Üzenőfüzet

Rajtad a sor! Véleményed van a világról? Igazságtalanság ért? Írd meg nekünk, mi megjelentetjük.

uzenofuzetblog@gmail.com

közösség

     

Friss topikok

Címkék

2015 (1) 56 (1) 5 dolog (1) adatvédelem (1) Áder János (1) aláírásgyűjtés (1) Alaptörvény (2) alkoholstratégia (3) Alkotmánybíróság (1) államadósság (4) állásinterjú (1) álláskeresés (2) állatkert (1) Amerikai Horror Sztori (1) anyáknapja (1) árfolyam (1) árvíz (1) átadás (1) Auchan (1) autó (3) Bajnai Gordon (34) Balogh József (1) baloldal (1) Baloldali összefogás (1) bank (1) Bécs (1) békemenet (1) Belügyminisztérium (1) BKK (1) BKV (1) BKV-ügy (2) Budai Gyula (1) bukás (1) CBA (2) cirkusz (1) családon belüli erőszak (1) Csányi Sándor (1) Demszky Gábor (1) Deutsch Tamás (1) devizahitel (5) DK (5) dohányzás (10) Dopeman (2) drog (1) drogteszt (1) egészségügy (2) egykulcsos adó (4) Együtt 2014 (22) elégtelen (9) ellenforradalom (1) ENSZ (1) EP-választás (2) építkezés fail (3) Erőss Zsolt (1) Erzsébet tér (1) EU (3) Facebook (2) fejlesztés (2) Felcsút (2) fesztivál (4) fiatalok (3) Ficsor Ádám (1) Fidesz (70) film (1) fizetés (1) FKF (3) FKGP (1) foci (20) Fodor Gábor (1) földrengés (1) földtörvény (4) forint (3) forradalom (1) Freak Show (1) FTC (2) Gabriel García Márquez (1) geci (2) gigahitel (1) Godzilla (1) Gomba (1) gyermekvédelem (1) Gyurcsány Ferenc (15) Habony Árpád (1) hadsereg (1) Hagyó Miklós (4) halálhír (1) Harrach Péter (1) hegymászás (1) Hír TV (1) hitelszerződés (2) Hoffman Rózsa (2) hóhelyzet (1) homok (1) húsvét (1) Huszti Szabolcs (1) IMF (2) infláció (3) Ingress (1) internetadó (2) játék (2) Jobbik (12) jobboldali média (1) John Marshall (1) José Mujica (1) jövő (1) kampány (7) Karácsony Gergely (1) kátyú (1) KDNP (5) Kerényi Imre (2) kétharmad (1) Kína (1) Kocsis Éva (1) Kocsis Máté (1) Kóka János (2) költségstop (1) költségvetés (1) kommunista (1) Korea (1) kormány (1) Kormos Kata (1) környezet (4) környezetvédelem (1) Kósa Lajos (1) Kossuth Rádió (1) Kossuth tér (2) Kövér László (2) középosztály (1) közpénz (3) közvéleménykutatás (2) kritika (1) Kubatov (2) külföld (2) kultúra (1) Kumin Ferenc (1) kutya (1) Láng Zsolt (1) Lázár János (9) LEGO (1) levél (4) LMP (10) London (1) Magyar népmese (1) maláj gép (1) Margit híd (1) marketing (1) Matolcsy (1) Matolcsy György (6) média (1) Meggyes Tamás (1) megszállás emlékmű (1) melegjogok (1) meme (1) merénylet (1) Mesterházy Attila (9) metró (2) Mezőkövesd (1) MLP (1) MNB (3) Molnár Gyula (1) MSZP (22) MTI (2) munkahelyteremtés (1) munkanélküliség (1) mutyi (2) Napóleon (1) NATO (1) NAV (3) Navrasics Tibor (1) Nemzeti Italbolt (1) Nemzeti Pedagógus Kar (1) ner (1) Nokia doboz (2) nyelvvizsga (1) Ócsa (1) oktatás (8) Orbán Viktor (61) Óriáskerék (1) óriásplakát (5) Origo (2) Oroszország (6) országjárás (4) orvvadászat (1) Orwell (3) összefogás (1) Összefogás (1) összetartás (1) Oszkó Péter (1) őszödi beszéd (1) osztályozó (1) Ozora (1) Paks (5) paksi bővítés (1) Párizsi Udvar (1) pazarlás (1) pedagógus (1) pedagógusok (1) példa (2) PM (1) Pokorni Zoltán (1) politika (1) portré (1) PSZÁF (1) puccs (1) Puch László (1) Putyin (4) rajzfilm (3) rasszizmus (1) rászorulók (2) rendőri túlkapás (1) rendőrség (5) rezsicsökkentés (11) Rogán Antal (4) rokkant (1) romkocsma (2) RTL (2) sajtószabadság (5) Schiffer András (1) sci-fi (1) Scmuck Andor (2) segítség (2) Simicska (4) Simon Gábor (1) sorozat (1) sport (2) stadionépítés (2) Szahara (1) szavazás (3) Századvég (1) SZDSZ (3) szegénység (11) Székely Ildikó (1) Széles Gábor (1) szemét (1) szesztilalom (1) szex (2) Sziget (1) Szigetvári Viktor (4) Szijjártó (1) Szijjártó Péter (1) színház (1) szobor (1) szociális (1) szovjet emlékmű (1) születésnap (2) szünidő (1) támogatás (3) tanácsok (1) tankönyv-mutyi (1) tankönyvlista (1) Tarlós István (2) társkeresés (2) településfejlesztés (3) testnevelés (1) történelmi tévhit (1) torzszülöttek (1) trafiktörvény (17) tüntetés (4) ügynök (1) Ukrajna (2) urbán (1) utcaátnevezés (1) választás (10) választási csalás (2) választások (2) Varga Mihály (1) Várkert Bazár (2) Városliget (1) végtörlesztés (1) vicces kép (20) vicces videó (3) videó (1) világbajnokság (1) vízilabda (1) Vona Gábor (2) zene (3) Címkefelhő

Magyarország Orwellesít

2013.05.21. 12:26 | Üzenőfüzet | 126 komment

Címkék: kampány óriásplakát Fidesz Orwell

A kormánypropagandától egyre inkább orwelli utóérzetem támad. Nemrég mikor felmentem egy honlapra, a képembe ugrott egy egész képernyőt kitöltő reklámablak:

„MAGYARORSZÁG JOBBAN TELJESÍT”

Nem elég, hogy – amúgy az én pénzemen - az egész várost kitapétázták már ezzel a nyilvánvaló hazugsággal az üzenettel. Már az interneten is az arcomba ugrál, hogy valójában milyen jó hely ez a Magyarország.

