Üzenőfüzet

Rajtad a sor! Véleményed van a világról? Igazságtalanság ért? Írd meg nekünk, mi megjelentetjük.

uzenofuzetblog@gmail.com

közösség

     

Friss topikok

Címkék

2015 (1) 56 (1) 5 dolog (1) adatvédelem (1) Áder János (1) aláírásgyűjtés (1) Alaptörvény (2) alkoholstratégia (3) Alkotmánybíróság (1) államadósság (4) állásinterjú (1) álláskeresés (2) állatkert (1) Amerikai Horror Sztori (1) anyáknapja (1) árfolyam (1) árvíz (1) átadás (1) Auchan (1) autó (3) Bajnai Gordon (34) Balogh József (1) baloldal (1) Baloldali összefogás (1) bank (1) Bécs (1) békemenet (1) Belügyminisztérium (1) BKK (1) BKV (1) BKV-ügy (2) Budai Gyula (1) bukás (1) CBA (2) cirkusz (1) családon belüli erőszak (1) Csányi Sándor (1) Demszky Gábor (1) Deutsch Tamás (1) devizahitel (5) DK (5) dohányzás (10) Dopeman (2) drog (1) drogteszt (1) egészségügy (2) egykulcsos adó (4) Együtt 2014 (22) elégtelen (9) ellenforradalom (1) ENSZ (1) EP-választás (2) építkezés fail (3) Erőss Zsolt (1) Erzsébet tér (1) EU (3) Facebook (2) fejlesztés (2) Felcsút (2) fesztivál (4) fiatalok (3) Ficsor Ádám (1) Fidesz (70) film (1) fizetés (1) FKF (3) FKGP (1) foci (20) Fodor Gábor (1) földrengés (1) földtörvény (4) forint (3) forradalom (1) Freak Show (1) FTC (2) Gabriel García Márquez (1) geci (2) gigahitel (1) Godzilla (1) Gomba (1) gyermekvédelem (1) Gyurcsány Ferenc (15) Habony Árpád (1) hadsereg (1) Hagyó Miklós (4) halálhír (1) Harrach Péter (1) hegymászás (1) Hír TV (1) hitelszerződés (2) Hoffman Rózsa (2) hóhelyzet (1) homok (1) húsvét (1) Huszti Szabolcs (1) IMF (2) infláció (3) Ingress (1) internetadó (2) játék (2) Jobbik (12) jobboldali média (1) John Marshall (1) José Mujica (1) jövő (1) kampány (7) Karácsony Gergely (1) kátyú (1) KDNP (5) Kerényi Imre (2) kétharmad (1) Kína (1) Kocsis Éva (1) Kocsis Máté (1) Kóka János (2) költségstop (1) költségvetés (1) kommunista (1) Korea (1) kormány (1) Kormos Kata (1) környezet (4) környezetvédelem (1) Kósa Lajos (1) Kossuth Rádió (1) Kossuth tér (2) Kövér László (2) középosztály (1) közpénz (3) közvéleménykutatás (2) kritika (1) Kubatov (2) külföld (2) kultúra (1) Kumin Ferenc (1) kutya (1) Láng Zsolt (1) Lázár János (9) LEGO (1) levél (4) LMP (10) London (1) Magyar népmese (1) maláj gép (1) Margit híd (1) marketing (1) Matolcsy (1) Matolcsy György (6) média (1) Meggyes Tamás (1) megszállás emlékmű (1) melegjogok (1) meme (1) merénylet (1) Mesterházy Attila (9) metró (2) Mezőkövesd (1) MLP (1) MNB (3) Molnár Gyula (1) MSZP (22) MTI (2) munkahelyteremtés (1) munkanélküliség (1) mutyi (2) Napóleon (1) NATO (1) NAV (3) Navrasics Tibor (1) Nemzeti Italbolt (1) Nemzeti Pedagógus Kar (1) ner (1) Nokia doboz (2) nyelvvizsga (1) Ócsa (1) oktatás (8) Orbán Viktor (61) Óriáskerék (1) óriásplakát (5) Origo (2) Oroszország (6) országjárás (4) orvvadászat (1) Orwell (3) összefogás (1) Összefogás (1) összetartás (1) Oszkó Péter (1) őszödi beszéd (1) osztályozó (1) Ozora (1) Paks (5) paksi bővítés (1) Párizsi Udvar (1) pazarlás (1) pedagógus (1) pedagógusok (1) példa (2) PM (1) Pokorni Zoltán (1) politika (1) portré (1) PSZÁF (1) puccs (1) Puch László (1) Putyin (4) rajzfilm (3) rasszizmus (1) rászorulók (2) rendőri túlkapás (1) rendőrség (5) rezsicsökkentés (11) Rogán Antal (4) rokkant (1) romkocsma (2) RTL (2) sajtószabadság (5) Schiffer András (1) sci-fi (1) Scmuck Andor (2) segítség (2) Simicska (4) Simon Gábor (1) sorozat (1) sport (2) stadionépítés (2) Szahara (1) szavazás (3) Századvég (1) SZDSZ (3) szegénység (11) Székely Ildikó (1) Széles Gábor (1) szemét (1) szesztilalom (1) szex (2) Sziget (1) Szigetvári Viktor (4) Szijjártó (1) Szijjártó Péter (1) színház (1) szobor (1) szociális (1) szovjet emlékmű (1) születésnap (2) szünidő (1) támogatás (3) tanácsok (1) tankönyv-mutyi (1) tankönyvlista (1) Tarlós István (2) társkeresés (2) településfejlesztés (3) testnevelés (1) történelmi tévhit (1) torzszülöttek (1) trafiktörvény (17) tüntetés (4) ügynök (1) Ukrajna (2) urbán (1) utcaátnevezés (1) választás (10) választási csalás (2) választások (2) Varga Mihály (1) Várkert Bazár (2) Városliget (1) végtörlesztés (1) vicces kép (20) vicces videó (3) videó (1) világbajnokság (1) vízilabda (1) Vona Gábor (2) zene (3) Címkefelhő

Magyarország visszafizette az IMF-hitelt

2013.08.21. 08:05 | Üzenőfüzet | 136 komment

Címkék: államadósság IMF Fidesz Matolcsy

Végre fellélegezhet minden magyar ember: Magyarország visszafizette az IMF-nek 2008-ban felvett hitelét. Végleg megszabadulunk tehát a Nemzetközi Valutaalap embereitől (most már irodát sem fognak fenntartani Budapesten), nemhogy beleugatni a gazdaságpolitikába. A hitel végtörlesztése kapcsán érdemes visszatekinteni a Fidesz-kormány és az IMF viharos kapcsolatára. És arra, hogy mekkora kudarc az államadósság leépítése.

