szeparált dohányboltok lettek kialakítva, hanem az, ahogyan ezek ki lettek alakítva. vö pályázati visszásságok.

Megjegyzem Németországban pedig az utcán, automatából lehet cigit venni, csak egy EC kártya kell, amivel a kort ellenőrzik.

Azért jelent valamit, hogy iszlám országot állítunk példaként. Most csapjam le, és kérdezzem meg, hogy vajon a lányokat mikor tiltják ki az iskolából?

Megoldó 2014.04.29. 11:24:45

Valaki majd csak talál egy golyót meg hozzá puskát is, aztán vége lehet ennek a rémálomnak, és akkor nem kéne kivárni amíg a birka tömeg végre átlátva helyzetét elsöpri ezeket a bűnözőket... (az egy az lehet több is)

bearman 2014.04.29. 11:26:22

@zorki: Emlékszem, talán Gálvölgyinek volt erről egy jelenete, amiben non-stopot nyitott, és folyamatosan árulta a piát, mert a rendelet szerint "Nyitás után 9:00-ig" nem lehetett árulni, ezt ő első nap letudta, majd nem zárt be :))))))

GyMasa 2014.04.29. 11:26:39

@bearman:
...Alapvetően nem az csípi a népek szemét, hogy szeparált dohányboltok lettek kialakítva, hanem az, ahogyan ezek ki lettek alakítva. vö pályázati visszásságok...
Pedig mindenki emiatt nyivakol, ahogy eszrevettem.
Az ahogyanrol meg mar leirtam a velemenyemet.

Tuneziaban a lanyok nincsenek kitiltva az iskolabol...
Az nem egy Hardcore muzulman orszag.
Nemetorszagban pedig felnottkent kezelik az allampolgarokat.
Egy automatat nem lehet megvesztegetni, es nem ad egy doboz cigit kiskorunak, meg egy bolti elado az esetleg igen.
Ennek ellenere latom minden reggel, ahogy a fiaim altalanos iskolaja elott a 10-18 eves korosztaly nyugodtan szivja a bagot zavartalanul.

bearman 2014.04.29. 11:34:39

@GyMasa: "Nemetorszagban pedig felnottkent kezelik az allampolgarokat."

Rátapintottál a lényegre, a probléma az, hogy az ilyen és hasonló intézkedéseknek az a legkárosabb következménye, hogy nem engedik felnőni a népet, hogy megtanulják, milyen az, felelősséggel döntést hozni.

Szelid sunmalac 2014.04.29. 11:42:32

@Muad\\\'Dib: @GyMasa: Latom nem ertitek, de ezen nem csodalkozom. Hozhattok fel peldakat, hogy mashol is szarul mukodik, csak epp attol meg nem lesz jo megoldas. Hozzatok a Svedeket, akiknel az egyik fobb bevetelforras az alkoholturizmus, amikor hajokon basznak be. Haha! Hadd rohogjelek mar ki!

Faszom, nektek az is elfogadhato lenne, ha a Sariat vezetnek be, hiszen mashol is mukodik, nem?

GyMasa 2014.04.29. 11:43:10

@bearman:
nem engedik felnoni, mert nem az az erdekuk.
A felnott, onmagarol gondoskodni kepes embert nem lehet sem zsarolni, sem megvesztegetni 10-20 000 HUF-fal, meg buta igeretekkel.

Muad\\\'Dib 2014.04.29. 11:47:56

@Szelid sunmalac:
Nekem van szerencsém elég sokszor svédekkel beszélni. Igen, van náluk alkoholturizmus, jókat röhögnek is rajta, miközben elmesélik vacsora közben, de ha megkérdezed őket hasznos volt e a korlátozás, akkor nagy részük azt fogja mondani, igen. Mert szignifikánsan csökkent az alkoholisták száma az országban.
Ami miatt aggódni krll, az a megvalósítás módja, mert azt mifelénk korrupció nélkül nem szokás megvalósítani.

GyMasa 2014.04.29. 11:50:02

@Szelid sunmalac:
Te nem erted.
Minden kormanynak joga van olyan modon intezni az orszag ugyeit, ahogy az neki jol esik.
A mai magyar kormanynak 2/3-os felhatalmazasa van arra, hogy intezze az orszag ugyeit. (es most ne jojjon senki azzal, hogy az csak 45%, mert csak az szamit, hogy akik elmentek szavazni, azok hogyan szavaztak. Aki otthon maradt, az lemondott arrol a jogarol, hogy beleszoljon a dolgok folyasaba.)
Aztan majd az ido eldonti, hogy jol gondoltak a dolgokat vagy nem.
EZ a demokracia alapja.
Masreszrol pedig, en egy szoval sem emlitettem Svedorszagot, hanem Ausztraliat, illetve Tuneziat.
Egyik helyen sincs Saria, es senki nem mondta, hogy a Saria jol mukodik.
Bar gyanus, hogy te nem bannad, ha ilyesmi kis franko diktaturaban elnenk...

wirth6 2014.04.29. 11:51:51

@bearman: "A közlekedés amúgy azért rossz példa, mert ott a prosztóság nem magának, hanem a többi közlekedőnek is árt."

A be nem kötött biztonsági övvel is?