A baj csak az, hogy valahogy nem érzem. A rezsim (hiába számolom át újra meg újra) több mint volt. Már majdnem az összes barátom külföldön dolgozik, és az egyetemi csoporttársaim nagy része sem esett még bele abba a körbe, akik számára munkahelyet teremt az állam.

Nem baj. Nem baj, mert „Magyarország jobban teljesít”. De annak ellenére, hogy ezt írják mindenhol, vannak még hozzám hasonló szkeptikusok. Ezért csodálom, hogy a Fidesz-kampány még nem jutott el arra a szintre, hogy Orwell 1984-ének világában mindenhol látható három jelmondattal is bepróbálkozzon.

„A HÁBORÚ: BÉKE
A SZABADSÁG: SZOLGASÁG
A TUDATLANSÁG: ERŐ”

Hiszen a könyvben is elhitte, vagy legalábbis elfogadta mindenki e mondatokat igazságnak. Hatékonyan tudták manipulálni a tömeget. Akit pedig nem, semmi baj, hát vitték a 101-es szobába.

(kép: vagy.hu)

Ha szeretsz minket olvasni, lájkold blogunk Facebook-oldalát!

A bejegyzés trackback címe:

https://uzenofuzet.blog.hu/api/trackback/id/tr565310676

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sárkányfő 2013.05.22. 16:10:58

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Te kérdeztél vissza a demokrácia kapcsán, hogy van-e diktatúra, most meg úgy teszel, mintha diktatúrát kiáltottak volna, noha csak a demokrácia hiányára utaltak. Miközben már te magad is - helyesen - autokráciát emlegetsz, ami ugyebár nem demokrácia. Addig ellenkeztél míg végre igazoltad azt akire reagáltál.

Nem mellesleg:
- diktatúrához elméletben sem kell ideológia
- a 2014-es választások már most torzítottak, a szabályokat úgy hozták hogy jobbra lejtsen, azaz tiszta választások nem lesznek
- valamiért nem válaszoltál a kommentem 2. felére...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.22. 16:11:20

@Távmunka blog:

Igen, ez nagyon fontos.

A diktatúra eleve a jogtalanság állama.

Demokráci meg lehet teljes és nem annyira teljes, de az még nem diktatúra.

Egy diktatúrában:
- nincsenek szabad választások,
- az alapvető polgári szabadságjogok hiányoznak,
- hivatalos, köteelző államideológia van.

Mo-ra egyik sem jelemző, azaz NEM diktatúra.

milyen szép a Vértes, ó 2013.05.22. 16:13:57

@zobod:

Majdnem két óra kellett ahhoz, hogy ideérjen az első újbeszélő. Azt hinné az ember, vasárnap van.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.22. 16:14:31

@sárkányfő:

A választási szabályok a legnagyobb pártnak kedveznek. Ez nem antidemokraikus. Ha X ellenzéki párt lenne a legnépszerűbb, akkor neki kedvezne és a Fidesz nagyot vesztene. Azaz ez nem érv.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.22. 16:16:33

@sárkányfő:

"Miközben már te magad is - helyesen - autokráciát emlegetsz, ami ugyebár nem demokrácia. Addig ellenkeztél míg végre igazoltad azt akire reagáltál."

Nem éppen. Az 1984 című mű nem egy autokráciáról szól, hanem egy marxista totalitárius diktatúráról. Erre reagáltam. Sosem álllítottam, hogy a Fidesz krisztálytiszta demokrata módon irányítana.

tiItsál ki te gyökér 2013.05.22. 16:17:25

@zobod: "adósságcsökkenés," - hazudsz. Az adósság 23400 milliárd. Bajnai alatt 199330

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.22. 16:17:27

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):

Lásd első hozzászólásomat: "Az 1984-gyel való párhuzamon alapvetően hamis és kontraproduktív. Az ott egy totalitárius állam működése volt. Ez meg egy demokráciában egy buta párt választási kampánya.".

milyen szép a Vértes, ó 2013.05.22. 16:17:48

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Nincs diktatúra. Csorba demokrácia 'van', egyre közelebb a 'nincs demokrácia'-hoz. Kissé túl lett beszélve. :)

(A központi ideológia meg nem szükséges szerintem, csak hasznos egy diktatúrában. Mondjuk a Fidesz mítoszait tekinthetjük így is.)

zobod 2013.05.22. 16:19:16

@milyen szép a Vértes, ó: számszerű adatokat képes vagy értelmezni? Ha igen, akkor miért a kormány állításai a valótlanok?

milyen szép a Vértes, ó 2013.05.22. 16:20:15

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Attól, hogy a berendezkedés azért teljesen más, a retorika lehet nagyon hasonló.

tiItsál ki te gyökér 2013.05.22. 16:20:25

@zobod: "alapkamat leszorítása" - Járai alatt 12 százalék volt az alapkamat. Akkor Járai a nemzet ellensége volt?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.22. 16:21:31

@milyen szép a Vértes, ó:

A kötelező ideológia számít, más nem. Minden pártnak van ideológiája.

zobod 2013.05.22. 16:22:00

@tapolcai evolúciós zsákutca: @tapolcai evolúciós zsákutca: a GDP arányos adósság ami mérvadó. Ha a balliberálisok "teljesítményét" akarnád citálni, előbb nézzed meg az adósságváltozás alakulását évről évre - akár abszolút értéken, akár GDP arányosan.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.05.22. 16:22:27

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Ez alapján feltételezed, hogy a demokrácia ellentéte a diktatúra. Ezt a véleményedet annak ellenére nem osztom, hogy nem tudom megnevezni sem a demokrácia sem a diktatúra ellentétét.

