Üzenőfüzet

Rajtad a sor! Véleményed van a világról? Igazságtalanság ért? Írd meg nekünk, mi megjelentetjük.

uzenofuzetblog@gmail.com

közösség

     

Friss topikok

Címkék

2015 (1) 56 (1) 5 dolog (1) adatvédelem (1) Áder János (1) aláírásgyűjtés (1) Alaptörvény (2) alkoholstratégia (3) Alkotmánybíróság (1) államadósság (4) állásinterjú (1) álláskeresés (2) állatkert (1) Amerikai Horror Sztori (1) anyáknapja (1) árfolyam (1) árvíz (1) átadás (1) Auchan (1) autó (3) Bajnai Gordon (34) Balogh József (1) baloldal (1) Baloldali összefogás (1) bank (1) Bécs (1) békemenet (1) Belügyminisztérium (1) BKK (1) BKV (1) BKV-ügy (2) Budai Gyula (1) bukás (1) CBA (2) cirkusz (1) családon belüli erőszak (1) Csányi Sándor (1) Demszky Gábor (1) Deutsch Tamás (1) devizahitel (5) DK (5) dohányzás (10) Dopeman (2) drog (1) drogteszt (1) egészségügy (2) egykulcsos adó (4) Együtt 2014 (22) elégtelen (9) ellenforradalom (1) ENSZ (1) EP-választás (2) építkezés fail (3) Erőss Zsolt (1) Erzsébet tér (1) EU (3) Facebook (2) fejlesztés (2) Felcsút (2) fesztivál (4) fiatalok (3) Ficsor Ádám (1) Fidesz (70) film (1) fizetés (1) FKF (3) FKGP (1) foci (20) Fodor Gábor (1) földrengés (1) földtörvény (4) forint (3) forradalom (1) Freak Show (1) FTC (2) Gabriel García Márquez (1) geci (2) gigahitel (1) Godzilla (1) Gomba (1) gyermekvédelem (1) Gyurcsány Ferenc (15) Habony Árpád (1) hadsereg (1) Hagyó Miklós (4) halálhír (1) Harrach Péter (1) hegymászás (1) Hír TV (1) hitelszerződés (2) Hoffman Rózsa (2) hóhelyzet (1) homok (1) húsvét (1) Huszti Szabolcs (1) IMF (2) infláció (3) Ingress (1) internetadó (2) játék (2) Jobbik (12) jobboldali média (1) John Marshall (1) José Mujica (1) jövő (1) kampány (7) Karácsony Gergely (1) kátyú (1) KDNP (5) Kerényi Imre (2) kétharmad (1) Kína (1) Kocsis Éva (1) Kocsis Máté (1) Kóka János (2) költségstop (1) költségvetés (1) kommunista (1) Korea (1) kormány (1) Kormos Kata (1) környezet (4) környezetvédelem (1) Kósa Lajos (1) Kossuth Rádió (1) Kossuth tér (2) Kövér László (2) középosztály (1) közpénz (3) közvéleménykutatás (2) kritika (1) Kubatov (2) külföld (2) kultúra (1) Kumin Ferenc (1) kutya (1) Láng Zsolt (1) Lázár János (9) LEGO (1) levél (4) LMP (10) London (1) Magyar népmese (1) maláj gép (1) Margit híd (1) marketing (1) Matolcsy (1) Matolcsy György (6) média (1) Meggyes Tamás (1) megszállás emlékmű (1) melegjogok (1) meme (1) merénylet (1) Mesterházy Attila (9) metró (2) Mezőkövesd (1) MLP (1) MNB (3) Molnár Gyula (1) MSZP (22) MTI (2) munkahelyteremtés (1) munkanélküliség (1) mutyi (2) Napóleon (1) NATO (1) NAV (3) Navrasics Tibor (1) Nemzeti Italbolt (1) Nemzeti Pedagógus Kar (1) ner (1) Nokia doboz (2) nyelvvizsga (1) Ócsa (1) oktatás (8) Orbán Viktor (61) Óriáskerék (1) óriásplakát (5) Origo (2) Oroszország (6) országjárás (4) orvvadászat (1) Orwell (3) Összefogás (1) összefogás (1) összetartás (1) Oszkó Péter (1) őszödi beszéd (1) osztályozó (1) Ozora (1) Paks (5) paksi bővítés (1) Párizsi Udvar (1) pazarlás (1) pedagógus (1) pedagógusok (1) példa (2) PM (1) Pokorni Zoltán (1) politika (1) portré (1) PSZÁF (1) puccs (1) Puch László (1) Putyin (4) rajzfilm (3) rasszizmus (1) rászorulók (2) rendőri túlkapás (1) rendőrség (5) rezsicsökkentés (11) Rogán Antal (4) rokkant (1) romkocsma (2) RTL (2) sajtószabadság (5) Schiffer András (1) sci-fi (1) Scmuck Andor (2) segítség (2) Simicska (4) Simon Gábor (1) sorozat (1) sport (2) stadionépítés (2) Szahara (1) szavazás (3) Századvég (1) SZDSZ (3) szegénység (11) Székely Ildikó (1) Széles Gábor (1) szemét (1) szesztilalom (1) szex (2) Sziget (1) Szigetvári Viktor (4) Szijjártó (1) Szijjártó Péter (1) színház (1) szobor (1) szociális (1) szovjet emlékmű (1) születésnap (2) szünidő (1) támogatás (3) tanácsok (1) tankönyv-mutyi (1) tankönyvlista (1) Tarlós István (2) társkeresés (2) településfejlesztés (3) testnevelés (1) történelmi tévhit (1) torzszülöttek (1) trafiktörvény (17) tüntetés (4) ügynök (1) Ukrajna (2) urbán (1) utcaátnevezés (1) választás (10) választási csalás (2) választások (2) Varga Mihály (1) Várkert Bazár (2) Városliget (1) végtörlesztés (1) vicces kép (20) vicces videó (3) videó (1) világbajnokság (1) vízilabda (1) Vona Gábor (2) zene (3) Címkefelhő

