Üzenőfüzet

Rajtad a sor! Véleményed van a világról? Igazságtalanság ért? Írd meg nekünk, mi megjelentetjük.

uzenofuzetblog@gmail.com

közösség

     

Friss topikok

Címkék

2015 (1) 56 (1) 5 dolog (1) adatvédelem (1) Áder János (1) aláírásgyűjtés (1) Alaptörvény (2) alkoholstratégia (3) Alkotmánybíróság (1) államadósság (4) állásinterjú (1) álláskeresés (2) állatkert (1) Amerikai Horror Sztori (1) anyáknapja (1) árfolyam (1) árvíz (1) átadás (1) Auchan (1) autó (3) Bajnai Gordon (34) Balogh József (1) baloldal (1) Baloldali összefogás (1) bank (1) Bécs (1) békemenet (1) Belügyminisztérium (1) BKK (1) BKV (1) BKV-ügy (2) Budai Gyula (1) bukás (1) CBA (2) cirkusz (1) családon belüli erőszak (1) Csányi Sándor (1) Demszky Gábor (1) Deutsch Tamás (1) devizahitel (5) DK (5) dohányzás (10) Dopeman (2) drog (1) drogteszt (1) egészségügy (2) egykulcsos adó (4) Együtt 2014 (22) elégtelen (9) ellenforradalom (1) ENSZ (1) EP-választás (2) építkezés fail (3) Erőss Zsolt (1) Erzsébet tér (1) EU (3) Facebook (2) fejlesztés (2) Felcsút (2) fesztivál (4) fiatalok (3) Ficsor Ádám (1) Fidesz (70) film (1) fizetés (1) FKF (3) FKGP (1) foci (20) Fodor Gábor (1) földrengés (1) földtörvény (4) forint (3) forradalom (1) Freak Show (1) FTC (2) Gabriel García Márquez (1) geci (2) gigahitel (1) Godzilla (1) Gomba (1) gyermekvédelem (1) Gyurcsány Ferenc (15) Habony Árpád (1) hadsereg (1) Hagyó Miklós (4) halálhír (1) Harrach Péter (1) hegymászás (1) Hír TV (1) hitelszerződés (2) Hoffman Rózsa (2) hóhelyzet (1) homok (1) húsvét (1) Huszti Szabolcs (1) IMF (2) infláció (3) Ingress (1) internetadó (2) játék (2) Jobbik (12) jobboldali média (1) John Marshall (1) José Mujica (1) jövő (1) kampány (7) Karácsony Gergely (1) kátyú (1) KDNP (5) Kerényi Imre (2) kétharmad (1) Kína (1) Kocsis Éva (1) Kocsis Máté (1) Kóka János (2) költségstop (1) költségvetés (1) kommunista (1) Korea (1) kormány (1) Kormos Kata (1) környezet (4) környezetvédelem (1) Kósa Lajos (1) Kossuth Rádió (1) Kossuth tér (2) Kövér László (2) középosztály (1) közpénz (3) közvéleménykutatás (2) kritika (1) Kubatov (2) külföld (2) kultúra (1) Kumin Ferenc (1) kutya (1) Láng Zsolt (1) Lázár János (9) LEGO (1) levél (4) LMP (10) London (1) Magyar népmese (1) maláj gép (1) Margit híd (1) marketing (1) Matolcsy (1) Matolcsy György (6) média (1) Meggyes Tamás (1) megszállás emlékmű (1) melegjogok (1) meme (1) merénylet (1) Mesterházy Attila (9) metró (2) Mezőkövesd (1) MLP (1) MNB (3) Molnár Gyula (1) MSZP (22) MTI (2) munkahelyteremtés (1) munkanélküliség (1) mutyi (2) Napóleon (1) NATO (1) NAV (3) Navrasics Tibor (1) Nemzeti Italbolt (1) Nemzeti Pedagógus Kar (1) ner (1) Nokia doboz (2) nyelvvizsga (1) Ócsa (1) oktatás (8) Orbán Viktor (61) Óriáskerék (1) óriásplakát (5) Origo (2) Oroszország (6) országjárás (4) orvvadászat (1) Orwell (3) Összefogás (1) összefogás (1) összetartás (1) Oszkó Péter (1) őszödi beszéd (1) osztályozó (1) Ozora (1) Paks (5) paksi bővítés (1) Párizsi Udvar (1) pazarlás (1) pedagógus (1) pedagógusok (1) példa (2) PM (1) Pokorni Zoltán (1) politika (1) portré (1) PSZÁF (1) puccs (1) Puch László (1) Putyin (4) rajzfilm (3) rasszizmus (1) rászorulók (2) rendőri túlkapás (1) rendőrség (5) rezsicsökkentés (11) Rogán Antal (4) rokkant (1) romkocsma (2) RTL (2) sajtószabadság (5) Schiffer András (1) sci-fi (1) Scmuck Andor (2) segítség (2) Simicska (4) Simon Gábor (1) sorozat (1) sport (2) stadionépítés (2) Szahara (1) szavazás (3) Századvég (1) SZDSZ (3) szegénység (11) Székely Ildikó (1) Széles Gábor (1) szemét (1) szesztilalom (1) szex (2) Sziget (1) Szigetvári Viktor (4) Szijjártó (1) Szijjártó Péter (1) színház (1) szobor (1) szociális (1) szovjet emlékmű (1) születésnap (2) szünidő (1) támogatás (3) tanácsok (1) tankönyv-mutyi (1) tankönyvlista (1) Tarlós István (2) társkeresés (2) településfejlesztés (3) testnevelés (1) történelmi tévhit (1) torzszülöttek (1) trafiktörvény (17) tüntetés (4) ügynök (1) Ukrajna (2) urbán (1) utcaátnevezés (1) választás (10) választási csalás (2) választások (2) Varga Mihály (1) Várkert Bazár (2) Városliget (1) végtörlesztés (1) vicces kép (20) vicces videó (3) videó (1) világbajnokság (1) vízilabda (1) Vona Gábor (2) zene (3) Címkefelhő