Névtelen_6.jpg

A „Nagy Kipaterolás”

A Matolcsy fémjelezte unortodox gazdasági intézkedéseknek az Európai Unió mellett az IMF volt a legfőbb ellenfele, hiszen a hitelért cserébe a felvevő országoknak bizonyos feltételeket szab. Maga Orbán is elismerte, hogy bár az IMF-hitel olcsóbb, mint a piaci, így kisebb kamatokat kellene fizetni, de így egy csomó dolgot nem tudtak volna bevezetni a gazdaságpolitikába.

A ciklus talán legemlékezetesebb momentuma az volt, amikor Matolcsy még nemzetgazdasági miniszterként kipaterolta a Valutaalapot, élet-halál harcnak nevezve az ellene folytatott „küzdelmet”. Azonban a hibás gazdasági döntések miatt kénytelen volt „visszahívni” őket, hogy aztán Varga Mihály másfél éven keresztül tárgyalásokat szimuláljon velük a piacok megnyugtatása érdekében. Ennek ellenére három hitelminősítő is a bóvliba sorolta Magyarországot 2011 vége felé. Az új év elején pedig 324 forinton tetőzött az euró, az államcsőd pedig lehetséges forgatókönyv volt.

De végülis az IMF benyalta a török kártyát. Ahogy a lakosság is. Emlékezhetünk azokra az óriás plakátokra, amik azt reklámozták, hogy kormány nem enged az IMF-nek, nem csökkentik a nyugdíjakat,stb.. Pedig akitől valóban félteni kellett volna őket korábban, az maga kormány volt.

Mi haszna van a végtörlesztésnek?

Nemzetgazdasági haszna nem sok ellenben politikai annál inkább. Kilehet tenni az ablakba, hogy mi vagyunk a fasza gyerekek: Magyarország jobban teljesít. A kormány legfőbb ellenfelének a „hanyatló” Európai Unió mellett az IMF-et jelölte meg, ami ellen plakátkampányt és „civil” Békemenet szerveztek, hogy megmutassák Magyarország nem lesz gyarmat.

Fontos kérdés, hogy lehet-e emiatt felminősítés a végtörlesztés miatt, hiszen így kisebb lenne a kamatteher az állampapírokon, azonban ez valószínűleg nem fog megtörténni, hiszen a túlzott deficit-eljárás megszüntetése után sem történt semmi. A hitelminősítők szemét is pontosan azok a lépések szúrják, mint az IMF-EU-ét. Ilyenek például az Orbán Viktor által nagyon büszkén emlegetett különadók, amik természetesen végül a lakosságon csattannak.

 

Államadósság nem csökken

A Fidesz legnagyobb célkitűzése (és kudarca) a külső adósságállomány leépítése volt. Ez érdemben nem csökkent, sőt növekedett, annak ellenére, hogy jelentős pénzeket vontak be (gondoljuk a lakosságtól kizsarolt manyup vagyonra). Bárhogyan is csomagolják be az „eredményeket” ez egy óriási kudarc.

A legkiábrándítóbb az egészben, hogy egy ilyen gazdaságilag kiábrándító kormányzás után is a Fidesz képes megőrizni, (sőt!) növelni a szavazótáborát. Pedig mindannyiunk érdeke elzavarni a gazdaságot megnyomorító és újra felosztó, a jogállamot pedig leépítő rezsimet.  

 

Ha szeretsz minket olvasni, lájkold blogunk Facebook-oldalát!

A bejegyzés trackback címe:

https://uzenofuzet.blog.hu/api/trackback/id/tr395469102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mr. Waszabi 2013.08.21. 13:57:01

Nem leszünk gyarmat, ez tiszta sor. Gyarmat olyan ország, amelyiken egy másik ország uralkodik és zsákmányolja ki erőforrásait erőfölényével visszaélve. Amikor választott vezetői, külső nyomás nélkül, saját szándékuktól vezéreltetve terelnek egy nemzetet rabszolga/jobbágy sorba, nos, akkor az nem gyarmatosítás, hanem mezei feudalista elnyomás.

Kapitány_1 2013.08.21. 13:58:11

@Egy ritka előfordulású, de jobboldali demokrata:
A dologhoz hozzá tartozik, én félelmetesnek tartom, ahogy nem mernek megszólalni a csendben lévő emberek. Pedig szép számmal vannak, akiknek nem tetszik amerre haladunk. Munkámból adódóan sokakkal beszélgetek nap mint nap. Azt mondják, félnek a megtorlástól. Az alattomos kis bosszúktól. Hogy a rendszer "visszaüt". Hátrányba kerülnek itt vagy ott. Márpedig ilyen utoljára a kommunizmusban volt, ahol aki nem értett egyet az eszmével, az ellenség volt. A diktatúrákban van ilyen, ahol nem tűrik a kritikát, a más nézőpontot. Vagy visszatértünk oda? De ha hallgatunk, akkor csak magunk ellen teszünk. Megerősíti őket abban, hogy jó félelemben tartani az ellenzéket. Másik nagy gondom, hogy jönnek a választások, de ahogy írtam - nem látok arra érdemes ellenzéki alternatívát. A régi pártos arcok bukkannak fel a sötétből, más szavakkal és stílusban, csavart eszmékkel - de a lényeg nem változik és alapjaiban ugyanazok maradtak. Hol van az új, demokratikus(!) generáció? Hol vannak az új arcok és vezető lelkületű emberek? Nagyon szomorúak a kilátások. Csak félelmet és jövőkép hiányt látok. És marad is, ha hagyjuk. Mert csak rajtunk múlik, igen.
Szent István biztos nem ilyenről álmodott.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.21. 14:16:14

@high up!:

Szimpla logika: ha kifosztod az alsó középosztályt, nem lesz az ország sikeres. 2010-tól az alsó középosztály sxtra terhei eltűntek, ennyi az egész. Már csak a többiekkel egy szinten fosztja ki őket az állam.

E.Csaba 2013.08.21. 14:19:54

@Kapitány_1: "Azt mondják, félnek a megtorlástól. Az alattomos kis bosszúktól. Hogy a rendszer "visszaüt". Hátrányba kerülnek itt vagy ott."
Ezt most mentségnek szántad ezeknek az embereknek?Ez nem mentség a gyávaságukra, megalkuvásukra. Szidják itt (is) a különböző ellenzéki tömörüléseket, hogy ez sem jó az sem jó.Ilyen választói körrel melyik ellenzék lenne képes eredményt felmutatni.Példát kellene venni a jobboldali szavazók összetartásából.Ha ezek az emberek kihúznák magukat és nem olyan klisék mögé bújnának, hogy "féltem a családom egzisztenciáját ezért lapulok", hanem azt mondanák, hogy" féltem a családom egzisztenciáját, ezért nem tűrhetem szó nélkül", akkor lennének erős ellenzéki alternatívák is..

erol 2013.08.21. 14:20:53

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Hol van a gazdaságot felvirágoztató, jogállami alternatíva? Nincs? Ha nincs, akkor miért váltaná le bárki is a jelenlegit?
Ezek szerint kár volt leváltani az előzőt is.
Az egykulcsos adónak meg semmi értelme (persze egy szűk rétegnek jó, de ahhoz túl sokba került, ráadásul annak a szűk rétegnek sem volt létkérdés).