@milyen szép a Vértes, ó: Központi ideológia nincs. De van nemzeti hitvallás. Kifüggesztve, aláírva, lepecsételve. Tudom nem ugyanaz.

milyen szép a Vértes, ó 2013.05.22. 16:22:59

@zobod:

Jé, említettem volna bármit számokról?! Ja, nem. Sebaj.

(Tehát MELLÉKESEN: az, hogy előszedsz néhány -- egyébként gondosan kozmetikázott -- adatot, amely 'javult', az csak szerinted jelent érdemben bármit.)

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.22. 16:23:22

@milyen szép a Vértes, ó:

Persze, lehet. De szinte minden pártproganda ilyen:
- a hibákat elhallgatja,
- az eredményeket felnagyítja,
- súlyosan manipulál.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.22. 16:26:02

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):

Egy diktatúrában:
- nincsenek szabad választások,
- az alapvető polgári szabadságjogok hiányoznak,
- hivatalos, kötelező államideológia van.

Demokrácia meg az ellenkezője:
- vannak szabad választások, addig szabad egy választás, míg a passzív választójog nincs aránytalanul korlátozva,
- az alapvető polgári szabadságjogok megvannak,
- hivatalos, kötelező államideológia nincs.

milyen szép a Vértes, ó 2013.05.22. 16:26:19

@zobod:

Az úgy megvan, hogy az elmúlt8évben a maszop volt hatalmon, ugyi?

De a nettó államadósság alakulása valóban tanulságos, még úgy is, hogy nem vesszük bele az ott befizetett, itt lenyúlt manyupbilliókat. Inkább a GDP-arányost erőltetném a helyedben, csak átmeneti figyelemzavar volt, jó?

zobod 2013.05.22. 16:26:56

@milyen szép a Vértes, ó: nem a baloldali bullshit érdekel, hanem a tényadatok. A számok azt mutatják, hogy a kormány eredményességére vonatkozó állítások igazak, az ellenzék állításai pedig nem igazak. Ha téged nem a számok érdekelnek, hanem ideológiai állásfoglalások, akkor sajnállak.

xvxvxv 2013.05.22. 16:27:31

@tapolcai evolúciós zsákutca: szerinted mennyire érdeklik őt a számok? a komcsik alatt nőtt, a fidesz alatt csökkent az államadósság. kész. hogy 3 év alatt majdnem ugyan annyival nőt az államadósság, mint a komcsik 8 éve alatt, az miért érdekelné a vonulgatós fideszprolit? csökkent.

majd visszafizetjük, lesz pénz!

Fejesrob 2013.05.22. 16:27:34

Akinek ettől Orwelli érzése támad, az jobb ha nem blogol, hanem felkeres egy pszichológust.

milyen szép a Vértes, ó 2013.05.22. 16:30:29

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Persze. De azért korábban ennyire nem volt jelentős az újbeszél térnyerése. Jó, nem szeretem különösebben az 1984-et, de tényleg nehéz máshogy röviden leírni azt pl., hogy kezd(?) kialakulni egy Fidesz-nyelv, melyen a dolgok naponta mást jelentenek, de legalábbis annak az ellenkezőjét, amit eredetileg. Meg pl. a szocik inkább elsunnyogni szerették a problémákat és nem álltak elő olyasmikkel, hogy 'a negatív növekedés is növekedés, aki mást mond, hazaáruló!' Az is hazugság, de azért...

Fejesrob 2013.05.22. 16:30:29

@xvxvxv: Érdekes is lenne ha annyival nőtt volna. Akkor nem 81% lenne, hanem 120%.

milyen szép a Vértes, ó 2013.05.22. 16:31:50

@zobod:

Jé, ilyesmit sem írtam. Sebaj. Koncentrálj a neked kiadott számokra. ;-)))

xvxvxv 2013.05.22. 16:33:51

@xvxvxv: a hátam közepére nem kívánom a kommereket, de egyben nagyon rájuk húzták a lepedőt. a válság berobbanásakor a devizában felvett hitelek a forint viszonylatában durvították be az adósságot. bármilyen népség a komcsi, ezzel nagyon jogtalanul vádolják őket. ha nincs válság a szokásos adósságmenet ment volna, hasonló végösszegekkel, amilyen volt pl. 1998 és 2002 között is. ráadásul a lehívott (felvett) hitelek jó részét ez a szerencsétlen kontár költötte el.

és a Baltazár most produkálja ezt a remek majdnem 4 ezer milliárdos pluszt.

de mit érdeklik ezek a vonulgatós fideszprolit?

blah 2013.05.22. 16:34:01

@Fejesrob: miért, a sok fideszdroid nem hiszi el talán a sok zagyvaságot? Ebből a szempontból az analógia helytálló.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.22. 16:41:36

@milyen szép a Vértes, ó:

Persze. az MSZP a hagyományos hazudozások éa a politikai demagógia műfajának megszokott keretein belül mozgott, a Fidesz meg túlment a szalonképesség határain, ez tény.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.05.22. 16:49:29

@Távmunka blog: Ja, mint az a dollárjeles nicknevű farok? Az is előbb látná égni az országot, minthogy a cucik visszajöjjenek. És még ezek hazaárulóznak másokat.

zobod 2013.05.22. 16:52:44

@milyen szép a Vértes, ó: nem az érdekel, mit hazudozol, hanem hogy mik azok a tények, amik alátámasztják a kormány állítását. Tények, nem pedig világnézeti állásfoglalások, mint amik alapján az ellenzék politizál, mert más már nem maradt neki.

milyen szép a Vértes, ó 2013.05.22. 16:57:43

@zobod:

Kérdezném, hogy szerinted mit írtam, de van egy olyan érzésem, hogy amellett, hogy nem tudod megtippelni sem (no nem mintha bonyolult lenne), nem is igazán érdekel, csak az, hogy felmondd a betanult bugyuta paneleket.

milyen szép a Vértes, ó 2013.05.22. 17:02:32

@zobod:

Egyébként -- hogy arról is essen szó, amit erőltetni próbálsz annak ellenére, hogy másról volt szó -- a "tények" közé sorolod azt az adósságcsökkentést is, amely során ~3000 milliárddal nőtt az adósság? A lenyúlt manyup ellenére. (Jó, látványosan nem veszed észre az ezt firtatókat, szóval alighanem igen... :) )

szonár 2013.05.22. 17:03:40

A szerző az egyén szbjektív érzetére, a kampány objektív adatokra épít. Melyiknek van igaza?