Tarlós, aki nem tolvaj

2013.09.27. 10:05 | Üzenőfüzet | 73 komment

Címkék: közpénz rászorulók Fidesz Tarlós István

Megoszlanak a vélemények, hogy mi számít lopásnak. Vezető politikusok nyilván úgy gondolják, hogy amit ők lopnak, az törvényes, amit más megszerez magának, az nem. Feltehetően nem számít a budapestiek zsebéből kilopott pénznek az a 8 millió, amit a felcsúti Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémia kap a fővárostól.

Biztosan tolvaj....JPG

Az már sokkal inkább lopás, ha valaki elviszi más kidobott cuccát lomtalanítás idején. De ne legyünk demagógok - a főváros vezetése kivételesen valós problémával foglalkozik. Volt már ilyen, amikor a hajléktalanok helyzetét próbálták megoldani. A probléma akkor is valós, a megoldás akkor is rossz volt.  Most éppen azt jelentetté ki, hogy lopásnak minősül, ha valaki a szabályosan, lomtalanításkor kidobott cuccokból válogat, és magával viszi azokat. Bevallom, én sem szeretem a kupacok körül gyülekező hivatásos, ebből élő, a kidobott holmikat máshol értékesítő lomtalanítókat.

Erre azonban nem megoldás, hogy lopásnak minősítik, amit csinálnak. Így ugyanis a földszinten lakó Marika néni, aki a kidobott holmik között talál magának polcot, hokedlit, fregolikötelet, vagy bármi mást, ami hiányzik otthon, mostantól tolvaj, aki kétévi elzárással is büntethető. Ez így nevetséges. Egy lopásnak kell, hogy legyen sértettje. Én a lomtalanításkor kidobtam a holmimat, nem tartottam rá igényt, sértett tehát nem lehetek. A főváros, aki elszállítja a kidobott szemet a szeméttelepre, mert nem tart rá igényt, szintén nem lehet sértett. Így aztán érthetetlen ez a megközelítés. Illetve érthető. Alaposabb körüljárás, mondhatni gondolkodás nélkül próbálnak megint megoldani egy valós gondot.

Igen, megértem: féket kell vetni a lomtalanításkor tapasztalható állapotoknak. De könyörgöm, ne így! Ne kerüljön senki erkölcsi bizonyítványába, hogy szeméttolvaj, mert akkor nem lehet majd komolyan venni, ha esetleg komoly ügyek miatt büntetnek meg valakit. Meg egyébként is elég megalázó az, ha mások kidobott holmiját kell összeszedni, ne rúgjunk már bele még egyet a rászorulókba!

Ha szeretsz minket olvasni, lájkold blogunk Facebook-oldalát!

A bejegyzés trackback címe:

https://uzenofuzet.blog.hu/api/trackback/id/tr685535931

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mrZ (törölt) 2013.09.27. 13:57:16

Kérdezzük meg a lomisokat ők mit gondolnak a tarlósi fizetés+jutalmak kombóról. Az nem lopás?

halaloszto 2013.09.27. 13:58:22

Mi lenne, ha az utcan talalt, meg hasznalhato targyakat bevinnenk a rendorsegre? Tuti van ra szabaly, hogy ha x napon belul nem jelentkezik erte senki, akkor a megtalaloe lehet.

Vajk

☉ ☾ 2013.09.27. 14:06:17

A fideszparasztok csak kriminalizálni tudnak, az értelmes emberek megoldásokat keresnek.

iSten 2013.09.27. 14:08:31

A dolog komplikáltabb, mivel onnantól, hogy a meghirdetett lomtalanítási időpontban az ember kihelyezi a számára feleslegessé vált dolgokat, ráutaló magatartással a fkf részére átengedi azok tulajdonjogát, tehát nem a 'senkié' a kihelyezett lom. Az fkf-nek akkor éri meg elvinni, ha a használható, esetleg értékesíthető holmi is ott marad a kupacban.
A megoldás az lenne, amit már régóta pedzegetnek: minden lakóház évente egyszer, előre egyeztetett időpontban ingyen elvitethetné a lomot, ami rögtön a konténerbe kerülne, nem az utcán parkolna.

Mr. Waszabi 2013.09.27. 14:11:54

Nem is értem ezt az lomtalanítási dolgot. Emberek élnek belőle, reciklálják amit lehet, másoknak hasznos, ami az egyiknek felesleges, s nem kerül a szeméttelepre szétrohadni.
De lehet, hogy az a dolog mozgató rugója, hogy e szabály keretében majd autókat is einstandolhat az FKF, ha közterületen állnak.

