Úgy látszik, Rogán Antal még nem unta meg, hogy szétveri az ötödik kerület útburkolatait. A Ferenciek tere után nemsokára a Váci utca következik, ugyanis az egykor – jobban élő – magyarok körében is népszerű, mára viszont elsősorban külföldiek által látogatott bevásárlóutca „újramárkázására” készülnek.
Ez körülbelül azt jelenti, hogy új marketingstratégiát dolgozzanak ki, arra, hogy visszacsábítsák a plázákba szokott magyar vásárlókat. A feladat az önkormányzati tulajdonú Váci utca Bevásárló Negyed Nonprofit Kft.-nek jutott. Nem mellesleg itt egy angol a főnök, bizonyos Michael Caroll, aki bizonyára tisztában van azzal, mi kell a magyar vásárlóknak, elvégre dolgozott már korábban egy ingatlan tanácsadó multicégnél is.
Keményen oda is teszik magukat a fiúk: burkolatot fognak cserélni a Váci utcában és környékén. Süttői mészkő lesz az új cucc (tüntetéseken való dobálásra kevésbé alkalmas, mint a macskakő…), ami bizonyára vonzza majd a magyar vásárlókat. Engem mondjuk – mint magyar vásárlót – sokkal inkább a város más részein található árak vonzanának. A Váci utca ugyanis még mindig legalább másfélszer olyan drága, mint mondjuk egy pláza. Nemrég például egy energiaitalt szerettem volna venni. Nem az volt a baj, hogy nem múltam még el 18, hanem, hogy a 200 méterrel odébb 230 forintba kerülő koffeinbomba itt egy ötszázasomat vitte volna el.
Hogy ez a vásárló visszavonzó újramárkázás vagyonokba kerül majd, afelől ne legyen kétségünk. Persze engem személy szerint baromira nem érdekel, hogy mekkorára növelik még az ötödik kerület amúgy is veszedelmesen magas hitelállományát. Az már kicsit jobban, hogy kinek a zsebe fogja elsősorban élvezni a be- illetve kifolyó pénzeket. Abban pedig biztos vagyok, hogy a külföldi turisták sokkal szívesebben mászkálnak majd a nemes magyar burkolóanyagon mint az eddigi köveken. A magyarok is, de ők továbbra is nézelődni járnak majd oda. Hajrá Magyarország, hajrá süttői mészkő!