A magyarok közismerten mélységesen pesszimisták (ami egyébként nagyban ront a versenyképességükön...), az adatok manipulálhatók.

De adatokkal szemben adatokat illik állítani. Az, hogy "de én nem érzem" - az objektív tények szintjén nem releváns.

Másrészt, ha a dolgok szubjektív oldalát nézzük - a fidesz ma jobban áll, mint egy éve. Sokkal! ami azt jelenti, hogy sok ember mégiscsak "érez" valamit.

Egyszóval: akár objektíve, akár szubjektíve nézem: a szerzőnek biztosan nincs igaza.

milyen szép a Vértes, ó 2013.05.22. 17:08:47

@szonár:

Ez részben jogos, de azért a 'Magyarország jobban teljesít' sincs tele adatokkal. ;-)

sárkányfő 2013.05.22. 17:08:57

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Ez nem igaz. Nem a legnagyobb pártnak kedveznek, hanem a fidesznek. Áthúzták a körzethatárokat, csökkentik a választási évben a pénzforrás és a hirdetési lehetőséget. Formálisan minden pártnak, de tekintve hogy az MTV már így is full fideszes, a plakáthelyek meg a Mahír, azaz Simicska tulajdonában vannak, lényegében a saját képükre formálták a választási rendszert. Dumálni persze lehet a világba, de a helyzet ez, lejt nekik a pálya, ez nem tisztességes választás lesz.

Fejesrob 2013.05.22. 17:11:41

Na ez már orwellibb:
45 milliót adtak "Győzikének" a pénzünkből, hogy "roma mozifilmet" készítsen
kuruc.info/r/2/112555/

Győzike a magyar állam egyik legkártékonyabb adócsalója.

sárkányfő 2013.05.22. 17:13:34

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Nem te @newtehen-re reagáltál. Ha a posztra akarsz reagálni, akkor ne nyomj választ valakinél.

Továbbra is kérdem, hogy tekintve, hogy a fidezs formálisan megszüntette a hatalmi ágak szétválasztását - ami ugyebár a demokrácia alapja - ki az ostoba aki demokráciát emleget?

És kérdem, demokrácia-e az, ahol egy bűnözőt, miután bizonyítottan lebukott, nem viszi el a rendőrség? Sőt, még csak be se hívják kihallgatni, élhet nyugodtan? Csak mert a maffidesz tagja?

milyen szép a Vértes, ó 2013.05.22. 17:16:55

@Fejesrob:

Igen, ha egy adócsaló további pénzeket nyúl le, az 'orwellibb'. Ne feszegessük, mit jelent az 'orwelli', jól mondom? :)))

sárkányfő 2013.05.22. 17:19:16

"Addiktológiai szempontból teljes nonszensz a trafikrendszer, közölte megkeresésünkre dr. Petke Zsolt addiktológus. (...) nemzetközileg elfogadott nézet az addiktológia világában, hogy az ilyen lépések általában megnövelik más, könnyebben hozzáférhető szerek forgalmát."

„Terápiás szempontból az elzárt, tiltott szer csábítóbb lesz, ezt láttuk az amerikai alkoholtilalom idején is”

index.hu/tudomany/egeszseg/2013/05/22/a_trafiktorveny_prevencios_nonszensz/

sárkányfő 2013.05.22. 17:21:43

„Prevenció szempontjából kifejezetten káros, hogy a trafikban olyan termékeket is lehet majd kapni, ami gyerekek és fiatalok szempontjából is érdekes”

Nem csoda hogy a Continental elnöke írta trafiktörvényt, nem pedig egészségügyi szakemberek... a maffidesz szar bele milyen a magyarok egészsége, az első perctől a lóvéra utaztak.

zobod 2013.05.22. 17:23:05

@milyen szép a Vértes, ó: GDP arányos államadósság (2013.05.17) 78,38% Legyél szíves magad utánanézni, hogy mennyi volt az adósságszint, mikor a szoclib 8 éves bénázás után végre visszaadta a kormányzást a Fidesznek. Ha ilyen magabiztos vagy, akkor biztos nem kell magyarázni, hogy miért a GDP arányos adósság a fontosabb mutató, mint az adósságtömeg forintban számolt értéke.

Fejesrob 2013.05.22. 17:23:14

@milyen szép a Vértes, ó: Azért mert te egyszerű vagy, még nem jelenti azt, hogy nem tudom mit jelent az Orwelli.

Pld. szétveretni a népet, szemeket kilőni, majd a külvilágnak azt hazudni, a fidesz nagygyűlés résztvevői megtámadták a rendőrüket az Orwelli.

Te egyszerűen egy párthülye vagy, amikor pld. egy ilyen plakátról feltételezed, hogy Orwelli, ugyanis Mo. valóban jobban teljesít még akkor is, ha ez neked kurvára fáj.

Azaz nem olyasmi hazugság, mint pld. egy olyan lapot tuningolni a legnagyobb diktatúrában mint Népszabadság.

Amúgy is röhejes, amikor a magadfajta komcsi akarja megmagyarázni mi az Orwelli. 30 éve még betiltottátok ezt a könyvet.

2llkedő 2013.05.22. 17:30:06

@sárkányfő: „Prevenció szempontjából kifejezetten káros, hogy a trafikban olyan termékeket is lehet majd kapni, ami gyerekek és fiatalok szempontjából is érdekes”

""""Mit lehet majd árusítani a Nemzeti Dohányboltban ? Csak dohányterméket, és az ahhoz közvetlen köthető termékeket, mást nem. Mit takar a fogalom ?

Dohánytermék: cigaretta, szivar, szivarka, pipadohány és más fogyasztási dohány, vagy egyéb, külön jogszabály szerint dohányzásra szánt, dohány alapanyagú termék. Dohányterméket kiegészítő termék: olyan áru, amely a dohánytermék fogyasztását közvetlen módon elősegíti, így különösen cigarettahüvely, cigarettapapír, gyújtóeszköz, pipa, dohánylevél-töltő.