Pamuk 2013.08.21. 14:22:38

Pedig magyarország tényleg jobban teljesít. Egyre több ember vallja magát agymosott hülyének, és egyre halkabbak a tisztességese emberek.

De nyugi, egyszer vége lesz ennek is :)

2013.08.21. 14:25:37

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Amit írtál, annak a szimpla logikához semmi köze.
Egyszerűen "látványos" szavakkal akarsz operálni, mint "kifosztod" vagy "extra terhek" a saját vélt igazad alátámasztására.

Egy ritka előfordulású, de jobboldali demokrata 2013.08.21. 14:29:52

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Nem erről van szó. Hanem arról, hogy így egy minimálbéres embertől is profi munkát lehet elvárni, mert keres annyit hogy féltse az állását. Minimálbérből a legtöbb nyugati országban meg lehet élni. Ez persze azt hozza magával, hogy egy adott cégnél a vezetők sem kereshetnek akármennyit. hiszen a versenyképességet nem lehet feláldozni indokolatlan bérköltség miatt. Így természetesen már az is érthető, hogy jut kevesebb vezető egy adott munkacsoportra.

Rodolfo63 2013.08.21. 14:37:31

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: miért, hogy lesz az egykulcsosból gazdasági növekedés?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.21. 14:42:10

@erol:

Az, hogy az emberek le akarják-e váltani x kormányt, alapvetően pszichológiai kérdés. Ha nincs alternatíva, nincs váltás. 2010-ben azért volt váltás, mert a többség "csak ezek a szocik takarodjanak el" hangulatban volt. Most nincs ilyen hangulat, ezért nem lesz váltás. (Hacsak nem történik valami drasztikus hangulatváltozás a választásokig.)

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.21. 14:42:58

@MikeBoy:

Ha x fizet 18 %-ot, y meg 36 %-ot, akkor y extra terhet fizet, nem?

2013.08.21. 14:44:05

@Egy ritka előfordulású, de jobboldali demokrata: ha majd ott lesz munkaerőhiány, akkor ott lesznek magasabbak a bérek. Egyébként ezek az összehasonlítások nagyon sántítanak. Az lenne helyes, ha iskolai végzettségi csoportokra bontva vizsgálnánk az átlagbéreket. A banki alkalmazottak 60-70 százaléka diplomás, egy gyárban (profiltól függően) 5-30% a diplomások aránya.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.21. 14:45:25

@Egy ritka előfordulású, de jobboldali demokrata:

Minimálbérből NAGYON KEVÉS országban lehet megélni, csak a világ leggazfdagabb felső 15 %-ában, ott is rosszul

Magyarország 500 éve volt utoljára a világ élvonalában. Most arra számítani, hogy hirtelen odakerül, abszurd remény.

2013.08.21. 14:48:52

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Pontosan annyira, mint az u.n. extra profit.
Az sem létező gazdasági fogalom, de sokan szeretik használni.

Kapitány_1 2013.08.21. 14:49:02

@E.Csaba: Gyakorlatilag igen, ez lenne a normális - egyetértek. Csak ahogy mondtam, akkor kellene egy elfogadható alternatíva akikhez a hallgató emberek zöme fordulni tudna. Ahhoz, hogy maguk közül emelkedjen fel valaki(k), az szinte elképzelhetetlen a jelen jogi korlátai és a pénzhiány miatt. Nincs értelmes választási lehetőség és az óra ketyeg. Legjobb esetben is csak elvész a Fidesz 2/3, de úgy néz ki, maradnak hatalmon. És ebbe belenyugszik a tömeg, még jobban elfordulnak a poiltikától, evvel még inkább segítve a regnáló hatalmat. A kígyó a farkába harapott.
Még talán az is megoldás lenne első lépcsőben, hacsak annyit elérnénk: legyenek visszahívhatók a képviselők és valódi függetlenek a jogi elöljárók. És a tényleges üvegzsebről nem is beszélve. Azonban pillanatnyilag sajnos ezek is csak sci-fi kategória itthon.

Rodolfo63 2013.08.21. 14:49:52

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: és hol a többi elem? és hol az eredmény?

mert az állam ezért az adórendszer módosításért az extra különadók révén feláldozta a növekedést

2013.08.21. 14:51:16

@Egy ritka előfordulású, de jobboldali demokrata: Hollandiában ilyen így nincs, ezek csak valamilyen szakszervezeti-munkáltatói megállapodáson alapuló ajánlások (néhány másik országban is van ilyen), amiket nem kötelező betartani.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.21. 14:54:44

@MikeBoy:

Ez tény. Ha jövedelmeket különböző módon adóztatunk, az diszkrimináció. Lehetséges ez, ha meg van kellően indokolva és az indoklás racionális. A magyar többkulcsos adórendszer azonban teljesen irracionális volt, így jó lépés volt eltörlése.

Rodolfo63 2013.08.21. 14:56:01

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: jó döntés volt? csak épp a gazdasági növekedést tette tönkre az új adórendszer, aminek révén azok, akik átmenetileg haszonélvezői voltak, azok is elveszíthetik a munkájukat

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.21. 14:56:18

@Rodolfo63:

Rossz a kormány gazdaságpolitikája, ennyi az egész. De nem megoldás erre sehogy se a szoci megoldás a korábbi többkulcsos szja visszahozására. Az még rosszabb.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.21. 14:57:09

@Rodolfo63:

Tönkretette a növekedést, hogy megszűnt egy darab extrateher?

Rodolfo63 2013.08.21. 14:58:52

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: az az "egy darab extrateher" igen jelentős költségvetési bevétel volt - a pótlására a gazdaságra vetettek ki extra adókat, ami szép lassan hazavágta a gazdaságot

2013.08.21. 15:00:38

@MikeBoy: csakhogy 36% lesápolása bérből ténylegesen jobban fáj, mint 18%-é.

Puncás Margit 2013.08.21. 15:01:43

@Vigyázz autókihajtás!: Hát nem tudom... a nagy eladósodás nem a száznapos program következménye? Mert emlékezetem szerint azt a fidesz is megszavazta, úgyhogy az ő keze nyoma is benne van a dologban.