Szelid sunmalac 2013.09.27. 14:17:11

En szeretem a lomisokat:
- Nem lopnak, csalnak
- Megprobalnak valamifele munkabol megelni
- Nem eloskodnek (tamogatasok stb.)
- Nem bantanak senkit
- Ujrahasznositanak (sokszor olyanokat lehet toluk venni fillerekert, ami az antikvariumban szazezrekbe kerulne!)
- Csokkentik a feldolgozando hulladek mennyiseget

Mi is szol ellenuk?

Laciii 2013.09.27. 14:20:22

"Marika néni, aki a kidobott holmik között talál magának polcot, hokedlit, fregolikötelet, vagy bármi mást" .. "kétévi elzárással is büntethető"

Előbb meg kéne érteni amit fikázni készülsz:
"üzletszerűen („rendszeres haszonszerzésre törekedve″) követik el, az elkövető akár 2 évet kaphat."

Van mit mit kifogásolni, de ahhoz előbb érteni kéne miről írsz, persze fikázni ész nélkül is lehet.

déjá vu39 2013.09.27. 14:32:47

Nem értem ezt a zsigeri ellenszenve a guberálókkal szemben.

Az FKFV (Vagy annak vidéki megfelelője) a lomokat égetőbe és/vagy lerakóba viszi. Amit a guiberálók kiszednek, azt nem kell sem elszállítani, sem égetni vagy lerakni - kevesebb a költség és környezet terhelése .

A leggyakrabban fémet, papírt, faanyagot és ruhát gyűjtenek. Miért baj az, ha a papírt, alumíniumot, rezet, vasat... becipelik a gyűjtőbe, a fát eltüzelik vagy kerítést csinálnak belőle, a ruhát meg felveszik?

Szerintem ez kifejezetten hasznos tevékenység. Ki az, aki a kidobott rézkábeleket különben megnyúzná, és a rezet elválasztaná tőle? Ki válogatná szét egy kidobott mosógépből a rezet és a a vasat? senki?

Miért baj, hogy ezzel a gyűjtögetéssel pénzt keresnek?

Igaz, hogy a lomtalanításnál rendetlenség van - de ez leginkább magából a lomtalanítástól van, szétszóródott, széttört cuccoktól. . Ezután mindenképpen takarítani kell - amióta ezt még aznap megteszik, egészen gyorsan rend lesz.

déjá vu39 2013.09.27. 14:34:53

@Laciii: "..rendszeres haszonszerzésre törekedve"

És miért baj a haszonszerzés? Mert más szerzi a hasznot?

Hátrányos helyzetű kaviár 2013.09.27. 14:34:57

@Laciii: Jaja, csak pont a "Marika nénik" lesznek megbaszarintva, és nem a hordákban járó, ladás rétinégerek. Vagy láttál te már olyan intézkedő személyt (legyen az BKV-s, közterületes vagy rendőr), aki odaállt volna a rétiniggákkal törvényt érvenyesíteni? Pláne, ha azok csoportban vannak? Mindig a kisebb ellenállás felé mozdulnak el. Majd lesz főriport az M1 híradójában a magyar gazdaságot károsító, veszélyes "Marika nénikről". A ladás cigányokról nem.

halaloszto 2013.09.27. 14:37:15

@iSten: Ez annyira nincs igy most, hogy ha nekem van mondjuk egy megunt tonkrement kanapem, es szeretnek tole ma szeptember 27-ediken megszabadulni, nincs ra normalis lehetosegem. Felhivom az FKF ugyfelszolgalatot, hogy mit tegyek, azt a valaszt kapom hogy taroljam jovo augusztusig, amikor lesz ujra lomtalanitas. nekem nincs ra szuksegem hogy ingyen elvigyek a hazam elol, el tudom szallitani ahova kell. de nincs olyan hely, ahova elszallithatnam!

Vajk

Laciii 2013.09.27. 14:39:17

@déjá vu39:
"Ki válogatná szét egy kidobott mosógépből a rezet és a a vasat? senki?"
A hulladékhasznosító, van rá ipari módszer és akkor a rommá-tört monitor után nem marad az utcán műanyag meg üveg.
A kábellel meg az a baj, hogy égetik, az is jó egészséges.

Laciii 2013.09.27. 14:40:22

@déjá vu39:
Rád is érvényes, hogy előbb fogd fel ami le van írva utána kötözködj.

halaloszto 2013.09.27. 14:40:30

@déjá vu39: ha mar valamit buntetni akarunk:

le van irva a levelben egyertelmuen, hogy mondjuk csutortokon kell kitenni, es pentek reggel viszik el. valamint az is le van irva, hogy sitt, autogumi, festek nem lehet kozte.

1. kiteszik kedden, igy a pentek reggeli takaritasig szana szet van szorva minden. Miert nem lehet szerdan jol megbuntetni oket, amiert szemetelnek, szemettarolonak hasznaljak az utcat?

2. kiteszik a gumit meg festekesdobozt. az elszallitok otthagyjak, mert meg volt mondva hogy ezeket nem viszik el. hetek mulva is ott van kupacban az ut szelen. ezert miert nem buntetnek meg senkit?

Vajk

jet set 2013.09.27. 14:40:54

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Hogy széttúrják a lomot. Szerintem ez az 1 napi kellemetlenség még belefér a toleranciába.

halaloszto 2013.09.27. 14:41:51

@Laciii: lattal mar lomtalanitast? nem valogatnak ott semmit az eg vilagon. viszik a szemettelepre es kesz. ha meg nincs osszetorve a monitor mire megjonnek, ok torik ossze.