A várakozással ellentétben a jogszabály jelenlegi szövege szerint a trafikban nem lehet édességet, felnőttek számára forgalmazható szeszesitalt, ajándéktárgyakat árusítani.""""
trafikosok.hu/egyeb/trafik-avagy-hivatalos-neven-nemzeti-dohanybolt

milyen szép a Vértes, ó 2013.05.22. 17:30:11

@Fejesrob:

Egyrészt imádnivaló, ahogy a fideszkomcsik komcsiznak, másrészt ugye rémlik még, hogy te írtad Győzike pénzelésével kapcsolatban, hogy orwellibb? Vagy már az ellenkezőjét kell hazudni, mert eltelt 10 perc? ;-)

A brosúra-felöklendezéshez meg gratulálok, már rég nem követem el a hibát, hogy összefüggéseket keressek, az ilyen idióták egyébként se tudják megmondani, miről volt szó... :)

milyen szép a Vértes, ó 2013.05.22. 17:33:08

@zobod:

Jahogy azt, hogy csökkent az államadósság, úgy kell érteni, hogy szépen nőtt ugyan, de a GDP-arányos államadósság csökkent és az fontos mutató (egyébként tényleg). Mondtam én, hogy jobb, ha erre koncentrálsz. :)

Fejesrob 2013.05.22. 17:33:53

@milyen szép a Vértes, ó: Persze most mindegyik liberálisnak hazudja magát.

milyen szép a Vértes, ó 2013.05.22. 17:36:09

@Fejesrob:

Kezded teljesen elveszteni a fonalat, azért ennyire és ilyen hamar nem kellene.

Na, volt már a 'komcsi'-érv, volt a 'liberális', alighanem a származásboncolgatás jön.

Azt meg tudod mondani, mi az orwelli Győzike sikkasztásaiban? Bocsánat, vicc volt. :)

zobod 2013.05.22. 17:40:48

@milyen szép a Vértes, ó: Tényleg ennyire nehéz megértened? Nézzünk egy konkrét összehasonlítást, talán úgy megérted. Szaud-Arábia államadóssága abszolút értékben 127 milliárd dollár, GDP arányos adóssága 9,7%. Magyarország adóssága sokkal kevesebb, 127 milliárd dollár, viszont GDP arányos adóssága 78%. Melyik ország van adósság szempontból kedvezőbb helyzetben, meg tudod vajon válaszolni? Ha megválaszoltad a kérdés, akkor gondolkozz rajta, vajon most (78%) vagy Bajnai alatt (82%) vagyunk adósság szempontjából jobb helyzetben?

sárkányfő 2013.05.22. 17:42:23

@félázsiai 2llkedő: kissé elavult infóid vannak.
ma szavazták meg hogy lehet fagyit is árulni.

és:
"Szeszes és energiaitalt, kávét, ásványvizet, üdítőt és újságot is árulhatnak majd a nemzeti dohányboltok - döntött a parlament hétfőn."
hvg.hu/gazdasag/20130218_Alkoholt_kavet_uditot_es_ujsagot_is_arulh

ja, meg lottót, sorsjegyet, stb. is árulhatnak. ez már kész vegyesbolt, nem trafik.

ja, és tervben van hogy élelmiszert is árulhassanak.

sárkányfő 2013.05.22. 17:45:00

@zobod:
A GDP arányos államadósság az általad jelzett időpontban - 2013.05.17 -, azaz a mostani legfrissebb egy hetes infó szerint:
82,2%

index.hu/gazdasag/2013/05/17/masfel_eves_csucson_az_allamadossag/

Ehhez még jön a magyar emberektől kizsarolt és lenyúlt, majd elpocsékolt 3 ezer milliárd Ft, amely a nettó államadósságot növelte, éppen 3 ezer milliárd Ft-tal, azaz a GDP 10,5%-val.

Valós nettó államadósság: 82,2% + 10,5% = 92,7%

sárkányfő 2013.05.22. 17:45:42

@milyen szép a Vértes, ó:
nőtt az államadósság, lásd előző kommentem.

zobod 2013.05.22. 17:50:52

@sárkányfő: bukfenc, miért szólsz bele? Ha még egy index cikk megértése is gondot okoz, akkor jobb lenne ha csendben figyelnél.

(segítek: ... érte el 2013 első negyedévének végén... )

sárkányfő 2013.05.22. 17:51:27

A csepeli önkormányzat közpénzen reklámozza Palcsó "5 nemzeti trafikos" Tamást:

www.hir24.hu/belfold/2013/05/22/ingyen-molino-csepeltol-palcso-tominak/~~fokusz

Ez a hűtlen kezelés minősített esete. Ahogy a trafikmaffia résztvevői, ők is nyugodtan tehetnek bármit, mert a maffideszesek a törvény felett állnak, nekik joguk van lopni.

2llkedő 2013.05.22. 17:51:37

@sárkányfő: És akkor számoljuk hozzá a garantált 10%-ot. A pofátlanságnak nincs határa!

2llkedő 2013.05.22. 17:52:52

@sárkányfő: "mert a maffideszesek a törvény felett állnak, nekik joguk van lopni."

Nem állnak a törvény felett, mert törvényesítették a lopást.

milyen szép a Vértes, ó 2013.05.22. 17:53:02

@zobod:

Elég macerás olyanokkal "vitatkozni", akik ennyire nem értik a nyelvet. Arról, amit most írtál, nem volt eddig szó, te a csökkenő adósságról írtál korábban, most próbálod előadni, hogy a GDP-arányosság csökkent -- az valóban. Az adósság persze nőtt, és nyugodtan írd le újra, hogy a GDP arányában meg csökkent, viccesebb már nem lesz.

Nem véletlenül szeretnek ezzel trükközni a fideszesek, kár, hogy ez pusztán annyit jelent, hogy a GDP valamivel jobban nőtt (arányaiban), mint a nettó államadósság. Szintén kár ugye, hogy a GDP-növekedés _önmagában_ nem jelenti bármilyen helyzet javulását, csak akkor, ha megfelelően áll össze -- kisebb-nagyobb trükkökkel, a kormányzati fogyasztás növelésével, importcsökkentéssel, kamuberuházásokkal érdemi hatások nélkül növelhető.