Szelid sunmalac 2014.04.29. 11:53:43

@GyMasa: Szerintem is hagyjuk a 45%-ot, ami valojaban 27%.
A demokracia alapja nem az, hogy lenyomnak faszasagokat az emberek torkan, aztan amikor mar fuldokolnak, akkor gyorsan kirantjak a faszt, hogy tudjon tovabbra is tejelni.

@Muad\\\'Dib: Neked volt szerencsed svedekkel beszelni, en meg dolgoztam ott. Meg Norvegiaban is. Meg Angliaban, meg az USA-ban, de Kazahsztanban, Uzbegisztanban, Ukrajnaban, Indiaban, Svajcban es Oroszorszagban is. Most meg Nemetorszagban. Akraunk meg faszt mericskelni?

Muad\\\'Dib 2014.04.29. 11:58:16

@Szelid sunmalac:
De tudod mit, ne is válaszolj, mert ismerem a beszélgetési stílusod, most jön az:
a) hülye,a ki csinálta a dokumentumot
b) persze, kormánymegrendelés volt, mert állami intézmény
c) akkor is nekem van igazam

bearman 2014.04.29. 12:01:41

@wirth6: Persze. Tegyük fel, nem kötöd be magad, belémjössz, kirepülsz az ablakon, és a fejeddel behorpasztod pl a kocsim motorháztetejét. Tudod ez egy középkategüriás autó esetében mekkora kár?

:)))

GyMasa 2014.04.29. 12:02:21

@Szelid sunmalac:
Teljesen mindegy, hogy mennyi a teljes lakossaghoz viszonyitva, a szavazatok tobb, mint 2/3-at a Fidesz szerezte meg. A tobbi nem szamit. OK?
Mert az csak a "ha a nagyanyamnak kereke lett volna" jellegu, magvas finghamozas...
Mindenkinek joga lett volna elmenni szavazni, aztan megsem tett ugy.
Ez a mindenkinek a problemaja. Ha nem eleg felnott, hogy felelosseget vallaljon azert, mi lesz az orszagban, az a sajat baja, de akkor tessek kussolni, ha nem ugy mennek a dolgok, mint ahogy szeretnenek.
Mert ez a demokracia masik sajatossaga, hogy nem ugy van minden, ahogyan en akarom, hanem a tobbseg akarata ervenyesul.
Van arra is szo, hogy milyen az, amikor csak az EN akaratom ervenyesul, azt ugy hivjak, hogy anarchia.

Szelid sunmalac 2014.04.29. 12:07:23

@GyMasa: Fura, hogy pont te beszelsz a demokracia alapjairol, mikozben olyan ordas faszasgot hordasz ossze, hogy "a szavazatok tobb, mint 2/3-at a Fidesz szerezte meg". Legjobb esetben is 44,6%-at szerezte meg a szavazatoknak. Igaz, a szavazok 27%-a szavazott a Fideszre. A tobbi vagy nem ra, vagy nem talalt olyat, akire erdemes lenne.
De maradjunk a 44,6%-nal. Szerinted persze egy normalis demokraciaban, ahol a parlament a teljes nepesseget kepviseli 44,6% egenlo a ketharmaddal.

@Muad\\\'Dib: Draga baratom. Ne aggodj, nem fogok vitazni. Abban ugyan igazad van, hogy jobb szeretek arra hagyatkozni, amit megtapasztaltam, mint arra, amit masok valahol olvastak, de nem megyek bele.
Azt viszont mondom megegyszer: attol hogy mashol is csinalnak faszsagot, meg nem lesz kisebb faszsag nalunk.

Lovag Mihály 2014.04.29. 12:11:06

@Szelid sunmalac: 2014.04.29. 12:07:23

ha ez a téma, nem illik megfeledkezni az egyéni helyek alakulásáról. lehet, de nem illik.

Lovag Mihály 2014.04.29. 12:11:55

tényleg, lesz poszt a flaszterparasztozásról, vagy ez csak akkor érdekes, ha fideszes a bunkó?

GyMasa 2014.04.29. 12:14:09

@Szelid sunmalac:
...De maradjunk a 44,6%-nal. Szerinted persze egy normalis demokraciaban, ahol a parlament a teljes nepesseget kepviseli 44,6% egenlo a ketharmaddal....
Igen, a demokraciaban sajnos csak a leadott szavazatok alapjan lehet eredmenyt hirdetni.
Aki nem ment el szavazni, az nem nyilvanitotta ki a velemenyet a rendszerrel SZEMBEN.
Meg akkor sem, ha nem tetszik neki a helyzet.
Lehet, hogy gyava volt, lehet hogy lusta, meg az is lehet, hogy nem talalt maganak szimpatikus jeloltet.
Ez tok mindegy. Nem szavazott, es nem elt a demokratikus jogaval.
Azaz nem elegge felnott a demokraciahoz.
Tudod, van az a mondas, hogy minden nepnek olyan kormanya van, amilyet megerdemel.
Reszemrol ezzel befejeztem a veled valo ertelmetlen szocseplest.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.04.29. 12:18:58

@Szelid sunmalac: "en meg dolgoztam ott. Meg Norvegiaban is. Meg Angliaban, meg az USA-ban, de Kazahsztanban, Uzbegisztanban, Ukrajnaban, Indiaban, Svajcban es Oroszorszagban is."
Nem mondod! :)
Ahhoz képest valami dohány nagykerből basztak ki a saját elmondásod szerint úgy, hogy itthon csak a közmunka várt volna rád. Azért húztál el a németekhez... Kicsit szerényebben. :)