A Fidesz újra választási program nélkül nyerhet

2014.03.05. 10:23 | Üzenőfüzet | 52 komment

Bár már jócskán benne vagyunk a kampányban, a választásokig pedig bő egy hónap van hátra továbbra sem tudunk semmit a Fidesz választási programjáról. Persze, ha úgy vesszük nincs is szükség, hiszen magabiztosan vezet a közvélemény kutatásokban. Ami 2010-ben elég volt, az most is elegendő lehet, igaz talán egy szerényebb mértékű győzelemre. De a közintézményekben úgyis a part vazallusai ülnek, úgyhogy nincs is szükség újabb kétharmadra.

Kiadvany-1990-bol(650x433).jpg

A kormányprogram gyakorlatilag megegyezik a pártprogrammal, amit a “Magyarország jobban teljesít” szlogen és dizájn megvásárlása és használata is jól jelez. Eközben a CÖF-nek alvállakozásba kiadott bohócos kampányplakátokon próbálják az “elmúltnyolcévezéssel” elrettenteni a választókat az Összefogásra szavazástól.

Soha ennyien nem álltak rajtkőhöz

A kopogtatócédulák eltörlésével és az indulási feltételek megkönnyítésével az eddigieknél többen indulhatnak el a választásokon. Eddig 67 szervezetet vettek nyilvántartásba és ebből 22-nek nincs elérthető választási programja (igen az egyik a Fidesz). Azonban hiába a rengeteg választási lehetőség a kicsik eddig sem tudtak beleszólni a nagyok dolgába, sőt az új választási rendszerrel még nehezebb dolguk let, amely még a baloldali ellezéket is választási szövetségbe kényszerítette.

A jelenleg is parlamenti pártok mellett a Haza Nem Eladó Mozgalom Pártnak, a Szociáldemokratáknak, a Jólét és Szabadság Demokrata Közösségnek és a Munkáspártnak is van legalább 27 egyéni jelöltje, tehát lesz országos listájuk és a potenciális versenyzők száma még növekedhet.