Vajk

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.09.27. 14:47:27

Kedves blogger! Én ezt úgy látom, hogy a lomizás néven ismert jelenségre kellett megoldást találni. Mivel nehéz erre olyan megoldást találni, ami európai értelemben véve jogvédő- kompatibilis (mivel az érintett csoport ebből a szempontból érzékeny), ezért születhetett ez a megoldás.

Viszont a napokig tartó közetületen való sátrazás / wc-zés / agresszív lejmolás / éjszakai zajongás / szemétszéthordás problémakörére megoldást kellett találni. Jobb lenne nevén nevezni a dolgokat, de az nem európai.

Minyimányi Monyó (törölt) 2013.09.27. 14:48:39

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Az szól ellenük,hogy nép írtás folyik.Az szól ellenük,hogy vannak véglények,akik szerint a cigánynak a szegénynek a lomisnak a hajléktalannak nem kellene élniük.Ezért megvonnak tőlük minden támogatást,(munkát sem így, sem úgy nem kapnak),betiltanak mindent amiből egy kis pénzhez juthatnának,majd miután a bűnözés útjára lesznek kénytelenek lépni,összeugrasztják a társadalom többi tagjával őket.

Wagem 2013.09.27. 14:49:34

Minap a mi utcánkban is volt lomtalanítási akció.
Ki lett téve a felesleges cucc az utcára, szépen rendbe szedve,újság bálázva..stb.
De csak addig amíg meg nem jelen több, egymással rivalizáló lomis cigány horda.
Amit csak tudtak,szana széjjel dobáltak.Volt ott némi metál is,.
Naaa..azon aztán kitört a belháború.Hét dögevő üvöltözve verte egymást a házunk előtt,míg nem yagellóék ki nem jöttek,és némi rendet nem raktak.
Éjszaka megismétlődött a scenarió.Nem csak előttünk,hanem az utcában található még legalább 50 ház előtt is.
Mari néniéket nem láttam.
Csak azt a katasztrófát amit maguk után hagytak a "békés"kereskedők.

Laciii 2013.09.27. 14:51:14

@halaloszto:
Ipari mértékben naná, hogy nem helyben dolgozzák fel, ne kelljen már minden evidens dolgot magyarázni.

Éppen ez a lényeg, hogy ők egyben elviszik az egészet és nem marad törmelék.

Minyimányi Monyó (törölt) 2013.09.27. 14:51:18

@Wagem: Azért azt ne feledd,hogy nem csak a romák,hanem egyre több nem roma is kotorászik a szemét közt.
Ha figyelnél néha másokra is,akkor látnád.

Minyimányi Monyó (törölt) 2013.09.27. 14:54:06

Azzal sem árt tisztában lennie itt sokaknak,hogy a használt cuccok adás -vételéből ,ha a vaterásokat is ide vesszük és a lomiból élőket is,minden túlzás nélkül 3 millió ember él,vagy egészíti ki a harmatgyenge fizetését belőle.Vagy fűt a kidobott cuccal.És újra és újra elmondom,hogy nem csak romák!!!

halaloszto 2013.09.27. 14:54:18

@Laciii: normalis helyen nyilvan. de ez itt nem egy normalis hely. normalis helyen evidens, hogy szet lehet valogatni. hol is van Budapesten es kornyeken ilyen szetvalogato uzem? Mennyi is annak a kapacitasa?

attol hogy valami evidens, meg nem biztos hogy ugy is tortenik.

Vajk

FF 2013.09.27. 14:55:20

Amit Tarlós lop, az törvényes. Köztörvényes.

harmincas 2013.09.27. 14:55:41

"féket kell vetni"? Ilyen kifejezés nincs. VÉGET kell vetni, vagy FÉKEN kell tartani valamit.

halaloszto 2013.09.27. 14:56:28

@mutymurutty: A napokig tarto problemara az a mar kitalalt megoldas, hogy elozo nap este kell kitenni a cuccot. Igy egyetlen ejszakat tart az egesz. Csak ehhez az kellene, hogy a tisztelt lakok kepesek legyenek elolvasni es ertelmezni a levelet amit kapnak. Meg az sem artana, ha egyszeruen jol megbirsagolnak szemetelesert, aki napokkal elobb kibassza a cuccot az utcara.

Vajk

Kakimaki0123456789 2013.09.27. 14:58:30

" Egy lopásnak kell, hogy legyen sértettje."
Igen, az AB ezert fogja ezt is elkaszalni.

Minyimányi Monyó (törölt) 2013.09.27. 14:59:36

Mondjatok még egy országot,ahol ennyire üldözik a kukabúvárokat a lomisokat és úgy általában a szegény embereket!

Mindenki,aki emiatt bántja őket,végtelenül szégyellje a pofáját!

Laciii 2013.09.27. 15:00:01

@halaloszto:
Naná, hogy a lomisokat dédelgetni kell aki meg éppen akkor az ország másik végében kéne dolgozzon azt bass*ák jól meg, az megérdemli. Kettős mérce rulez.