Egy ritka előfordulású, de jobboldali demokrata 2013.08.21. 15:02:14

@fagyospityóka: Látom egyedül vagyok itt műszaki értelmiség. :)
Nem stimmel a dolog, Te is könnyen veszed ezt a piaci önszabályozást, ami már régen nem működik. Példa: a CNC forgácsolókat soha, de soha nem fizették meg Magyaországon, ennek örömére ki is ment külföldre, akiben volt egy kis vállalkozó kedv. Most hiányszakma, megfizetni most sem akarják, tehát feltöltik a létszámot pékkel, szakáccsal, akik elvégeztek valami tanfolyamot.
Egyáltalán nem értek egyet azzal, hogy egy diplomásnak eleve magasabb legyen a bére. Mire fel ? Azért mert volt esze elvégezni egy iskolát ? És ha máshoz nincs tehetsége? Korábban már írtam, hogy egy képzett szakmunkás nyugaton keres annyit, mint egy kezdő mérnök, és ez a normális.

2013.08.21. 15:02:46

@Rodolfo63: tegyük azt is hozzá, hogy azt pár becsületes, vagy becsületességre kényszerített balek fizette olyan abszolút röghöz kötött szakmákban, mint mérnök, informatikus, közgazdász ...

2013.08.21. 15:03:35

Két éve volt egy olyan adó, amit úgy hívtak, hogy katasztrófavédelmi hozzájárulás. Van olyan, aki a hallott róla?
Úgy volt a törvény megfogalmazva, hogy akinek be kellett volna szednie az se tudta eldönteni, hogy kire is vonatkozik, kinek bejelentkeznie alá. De olyan szinten nem tudták, hogy felmerült minden magyar lakos, aki mondjuk vesz egy doboz festéket, és az is, hogy csak a TVK-nak és a Mol-nak kell fizetnie. Hatályba lépése után 1 hónappal el is törölték.
Na ilyen törvényeket hoz a fidesz és ilyenek alapján kellene a cégeknek terveznie és nyereséget termelni. Nem csoda, hogy mindenki csal, ahol tud. És az ilyen törvényeket fideszes "szakemberek " találják ki és még pénzt is kapnak érte.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.21. 15:06:42

@Rodolfo63:

Ez a rossz gazdaságpolitika dolga már. De a hiba nem az egykulcsos szja-ban van.

2013.08.21. 15:09:14

@Egy ritka előfordulású, de jobboldali demokrata: na látod, itt is működik a piacgazdaság: ha a pék és szakécs ellátja a feladatot, akkor minek nyugati bért adni minden CNC forgácsolónak. Lehet, hogy szomorú, de ez van. Gondolkozz, hány gyár települt volna ide, ha nyugati béreket kellene fizetni? A piacon (magángazdaságban) mindenki annyi bért kap, amennyit a munkája megér a munkaadónak. Hogy mivel értesz te egyet, az magánügy. Egyébként már Magyaroszágon is egyre inkább általános, hogy a jó, tapasztalt szakmunkás többet keres, mint egy kezdő mérnök.

2013.08.21. 15:11:10

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

A tény az, hogy mindenféle összetett szakmai alapokat nélkülöző lózungokkal operálsz.

Senki nem állítja azt, hogy a többkulcsos adórendszerbe ne lehetne "belekötni",ellene érveket hozni.
De ez a tény nem jelenti azt, hogy adott esetben az egykulcsos jobb lesz társadalmilag és gazdaságilag.

2013.08.21. 15:12:33

@fagyospityóka:

Mikor a középkorban el kezdett üszkösödni valakinek a keze, hét az k...rvára fájhatott, mikor levágták. Mégis szükséges volt az a fájdalom.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.21. 15:14:53

@MikeBoy:

Lehet jó többkulcsos adórendszer csinálni, ez tény. De az is tény, hogy a többkulcsos magyar adórendszer nagyon rossz volt: óriási százalékokkal alacsony küszöbök, d efacto egy marxista szellemiségű kifosztó rendszer volt.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.21. 15:19:07

@fagyospityóka:

Így van. A munka annyit ér, amennyit fizetnek érte.

Miért fizetné túl a vállalkozó a munkását?

Ez kb. olyan lenne, mintha bemennék a közértbe, s meglátnám, hogy a kifli 25 Ft, mire azt mondanám a boltosnak "elnézést, ez a kifili megszégyenítően olcsó, a kifli ennél sokkal értékesebb, követelem, hogy fogadjon el tőlem 100 Ft-ot egy kifliért, mert ez a tisztességes ára!".

2013.08.21. 15:23:02

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Azért mert az rossz volt, attól ez még nem lesz jó, de jobb sem.
A végeredmény szempontjából nagyjából mindegy, hogy úgy halsz meg, hogy megfagysz vagy tűz által.
A gazdaság komplex rendszer. Még egy látszólag jónak tűnő paraméterváltoztatással is tudsz kárt okozni adott esetben.

Ha valaki fázik a nagy hidegben, akkor egy forró fürdő teljesen jónak tűnik.
Ha a jeges tengerben eltöltesz 10-15 percet és izibe beraknak egy 38 fokos fürdőbe azt biztosan nem köszönöd meg, ha egyáltalán túléled.

2013.08.21. 15:25:01

@MikeBoy: nem látom az analógiát

Rodolfo63 2013.08.21. 15:27:31

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: és a megreformálása gazdasági növekedést nem okozott - ergo megérte?

Egy ritka előfordulású, de jobboldali demokrata 2013.08.21. 15:28:46

@fagyospityóka: Kicsit félreérthető volt, illetve nem írtam hozzá, a volt pékek és szakácsok természetesen sokkal alacsonyabb szinten képviselik a szakmát. Ezzel a problémával most nagyon sok cég küzd.
Ez a nyugati béres dolog felvetése egy picit le van egyszerűsítve. Példa:
egy gyártósort Angliában operátorok működtettek, kb. 1100 Font nettóért. Áthozták a sort Magyarországra, felvették hozzá az embereket, természetesen minimálbérért, az kb. 65e. nettó. Akkor hányszoros a különbség ? A sor akkor is idejött volna, ha a bérköltség csak fele az angliainak. Szóval sokkal bonyolultabb ez a kérdés, a tények is ezt bizonyítják. Más multiról is hallottam egyébként, hogy amikor idetelepültek, megadták volna az otthoni minimálbért a dolgozóknak, de a " magyarok " beszóltak az önkormányzattól, hogy nem lesz jó, mert az bérfeszültséghez vezet a városban. No ilyen is van.

2013.08.21. 15:29:01

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: "A munka annyit ér, amennyit fizetnek érte." Nem, a munkáért annyit fizetnek, amennyit ér. Ez nem ugyanaz. Ami a kiflit illeti, én eddig csak a fordítottját tapasztaltam, amikor e veő sokallta az árat, és a lábával szavazott. Amit te leírsz, az már az elmeosztályra tartozik.

