Mélyen Tisztelt Hoffman Rózsa!
Tanár kollégáimmal lenne pár kérdésünk a szabadon választható kötelező tankönyv-listával és a most alakuló Nemzeti Pedagógus Karral kapcsolatban:
- Miért kell egy évig tesztelni az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet által fejlesztett tankönyveket, ha egy nem pedagógus átlagember is meg tudja ítélni már első olvasásra, hogy ez így nem lesz jó:
a Hold, amivel "28 naponta az történik, mint a lányokkal”
- Igaz a hír, miszerint e tankönyveket gyenge képességű ötödikesek írták? Az ehhez hasonló mondatszerkezetekből ugyanis erre lehet következtetni:
a görögök „érezték, hogy miközben az ember okos, a teste néha nagyon nem okos, olyan, mintha az ember fölül okos lenne, alul meg oktalan állat”
- Hallottuk azt is, hogy ezen olcsóbb tankönyvekkel akarják elősegíteni a rezsicsökkentést. Azt azonban nem értjük, az olcsóbb tankönyveknek miért kell szükségszerűen rossz színvonalúnak is lenniük?
- Esetleg valamit félreértettünk, és az egy éves tesztidőszak után e rossz minőségű könyvek eltüzelésével szeretnék elősegíteni a rezsicsökkentést?
- Vagy azért kell ezekből az erősen kétségbevonható színvonalú könyvekből tanítanunk, mert Orbán Viktor ígéretéhez hűen "Folytatjuk" a magyar diákok teljesítményének csökkentését is?
- Miért nem kapott nagy publicitást a Nemzeti Pedagógus Kar jelöltindítási folyamata?
- Talán csak a kormányzat embereit látnák szívesen a Karban, a kritikus pedagógusokat pedig nem?
- Mert ennen az esetben elgondolodtató, hogy érdemes-e a portfóliókészítés és a sok adminisztrációs munka mellett időt szakítani arra, hogy jelöltessük magunkat?
- Vagy már létezik egy kötelezően választható tanár-lista is, amiről kiválasztották a tagokat?
- A Kar feladata lesz, hogy szakmai véleményt mondjanak a készülő jogszabályokról, vagy módosításokat javasoljanak. Ezeket a véleményeket annyira fogják figyelembe venni, mint most pedagógus szakszervezetek véleményét? Mert akkor nem olyan nagy a tét...