Pénteken átadják a várva várt 4-es metrót. Fontos ez még a választások előtt, tudjuk jól, de minden áron? A tesztidőszak után is komoly gondok lesznek vele, de e többi vonallal is csak a baj van: az M1 korszerűtlen, az M2 szinte ritkábban jár, mint a pótlóbuszai, az M3 pedig életveszélyes. Van olyan metrónk ami működik egyáltalán?
Nemrég füstölt az egyik földalatti a végállomás fordító szakaszában, de egyébként is felújításra szorul az egész vonal: akadálymentesíteni kell, korszerűsíteni az állomásokat, és lecserélni a 40 éves szerelvényeket.
Pótlóbusz pótló M2
Hiába írta decemberben az Index, hogy nem lesz több buszozás az M2 helyett, ma ismét autóbusz pótolta a Délitől. Talán jobb is, hiszen annyi hiba van a 2-es metrón, hogy csak főmérnöki utasítással működhet: Nemrégiben mindkét oldalon kinyílt az ajtó, a vonatvezetők nem is érzékelték a problémát, nem indult be a vészfékezés sem, és a szakasz feszültségmentesítése sem történt meg. Így könnyen előfordulhatott volna, hogy az esetleg kieső utasokat halálos áramütés éri. Ráadásul a hibák többségéről nem értesülnek az utasok. Sok esetben ugyanis le sem szállítják őket, mert ha kivonnák a hibás szerelvényt a forgalomból, akkor nem tudnák tartani a menetidőt. Azt meg ne má...
Életveszélyes M3
Nincs rajta mit szépíteni. A 3-as metró vonalát és az ott futó szerelvényeket már régen fel kellett volna újítani, ezzel szemben csúszik a felújítás, áll a metrókocsi beszerzés is. Ez pedig bizony nem jó, mert Tarlós szerint "néhány éven belül akár emberéletekről lehet szó".
Halva született M4
Pénteken hiába kapunk végre 4-es metrót. Az új járattal már az átadás előtt is gondok voltak, de ne aggódjunk, állítólag azután is lesznek. A tűzvédelmi próbán teljesen elárasztották az Gellért téri állomás műszaki helyiségeit, egy másik állomáson a pedig a vízködösítő rendszer áztatta el csurig az egyik Alstom-kocsit. Várhatóan a tesztidőszak után is előfordulnak majd olyan fennakadások, hogy nem tudják majd tartani a menetidőt, de felkészülhetünk olyan kellemetlenségekre is, amik miatt el kell hagynunk majd a szerelvényeket.
Mindenesetre én (ismét Tarlós szavaival) mindenkinek kellemes utazást kívánok péntekre: "A Jóisten és a Siemens kezében vagyunk”.