Muad\\\'Dib 2014.04.29. 12:20:01

@Szelid sunmalac:
Priceless. Meséld el hol hibás az előrejelzés, amit linkeltem? Az, hogy hülyeség, miből vontad le? Hogy van alkoholturizmus? Nahát, szexturizmus is van a világon, tehát minden nyugati szabályozás rossz?
De igazad van, én vagyok a hülye, hogy a sok baromságod után még szóba állok veled. Te ugyanis egyike vagy azoknak, akiknek lehet mutogatni, hogy 2+2=4, majd jössz azzal, hogy énmegtapaszta'tam, hogy 5.
Mutogathatnék még neked egészségügyi elemzéseket az alkoholizmusra visszavezethető egészségkárosodások csökkenéséről az északi országokban, de minek? Hiszen te szartad a napot, nem is értjük miért nem koronáztak a világ császárává még...

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.04.29. 12:51:16

Ja, hát a fényesszemű narancsok és a klientúra szemet vetett egy újabb üzletre. @Lovag Mihály: , meg@♔bаtyu♔: tapsikol hozzá. Mindkettő biznisz ez júzsuál.

Lovag Mihály 2014.04.29. 13:01:33

@Rezsicsökkentő Hapcibenő: 2014.04.29. 12:51:16

én csak neked tapsikolok

anarch 2014.04.29. 13:06:21

@bearman: Az még hagyján, de ha kötelezően fel is öltöztetik a nőket fejbúbtól talpig feketébe... brrr

Szelid sunmalac, ez az alkoholturizmus kb úgy működik, hogy a norvégok mennek a svédekhez italért (a legnagyobb forgalmú svéd italbolt a norvég határ mellett van, közel Oslo-hoz.) A svédek meg mennek a németekhez (olyan szolgáltatás is van, hogy előre online megrendeled mi kell és a kompon a kiszálláskor odahozzák neked a kartonokat).

anarch 2014.04.29. 13:11:50

@anarch: A Helsinki/Turku-Stockholm kompról nem is szólva :), de oda inkább töményezni jár a nép.

Fodor Balázs 2014.04.29. 13:15:38

Az egész baromság. Azon kívül, hogy a haverok keresnek rajta, annyi történt, hogy nem egy dobozt vesznek a kisboltban, hanem hármat a dohányboltban, hogy kitartson. A piával ugyanez lesz: nagyobb lesz egy vásárolt mennyiség, felhalmozás lesz, meg opportunista csempészcigi/-pia vásárlás.

Értem én, hogy egészségtelen, de az igazi alkoholistáknak az alkohol létkérdés. Úgyis megveszik/megszerzik. Annyit lehet csinálni csak, hogy kevesebb keletkezzen belőlük. Az meg társadalmi kérdés is.

2014.04.29. 13:37:43

@csapos1: fordítva ülsz a lovon,. vagy nem szoktál piálni. Amennyiben az ellenőrzött ital, a bolti kotyvalékot, ízesített tisztaszezst, és a Zwack és társai féle ócska szar pancsokat jelenti, akkor ezek sehol sincsenek efógy jóféle, ismerős, ismerős ismerősétől szerzett házipálinkától. Rövidből én csak az utóbbit veszem magamhoz, a bolti szarszemeteket meg vegyék a sznob idióták.

Narancskommunista (törölt) 2014.04.29. 13:37:44

@GyMasa:
Nem, nem mindegy ki nyitja, az meg különösen nem mindegy, hogy ez politikai alapon történik-e.

Narancskommunista (törölt) 2014.04.29. 13:42:33

@wirth6:
Akár azzal is, a fantáziádra bízom, hogy milyen esetekben okozhat másnak is kárt a be nem kötött öv.

Narancskommunista (törölt) 2014.04.29. 13:45:44

Olvasgatom a kommenteket, nagyon vicces olvasni, hogy ilyenkor az agymosott narancskomcsik 180 fokban ellenkezőjét vallják, mint mikor a pálinkafőzésről volt szó.

De biztos jele annak, hogy komolyan be lesz vezetve, mert nyilván ha bizonytalan lenne a holdudvaron belül is, akkor inkább az a szöveg jönne, ami fél éve volt ugyanazoktól ugyanebben a témában, hogy ezt csak a "ballibek" terjesztik.

csapos1 2014.04.29. 13:46:52

@shitgun:
akár egy flaska laphroaig, vagy caol ila, vagy más cask strength
az ismeretlen eredetű, a haver haverja által kotyvaztott szemetet meghagyom másnak

titan 2014.04.29. 13:49:56

ne aggódjatok, szerintem nem lépik meg (bár kinézem), mivel valószínűleg akkor 2 millióból 1 millió másnap kijózanodna

Narancskommunista (törölt) 2014.04.29. 13:50:19

@shitgun:
Van háziból is hulladék, meg boltiból is jó, csak éppen a házi előnye, hogy nincs leadózva, így a hulladék kategóriás bolti ára alatt lehet jó.

Egyébként töményezni alapvetően szar, a legrutinosabb alkeszok is szenvedős arcot vágnak, mikor lehúzzák (próbálják leplezni), csak ugye ezt egy alkoholista kultúrában senki sem meri bevallani.

ursus artos 2014.04.29. 13:53:21

"Jönnek a nemzeti alkoholboltok?"
Nem.