2013.08.21. 15:42:32

@Egy ritka előfordulású, de jobboldali demokrata: azt is jó lenne tudni, mekkorát zuhant a termelékenység az áttelepítéssel, majd mikor kapaszkodott vissza az "angol" szintre, és az hogyan követték a bérek. Persze tudom, hogy nem arányosan, de az biztos, hogy egy három éve ott dolgozó operátor, mér nem 65 ezret kapott. Ami az önkormányzottól veló beszólést illeti: mi sem jellezőbb ránk: dögöljön meg a szomszéd kecskéje is.

Rodolfo63 2013.08.21. 15:55:36

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: jónak tűnő lépés, ami viszont a jövőnket tönkretette, így a jelen "eredményét" is veszélyezteti

Rodolfo63 2013.08.21. 15:56:25

@fagyospityóka: nem, a munka nem annyit ér, amennyit fizetnek érte

az érdekérvényesítő képesség ér annyit, amennyi bért ki tud harcolni magának valaki

tonypek 2013.08.21. 15:58:13

@Baldrick68:
"Dehát látod a fiúk kreatívak ellenségből van bővel minden napra jut belőlük."
Ha meg elfogy lehet újat csinálni.
- Egészségügy: hálapénz adóztatása visszamenőleg vagyonosodási vizsgálattal
- Nyugdíjasok: nem lesz nyugdíj emelés (majd csak '14 után)
- Vállalkozók : cégautó adóemelés az egekbe

Meg mindenki más aki adózik vagy éppen fizet valamiért ebben az országban.

kifordított nagyanyó 2013.08.21. 15:58:55

De akkor másnak tartozunk,nem?

2013.08.21. 16:00:07

@fagyospityóka:

Én meg az nem, hogy a fáj szónak itt milyen relevanciája van.
De gondoltam legalább mutatok egy olyat, ahol jó, ha fáj. Lehet itt is jó, ha fáj.... ;)

high up! 2013.08.21. 16:00:08

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: "Szimpla logika: ha kifosztod az alsó középosztályt, nem lesz az ország sikeres. 2010-tól az alsó középosztály sxtra terhei eltűntek, ennyi az egész."

Te most viccelsz? Az egykulcsos adó illetve a hozzárendelt megszorítás a társadalom 80%-át kifosztotta, a terhei egyre csak nőttek!!!! A te bajod is az, hogy nem ismered a számokat, hanem csak hiszed, hogy érted a részleteket.

Pedig nem így van: az egykulcsos évi 500 milliárdos ajándékának a 90%-át a 400 ezer bruttó/ hó felettiek vitték el. Ez meg alig 10%-a az adófizetőknek. A maradék 10%-os ajándékon meg osztozik mintegy 25%-nyi társadalmi réteg, de ebből max. csak a fele az, amelyik elmondhatja, hogy a megszorítások után még pozitívban van a kassza.

Na téhát a felső 10% nem a középréteg, a kb 10%-os pozitívban levő réteg meg vékony mint a péklapát. A valódi középréteg és az alsó réteg 80%-a szív rendesen mint a torkos borz a Trollmatolcsizmus miatt.
Ja, és ez pluszban még a gazdasági potenciális növekedést is visszaveti.

Az egykulcsos szja a legnagyobb baronság, amit egy olyan ország megtehet, amelyik gazdaságilag fejletlen, fekete gazdaságban viszont fejlett. Nem a kis moslék pénzt kell nézni, amit a 80% esetleg pluszban kap, hanem azokat a pénz hegyeket, amit le kell perkálnia ezért a felső 10% érdekében.

Egy ritka előfordulású, de jobboldali demokrata 2013.08.21. 16:02:27

@fagyospityóka: Jó kérdést vetettél fel, a termelékenység már 3 hónap múlva elérte az angol átlagot. Az egyik hónapban sikerült az angol csúcsot is megdönteni. Mi történt ? Az angol sorvezető leselejteztette a darabok 10 százalékát ( természetesen indokolatlanul ) így mégsem volt csúcs.
Ezért és egyéb más tapasztalatok birtokában azt mondom nektek Feleim, hogy az a közgazdász vagy politikus, aki arra a kérdésre, hogy ' Miért olyan alacsonyak a bérek Magyarországon ? ' azt a választ adja hogy 'mert a termelékenység alacsony ' bátran nevessétek ki, mert hazudik vagy csak szimlpán tudatlan. Alapvetően azért keresünk ilyen keveset, mert Magyarország 90-ben alapvetően exportorientált beszállítóiparra rendezkedett be, és az elmúlt 23 év arról szólt, hogy hogyan tudunk minél alacsonyabb költségen előállítani alkatrészeket, így a nagyobb nyereség a nyugati cégekhez vándorolt, akik a végterméket kibocsátották.

2013.08.21. 16:02:45

@MikeBoy: hacsak nem úgy hogy jó az egyiknek (18%), hogy fáj a másiknak (36%)

Egy ritka előfordulású, de jobboldali demokrata 2013.08.21. 16:04:45

@Rodolfo63: Nálad a pont. Már rég nem a klasszikus kapitalizmusról van szó.

2013.08.21. 16:06:54

@Egy ritka előfordulású, de jobboldali demokrata: Na és tudnánk svájci órákat gyártani. Meg is vennék azokat? Mit tesz drága pártunk és kormányunk azért, hogy a nép egyszerű fiai képesek legyenek jól fizetett munkát elvégezni? A kapanyél mellől érkezve, az is nagy teljesítmény, ha naponta ötezerszer helyére teszek három csavart és meghúzom az előrt nyomatékra, majd sárga pöttyel jelölöm, mindahányszor egyformán.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.21. 16:07:02

@high up!:

Ha x-től eddig elvettek 18 %-ot, y-tól meg 36 %-ot, majd y-tól is ugyanannyiut vesznek el, mint x-től, az szerinted x kifosztása?

2013.08.21. 16:11:26

@Rodolfo63: az érdekérvnyesítő képesség szakmai tudás nélkül annyi, mint reklám minőség nélkül, néhányan beszopják, de a vége hanyatlás. A nagyon ügyesek talán elhúzzák nyugdíjig. Ugyanakkor a szakmai tudás sem teljes érdekérvényesítő képesség nélkül. Lehetsz jó csizmadia, ha rossz helyen áll a sátrad az éves vásáron.