Kakimaki0123456789 2013.09.27. 15:01:25

Sokkal nagyobb gond az erdoszelre kivitt veszelyes hulladek, a szelektiv szigetekre kidobott sok oda nem illo szemet (kidobott TV, kerti hulladek, doglott alaltok).
Ja hogy arra mar van jogszabaly, csak nincs foganatja mert betartatni mar nem tudjak, a veszelyes hulladek gyujteset nem tudjak megszervezni, a szelektiv szigeteket megvedeni... ezert kitalalnak egy potcselekvest, gumicsont az ellenzeknek, kozben Simicska meg a Felcsut csendben gazdagodik.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.09.27. 15:04:04

@halaloszto: És képesek hozzá alaklamzkodni? Nem. Akkor jó a kitalált megoldás? Működik? Nem. Kell olyan, ami működik? Igen.

Minyimányi Monyó (törölt) 2013.09.27. 15:04:09

Nagyon minimum 3 millió ember él belőle!
Ezt tartsátok észben!
És azt,hogy addig sem benneteket csapkodnak fejbe,míg a gyerekeiknek ebből élelmet tudnak venni!

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.09.27. 15:06:13

@halaloszto: És az külön díjt érdemel, hogy a lomisokat nem szabad kriminalizálni, de aki pár nappal előbb kirakja a szemetet a lomtalanításra, az úgy általánosságban "jól meg kéne birságolni". Aha.

lyia (törölt) 2013.09.27. 15:06:15

Na, már éppen ideje volt megint megbélyegezni valakit,

ezúttal a lomisokat,

ez ugyanis a Fidesz kormányzásának a lényege:

atomizálni a társadalmat egymásra fenekedő csoportokra, rétegekre,

és amíg ezek egymást gyűlölik, addig a Fidesz - élén Orbánnal, meg ezzel a végtelenül pimasz és pökhendi Tarlóssal - ott pöffeszkedik a csúcson.

És éppen ezért nincsenek tiltakozó megmozdulások sem, mert

aki tiltakozna, mondjuk, a lomisok vegzálása ellen, annak lehet, hogy tetszik a hajléktalanok elleni vegzatúra, vagy a cigányok és szegények közmunkára kényszerítése, vagy a pedagógusok "életpályamodellje,

lehet, hogy volna éppen olyan pedagógus, aki tiltakozna a kötelező kamarai tagság ellen, de nem teszi, mert azt meg vidáman nézi, hogy a rokkantakat meg a szolgálati nyugdíjasokat basztatja a kormány.

A szolgálati nyugdíjasok is elhallgattak, mert nekik meg az tetszik, hogy a cigányokkal ki van baszva,

akik meg tiltakozhatnának az egykulcsos szja igazságtalansága ellen, azok örülnek annak a pár forintnak, amit a rezsicsökkentéssel - morzsaként - az asztalukra potyogtat a kormány.

A diákok is csöndben vannak, talán, mert rájöttek, hogy a saját önigazgató szervezeteikben (HÖOK) legalább akkora gazemberek élősködnek rajtuk, mint akik a kormányt alkotják, akkor meg úgyis mindegy.

Ember embernek farkasa ...

Mitzimackó 2013.09.27. 15:06:38

@iSten: te tiszta hülye vagy, a begyüjtő NEM TART RÁ IGÉNYT, ő egy SZOLGÁLTATÁST nyújt, hogy elviszi. A kukásautóotl is ellopja a kukázó, amit elvisz? barom.

Mitzimackó 2013.09.27. 15:09:39

@halaloszto: pontosan. ha a közteresek annyira ráérnek autókat bírságolni, bírságolhatnák azt is, aki egy héttel előbb kibassza a szemetét, és még a kukáját is ráönti. VAGY a szelektív-szigeteken lomtalanítsanak, így guberálni is ott lehetne!

Napkutya 2013.09.27. 15:15:15

Lopás az, amit a TÖRVÉNY büntetni vél.

NEM a rendőr, az ügyész, a bíró dönti el, hanem a jogalkotó POLITIKUS.
Akár tetszik a népeknek, akár nem. NA EZT látták meg a fiúk!
(No meg azt, hogy a legjobban, büntetlenül, a közpénzt lehet ellopni.)

BRAVÓ fülkeforradalom!!!!

Mióta királynak tartjátok magatokat, eszetlenül szavazó srácok, azóta, sok-sok tízezer forintot adtatok oda azoknak, akik beszopattak benneteket.

Anyátokról, apáitokról, gyerekeitekről, rokonaitokról nem is beszélve.

Szép munka!

Napkutya 2013.09.27. 15:19:29

@Napkutya: Mielőtt, valamelyik atomtudós troll belekötne: Több olyan szavazó van, akinek EGY darab anyja van, -több apával.

Gábor Pesti 2013.09.27. 15:26:12

@halaloszto: Ez mondjuk nem így van. Persze lehet hogy a lakóparkunk a zsíros falat, de már 1 héttel a lomtalanítás előtt is ott ült egy izmos pacák foglalva a placcot. Más kérdés hogy végül is ingyen biztonsági őrként fel lehet fogni, bár a kövér csupasz felsőtestének látványára hazaérni minden nap....

Szóval hiába raktuk ki a mondott időben mellékhatásilag így is éreztük a hátrányait.