Az ellenzéki programok

Az Összefogásban részt vevő pártoknak külön-külön mindannyiuknak van programja (az E14-PM-nek közös), de lesz közös program is, ami a közös kormányzás alapjait jelentheti (már amennyiben sikerül legyűrni a Fideszt). A pártok programjait rájuk kattintva lehet elolvasni. (MSZP, Együtt 2014 – PM, DK, LMP, Jobbik)

A kampány

Sajnos már megszokhattuk, hogy valódi tényeken, józan érveken alapuló álláspontok és viták helyett érzelmekre ható uszítás folyik. Társadalmi viták helyett továbbra is a másik szapulásával vannak elfoglalva. Ezen a klasszikus játékon a baloldali összefogásnak kellene változtatnia, mert a Fidesz-CÖF-tengely ebben a játszmában legyőzhetetlennek tűnik. Hihetetlen milyen sebességgel tették fel Simon Gábort a cöf-ös plakátokra. A baloldalnak józan alternatívát kellene mutatnia a sárdobálás helyett, mert ha nem teszik egy újabb Fidesz négy évnek nézünk elébe.

Úgy tűnik a Fidesznek nincs is szüksége választási programra. Az elmúlt négy év kormányzati retorikája és a civilnek csúfolt CÖF a folyamatos mozgósítás állapotában tartotta a part híveit. Így nem marad más, mint a kormányzati “sikerek” folyamatos ismételgetése egy kiadós gyurcsányozással megtámogatva. Így nem is merül fel a fejekben az államadósság elleni harc kudarca a magánnyugdíjpénztár vagyon ellenében, a gazdaság recesszióba döntése és a több százezer külföldön boldogulni próbáló honfitársunk. 

Ha szeretsz minket olvasni, lájkold blogunk Facebook-oldalát!

A bejegyzés trackback címe:

https://uzenofuzet.blog.hu/api/trackback/id/tr425840958

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

♔bаtyu♔ 2014.03.05. 16:11:52

Szerinted van olyan lúzer, aki azért szavaz Gyurcsányra, bajnaira mert jó a választási programja?

Azt kell figyelni mit tett le az elmúlt 4 évben, nem pedig azt, hogy mit hazudik a következő 4-re.

Kivlov 2014.03.05. 16:29:32

program? megy tovább, ami eddig.
a program a libsiktől kéne, hogy mit csinálnának másként. márha egyáltalán elhiszi nekik bárki is...

felcsutisuttyo 2014.03.05. 16:30:26

EGY BIZTOS, HA ELCSALJÁK A VÁLASZTÁST AKKOR DÖRÖGNI FOGNAK A FEGYVEREK Véres leszámolás lesz!!!

J.László 2014.03.05. 16:38:31

Olvas valaki választási programokat?

Boka1 2014.03.05. 16:43:43

Rezsicsökkentés kell az agrárnak!

deruyter 2014.03.05. 17:03:51

@J.László: Én például néha belenéztem. Vagy tévés programbeszédekbe. Ezek közül az LMP-nél és Gordonnál olvastam, hallottam olyan konkrétumokat, ami azt mutatja, hogy van bármi konkrét modern elképzelésük bármiről és a megvalósítás módjáról is. De ez persze senkit nem érdekel. A többieknek általában olyan programjuk van, amit akár a kétfarkú kutya párt is írhatott volna. Örök élet, ingyen sör. Amit a fidesz pl. a zelmúlt 4 évben csinált, annak nagy része nem szerepelt a programjában. És ami szerepelt legalább a lózungok szintjén, abból meg nem lett semmi. Persze ott sem vállalásként szerepelt, mert arra már vigyáznak a fijúk, hogy konkrét számonkérhető ígéret ne legyen benne. Pl. a szeretnénk 10 év alatt 1 millió munkahelyet (ami eleve értelmezhetetlen, mert a ciklus 4 éves), amit a magánszféra teremt meg. Na ebből nem lett semmi időarányosan. Lineárisan 400 ezernél kellene tartani, de persze lehet, hogy úgy tervezték, hogy az utolsó 6 évben fut fel évente 166 ezerrel. Persze programot csak olyan politikustól van értelme meghallgatni/olvasni, aki még nem bizonyította be, hogy szarik bele mi szerepelt a programjában.

nu pagagyí 2014.03.05. 17:03:56

Hívőknek nem kell program, úgysem értenék.

J.László 2014.03.05. 17:07:25

@deruyter:
Nekem aztán Bajnai választásiprogramozhat, amennyit csak akar.
A 800 km autópálya sem volt humortalan programpont annak idején.