GyMasa 2014.04.29. 13:53:29

@Narancskommunista:
Es miert nem mindegy?
Talan te szeretnel nyitni egy ilyent?
Vagy mi?
Magadtol nem boldogulsz az eletben?
Most komolyan, nem tokmindegy, hogy ki vezeti az italboltot, ha:
- nagykoruak bemehetnek, es normalisan, gyorsan kiszolgaljak oket
- kiskoruak nehezebben jutnak hozza az italhoz (olyan illuzioim nincsenek, hogy nem jutnak hozza)
Raadasul, egy ilyen dontes nem lehet mas, csak politikai.
Egyszeruen mas nem hozhat ilyen jellegu dontest, csak politikusok.

Narancskommunista (törölt) 2014.04.29. 13:57:12

@GyMasa:
Én nem szeretnék nyitni ilyet, csak tudod nem csak én vagyok a világon.

Narancskommunista (törölt) 2014.04.29. 14:00:32

@GyMasa:
"Raadasul, egy ilyen dontes nem lehet mas, csak politikai.
Egyszeruen mas nem hozhat ilyen jellegu dontest, csak politikusok. "

Az, hogy csak ezekben árulhatnak dohányt, szeszt, arról csak a politikusok dönthetnek, de arról, hogy ki kapja, arra sokféle döntési mód lehetséges, pl. nyilvános szakmai, gazdasági jellegű is.

Narancskommunista (törölt) 2014.04.29. 14:03:08

@GyMasa:
Egyébként ha történetesen kisboltos lennék, és eddig boldogultam volna az életben, de egy ilyen döntés után nem, akkor én egy szar ember lennék? Nem inkább az a szar ember, aki magától nem, csak a politikának benyalva?

lombozódó 2014.04.29. 14:07:26

♔bаtyu♔ 2014.04.29. 09:22:52
Hát tényleg csak italboltok vannak. De a tudatlanoknak csak a ballibsi szó a tömjén :-)))))))))))))

titan 2014.04.29. 14:09:34

@GyMasa: bocs, de nemigen tudok elmenni mellette. A szavazóképes lakosság kb. 27%-a, az összes szavazó (tehát aki szavazott is) 44,6%-a voksolt a Fideszre, így kaptak 2/3-ot, mert az egyéni választókörzetek nagyon nagy többségében (90% körül, vagy felett emlékeim szerint) többen szavaztak a Fidesz jelöltjére, mint bárki másra. Ez azt jelenti, hogy ha a Fidesz kapott pl. 250 szavazatot, a második kapott 240 szavazatot, a harmadik meg mondjuk 200-at, akkor is nyert abban a körzetben a Fidesz.

2014.04.29. 14:12:05

@Narancskommunista: ja, ez igaz, én se szeretem a töményet az említett házipáleszon kívül, az is marósan megy le, de utána legalább jólesik. Vodkát meg ilyeneket nem is tudok meginni. Töményet meg általában évente ha tíz felest iszok.

2014.04.29. 14:15:19

@titan: ha a második meg a harmadik nem ugyanaz a párt, akkor mégis, mit nem értesz? Ha súlyemelőversenyen az első emel 150-et, a második 140-et, a harmadik meg 130-at, akkor álljon a dobogó tetejére a második meg a harmadik, mert együtt ők 270-et nyomtak? Hülye logika.

GyMasa 2014.04.29. 14:18:59

@Narancskommunista:
...Az, hogy csak ezekben árulhatnak dohányt, szeszt, arról csak a politikusok dönthetnek, de arról, hogy ki kapja, arra sokféle döntési mód lehetséges, pl. nyilvános szakmai, gazdasági jellegű is...
Es a jelenlegi helyzet mennyiben serti ezt az elvarasodat?

...Egyébként ha történetesen kisboltos lennék, és eddig boldogultam volna az életben, de egy ilyen döntés után nem, akkor én egy szar ember lennék? Nem inkább az a szar ember, aki magától nem, csak a politikának benyalva? ...
Senki nem nevezett senkit szar embernek, ha jol emlekszem.
En kizarolag annyit emlitettem meg a sok nemzethalalt meg diktaturat vizionalo embernek, hogy mas helyeken is van hasonlo rendszer es meg mukodik is. Az, hogy vannak itt funkcionalis analfabetak, az nem az en problemam.

titan 2014.04.29. 14:19:38

@shitgun: ki nem érti? én magyaráztam el NEKI, olvasd el mire válaszolok, mielőtt beszólsz!

GyMasa 2014.04.29. 14:24:38

@titan:
...többen szavaztak a Fidesz jelöltjére, mint bárki másra. Ez azt jelenti, hogy ...
"Többen szavaztak a Fidesz jelöltjere, mint barki masra".
Latom, te sem erted a demokracia mukodeset....

2014.04.29. 14:25:46

@titan: én mindig előbb szólok be, aztán olvasok!

titan 2014.04.29. 14:25:50

@GyMasa: látom te meg nem érted, miről írtam, NEM a szavazók 2/3-a szavazott a Fideszre, hanem a szavazás után 2/3-nyi képviselői helyet kapott a Fidesz.

doktor.dikhed 2014.04.29. 14:26:00

Érdekes lenne. Kíváncsi vagyok, hogy tudok-e annyira ragaszkodni az elveimhez, hogy ne vásároljak alkoholt, ha megnyílnak a nemzeti alkoholboltok.