Ettől függetlenül a kriminalizációval nem értek egyet, és pont hogy a lomisok (meg normal betétdíj esetén a kukások (Dánia)) fontos eleme a környezetbarát szemétkezelésnek. Nincs igazán hatékonyabb szemétszétválogatási újrahasználási módszer mint a rászorulók.
És hogy elbírja ez a golyóbis alattunk hogy pár naponta leviszek egy 100l es zsák szemetet mit egyedül termeltem meg, nem árt ha a feldolgozás folyamatában a szétválogatódás megtörténik....

béla a görög (törölt) 2013.09.27. 15:30:02

Mondjuk Marika néni az F/2-ből szerintem százalékosan nem kimutatható - de speciel nekem a ladás cigányokkal vagy épp nem cigányokkal - jaja fehér és magyar - sincs semmi bajom ha viszik amit hasznosnak találnak. Utána leadják mint fém vagy eladják vagy csinálnak vele amit akarnak. Ha más szarából értéket csinál övé a haszon. Nem sajnálom tőle. Enni neki is kell.

Tarlós meg a fideszesek imádják a külcsínt. Van egy elképzelt világuk - egy 100-150 éves idilli fénykép a fejükben amit valahol láttak és azt akarják elérni/megélni. Ezért aztán nem tudnak mit kezdeni a XXI. századdal. (tömegközlekedés, hajléktalamok, szemét, munkanélküliség, fogyasztói társadalom - maradjál már ez nincs rajta a fényképen akkor ez nincs is :D Sötét emberek, akik előmásztak a homokból meg a történelemkönyvekből.)

DezInf 2013.09.27. 15:30:03

@mutymurutty:

Azokkal mi lesz, akik nem szégyenellnek ósztrijába meg a dójcsokhoz menni lomizni?
Azokat a határon lecsukják?
Mer azok asztán tényleg kriminális megélhetési bűnözők:)

qwertzu 2013.09.27. 15:40:42

Egy link a készülő tervezetről már nem fért bele a cikkbe? Megtelt az internet?

Amúgy a lomisok büntetése tényleg faszság. Mire az FKF megérkezik már csak a hulladék töredéke marad meg, olcsóbb így összeszedni. A megoldás meg annyi, hogy csak előző nap kell kirakni.

Napkutya 2013.09.27. 15:40:43

@béla a görög: Történelemkönyvekből előmászó Fideszesek?

Kevés kivétellel, bármelyiket, modortalan, önkontroll nélküli parasztnak bélyegezték volna a korabeli társasági életben.

Nekem, sokszor nyílt alkalmam beszélni a nagyanyámmal, úrasszony volt, én még magáztam, -ahogy apám is.

Rossz modor?

Mondjuk, épp Tarlós a kivétel. Sokszor nem értek egyet vele, de ritkán válik bunkóvá. Mondjuk, ettől még szerintem rossz fenékben van a nyelv....

na__most__akkor 2013.09.27. 15:41:19

Itt is van egy csomó SZEMÉT

-

-

aki nem ismeri az ékezeteket...

bpbp78 2013.09.27. 15:44:29

@iSten: na igen,csakhogy a teljes kupac - ha láttál már ilyet - nem konténerbe kerül, hanem már a szemeteskocsi maga bezúzza...szóval az fkf-nek annyira kell ebből bármi, mint a jóistennek...

AZ érvelésed csak akkor állná meg a helyét, ha az fkf fenntartana egy telepet, ahol átvenné a lomot, szortírozná, és a hasznos holmikat esetleg értékesítené...de ez mind megy a szemét dombra...akkor miért is az ő tulajdona?!

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2013.09.27. 15:51:36

Na!
Ez a videó most jutott az eszembe, ami a cuccokról (lomokról) szól:

www.youtube.com/watch?v=JLoge6QzcGY

Hátha jobb kedve lesz valakinek tőle!

tükörfúró 2013.09.27. 16:03:56

@béla a görög: Az a baj, hogy nem csak tarlós ilyen, hanem az egész bagázs,..
...élén viktorral, akibe nadrágszíjjal verte bele a faterja egész gyerekkorában azt a már akkor is avitos-borzalmas-elmaradott-vaskalapos, teljesen torz, félig államszocialista félig eltorzult hagyományokra épülő, multbarévedő, un. szocvidékies gondokodást.
Ezt most egy egész országra próbálják ráerőltetni felülről, amitől nyilván a már ettől legtávolabb került főváros szenved a legjobban.

Ha az ottalvó, odaxaró, részegenfekvő, verekedő, ordítozó, fenyegetőző, roncsokkal közlekedő, bizonytalan állapotú-eredetű járművekkel felvonuló lomis népség ellen eddig sem tudtak rendészeti eszközökkel fellépni, akkor ezután sem fog történni semmi.

Én alapvetően a lomtalanítás posztszocilaista gyakorlatának vetnék véget, a hulladékot nem ki kell szállitani a szeméttelepre évi egyszer, hanem folyamatosan ujra kell hasznosítani az utolsó atomig.
Fát, papírt, fémet, üveget, műanyagot, mindent. Még a szerves részt is, mert az trágya, nyugodtan elásható, elteríthető, a többit a természet elvégzi.

2013.09.27. 16:05:52

érdekes, azon senki nem gondolkodik el, hogy egyeltalán minek a lomtalanítás, az én pénzemen viszik el más szemetét ?
én még sosem raktam ki semmit, nem is fogok elintézem magam, ha lom keletkezik

♔batyu♔ 2013.09.27. 16:30:16

Egyszerű, ha nem akarod az FKV-nek adni, ne tedd ki. A hazugságokat pedig hagyjuk már, nem hajléktalanok élvezik a kidobott cuccaidat, hanem szervezett cigány vállalkozók, akik kilúgozzák a szeméthalmokat, majd ott hagyják a szemetet.