Wagem 2014.03.05. 17:07:38

@felcsutisuttyo:
Anyád lesz az első,akit valagba lövünk.
Már csak azért is megérdemli a vén szuka,mert kiszart téged.

ob.szerver 2014.03.05. 17:30:57

@J.László:

"A 800 km autópálya sem volt humortalan programpont annak idején. "

Igazad van, csak 700 valamennyi lett. Szemben az első orbánrezsim 7 (hét), a második 60 km-ével.

barli 2014.03.05. 17:55:28

Mindenki tudja, vagy legalábbis úgy tudja, hogy tudja, hogy mit várhat a fidesztöl. Senki sem gondolná meg magát, ha leírná papírra. Ti is csak azért gizdáztok ezen, hogy hergeljétek a saját szavazóitokat. Ahelyett, hogy meggyöznétek a bizonytalanokat..

Lucky Larry Silverstein 2014.03.05. 17:55:58

Orbánnak akkor is elhiszik hogy jól vezeti az országot ha nem hirdeti éjjel nappal a programját, úgy hogy 8 évet már ME volt.

A balliba miniszterelnökök Horn óta nem töltik ki a ciklusukat se, puccsok, botrányok trükkök százai, elmebeteg az is aki a programjaitokat nem röhögi ki.

Mondom a bolsi programot

NemvagyunkMSZP MSZPvagyunk de nem Bajnai, Bajnaival összeállunk de Gyurcsánnyal semmiképp, HoppáFeri, Szevasz! Undorító, atomgáz társaság vagytok végetek.

jolaca 2014.03.05. 18:31:00

Mi a hóhérnak program?!
Aki mozgósítható (mert tudjuk a címét, hajlandóságát, házipálinka-affinitását stb.), az úgysem olvas - ideális esetben nem is tud. Ők az ideális szavazók, és símán kijön belőlük a +2/3; lakossági arányuk is magasabb. Láncszavazás persze jó, ha van, mert illik segíteni nekik, ez esélyegyenlőség kérdése. Punktum.

apanna 2014.03.05. 18:40:57

Leszarom Gyurcsányt, Bajnaistól... Csak azért nem szavazok rájuk, hogy "megdöntsük a rezsimet", atán jönnek az előző kutyaütők. Inkább adok még 4 évet a fidesznek, (nem szívesen), de látom, hogy a jelen ellenzék már labdába sem rúghat, szerencsére. Így majd a fidesz is megy a levesbe. Fél lábbal is kibírom, de itt nem lesz még egy Bajnai, Mesterházy Gyurcsány trió!

nemigenértem 2014.03.05. 18:47:48

Igen béna írás!

Nem a kormánynak kell program! Ők viszik tovább az eddigi irányt!

Az ellenzék abból áll, hogy bedob valamit az egyik béna, erre a többi próbálja magyarázni.

program készítő 2014.03.05. 19:07:51

Milyen program kell nekik?.Szerintem a BTK.-ból dolgoznak,amit lehet ellopnak,ügyvédjeik azért dolgoznak,nem a Népért.

Lovag Mihály 2014.03.05. 19:15:09

milyen program? rendbeteszik az országot. ez a program. az ellenzéknek milyen programja van a vácsukleorbánt-on kívül? semmi. ha a reálisan parlamentbe jutó pártok programjait akarod olvasni akkor nézd meg a jobbikét. az program. a folyamatábrás-rajzos összefogás pdf egy nudli ahhoz képest.

Lovag Mihály 2014.03.05. 19:15:46

@felcsutisuttyo: 2014.03.05. 16:30:26

ott akarok lenni az agonizálásodnál.

Ј.László 2014.03.05. 19:28:56

A program az hogy ellopnak mindent amit lehet.

Ј.László 2014.03.05. 19:31:14

@Wagem: Te meg úgy fogantál, hogy apád a lerejszolt gumicsizmával picsán rúgta anyád.

Ј.László 2014.03.05. 19:32:41

Minek választási program? VIKTOR! VIKTOR!

Lovag Mihály 2014.03.05. 19:45:23

@Ј.László: 2014.03.05. 19:33:46

féltékeny vagy? én nem vagyok buzi, nem állok közétek.