E.Csaba 2013.08.21. 16:14:35

@Kapitány_1: Nézd, ha egy ilyen három év kevés volt ahhoz, hogy az emberek szeme felnyíljon, akkor dőreség azt feltételezni, hogy ez a hátralévő időben meg fog történni, egyszerűen nem szól mellette semmi.Én 2011-ben már azon nevettem, hogy ezek a kretének,akkora baromságokat művelnek, hogy szégyenszemre, a 2/3-uk ellenére meg fognak bukni. Most mit látok, olyan erősek mint a kormányváltáskor.
Szóval ez már nem csak az ellenzék alkalmatlanságán múlik, vagy a Fidesz jó propaganda-gépezetén.Ez már a magyar társadalom "sara" is.
Szeretnél egy elfogadható ellenzéki alternatívát (ne érts félre, én is), de tudomásul kell venni, hogy ami van azzal kell főzni.Mindenki felállít maga elé egy sorrendet, hogy mik a prioritások.Nekem az első a Fidesz eltakarítása.Ennek érdekében hajlandó vagyok arra az ellenzéki erőre szavazni, amelyiknek a legnagyobb esélye van megközelíteni, vagy megverni.Ilyen állapotok mellett én már a sima többségnek is tudnék örülni.Tudom, hogy az gyakorlatilag semmi, de azért egy lépés a jobb irányba.Nekem is van egy képem az ideális társadalmi viszonyokról, a gazdaságról, de mivel nincs jelenleg, aki képviselne a kevésbé rosszra szavazok (mindenki arra szavaz, még az is,aki nem vallja be), pedig minden jelenleg a színen lévő politikai pátnál tudnék olyat felhozni,amitől sugárban tudnék hányni..
Amit te említettél, hogy új tiszta párt nőjön ki, ebben az egyfordulós rendszerben, fizikai képtelenség. Ezért kell orrot befogva, beállni nyíltan egy csoportba, hogy megteremtsük annak az esélyét, hogy új választási rendszerben megint legyen lehetőségünk meggyőződésből és nem matek alapján szavazni.Amíg ez nem lesz, addig Fidesz lesz.
Említetted az üvegzsebet, meg visszahívhatóságot.Ez is csak a fentiekből következhet.. Ha eszembe jut a szokásos képviselői vagyonnyilatkozat (egy garázs, de csak a fele az enyém, a másik fele a feleségem testvérének a Blöki nevű kutyájának a nevén van), már csak kínomban nevetek..

Rodolfo63 2013.08.21. 16:16:37

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: eddig az emberek jelentős részétől (x) nem 18%-ot vettek el, hanem kevesebbet, így az új adótábla nekik emelést jelentett

másrészt a (magasabb) áfa miatt havi szinten az ő havi jövedelmük jóval nagyobb aránya kerül adóként a költségvetésbe

ha valaki kénytelen az egész havi keresetét elfogyasztani, akkor jóval nagyobb az adóterhelése, mint annak, aki a 10x-sét keresi

2013.08.21. 16:18:54

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

"Ha x-től eddig elvettek 18 %-ot, y-tól meg 36 %-ot, majd y-tól is ugyanannyiut vesznek el, mint x-től, az szerinted x kifosztása? "

X-et az egykulcsos adó miatt bevezetett egyéb adókkal fosztják ki.
Míg y egy részét is kikompenzálják az egyéb adókkal és marad egy vékony réteg, aki a felső osztály, akik jól jártak.

2013.08.21. 16:19:40

@fagyospityóka:

Ez a jó és fáj nem releváns!
Ne ebből indulj ki, mert nem jutsz sehova....

Egy ritka előfordulású, de jobboldali demokrata 2013.08.21. 16:19:55

@fagyospityóka: Tetszik a kérdésed. Én borulátó vagyok. Olyan területről hozok példát amihez nem értek. Angliában semmilyen magyar élelmiszerrel nem találkoztam a Tesco-ban. ( Ott azért jó minőséget képvisel a Tesco, nagyobb a választék is , nem olyan lepukkant, mint nálunk.) Ha paprikát, vagy paradicsomot akartál enni, vehetted a holland kiszerelést, hadd ne mondjam, hogy mekkora volt a különbség a magyar javára. Európában a holland élelmiszer kereskedők uralnak mindent, nekünk esélyünk sincs betörni oda. Valószínű jók az áraik, hála az intenzív termesztésnek, de hogy egyáltalán nem kapni magyar cuccot, az nagyon gáz. Bort sem.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.21. 16:23:25

@MikeBoy:

Az egyéb adük megint mindenkit érintenek, azaz ez nem igaz.

Ráadásul a felső réteget az egész nemigen érinti, hiszen jellemzően tőkejövedelemből él, nem munkabérből.

Azaz ez az intézkedés a kicsit jobban kereső munkából élők plusz terheit szüntette meg - nagyon helyesen!

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.21. 16:25:20

@Rodolfo63:

Az adójóváírásra gondolsz, ami azonban de facto visszélésekre adott okot.

S igen, vannnak szegényebek és gazdagabbak, na és? Ha egyenlőséget akarsz, akkor vegyük elő a marxizmust, ezt akarod?

Rodolfo63 2013.08.21. 16:27:20

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: és ez a réteg veszíti el szép lassan a munkahelyét a bedőlő gazdaság miatt, amit az extra adók okoznak, amivel az szja kiesést kompenzálják

Rodolfo63 2013.08.21. 16:28:12

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

a visszaélések ellen vannak a törvények és az apeh vagyonosodási vizsgálat, nem?

2013.08.21. 16:29:20

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

"Az egyéb adük megint mindenkit érintenek, azaz ez nem igaz."

De igen, mert az egykulcsos adó viszont nem (vagy gyakorlatilag nem) érinti azt, aki eddig is 18% sávban volt.
Értsd meg végre:
1 kulcsos adó -500 milliárd a költségvetésben az adózóknál marad.
De nem lineárisan marad ott, hanem a felső 20-30%-nál.
A különadók (amiket a kieső 500 milliárd miatt kell kivetni) pedig mindenkit érintenek azokat is, akik nem vagy alig nyeretek az egykulcsossal.

high up! 2013.08.21. 16:30:43

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: "Ha x-től eddig elvettek 18 %-ot, y-tól meg 36 %-ot, majd y-tól is ugyanannyiut vesznek el, mint x-től, az szerinted x kifosztása?"

Te most komolyan: itt most élő vizsga folyik a Matolcsy Gyurka Közgazdasági Trollképző végzőseinek? Te, a gazdaság nem asztalos munka, hogy aszondom levágtam 10 centit, oszt akkor a fa ennyivel lett rövidebb.

Hanem van egy éves struktuális deficit, amire a fidióták ráboríttak még évi 500 milliárd hiányt. Úgy, hogy az 500 md-ból 90%-ot odaadták az úri elitnek. 10%-ot meg az alattvalóknak. Csak hogy az 500 milliárdot vissza kell szedni, ezt meg úgy teszik, hogy a 10%-ot kapott alattvalók fizetnek a 90%-ot vissza.

Érthető, vagy még mindig bonyolult számodra a költségvetési egyensúly teljes következményeiben gondolkodni?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.21. 16:31:15

@Rodolfo63:

Másképp kellett volna csinálni, ez tény. A külön adók rosszak. Az ÁFA.emelés is. Az adócsökkentés az út.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.21. 16:32:51

@MikeBoy:

Kinél maradjon a pénz? Ne annál aki megkesi azt?