♔batyu♔ 2013.09.27. 16:32:02

A Felcsúti 8 milla pedig kurvanagy gáz, más tészta, hogy Tarlós van annyira profi, hogy ez is belefér.

béla a görög (törölt) 2013.09.27. 16:42:46

@Napkutya: Én is beszélgettem nagyanyámmal. Ő szegény volt. Napszámos és cseléd. Beszélgettem a dédszüleimmel a másik ágon. Ők többek között kereskedők voltak. Velük is beszéltem annak idején.
Nem voltunk úrinépség de ez nem baj. (bár az is bepottyant)
Egy kicsit árnyalták ezt az idilli képet. Szép színes módon lefestették azt a képet amit úgy hívnak szegénység. A Horty korszakot, a háború éveit (nem a harcokat), a háború utáni éveket.
Apám még mezítláb volt a tablóképén (általános iskola). Aztán csak lett belőle diplomás paraszt.
És valahogy egyikük sem romantikázott vissza a háború előtti időkbe...
A történelemkönyvet azért írtam mert jobboldalon imádják a történelmet - legalábbis azt ami szép és színes. A többiről meg nem vesznek tudomást.
(A magam részéről gyűlölöm a történelmet. Nekem jövő van nem múltam. Csak előre nézni, soha hátra, az megmérgezi az embert.)

tükörfúró 2013.09.27. 16:56:30

@♔batyu♔: Ezek a válalkozók adóznak, vannak alkalmazottaik, számviteli fegyelem és egyebek betartásával működnek?

Ha nem, ott miért nem lehet fellépni? Egyáltalán mit csinál a kiszedett cuccal, és ha amit csinál az hasznos és értéket forgat vissza, az miért nagyobb baj, mintha az egész megy válogatás nélkül a szeméttelepre?

tükörfúró 2013.09.27. 16:58:27

@béla a görög: Minket a jelen mérgez meg, nem a mult, de persze igazad van, mert a jelenünk a mult folytonos megidézése, folytatása, tisztelete, imádata, mivel képtelenek vagyunk alakítani saját jelenünket, emiatt nem nézhetünk szembe saját jövőnkkel sem.

béla a görög (törölt) 2013.09.27. 16:59:45

@♔batyu♔: A 8 milla kb. egy feudális ajándékozásnak felel meg. Tényleg nagyon gáz ha már kalapozzák a lelátóra valót (vagy bármit).
Az hogy, te most profiként tekintesz Tarlósra, mondván nem tétel, nem érdemes összeveszni jelképes dolgokon, az lehet egy olvasata a dolgoknak... Van egy másik is mikor azt mondják Viktornak, hogy öreg elmész te a ...ba, ha ilyen amatőr vagy akkor kár beléd minden fillér.
Annak idején egy ilyen tételnél is már lélegeztető gépben számoltak, most meg azt mondod profi politikus - mindezt csak azért mert egy falusi paraszt újra fel akarja találni a feudalizmust? Itt van a probléma.

birkakhoz 2013.09.27. 17:02:44

Orban egy paraszt ember de TARLOS EGY IGAZI RASZISTA GYOKER CSO BUNKO PALI! HOGY TUDTAK RA SZAVAZNI?? RAADASUL A HARMADIK JERULETBEN IS KORRUPT VOLT RETTENETESEN DE UGY GONDOLTA JOBB A FOVAROS AZAZ TUDTA OTT NAGYOBB PENZEKHEZ LEHET MAJD JUTNI ! EDDIE MURPHY FILM JUT ESZEMBE AMIKOR MEGVALASZTJAK A BIRKAK MERT UGYAN AZ A NEVE MINT AZELOZO ELHUNYT POLITIKUSNAK AZTAN BEKERUL A FEHER HAZBA A BAJ CSAK AZ EZ EGY KOMEDIA AMIT A FIDESZ MUVEL AZ PEDIG TRAGEDIA!

Wagem 2013.09.27. 17:51:23

@Minyimányi Monyó:
Nos...figyeltem.
Gondolod,hogy ezek odaengedik a konkurenciát??
Tudod mit csinálnak??
Az utca mind két végére őröket állítottak.A nekik "gyanus" elemeket be sem engedték.
Majd miután levonult a horda,jöhettek a műkedvelők.
De már feleslegesen.

JT_Biopower 2013.09.27. 17:55:00

A felvásárlónál leadott hulladék ára jövedelemnek minősül és ott helyben kerek 4%-ot levonnak belőle, ami az állam bácsit gazdagíjja.

susu64 2013.09.27. 18:42:20

@birkakhoz: nem sok közöd lehet a harmadik kerülethez, mert akkor nem írnál össze ennyi idótaságot. Tarlósra sok mindent lehet mondani: de azt, hogy korrupt lenne még senki sem mondta, nem is az.

susu64 2013.09.27. 18:43:57

Egyre korábban sötétedik már, talán ez is az oka, de ennyi sötétséget, amennyit itt összehordtatok ritkán lehet olvasni.

kiwirágós kivirradtig 2013.09.27. 19:00:35

@tükörfúró:
Nem hinném, hogy a lomisok adóznak.