♔bаtyu♔ 2014.03.05. 19:55:43

Most valljátok be, Bajnai előáll egy mintaszerű választási programmal.

És akkor ti erre ekárkire is szavaztatok volna, rá szavaztok? Egészen biztosan nem.

Ezért marhaság ez az egész felvetés. A választási programok különbsége akkor működik, ha minden párt egyenlő esélyekkel indul.

De itt nem ez a helyzet, mert a balliberálisok MÁR eljátszották a bizalmat. Ők készíthetnek bármilyen választási programot, senkit nem érdekel, nem hiszenk nekik az emberek.

Orbánéknak ezért nem kell választási program, mert mindenki azt várja tőlük, hogy csinálják. Aztán ha elbasszák, mennek ők is a kukába mint Bajnaiék és jön helyettük Jobbik, LMP.

_most_ 2014.03.05. 20:04:38

haha, program az minek, a fideszes birkák úgyse fognák fel, akinek meg van esze, az sose szavazna a fideszre.

♔bаtyu♔ 2014.03.05. 20:12:10

@_most_: Ja, az olyan "eszesek"c mint te Gyurcsányra, Bajnaira szavaznak.

jolaca 2014.03.05. 20:31:41

@♔bаtyu♔:
Egyet azért magyarázz meg: vajon miért Bp. és a nagyvárosok adják a baloldali szimpatizánsok többségét (és ott túlsúlyban is vannak), a jobboldal bázisa meg a nagy magyar vidék, az ismert színvonalával - vélemény?

Zerwikaptur - Hármat egy csapásra! 2014.03.05. 20:32:59

A választási program szép és jó, csak éppen a sajtón kívül a kutyát sem érdekli. Éppen a minap olvastam egy cikket (index blogketreces volt azt hiszem), ami éppen ezt taglalta. Az emberek túlnyomó része világnézeti és/vagy érzelmi alapon választ pártot. Ezét általában inkább az újonnan alakult vagy átalakult pártoknak van szükségük komolyabb programalkotásra, mert így tudnak képet nyújtani a választóknak arról, hogy milyen elvek mentén politizálnak. A program mindig inkább marketingeszköz, mintsem cselekvési terv. Magyarországon elsősorban a baloldalon történt igazán átrendeződés a pártstruktúrában, a fentiek alapján érthető, miért nagyobb arrafelé a programalkotási hajlam.

Zerwikaptur - Hármat egy csapásra! 2014.03.05. 20:38:23

Ráadásul a politikával szembeni általános bizalmatlanság miatt a választók többség legyint mindenféle választási programra. Nem is olyan régen volt, hogy a versengő pártok számtalan Duna-híd és csillió kilométer autópálya építésével, 13. meg 14. havi nyugdíjakkal és egyéb fenntarthatatlan szociális juttatások beígérésével próbáltak nyerni. És mi lett belőle?

Lucky Larry Silverstein 2014.03.05. 20:38:41

@jolaca: 'vajon miért Bp. és a nagyvárosok adják a baloldali szimpatizánsok többségét '

tedd múlt időbe, 2010ben 173 körzetből 2-ben nyert baloldali.

Milyen nagyvárosokról beszélsz?

jolaca 2014.03.05. 20:42:06

@Lucky Larry Silverstein:
Te teszed múlt időbe, mint látom; én a friss felmérésekről beszélek. Bp.-en kívül csak úgy nevesítenek, ahogy leírtam, pontosabbat nyilván én sem tudok.

Lucky Larry Silverstein 2014.03.05. 20:43:30

@jolaca: Milyen felémérésekről beszélsz?

jolaca 2014.03.05. 20:52:15

@Lucky Larry Silverstein:
Ne haragudj, de akár valós, akár megjátszott a tájékozatlanságod, nem fogok pontosításokat felkutatni.
Egyet higgy el: nem pártkatonaként dobok be hazugságokat. A közvélemény-kutatók havi beszámolóit olvasgatom.

Lucky Larry Silverstein 2014.03.05. 21:03:50

@jolaca: A felmérések szerint egyetlen egy egyéni körzetben sem nyer ÖF jelölt.