GyMasa 2014.04.29. 14:29:58

@titan:
En pedig nem azt irtam, hogy az orszag 2/3-a szavazott a fideszre, hanem azt, hogy a fidesznek 2/3-os tobbsege van.
Az a baj, hogy innentol csak magamat tudnam ismetelni, ugyhogy veled sem folytatom ezt. Olvasd el megegyszer a hozzaszolasaimat, erto olvasassal.

titan 2014.04.29. 14:31:03

@GyMasa:
"GyMasa 2014.04.29. 12:02:21
@Szelid sunmalac:
Teljesen mindegy, hogy mennyi a teljes lakossaghoz viszonyitva, a szavazatok tobb, mint 2/3-at a Fidesz szerezte meg. "
Ebből indult...

GyMasa 2014.04.29. 14:33:02

@titan:
Olvasd el megegyszer a hozzaszolasaimat, erto olvasassal.

titan 2014.04.29. 14:34:41

@GyMasa: nem volna egyszerűbb azt mondanod, hogy "igaz, ott tévedtem, rosszul fogalmaztam"?

GyMasa 2014.04.29. 14:36:12

@titan:
@GyMasa: nem volna egyszerűbb azt mondanod, hogy "igaz, ott tévedtem, rosszul fogalmaztam"?
nem.

titan 2014.04.29. 14:37:49

@GyMasa: akkor ennyi :) további szép napot.

Narancskommunista (törölt) 2014.04.29. 15:11:22

@GyMasa:
"Es a jelenlegi helyzet mennyiben serti ezt az elvarasodat?"

Az pályázatok elbírálása nem volt nyilvános, csak azt lehetett megtudni, hogy ki nyert, ki nem nyert, de az okokat nem, és egyébként feltehetőleg politikai döntések születtek (kivéve az üzleti szempontból értéktelen helyeken), különben nem kellene titkolózni.

Másrészt az hogy máshol működnek hasonló rendszerek, nem jelenti azt, hogy jó ez a rendszer. Nálunk is működik a nemzeti dohánybolt rendszere tavaly nyár óta, és leginkább a csempész cigi forgalma nőtt meg.

Narancskommunista (törölt) 2014.04.29. 15:12:30

@doktor.dikhed:
Külföldről kell hozni, vagy feketén vásárolni, a lényeg, hogy ne a maffiát gazdagítsd.

Narancskommunista (törölt) 2014.04.29. 15:19:52

@GyMasa:
Te azt írtad, amit titan idézett, és ez konkrétan hamis, még akkor is, ha tudjuk mit értettél mögötte, ha nem sikerült pontosan fogalmaznod, azt neked kellene beismerned, nem pedig másokat vádolni rossz szövegértéssel. Tudod ez nem vall egyenes emberre.

Mondjuk onnantól kezdve, hogy nekem meg ezt írtad az elején:

"Most fideszes fogja vezetni, de ne felj, ha valamikor lesz kormanyvaltas, majd a szocik, vagy a jobbikosok szepen bele fognak ulni a joba, es majd utana ok fogjak vezetni. Mert, ha jol lehet vele keresni, akor ugysem fogjak felszamolni a rendszert, csak egyszeruen atveszik majd. "

Nincs miről beszélnünk, mert te vagy mérhetetlenül birka vagy, vagy haszonélvezője valamelyik holdudvarnak. Tudod én magas ívben teszek rá, hogy fityiszes, rosszabbikos vagy maszopos bűnözők kapnak monopóliumot az államtól ital vagy dohány árusításra. Azon kívül, hogy magára a módszerre eleve ürügy az, hogy a dohányzás és az alkoholizmus visszaszorítása, ez gondolom neked is nyilvánvaló, számomra sehogy sem elfogadható, amikor egy-egy ágazatot haveri kézbe adnak, függetlenül attól, hogy kicsodák teszik és kik a haverok. Ha birka vagy, akkor azt mondom neked, még megtörténhet ez azzal az ágazattal is, ahol te dolgozol, ha haszonélvező, akkor meg azt, hogy én nem vagyok mindig a humánus megoldások híve, én konkrétan agyonlövetném az ilyeneket, legalább tisztulna az ország.

GyMasa 2014.04.29. 15:28:02

@Narancskommunista:
te sem ertetted meg.
Az a demokracia alapja, hogy a szavazatok szama alapjan toltik be a helyeket.
Megszamolni csakis a leadott szavazatokat lehet.
Akik otthon maradtak, azoknak nem tudjuk a preferenciait.
Ezek alapjan fenntartom, hogy a jelenlegi rendszer alapjan teljesen felesleges azon lovagolni, hogy a teljes lakossaghoz kepest mekkora a fideszre szavazok aranya, mivel ez az adat irrelevans.
A parlamenti helyek 2/3 pedig a fidesz szerezte meg.
Es azt is fenntartom, hogy nem tevedtem, hanem vagy nem sikerult megerteni, amit mondtam, vagy szandekosan trollkodtok.
Mar csak egy kerdesem van:
Te most demokraciaban akarsz elni, vagy valami fasiszta diktaturaban?