Na jó, rendben, most írd le újra, hogy bár több, mint 3000 milliárddal több az adósság (ugye a manyupos 1-2 billió kit érdekel), de a GDP-arányos csak 78% és ez az, ami fontos. Bocsánat: "FONTOS!4!!" Jó lesz kopipészt is. :)

Fejesrob 2013.05.22. 17:55:21

@zobod: Nem az a gond, hogy értetlen a srác, hanem az, hogy ezt még reklámozza is.

sárkányfő 2013.05.22. 17:56:08

@zobod: bukfencke, akkor mutass frissebb adatot, köszi.

és te tényleg azt hiszed, ha elhallgatod a manyup elrabolt és elkúrt ezermililárdjait, akkor majd más is úgy fog tenni, mintha nem létezne? :D

Add csak szépen hozzá az adóssághoz, 10,5% GDp arányosan, a nettó pénzügyi helyzetünket az is ugyanúgy rontotta, az a pénz volt, most meg nincs.

Apropó, tényleg: hova kurva életbe sikerült elkúrni ennyi töménytelen mennyiségű lóvét? Hogy tüntették el? Hol a lóvé?

milyen szép a Vértes, ó 2013.05.22. 17:57:17

@sárkányfő:

Á, a trükkök felemlegetése nélkül is megoldható.

Amúgy a lenyúlt manyup harmada-fele államkötvényben volt, az nem jelentett bevételt, csak egy későbbi fizetési kötelezettség törlését.

sárkányfő 2013.05.22. 17:58:11

@Fejesrob:
Még te dumálsz, te szerencsétlen fideszbuzi? :D te, aki totális vaksággal bírsz az összes fideszmaffiaügyre? inkább szégyellnéd magad te véglény azért a totális fidesz-seggnyalásért amit totálisan gátlástalanul művelsz... undorodik tőled meg a büdös fajtádtól mindenki...

milyen szép a Vértes, ó 2013.05.22. 17:59:08

@Fejesrob:

Elmondani se tudom, ez mennyire megnyugtat. :)

sárkányfő 2013.05.22. 18:00:14

@milyen szép a Vértes, ó: tudom, de a megsemmisített államkötvényeknek (kb: a GDP 5%-a) meg kellett volna jelenniük egy 5%-os államadósság-csökkenésben. Nem jelent meg, illetve egyből felvettek helyette ugyanennyit, azaz a mérleg az, hogy az államadósság szintje nem változott, a manyup-vagyon meg eltűnt. Azaz a manyup vagyon egészével romlott az ország pénzügyi helyzete.

zobod 2013.05.22. 18:00:14

@milyen szép a Vértes, ó: nagyon ciki ez rád nézve, hogy érvek hiányában a szarrágásba menekülsz. Nem tudom, miért vagy képtelen beismerni, hogy a kormány állítása számszerűen, tényekkel igazolható.

milyen szép a Vértes, ó 2013.05.22. 18:00:46

@sárkányfő:

Csak szólnék, hogy azzal, hogy nekiállsz idegeskedni a gerinctelen idiotizmus miatt, pont azt teszed, amit el szeretnének érni. ;-)

sárkányfő 2013.05.22. 18:05:00

@milyen szép a Vértes, ó: nyugi, ez nem idegesség, hanem a lendület, amivel visszakapják amit érdemlenek :) szokják csak meg hogy a gátlástalan hazugságaiknak és aljasságaiknak következménye van.

milyen szép a Vértes, ó 2013.05.22. 18:06:49

@zobod:

Fura, esküdni mertem volna, hogy arról van szó, hogy te adósságcsökkenésről írtál (ami kamu ugye), meg arról, hogy most próbálod elhitetni azt, hogy de a GDP-arányosról volt szó. (Ejnye, csak nem képesek a fideszesek hozzászokni az internethez.) És igen, a GDP-arányos adósság csökkent. Ügyes. Persze annak a teljesítéshez nincs sok köze automatikusan, de sebaj. Ha leírjuk tizenötször, akkor igaz lesz. (De ne felejtsd el, GDP-arányos, nem 'nettó'!)

milyen szép a Vértes, ó 2013.05.22. 18:07:56

@sárkányfő:

Ha azt nézem, hogy ezzel csak annyit érsz el, hogy azt hiszik, komolyan 'vannak véve'... :)

csárli hárper 2013.05.22. 18:16:30

@zobod: nem akarlak elkeseríteni de ennek a kormánynak azt sem szabad elhinni amit kérdez, ha te beszopod a propagandát a te bajod...

mizrolist 2013.05.22. 18:22:13

@zobod: tények és számok kellenek? 2013. március 31-én a magyar gazdaság teljesítménye alulmúlta a 2012. március 31-én mért értéket. Ez növekedés? (Oké, hogy 2012. december 31-hez képest nőtt a teljesítmény - lásd a negyedéves alapú viszonyítást -, de a tavaly év végi adat mindenkit megdöbbentően alacsony volt, amihez képest csak feljebb vezethetett az út katasztrófa bekövetkezte nélkül)

2llkedő 2013.05.22. 18:27:24

@mizrolist: "Ez növekedés? "

Mint tudjuk, a negatív növekedés is növekedés.

"""A fideszes Dancsó József parlamenti képviselő hétfőn egy bizottsági ülésen azt mondta, hogy "a gazdasági növekedés akkor is növekedés, ha történetesen negatív"."""

2llkedő 2013.05.22. 18:29:12

@zobod: "Nem tudom, miért vagy képtelen beismerni, hogy a kormány állítása számszerűen, tényekkel igazolható."

Számszerű igazolás:

"""A központi költségvetés adóssága
2013.04.30 21 756,9 Mrd Ft
változás 1 036,8 Mrd Ft
2012.12.31 -hez képest."""
/AKK/

zobod 2013.05.22. 18:59:17

@milyen szép a Vértes, ó: tényleg nagyon ciki ez a vergődés, amit csinálsz. Elhiszem, hogy megalázó pofon a tényszerű adatokkal alátámasztható kormányzati siker baloldalnak, de próbáld meg magad túltenni rajta.

2llkedő 2013.05.22. 19:09:44

@zobod: "tényszerű adatokkal alátámasztható kormányzati siker"

Lásd előző hsz.-emet.