Rodolfo63 2013.08.21. 16:38:11

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: nincs olyan, hogy "az adócsökkentés az út" - ezek csak lózungok - olyan van, hogy ha így és így alakulnak az adók, akkor milyen eredménye van, ha hiány van, miből van pótolva, és annak milyen egyéb hatásai vannak

fideszék kitalálták, hogy ők gyártanak egy középosztályt - de a nagy gyártásban a középosztályra is rádől a gazdaság, mivel azt vágták ki a gyártás közben

a középosztályt nem gyártják, hanem kifejlődik

2013.08.21. 16:38:15

@Egy ritka előfordulású, de jobboldali demokrata: Meg kell találjuk a helyünköt a világban. Ez el fog tartani egy darabig, és nem nem is fog túl jól fizetni.

Rodolfo63 2013.08.21. 16:39:14

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

de aki megkeresi, annak a munkahelye veszélybe kerül, mivel a hiányt a munkaadóján pótolják be közvetve

high up! 2013.08.21. 16:42:51

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: "Az adójóváírásra gondolsz, ami azonban de facto visszélésekre adott okot."

Te tényleg nagyon tönkre mentél a bolgár gyorsnaszádon. Lövésed sincs a dolgokhoz, amelyekbe beleszólsz. Az adójóváírás automatikus állami módszer volt (nem pedig egyéni feketemunka), amelyik 2002-ben robbant lényegesen, amikor a f.szfej bolsik megvalósították a minimálbér eltörlését. Csak ezután jött rá az egész banda, hogy akkor aki minimálbér + 1 forintot keres, az meg adózik, és ezzel a nettója kevesebb lesz a minimálbéresnél. Na meg a min.bér adóeltörlése után össze is torlódtak a nettó keresetek.

Errefel futtatták fel az adójóváírást eszet vesztő szintekre, hogy a keresetek visszatükrözzenek valami különbséget a képzettségek között.

Amikor meg jött az egykulcsos, akkor a hibbant Matolcsitrollok se tudták, hogy az adójóváirás ott van, azt is bele kell számolni, hogy akkor mennyi a 19%. Hát b+ bevezették az egykulcsost, eltörölték az adójóváirást, ezért 30-40% adófizető helyből szopóágra került azzal, hogy effektive csökkent az adókulcsa. Teccik tudni?

Egy ritka előfordulású, de jobboldali demokrata 2013.08.21. 16:42:54

@Rodolfo63: Gratulálok. Te legalább kellően komplex módon látod a világot.

2013.08.21. 16:43:20

@Rodolfo63: kifejlődik, ha a fejlődése elé nem gördítenek akadályokat. Ez utóbbiban az összes eddigi magyar kormány jelesre vizsgázott.

high up! 2013.08.21. 16:51:08

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: "Kinél maradjon a pénz? Ne annál aki megkesi azt?"

Hagyd már ezt a baromságot. A közgazdaságtan 60 éve megmutatta a jövedelem elosztás helyes útját a progresszív adóztatással, ezért is halt ki a marxizmus Nyugat-Európában. Henry Ford meg egyenesen 100 éve tudta, hogy ha első körben lemond a jövedelmének egyrészéről, ergo megemeli a melósok bérét 5 dollárra, akkor neki abból sokkal több haszna lesz, mert széles tömegben teremt vásárlóerőt, amelyből több autó eladása lesz.

A matolcsis közgáz trollok meg itt állnak Orbanescu földjén, egy büdös szót nem tanultak gazdasági iskolán, nem értik a világot maguk körül (pedig ott van előttük) és csak fújják megszállottan a világon sehol nem müködő baromságaikat.

Ja. a KSH havonta kiadja erről a történelmi tévútról a jelentést.

Rodolfo63 2013.08.21. 16:56:02

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: a középosztály kifejlődésének ALAPFELTÉTELE a növekvő, stabil és erős gazdaság

itt ez utóbbit áldozták fel egy KÍSÉRLET érdekében

2013.08.21. 17:01:56

@high up!: a progresszív adózás csak akkor lehet valamennyire igazságos ha:
1. az átlagjövedelem közelében még nem túl magas az adókulcs, és a legfelsőbb kulcs nagyon magas jövedelemnél lép be
2. az adóelkerülés hatékony leküzdésével kombinálják, hogy minél többen adózzanak a velódi jövedelmük után
3. figyelembe veszi az adózó családi viszonyait: nem mindegy, hogy egy fizetésből hány embert kell eltartani.

Egy ritka előfordulású, de jobboldali demokrata 2013.08.21. 17:02:28

@Rodolfo63: @high up!: Én ugyan nem vagyok közgazdász, de értem, és megértem amit írtok. Jövök máskor is. :)

kvadrillio 2013.08.21. 17:03:12

@♔batyu♔: egy szart ! LE KELL FOGLALNI AZ ÖSSZES VAGYONUKAT AMIT ÖSSZEHARÁC SOLTAK 24 ÉV ALATT !

MICSODA SZOKÁS, HOGY ÉVEKIG NEM FIZETEK AZTÁN A NÉPRE LŐCSÖLÖM ?!

ADÓELKERÜLÉS RULEZ !

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.21. 17:06:27

@Rodolfo63:

Ezt nem így látom. Szegénységbarát politikával nem lehet sehové se jutni.

Egy ritka előfordulású, de jobboldali demokrata 2013.08.21. 17:15:56

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Te birca, itt senki nem beszélt szegénységbarát politikáról. Olyan van, hogy gazdaságpoltika, aminek egy eleme a szegényebb, leszakadó réteg megszólítása, illetve hogy milyen rétegeket hozzon helyzetbe. Ez viszont majdnem mindig a középréteg megszólítását jelenti.

Bolsi Buster 2013.08.21. 17:16:42

nagyon helyes. kell az imf pénz úgyis a spanyoloknak meg a görögöknek.

desw 2013.08.21. 17:57:11

@high up!:

"Hanem van egy éves struktuális deficit, amire a fidióták ráboríttak még évi 500 milliárd hiányt. Úgy, hogy az 500 md-ból 90%-ot odaadták az úri elitnek. 10%-ot meg az alattvalóknak. Csak hogy az 500 milliárdot vissza kell szedni"

Az utolsó mondatod miatt nem lesz sosem megoldás, sem MO-on, sem a nyugati világban! Nem a kiadási oldalt kell fixnek tekinteni és ahhoz igazítani a bevételi oldalt, hanem fordítva.

Amennyi pénzed van, annyit tudsz csak elkölteni. Persze próbálkozhatsz azzal is, hogy hitelből finanszírozod a finanszírozhatatlan, csak akkor még nagyobb szarba kerülsz a végén (tőke + kamatok). Lásd EU!