Netuddki. 2014.04.29. 15:30:38

A magas adótartalom miatt jó biznic a dohány, az alkohol és az üzemanyag. Főleg ha valaki megteheti, hogy ne fizesse az adót és ezért még a NAV se cseszegesse.

titan 2014.04.29. 15:59:32

@GyMasa: senki meg se említette hogy "a teljes lakossaghoz kepest mekkora a fideszre szavazok aranya", a LEADOTT szavazatok 44,6%-át kapta a Fidesz, ezzel kapta meg a parlamenti helyek 2/3-át. Ennek az információnak bármikor utána lehet nézni rengeteg helyen.

Peterpapo 2014.04.29. 16:10:32

@♔bаtyu♔:

"Ez azt jelenti, hogy VISSZAFOGJÁK az alkoholizálást"

Ja persze persze. Azért engedélyezték az otthoni pálinkafőzést is például.

Faszért kell hazudozni???

Peterpapo 2014.04.29. 16:16:26

Hofi mondott egyszer egy viccet, hogy oroszországban bemegy egy manus a kocsmába és odaad a kocsmárosnak egy rubelt, az meg visszaad neki 50 kopejkát. Mire az emberünk: - Eddig nem adtál vissza. Most ez a nagy változás, hogy most meg visszaadsz?
- Igen, csak most nem adok sört.

Narancskommunista (törölt) 2014.04.29. 16:34:03

@GyMasa:
De te nem azt írtad az elején, hogy a parlamenti helyek 2/3-át, te a szavazók 2/3-áról beszéltél, ellened pedig nem is az otthon maradottakkal érveltek. Én itt nem nyilvánítok véleményt az ügyben, mert bonyolult kérdés, hogy a választási rendszer mennyire legyen arányos, illetve mennyire segítse a kormánytöbbség megszerzését, ezért nem a vitába szállnék be, azonban azt illene elismerned, hogy minimum pontatlanul fogalmaztál, és nem a másik a hülye.

ex-dr. vuk 2014.04.29. 16:38:39

@♔bаtyu♔: jo jo tudjuk, mindenki "ballibsi", aki nem nyal csontig orbannak :)

trolololooo :)

ex-dr. vuk 2014.04.29. 16:40:28

@Peterpapo: szerintem elhiszi. sot az ellenkezojet is. es nem is okoz neki ez gondot.

hu.wikipedia.org/wiki/Duplagondol
(magyarul eleg suta, az angol doublethink az jobban hangzik)

ex-dr. vuk 2014.04.29. 16:53:12

@titan: "a LEADOTT szavazatok 44,6%-át kapta a Fidesz"

Ugyerted az ervenyes szavazatoket? :)
Vagy ezt nemtom hogy szamoljak.

ex-dr. vuk 2014.04.29. 16:54:25

@GyMasa: "A parlamenti helyek 2/3 pedig a fidesz szerezte meg."

Na jo de a LEADOTT szavazatok szama nem volt 2/3. Szoval svindli akkor is van.
Sarkitva, ugyanennyire lenne alkotmanyos a valasztasi rendszer, ha a parlamenti helyek 100%-at kapna meg a gyoztes, fixen.

titan 2014.04.29. 16:58:12

@ex-dr. vuk: igazad van, látod én is pontatlan voltam, viszont ez esetben a lényegen nem változtat, úgy gondolom (mert nem hinném, hogy az érvénytelen szavazatok között ott lett volna még sokszázaléknyi Fidesz)

GyMasa 2014.04.29. 17:39:56

@titan:
Igen, mert a 199 parlamenti helybol 106 az egyeni jeloltek szama, es 93 a listas.
Mivel az egyeni korzetek 90%-at megnyertek, a listas helyekre siman kijon a 44,8%.
De ettol ugyanugy 2/3-uk van.
Nyilvan lehetne olyan valasztasi torvenyt is farigcsalni, ahol a jelenlegi eroviszonyok kozott is nyerne, mondjuk az mszp, de jelenleg ok eppen nincsenek abban a helyzetben, hogy ezt megtegyek.
Es valljuk be oszinten, azert nem sikerult az emberekkel elhitetni, hogy ertelmes alternativai a fidesznek.
2006-ban olyan helyzetben voltak, de ok mas modszert valasztottak...
De ennek ismet semmi koze fenti cikkhez, mert az az allami italboltokrol szol.

GyMasa 2014.04.29. 17:42:40

Es, igen, elnezest kerek, hogy az egyik hozzaszolasomban pontatlanul fogalmaztam, mert a szavazatok szamat irtam 2/3-nak a parlamenti helyek helyett.

Hajdú Peter 2014.04.29. 17:52:21

"Jönnek a nemzeti alkoholboltok?"

Egyetertek,dobbent hogy ma mar az altalanos iskolasoknal is termeszetesnek szamit, hogy iskola utan azonnal a kocsmaba mennek vedelni.
Ezenkivul TILTSANAK be mindefele utcai alkoholizalast, illetve ittas allapotban valo tartozkodast, kozlekedest.

brumeszkosz 2014.04.29. 18:18:33

@GyMasa:
Akkor költözz Tunéziába baszd meg!!!!

zorki 2014.04.29. 18:20:05

@Hajdú Peter: Nem hiszem, hogy a kocsmák bezárásáról szó lenne.
Egyetértek azzal, hogy a fiatalok körében kellene lépni.
Csak hát, ha s szülő iszik akkor elég nehéz a gyereket antialkoholistává nevelni.