Ezért kérdezem hogy miről beszélsz?

ephart 2014.03.05. 21:05:56

Már az ügyészség is nyomoz az SZDSZ ügyében

SZDSZ közel egymilliárdos tartozásával kapcsolatban, az ügyészség úgy ítélte meg, hogy megalapozott a bűncselekmény gyanúja, ezért elrendelte a nyomozást

Bruteman 2014.03.05. 21:07:27

@Wagem:

Íme, egy hazai, felelősségteljes, tájékozott választópolgár világos jövőképpel.

A többi szolgának meg ajánlanám az Ötödik pecsét című filmet. Bár annak a megértéséhez szerintem kicsit több kell, de hátha.

♔bаtyu♔ 2014.03.05. 21:18:47

@jolaca:
Baloldali=Több a proli.
Liberális=Városokban kevésbé vannak jelen a hagyományok, értékek. Nagyobb szerepe van a média által felmutatott álértékeknek. Virtuális közösségek, szappanoperák, fiataloknak készült műsorok, reklámok, egyfajta életmodell, fogyassz, lúzer vagy ha egy hónapos a telcsid, a homokos életforma fejlettebb, kiberális életforma, életszemlélet és hasonló baromságok.

Vidéken hagyományosabb a családmodell, több generáció egy fedél alatt, a világ dolgait együtt beszélik meg, több a felhalmozott tudás, ész, a fiatal védettebb a média manupulációi ellen. Jobban átlát a szitán.

Pártválasztásnál a nagy család feldolgozza és megosztja az információkat. Az egyedülálló fiatal viszont pártválasztásában is divatot követ, jobban hatnak rá a pártszlogenek, hiszen nem tudja megbeszélni komolyabb családtagjaival.

♔bаtyu♔ 2014.03.05. 21:24:00

@Zerwikaptur - Hármat egy csapásra!: Valójában elég pár paramétert figyelni. Persze mindig a múltat kell értékelni Ezért is marhaság a pártprogram, ha csak nem tartalmaz valami lényeges, sokakat érintő szemléleti elemet:

Pld. magyar vállalatok erőteljesebb támogatása, földek, vizek védelme felvásárlás ellen stb.

ephart 2014.03.05. 21:25:41

Már az ügyészség is nyomoz az SZDSZ ügyében

SZDSZ közel egymilliárdos tartozásával kapcsolatban, az ügyészség úgy ítélte meg, hogy megalapozott a bűncselekmény gyanúja, ezért elrendelte a nyomozást

♔bаtyu♔ 2014.03.05. 21:29:35

@ephart: Mondjuk elég nagy gáz, hogy kézen közön az SZDSZ-ben eltűnt egymilliárd Ft és mindenki úgy tesz ott, mintha a másik nem fizetett volna be egy kis összegű gázszámlát.

Valószínű tudatosan meglopták ott egymást a fejesek, persze közpénzből.

ephart 2014.03.05. 21:32:14

@♔bаtyu♔: bagatell zsidóéknál ez néphagyomány

♔bаtyu♔ 2014.03.05. 21:42:38

@ephart: Van egy ismerősöm, aki az SZDSZ-nél dolgozott és azért kellett távoznia, mert gój volt. Egyszerűen nem bíztak meg benne. Persze volt aki védte. de maga a szemlélet ilyen volt, benne volt a zsákban, hogy előbb - utóbb távozni kell.

ephart 2014.03.05. 21:47:28

@♔bаtyu♔: hát aki zsiványokkal cimborál....

Bruteman 2014.03.05. 22:17:58

@♔bаtyu♔: Figyelj, nagyon szép álmaid vannak a vidékről, és eléggé sztereotip amit a városi életről gondolsz.

Tessék, példaként egy másik nézőpont, ami éppen ennyire egyoldalú, és hamis: vidéken nagyobb a médiakitettség, mert az embereket kevesebb valós, eltérő inger éri. Emiatt könnyebben értelmezik mintaként amit a tévében látnak. (Épp pár napja voltam falun egy diszkóban, és elhiheted nekem, hogy senkivel sem cseréltem volna életet az ottani fiatalok közül.)

Ellenben ha városban nősz fel, több lehetőséged lesz tanulni, megismerni a világot - és így inkább el tudod dönteni, hogy hogyan tudod legtöbbet építeni a világot, a környezetedet, és egyben magadat.