_most_ 2013.05.22. 19:22:05

@zobod: csak azt nem érten teljesen, ha ekkora sikereket ért el az Orbán kormány, mint amit állítasz, akkor miért kell száz milliókat az adófizetők pénzéből arra költeni, hogy felhívják az emberek figyelmét, arra hogy az ország jobban teljesít. Most vagy ennyire hülyének nézik az embereket, hogy azt hiszik képtelenek észre venni, hogy mennyivel jobban élnek, vagy egyszerűen hazudnak.

zobod 2013.05.22. 19:31:22

@félázsiai 2llkedő: Az előző hsz-ed legfeljebb annyit demonstrál, hogy a finanszírozás kockázataival, lehetetlenné válásával rémisztgető baloldali propaganda kipukkant. Újabb pofon a "szakértőknek". Ha az mszp balfékein múlt volna, most még mindig 7% körüli alapkamat mellett lenne a nyakunkban egy újabb IMF program.

2llkedő 2013.05.22. 20:11:19

@zobod: Hazudni! Hazudni! Hazudni! Mondta Lenin elvtárs.

"most még mindig 7% körüli alapkamat mellett lenne a nyakunkban egy újabb IMF program."

"""Az IMF-hitelek lehető legalacsonyabb kamata ugyan csak 1,09 százalék éves szinten, de az összeg emelkedésével és a futamidővel ez 3,09-4,09 százalékra is felszökik. A kamat ráadásul változó és emelkedhet is, közben futamidő viszonylag rövid.""""

2llkedő 2013.05.22. 20:13:59

@zobod: Az adósságcsökkentés kórmánya öt hónap alatt 1 milliárd hitelt vett fel. Ez egy évre átszámolva 2,4 milliárdot jelent. Látszik, hogy kifújt az ellopott manyup pénz.

zobod 2013.05.22. 20:39:36

@félázsiai 2llkedő: 7% alapkamat mellett lenne IMF hitel, nem azt írtam hogy 7%-os kamatra lenne, szerinted hol ad az IMF hitelt az adott ország alapkamata szerint? De mennyi is most az alapkamat, az utolsó szoci káder távoztával, csak nem lement 4,75%-ra a forint adósságra, IMF nélkül is? És veszik öregem, így is veszik a magyar állampapírt. Mennyivel lenne nekünk most jobb a nyakunkon egy IMF program, 4,09%-on? Csak a hülye baloldalnak lenne jó, akiknek semmi nem drága hogy árthassanak.

"öt hónap alatt 1 milliárd hitelt vett fel. "

Még jó, hogy azon aggódtak a "szakértők", hogy IMF nélkül nem lesz majd aki a piacról finanszírozza a magyar kormányt :)))

01234567 2013.05.22. 20:40:36

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: A mai Magyarország inkább az "Állatfarm"-ra hajaz...

MarbleC 2013.05.22. 20:42:53

Nemrég kaptam egy telefont miszerint egy ügyfelem akivel pár hónapja még beruházást terveztünk szállítói tartózásai miatt a végelszámolás mellett kellett, hogy döntsön.

Miközben azon gondolkoztam, hogy mi a fene van ebben az országban, kolléganőm a napi postát szemezgette, majd 2 kis kék-narancs újságot az asztalomra dobott ezzel a megjegyzéssel: "Tessék, ha egynek nem hinnél!"

Magyarország Jobban Teljesít!

01234567 2013.05.22. 20:43:16

Amúgy a blogkommentek, nem csak ezek, máskor, másról is mutatják hűen miért lehetett itt ez az elmúlt 23 év, és miért folytatódik.

MarbleC 2013.05.22. 20:45:50

@zobod: 0,66%-kal minusz kezelési költség. Vagy az csak az OTP-és hitelnél van? :)

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2013.05.22. 22:45:09

@makszval, a gondolkodni képtelen birka:

Köszönöm :D Ez kurva jó, szakadtam! Látom, nem csak nekem van elegem a kinyilatkoztatásaiból, és ez tökéletes paródia :))

ZSírfeka 2013.05.22. 22:48:15

Szép estét!

Ha a könyvelőm öt évvel ezelőtti 33 magyar kisvállakozásából mára csak 15 maradt, mert a többi megszűnt, az már jobb teljesítés?
Ideje lenne a statisztikák beolvasása helyett pár lépést tenni a valóságban. A fideszesek állandóan keverik a pártot az országgal. Az, hogy pár tízezer embernek jobb, még nem azt jelenti, hogy mindenkinek jobb. A fanatikusokon kívül él még itt nyolc és fél millió ember, akikkel foglalkozni kellene, mert ők az ország nagyobbik fele, többszöröse, még ha nincs is egységes ellenzék, ami összefogná őket.
Hogy is mondta Churchill? Az államférfi a következő generációra gondol, a politikus a következő választásra. A tehetségtelennek megvolt minden lehetősége, hogy a kétharmaddal a kezében államférfivá váljon. Három év után meg lehet nézni, hogy mihez kezdett az ölébe hullott lehetőséggel. Óriásplakátokon hazudja azt, amit éreznie kellene minden magyar embernek.

Bori Wó 2013.05.23. 04:41:27

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
Ha már idegen szavakkal próbálsz felvágni, tanuld meg leírni őket: touché.

Bori Wó 2013.05.23. 04:44:05

Egyébként ahogy látom, a fideszes csőcselék szopni jár ide.

Helyes.

2llkedő 2013.05.23. 05:43:53

@zobod: "7% alapkamat mellett lenne IMF hitel,"

Te írtad oda, hogy "lenne". Miért nem "lenne" egyenesen 20%? Hazudni bármennyit lehet.

"És veszik öregem, így is veszik a magyar állampapírt."

"""9. Milyen intézkedéseket javasol a Fidesz - Magyar Polgári Szövetség a probléma kezelésére és miért?

A szocialista úttal szemben, melynek alapvető jellemzői a hitelfelvétel, a szociális megszorítások és a gazdasági recesszió, a Fidesz a válságkezelés európai útját választaná. Ez olyan gazdasági növekedést ösztönző politikát jelent, mellyel ki lehet törni a negatív spirálból, és munkahelyteremtéssel, adócsökkentéssel tartóssá lehet tenni az ország felemelkedését. A Fidesz gazdaságélénkítő programcsomagja három egymással összefüggő elemre épít: szociális biztonság, pénzügyi egyensúly, gazdasági növekedés. """"
fidesz.hu a gazdasági világválságról

Ugye az állampapír az nem hitel?