Gortex22 2014.04.29. 19:14:18

Ti most tényleg azt hiszitek hogy ezzel az intézkedéssel visszaszorítanak bármit is. Szerintetek a cigivel bármit is visszaszorítottak nagy a lófaszt. Csak feketén veszik meg az emberek. Kb 150000 hely van M.o.-on ahol alkoholt lehet kapni ezt a cigi példájából kiindulva sőt a választások előtt megjelent cikkből is az derül ki hogy kb 15000 helyet akarnak ez a 10%-a.(Lehet hogy pletyka de a trafik is annak indult) Ha most egy kereskedőtől elveszik még ezt is akkor annak vége de ez gondolom Titeket kurvára nem érdekel az a lényeg hogy akinek van már egy milliárdja annak legyen 3. Akkor kérdezem ha egy kis bolt bezár akkor oda nem kell már a péknek a tejesnek a szalámisnak stb-nek senkinek mennie majd a második is bezár és így tovább. Nem csak a boltosnak lesz vége hanem mindenkinek aki vele üzleti kapcsolatban volt. Akkor pl a szállodák. Nem lehet majd alkoholt kapni? De ott lehet ugye mert ott nem látja a kölök a fatert bebaszni. Mi lesz a boltokban megmaradt árukészlettel. A cigit visszavásárolták. A piát is visszavásárolják, de ki? És ha Én esetleg majd drága italt akarok venni hol veszem meg keresgélnem kell egy helyet az országban ahol azt majd megkapom. Ezeket én mind úgy írom hogy nem érdekelnek az oldalak jobb vagy bal egyszerűen csak sajnálom az embereket akik megint megszívják (szerintem ez a demokrácia törődni egymással nem elvenni). Párhuzamot pedig nem lehet vonni a cigi és alkohol között. Aki nem látja be hogy ez sokkal nagyobb horderejű dolog mint a cigi az hülye.És mindez csak azért hogy nekik több legyen. Felháborító. Ebben dolgozom és valószínű idén be is fejeződik pályafutásom tudom Titeket ez sem érdekel nem Magamat sajnálom csak egyszerűen durva hogy van egy jó fizető állasod és azt egy tollvonással eltörlik. Nekem még van más lehetőségem de sok kollégámnak nincs. DE tudom ez sem érdekel Titeket az a lényeg hogy nem lesznek alkoholisták. Bocs hogy sokat írtam. Aki hasonló gondolkodású mint Én az megért aki meg nem az tövig beveheti. Na megyek iszom egy sört.

Pipas 2014.04.29. 21:13:37

@Gortex22: "ezzel az intézkedéssel visszaszorítanak bármit is. Szerintetek a cigivel bármit is visszaszorítottak nagy a lófaszt."

Én személyesen láttam, hogy egy anya a karonülő gyermekével bejött a boltba, mire az eladó közölte, hogy addig *senkinek* nem ad semmit, amíg ki nem megy. Ment a kiabálás egy darabig, ott álltam a bankkártyával a kezemben és tényleg, senki nem kapott semmit, amíg az anyuka ki nem ment.

Szerintem ott pár embernek, köztük anyukának is leesett valami. Ez eddig nem volt. Lehet ötletelni, hogy te mit gondolsz mi történt, de ma tejet és ásványvizet venni nem ugyanaz mint venni egy doboz cigit. Ennyi.

Gortex22 2014.04.30. 06:08:10

@Pipas: Ezek szerint Te dohányzol. Tehát te azért szoktál rá mert láttad kisgyerek korodban a trafikokban a cigit. Osztrák példa ugye. Érdekes ott be lehet látni a trafikba (és nem rettegnek az eladók), sőt van amelyikben posta van. Szerinted ott nem adhat fel levelet kiskorú, de igen ,csak cigit nem vehet. Nem attól fog rászokni valaki a cigire mert látja a boltba,trafikba ez hülyeség pláne nem "karonülő". Az a valaki meg azért küldte ki mert ez a szabály és ha ott valaki között van egy ellenőr akkor kurvára megbüntetik, az alkalmazottat meg elküldik. A probléma nem az elvvel van csak a kivitelezéssel. 20e-ből 5-e (abból sem megy mind (fekete kereskedelem). hely lett . Miért nem maradhatott mindenkinél a cigi ugyan ilyen feltételekkel? Döntse el mindenki ki akar árulni . Ezzel nem lett volna probléma.
"Szerintem ott pár embernek, köztük anyukának is leesett valami"
Igen hogy micsoda egy hülye szabály ahol a 2-3 éves gyerekemet kint kell hagynom egy üzlet előtt nehogy míg a kiflit majszolja rászokjon a cigire. Otthon meg csukott szemmel van amíg anyu cigizik.

Jó reggelt

zizi77 2014.04.30. 08:36:24

Barátnőm anyukájának van dohányboltja. Nem fidesz közeliek, bár nem is balosok, vagy legalábbis nem kérkednek vele. Sokan azt gondolják, hogy ez mekkora üzlet, pedig az átlag trafik nagyon nehezen nyereséges. Persze vannak nagyon frekventált üzletek, de a többiek inkább csak vegetálnak.
Nekem nem lenne bajom az italboltal se. Mint többen is írták, európában több helyen is így működik nagyon régóta. Addig, amíg nem alkesz az ember, kibírható, hogy néha 1ajtóval odébb is be kell menni. Mondjuk ennek már úgy lenne értelme, ha együtt lenne a pia meg a cigi, de újra kéne versenyeztetni. Hátha így mások is lehetőséget kapnának.