Illetve lehetsz mégnagyobb hülye, ha levágod az aranytojást tojó tyúkot (agyonadóztatással elüldözöd a dolgozni képes és hajlandó embereket), hogy egyszer jól bezabálhass belőle (ne kelljen szembenézni a valódi problémákkal, hogy többet költ az állam, mint tehetné).

Rodolfo63 2013.08.21. 18:43:11

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: a gazdaság növekedése kizárólag nagy belső piaccal rendelkező, nagyrészt zárt gazdaságokban mutat erős összefüggést az szja-val

ez az ország gazdasági növekedés nélkül halott, hiába lenne akár 0% az szja minden jövedelem szintre

Rodolfo63 2013.08.21. 18:46:12

@desw: ebben az országban inkább a vállalatok az arany tojást tojó tyúkok, akik fizetést adnak nagy tömegeknek (illetve az ő beszállítóik, amik jellemzően tisztán magyar kkv-k)

őket vágja a kormány, nem véletlen és nem tisztán külső okokra fogható a gazdaságunk jelentős visszaesése

desw 2013.08.21. 19:09:05

@Rodolfo63:

MO jelenlegi gazdasága hitelből lett felfújva, ill. a nagy újraelosztásnak a következménye. Olyanok is tudnak fogyasztani, akik a dolgozóktól lerabolt pénzből élnek, nyugdíjasok, rokkantak, állami alk, segélyesek,...

Elkerülhetetlen a visszaesés! Lásd többi here EU-s ország, görögök, spanyolok, ...

Rodolfo63 2013.08.21. 19:11:27

@desw: nem probléma a hitel, az a probléma, ha az ezt "alátámasztó" növekedés hiányzik, azaz nincs mögötte tényleges teljesítmény

hot-spot (törölt) 2013.08.21. 19:16:47

Én arra nem emléxem,hogy mikor a picsába vettem fel az imf hitelt,hogy visszafizettették velem?
Köcsögök!

desw 2013.08.21. 19:16:52

@Rodolfo63:

A hitel addig nem probléma, ameddig értelmes beruházásokra költik.

Ha viszont az egyébként finanszírozhatatlan kiadásokra költik, szociális kiadások, állami vízfej, zsíros nyugdíj 40-50 éveseknek, ... akkor cumi lesz, ahogy látható

desw 2013.08.21. 19:18:06

@Rodolfo63:
Ja, és nem az a megoldás, hogy agyonadóztatom a dolgozni képes és hajlandó réteget, hanem a kiadáscsökkentés.

hot-spot (törölt) 2013.08.21. 19:18:55

@Rodolfo63: Ez az ország azért halott,mert nincs benne ember,aki fogyasszon és amikor volt még benne ember,akkor sem engedték a lakosságot fogyasztani sem a kommenisták,sem a szocik,sem a mostani pöcsfejek!
Ezért ez az ország,Zombiland.

Muzsikok közt 2013.08.21. 20:46:10

Arra a pénzre nagy szüksége van a görögöknek, szerbeknek, spanyoloknak.

Bajcsány ugyan tündöklő diplomatikus tudásával ezeket a pénzeket ellobbizta a többi hulladék elől, de most már lehetünk nagylelküek...:)

MarcusFenix 2013.08.22. 08:42:14

@hot-spot: szerintem meg az olyanoktól ilyen az ország mint te, akik szakszerűtlenül csapkodnak össze-vissza vállalkozásokba, és amikor bebukják akkor szidnak mindenkit mert mindenki más tehet róla csak ők nem.

... de, te tehetsz róla mert béna vagy és ostoba.

erol 2013.08.22. 09:49:41

Olyanok is tudnak fogyasztani, akik a dolgozóktól lerabolt pénzből élnek, nyugdíjasok, rokkantak, állami alk, segélyesek,...
Felháborító, lőjük őket a Dunába!

desw 2013.08.22. 10:45:37

@erol:

Senki nem mondta, hogy a Dunába kell lőni őket, de hogy csökkenteni kell a számukra kifizetett pénzeket, az 100%!

Úgy nem lehet a gazdaságot rendberakni, hogy egy szűk réteget lerabolsz az irdatlan adóval és a többi here között szétosztod.

erol 2013.08.22. 11:04:56

Mit csökkentesz a 60-70 ezer Forintos havi nyugdíjakon?

Becsületes brigantik 2013.08.22. 12:05:36

@Vigyázz autókihajtás!:

Akkor kezdjük az elején!

A magyar államadósság „növekedési programja” 2001-ben indult: azzal, hogy a Fidesz bevezette a lakástámogatási és devizahitelezési rendszert, ill. magával a 2001-es választási költségvetéssel. (Ami felesleges volt.)

Erre jött rá a hírhedt Medgyessy- féle „száznapos program”, a „jóléti rendszerváltásnak” nevezett rémtett – amibe 2004 őszére bele is bukott. (Az MSZP látta, hogy elkúrták, tkp. emiatt cseréltek miniszterelnököt).

2004. szeptembere és 2006. márciusa között – mint azt mindenki tudja, Gyurcsány „nem kormányzott”, hanem túlélésre játszott és húzta emiatt tovább, felfelé az államadósságot – tudván, hogy ha nem ezt teszi, akkor biztosan nem nyernek a 2006-os választásokon.

A választások után AZONNAL elkezdett korrigálni. Ennek eredménye hosszabb távon nem lett, két okból:
• az ősbölény MSZP-sek berezeltek, hogy elvesztik a szavazóbázisukat, ezért inkább kihátráltak mögüle
• bejött a válság 2007-2008-ra

Annyi viszont megtörtént, hogy 2006 nyara és 2008 vége között csupán 1,1%-os államadósság-növekedés volt. (Ez a növekmény egyértelműen még a 2006 nyara előtti gazdasági állapotok áthúzódó hatása volt.)

2008-tól „nem ér a nevem”: az a csoda, hogy az államadósság csak 14,8%-kal növekedett. A legtöbb EU-tagállamban a válság alatt ennél drasztikusabb növekmények voltak.

A Bajnai-kormány megfogta a növekedést, kiigazította a költségvetést – Orbánnak és Matolcsynak csak folytatnia kellett volna ezt. Nem tették… Hogy miért, az világos: őket nem az ország gazdasága, hanem a saját holdudvaruk gazdagsága érdekelte. Ezért írtam-írhattam joggal, megalapozottan azt, hogy „szigorúan csak makrogazdasági szempontból az MSZP és/vagy az Együtt sokkal jobb alternatíva lenne a Fidesznél”.

desw 2013.08.22. 15:16:03

@erol:

A nyugdíj nem alanyi jogon jár, hanem a saját megtakarításod! Ha te feketén dolgoztál és emiatt csak 40 ezer jár, akkor így jártál, és ne akarj 200 ezres nyugdíjat.
süti beállítások módosítása