2llkedő 2013.05.23. 05:45:36

@zobod: "Csak a hülye baloldalnak lenne jó, akiknek semmi nem drága hogy árthassanak. "

Márai Sándor:
"""Ahhoz, hogy Magyarország megint nemzet legyen, megbecsült család a világban, ki kell pusztítani egyfajta ember lelkéből a 'jobboldaliság' címkéjével ismert különös valamit; a tudatot, hogy ő mint 'keresztény magyar ember', előjogokkal élhet e világban; egyszerűen azért, mert 'keresztény magyar úriember', joga van tehetség és tudás nélkül is jól élni, fennhordani az orrát, lenézni mindenkit, aki nem 'keresztény magyar' vagy 'úriember', tartani a markát, s a keresztény magyar markába baksist kérni államtól, társadalomtól: állást, kitüntetést, maradék zsidóbirtokot, potya nyaralást a Galyatetőn, kivételezést az élet minden vonatkozásában. Mert ez volt a jobboldaliság igazi értelme. S ez a fajta nem tanul. Aki elmúlt harmincéves, és ebben a szellemben, légkörben nevelkedett, reménytelen; talán megalkuszik, fogcsikorgatva, s mert önző és gyáva: bizonnyal hajlong majd az új rend előtt; de szíve mélyén örökké visszasírja a 'jobboldali, keresztény, nemzeti' világot, amelyen belül olyan szépen lehetett zsidó vagyont rabolni, versenytársakat legyilkolni és aladárkodni a nagyvállalatokban, képzettség és hozzáértés nélkül. (...) Ez a fajta soha nem változik meg. De amíg ezeknek szavuk van vagy befolyásuk, Magyarország nem lesz nemzet."""

belekotty 2013.05.23. 13:58:58

@zobod: "A pénzügyi számlák előzetes adatai szerint az államháztartás bruttó, konszolidált, névértéken számított adóssága a GDP 82,2 százalékát érte el 2013 első negyedévének végén - közölte az MNB. Az adósságunk forintban kifejezve viszont még soha nem volt ilyen nagy."

Olvasd el a cikket! Alaposan. A szomszédom MNB elemző. Azt mondta semmi értelme negyedév közben értékelni, mert nincsenek benne a minisztériumoknak benyújtott számlák.

belekotty 2013.05.23. 14:02:28

@félázsiai 2llkedő: "A központi költségvetés adóssága
2013.04.30 21 756,9 Mrd Ft
változás 1 036,8 Mrd Ft
2012.12.31 -hez képest"
- Az az április végi szám nem jó ma már, mert az egy kedvező árfolyamon volt számolva.

belekotty 2013.05.23. 14:06:06

@zobod: A GDP arányos a mérvadó? Persze. Csak azt magyarázd meg hogy növekvő államadósság és csökkenő GDP mellett hogy lesz kevesebb a GDP arányos adósság?

belekotty 2013.05.23. 14:10:01

@zobod:

www.origo.hu/gazdasag/20130517-gazdasagi-osszefoglalo-a-majus-13i-hetrol.html

"Ami az inflációt illeti, az 1,7 százalékos adat teljesen megfelelt a várakozásoknak és beépült az árfolyamokba is, az előző, amúgy gyászos negyedévhez képest elért 0,7 százalékos növekedés azonban mindenképp kissé jobb lett az elemzők prognózisánál. Ezzel technikailag kijött az ország a recesszióból annak ellenére, hogy év/év alapon még 0,3 százalékos a mínusz. A mostani gyorsbecslés után részletes és végleges adatokat majd csak júniusban közöl a Központi Statisztikai Hivatal, addig a kormánypárti politikusok ünnepelhetik a növekedési fordulatot, az ellenzékiek pedig mondogathatják, hogy semmiféle következtetést nem szabad levonni egy adatból.

Az elemzők között mindenesetre már akadtak, akik kissé felfelé módosították éves növekedési várakozásaikat, mindenképp nőtt egy picit az esélye, hogy az idei évben nulla felett teljesít a magyar gazdaság.

Az államadósság nőtt, a minisztériumok leleményesek voltak

Az államadósság mindenesetre a gyengülő forint és az év eleji nagy devizakötvény-kibocsátás miatt elszállt, erre azonban számítottak a szakértők."

belekotty 2013.05.23. 14:12:05

@zobod: Arról az apróságról nem is szólva, hogy a 2012-re elszámolható minisztériumi kötelezettségeket június 30.-ig lehet kifizetni.

belekotty 2013.05.23. 15:42:11

@zobod:
www.napi.hu/magyar_gazdasag/itt_az_uj_rekord_dobbenetes_osszeggel_tartozik_az_allam.554380.html

"Minden rekordot megdöntve április végén 93,4 milliárd forintra ugrott a költségvetési intézmények lejárt adóssága. Olyan sem volt még, hogy egyetlen hónap alatt 23,3 milliárddal nőjön a tartozás.

Tovább hízik a költségvetési intézmények lejárt adóssága. A Magyar Államkincstár (MÁK) most közzétett adatai szerint április végén 95,3 milliárd forint volt a lejárt kifizetetlen adósság, melyből 1,9 milliárd forint tévesen került bejelentésre. Ezt figyelmen kívül hagyva a tényleges tartozásállomány 93,4 milliárd forint. A tartozásállomány márciushoz képest 23,3 milliárd forinttal nőtt. A legnagyobb növekedés, 18,4 milliárd forint az Emberi Erőforrások Minisztériumánál tapasztalható, amely összetételét tekintve elsősorban államháztartáson kívülre irányuló - döntően áruszállítások ki nem fizetett számláiból adódó, illetve közüzemek felé fennálló - tartozás (15,2 milliárd forint), valamint állammal szembeni tartozás 2,1 milliárd forint."

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.07.12. 10:10:35

@Bori Wó: Látom a lényeg nem met át, lefogtra a 80-as IQ felső kapacitásod.

Tusé
süti beállítások módosítása