zizi77 2014.04.30. 08:46:06

@Gortex22: természetesen a pici gyerek még nem fogja fel, hogy Anya mit vásárol, de alsó határt igen nehéz meghúzni, hogy mondjuk 3 évesen még nem fogja fel, 4 évesen meg igen. Nekem a legjobb példa az volt erre, hogy a lányomnak nagycsoportban volt a dohányzásról felvilágosító előadás. Addig azt se tudta mi az, mert Apa csak néha stikában szívta, én meg már 10 éve leszoktam, de utána azt játszotta, hogy cigizik. Szóval néha érdekesen reagálnak a gyerekek. Normális szülő a gyerek előtt amúgy se pöfékel rendszeresen, főleg nem a lakásban, vagy a kocsiban, ahol a gyerek ugyanúgy szívja be a füstöt. Persze mindenkinek joga van mérgezni a gyerekét, csak azt felejtik el, hogy a gyereknek is vannak jogai. Mondom ezt úgy, hogy én füstös családban nőttem fel.

Pipas 2014.04.30. 14:28:11

@Gortex22: "Igen hogy micsoda egy hülye szabály"

Szerintem nem hülye szabály. Nem is mondom, hogy zseniális, sőt azt sem tudom, hogy igazából használ -e, de csak úgy kijelenteni, hogy "hülye szabály", az igazából galád dolog, mert úgy csinálsz, mintha pontosan tudnád, hogy egy ilyen szabálynak milyenek a hosszútávú következményei.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2014.04.30. 16:50:57

@Gortex22: Ott a pont.

@Pipas: Jól van haver ,szopkodd még egy kicsit vikiék faszát!

Gortex22 2014.04.30. 19:54:14

@zizi77: "Mondjuk ennek már úgy lenne értelme, ha együtt lenne a pia meg a cigi, de újra kéne versenyeztetni. Hátha így mások is lehetőséget kapnának."

Jaj Istenem! A cigi meg a pia már most is együtt van. Tehát Nekik a hihetetlenül ügyes hozzá nem értő de ellenben kiváló pályázatot irt trafikosoknak tuti, hogy nem kell pályázni. Azon felül meg hát tudjuk kik lesznek azok akik szintén kiválóan fognak pályázni (Ők a mások). Az lehet hogy a barátnőd anyukája nyert úgy hogy nem volt hátszele, ezt nem is tartom kizártnak. De valószínű , hogy valami faluban vagy kisebb településen ahol nem volt pályázó vagy már harmadszorra írták ki mert az nem kellett senkinek.

@Pipas: Azt valóban nem tudom mik a hosszú távú következményei.(Max a dohányzásnak, az tüdőrák) De az biztos, hogy jobban bassza a gyerek csőrét mi van a nagy 18-as karika mögött mintha be lehetne látni. Én cigiztem, de szerintem mikor rászoktam nem hiszem hogy az járt a fejemben,hogy de jól néz ki Kimi West mclaren-je. Előbb tiltatnám be a szennyet a tv-ben a kibaszot facebookot mint az korlátoznám a piát vagy a cigit. Attól lesznek nem normálisak a gyerekek. De nagyon elkanyarodtam.Tudod inkább cigit szívjon a lányom 14 évesen mint Őt cigiztessék.Ha érted mire gondolok. Vannak súlyosabb problémák mint ez.

Ez egy kiváló indok a cigire meg a piára: Az egészség megőrzése. És Ti ezt el is hiszitek, hogy ez az egész erről szól és fog is szólni. Pedig sajnos nem, nagyon NEM.

Mészáros Laci 2014.05.20. 13:58:17

Ami a dohánynál bejött (elérés nehezítése), az alkoholnál szerintem totál melléfogás lenne. Remélem, hogy ez az elképzelés csak csalódott balosok fantáziájában létezik. A systembolaget ott működik, ahol a népesség háromnegyede külső motivációk nélkül is törvénytisztelő.

Mészáros Laci 2014.05.20. 14:13:57

@zizi77:

...és ez (a trafik nyereségessége) javulni már nem fog, mert az egész felhajtás egyik célja, a különböző dohányellenes ligák és egyesületek fő követelése volt, hogy nehezebb legyen megvásárolni a cigarettát, mert így a fiatalok kevesebben szoknak majd rá. Ez pedig néhány év alatt tovább csökkenti majd a vásárlást. A feketekereskedelem visszaszorulása mondjuk valamit javíthat, de sokat nemigen.

A legtöbbet az üzemeltetésben még egy degresszív árrés bevezetésével lehetne elérni. Olyasmit számolgattunk, hogy egy következő 5% áremelést úgy lehetne elosztani, hogy X millió havi forgalom alatt az emelkedés maradna a trafikoknál (tehát az árrés 15%-ra növekedne a mostani 10-ről), X-Y közötti forgalomra az árrés 10% maradna (az 5%-ot a trafikok kötelezően becsengetnék valami egészségvédelmi alapba), a havi forgalom Y millió fölötti részére az árrés 5%-ra csökkenne (és 10%-ot kéne becsengetni az alapba).

Így kisebb településeken is életképes lenne egy trafik. A forgalom elcsalása a trafikoknál elég nehéz, de biztos, hogy a nagykereskedőket fokozottan kéne ellenőrizni.

De hát hosszú az út néhány civil ötletétől a törvénymódosításig.
süti beállítások módosítása