Viszont legalább nem kérnek segélyt, eltartják matukat, nem az államnak (azaz a dolgozó adófizetőknek) kell eltartania őket.

Már ez is valami.

Inkább segíteni kellene őket, merthogy legalább újrahasznosítanak egy csomó nyersanyagot, ami amúgy is egyre fogy a világban (pl. réz).
A szeméttelep ezt nem teszi meg.

Egyébként meg nekem is vannak. pl. lomizásból begyűjtött könyveim.
Sőt, olyan csajom is volt, akivel ilyen lomtalanításkori könyvguberáláskor ismerkedtem meg.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.09.27. 19:48:37

@DezInf: Tőlem várod a megfejtést?

Tudod mit? Államtitkári fizetésért megoldom. :-)

01001100au (törölt) · http://ittmindenilyen.blogspot.co.uk/ 2013.09.27. 20:08:02

Ha eltakarítanának maguk után akkor senkit nem zavarna, de a mocsok amit hagynak ...

Mercel 2013.09.27. 20:56:04

@iSten:

Tévedés.
Amikor én lomtalanítás idején kiteszek valamit a ház elé akkor nem a tulajdonjogot adom át az FKF-nek.
Hanem a feladatot, hogy a számomra szükségtelen valamit elszállítsák.
Az FKF a lomtalanításkor kihelyezett dolgok elszállításával közfeladatot lát el.
Az adófizetők pénzéből, tehát nem jótétemény hanem adó formájában előre kifizetett szolgáltatás.

"Frigyes"

Mercel 2013.09.27. 20:59:04

A cikk címéből kiindulva:

Tarlós NEM egy dagadt arrogáns köcsög.
Tarlós NEM tolvaj.
Tarlósnak NEM a kva anyját azért mert NEM idióta.

Remélem NEM voltam érthető:)

"Frigyes"

fidesz=mszp 2013.09.27. 21:06:49

@birkakhoz: Úgy, hogy régen szadeszos volt. A pesti panelprolik pedig alapból szadeszos gondolkodásúak

mrs. white 2013.09.27. 21:22:04

Több előttem hozzászólóval értek egyet. Gyakorlatilag a guberálok bizonyos értelemben hulladékhasznosítást végeznek. A számukra érdekes dolgokat átválogatják és újrahasznosítják. Pl fémet, akkumlátort stb eladják a jó állapotú ruhát eladják felveszik stb. (csak jelzem erre egy egész iparág van amit úgy hívnak angol haszált ruhák boltja, csak ott a jólét miatt hamarabb dobják ki vagy viszik el segélyszervezeteknek). Ezzel pénzt keresnek. Ez miért baj? A modern világban már pénz kell a megélhetéshez. Sokkal inkáb ez mint 80 éves öregasszonyt agyonverni 100 forintért és fél kiló kenyérért. Én konkrétan a kuka mellé kiteszem egy külön zacskóba ez elhasznált kinőtt ruhákat. Egy cigány asszony hetente jön ha találkozunk megkérdezi van e valami. Ha átkutatja a szemetest mindig visszapakol. Soha nem hagy maga után gányt. Ja és köszön. Szerintem így ellehet élni egymás mellet. Nem sajnálom tőle. A törvénynek arra kellene fokuszálnia ami probléma, hogy zsibongás hangoskodás veszekedés marakodás mellet csatateret csinálnak. Ezt kellene megakadélyozni, mert ez a probléma. Ja, hogy ez már túl macerás, itt már kicsit gondolkodni kellene. A hajléktalant is egyszerűbb kitiltani mint kezdeni valamit azzal, hogy miért lett hajléktalan.

piszt-ráng 2013.09.27. 21:38:37

@iSten: -és a 8 millió az hogyan van?Szemétre jó az ötlet.

Makkasz 2013.09.27. 22:22:01

@iSten: A megoldás nem ez lenne, hanem amit itt tapasztalok. Amire nincs szükséged de használhatónak tartod, kiteszed a kuka, közös konténer mellé. Bármikor. A rászorulók elvihetik, bármikor. A kukás jön hetente kétszer, ha nem kellett másnak, elviszi, bármikor.

A szelektív hulladék, hulladék a kukába rakástól minősül a begyüjtő tulajdonának.

Az egész emberségesnek és működőnek tűnik. Neked sem kell 5-6 hónapig a lomjaidat halmozni.

Makkasz 2013.09.27. 22:22:51

Tarló 8 milliós lopása durva.

A mardék ellopott néhyány milliárd a blfaszkirály kertvégi stadionjára még durvább.

Gyűrött Papír 2013.09.27. 22:47:34

Szerintem amit a lomozók csinálnak, az hasznos. Ahogy csinálják az néha igen csak gáz.
Nem mellesleg, ha én kidobok valamit és a nejem visszahozza másnap az utcáról, hogy ezt nem kellett volna kidobni, akkor ő most raboló tolvaj!? :)

A lomozók meg előbb tudják, hogy lomtalanítás lesz a környékemen, mert az értesítés kifüggesztése előtt egy-két nappal már köröznek :D

P.Guszti 2013.09.27. 22:54:00

Németországban már régóta az a szabály, hogy a szemétszállításhoz vagy lomtalanításra kitett dolgok a kitétel után a szemétszállító tulajdonát képezik, ha ezt más elviszi lopást követ el.
Úgyhogy mindössze a német példát próbáljuk utánozni.
süti beállítások módosítása