Na de valójában ez sem igaz.

Abba a hibába esel, hogy feltételezed, hogy Rajtad kívül senki sem képes eldönteni, hogy neki mi a jó, mi az, amire vágyik, amitől teljesebbnek érzi az életét.

Szavazhatsz Te a jobbikra vagy a fideszre, vagy akárkire de attól az emberek nem fognak megint nagycsaládokban élni, nem fogják elutasítani a média hamis üzeneteit, nem lesznek megint vallásosabbak. A világ megváltozik, és aki ehhez nem tud alkalmazkodni, az nem fog boldogulni.

Én azért nem fogok az ún. jobboldalra szavazni, mert azt érzem, hogy nem ahhoz a világhoz alkalmazkodnak, amelyikben én élni szeretnék. Nem vesznek figyelembe fontos gazdasági törvényszerűségeket, amelyek működésében én hiszek. Ezen felül az oktatást önkényesen és dilettáns módon rombolják, aminél nagyobb kárt nem okozhatnak a nemzet testén.

Ez a két legfőbb indokom, és ezen felül is van még számtalan. Úgy érzem, egyre_távolabb_kerülök attól, hogy magam választhassam meg, hogyan akarok élni - akár elkorcsosult értékrendszerű buzi városi patkányként, akár egyenes gerincű, vidéki, nagycsaládos hívő emberként. Pedig képes vagyok a döntésre, hidd el!

jolaca 2014.03.05. 22:26:44

@♔bаtyu♔:

>>Vidéken (...) több a felhalmozott tudás, ész, a fiatal (...) jobban átlát a szitán.<<
...és ezt Te komolyan gondolod. Ezért küzd minden tanult fiatal, hogy vidékre kerülhessen.

>>Az egyedülálló fiatal viszont pártválasztásában is divatot követ, jobban hatnak rá a pártszlogenek (...)<<
Értem. Tehát ezért rajong a magyar fiatal a manapság legdivatosabb Fodor, Gyurcsány-szlogenekért. Ez sok mindent megmagyaráz. Ebben a megvilágításban, bevallom, még nem próbáltam értelmezni az átütő sikert.

Pityu77 2014.03.05. 22:42:41

@Bruteman: Teljesen egyetértek, csak azért fogok a Fidesz után most a bohócokra szavazni, hátha nem lesz újra kétharmaduk.
Csúnyán elszállt velük a ló.
Stadion a ház mellett, közgép, trafik, számtalan irritáló történés, de igazából az arrogáns hataloméhség aggaszt. Bratyizás a keleti diktatúrákkal, Putyin, a baltás gyilkos, többszörös gratula Iránnak, nagy kínai áttörés amiből semmi sincs, mindeközben az unió szivatása, miközben onnan van csak pénz és ott talált félmillió ember munkát, ha nem akar itthon közmunkás lenni.

Pityu77 2014.03.05. 22:50:06

@Pityu77: Mondjuk legalább nem nőtt tovább az államadósság, de a törvénykezés gáz, új alkotmány többször foltozva, nemzeti konzultáció lényegtelenségekről.
Mint egy Örkény egyperces.

jolaca 2014.03.05. 23:04:17

@Bruteman:
Az a szomorú helyzet, hogy Veled járok egy rugóra.
Ez nem kellemes dolog: két oldalról (megpróbálni) szemlélni és önállóan értékelni a körülményeket munkásabb, mint kritikátlanul egyetlen irányzatot, ingert befogadni. Nem beszélve az örömteljes végeredményről.

Baj, hogy végigéltem a Ceausescu-érát, így túlságosan is tudom, mi a tényleges ÁTKOS, és azt is, hogy ott és akkor volt tökös a magyar, ha apjától örökölt díszbocskaijában ment el felesége színházi bemutatóira - nem pedig az anyaországban tüntetni rossz szabótól rendelt másolatban, mellet verve, hogy magyar vagyok. Miért, gondolt róla mást a békés szemlélő itt, Mo.-on? Mert ha igen, nem békés volt. Egy biztos: városi vagy falusi, attól nem lesz senki jobb magyar, hogy ok nélkül ezzel hetvenkedik.
süti beállítások módosítása