Üzenőfüzet

Rajtad a sor! Véleményed van a világról? Igazságtalanság ért? Írd meg nekünk, mi megjelentetjük.

uzenofuzetblog@gmail.com

közösség

     

Friss topikok

Címkék

2015 (1) 56 (1) 5 dolog (1) adatvédelem (1) Áder János (1) aláírásgyűjtés (1) Alaptörvény (2) alkoholstratégia (3) Alkotmánybíróság (1) államadósság (4) állásinterjú (1) álláskeresés (2) állatkert (1) Amerikai Horror Sztori (1) anyáknapja (1) árfolyam (1) árvíz (1) átadás (1) Auchan (1) autó (3) Bajnai Gordon (34) Balogh József (1) baloldal (1) Baloldali összefogás (1) bank (1) Bécs (1) békemenet (1) Belügyminisztérium (1) BKK (1) BKV (1) BKV-ügy (2) Budai Gyula (1) bukás (1) CBA (2) cirkusz (1) családon belüli erőszak (1) Csányi Sándor (1) Demszky Gábor (1) Deutsch Tamás (1) devizahitel (5) DK (5) dohányzás (10) Dopeman (2) drog (1) drogteszt (1) egészségügy (2) egykulcsos adó (4) Együtt 2014 (22) elégtelen (9) ellenforradalom (1) ENSZ (1) EP-választás (2) építkezés fail (3) Erőss Zsolt (1) Erzsébet tér (1) EU (3) Facebook (2) fejlesztés (2) Felcsút (2) fesztivál (4) fiatalok (3) Ficsor Ádám (1) Fidesz (70) film (1) fizetés (1) FKF (3) FKGP (1) foci (20) Fodor Gábor (1) földrengés (1) földtörvény (4) forint (3) forradalom (1) Freak Show (1) FTC (2) Gabriel García Márquez (1) geci (2) gigahitel (1) Godzilla (1) Gomba (1) gyermekvédelem (1) Gyurcsány Ferenc (15) Habony Árpád (1) hadsereg (1) Hagyó Miklós (4) halálhír (1) Harrach Péter (1) hegymászás (1) Hír TV (1) hitelszerződés (2) Hoffman Rózsa (2) hóhelyzet (1) homok (1) húsvét (1) Huszti Szabolcs (1) IMF (2) infláció (3) Ingress (1) internetadó (2) játék (2) Jobbik (12) jobboldali média (1) John Marshall (1) José Mujica (1) jövő (1) kampány (7) Karácsony Gergely (1) kátyú (1) KDNP (5) Kerényi Imre (2) kétharmad (1) Kína (1) Kocsis Éva (1) Kocsis Máté (1) Kóka János (2) költségstop (1) költségvetés (1) kommunista (1) Korea (1) kormány (1) Kormos Kata (1) környezet (4) környezetvédelem (1) Kósa Lajos (1) Kossuth Rádió (1) Kossuth tér (2) Kövér László (2) középosztály (1) közpénz (3) közvéleménykutatás (2) kritika (1) Kubatov (2) külföld (2) kultúra (1) Kumin Ferenc (1) kutya (1) Láng Zsolt (1) Lázár János (9) LEGO (1) levél (4) LMP (10) London (1) Magyar népmese (1) maláj gép (1) Margit híd (1) marketing (1) Matolcsy (1) Matolcsy György (6) média (1) Meggyes Tamás (1) megszállás emlékmű (1) melegjogok (1) meme (1) merénylet (1) Mesterházy Attila (9) metró (2) Mezőkövesd (1) MLP (1) MNB (3) Molnár Gyula (1) MSZP (22) MTI (2) munkahelyteremtés (1) munkanélküliség (1) mutyi (2) Napóleon (1) NATO (1) NAV (3) Navrasics Tibor (1) Nemzeti Italbolt (1) Nemzeti Pedagógus Kar (1) ner (1) Nokia doboz (2) nyelvvizsga (1) Ócsa (1) oktatás (8) Orbán Viktor (61) Óriáskerék (1) óriásplakát (5) Origo (2) Oroszország (6) országjárás (4) orvvadászat (1) Orwell (3) összefogás (1) Összefogás (1) összetartás (1) Oszkó Péter (1) őszödi beszéd (1) osztályozó (1) Ozora (1) Paks (5) paksi bővítés (1) Párizsi Udvar (1) pazarlás (1) pedagógus (1) pedagógusok (1) példa (2) PM (1) Pokorni Zoltán (1) politika (1) portré (1) PSZÁF (1) puccs (1) Puch László (1) Putyin (4) rajzfilm (3) rasszizmus (1) rászorulók (2) rendőri túlkapás (1) rendőrség (5) rezsicsökkentés (11) Rogán Antal (4) rokkant (1) romkocsma (2) RTL (2) sajtószabadság (5) Schiffer András (1) sci-fi (1) Scmuck Andor (2) segítség (2) Simicska (4) Simon Gábor (1) sorozat (1) sport (2) stadionépítés (2) Szahara (1) szavazás (3) Századvég (1) SZDSZ (3) szegénység (11) Székely Ildikó (1) Széles Gábor (1) szemét (1) szesztilalom (1) szex (2) Sziget (1) Szigetvári Viktor (4) Szijjártó (1) Szijjártó Péter (1) színház (1) szobor (1) szociális (1) szovjet emlékmű (1) születésnap (2) szünidő (1) támogatás (3) tanácsok (1) tankönyv-mutyi (1) tankönyvlista (1) Tarlós István (2) társkeresés (2) településfejlesztés (3) testnevelés (1) történelmi tévhit (1) torzszülöttek (1) trafiktörvény (17) tüntetés (4) ügynök (1) Ukrajna (2) urbán (1) utcaátnevezés (1) választás (10) választási csalás (2) választások (2) Varga Mihály (1) Várkert Bazár (2) Városliget (1) végtörlesztés (1) vicces kép (20) vicces videó (3) videó (1) világbajnokság (1) vízilabda (1) Vona Gábor (2) zene (3) Címkefelhő

Nem lesz rezsicsökkenés

2013.04.02. 16:03 | Üzenőfüzet | 174 komment

Az elmúlt időszak fideszes okossága egyértelműen a rezsicsökkentés meghirdetése volt. A kormánypárt a kommunikációs manőverrel elérte, hogy az ellenzék ismét az ő kottájából játsszon. Bajnai a hírlevelében máris meghirdette a valódi rezsicsökkentés programját, míg az MSZP ennél óvatosabban próbál fogást találni ellenfelén. Ez érthető, ugyanis bármelyik ellenzéki erő utasítaná el a jól hangzó programot, vagy éppen csak kritizálni merné azt, azonnal ráfordulnának a kormányközeli média ágyúi. Úgy érezzük ránk, bloggerekre hárult a feladat, hogy elmagyarázzuk: nincs és - ha Orbánon múlik - nem is lesz rezsicsökkentés. (A cikk elkészítéséhez KSH-adatokat használtunk.)

rezsicsokkentes_rogan1.jpg

Elég pusztán a pénztárcákba nézünk, és máris nyilvánvalóvá válik, hogy az Orbán-kormány elmúlt három éves időszaka alatt drágult a legnagyobb ütemben az élet Magyarországon. Átlagosan 16%-kal költünk többet a háztartás éves fenntartására, ez pedig még a 10%-os rezsicsökkentést is beleszámolva havi 10 ezer forinttal több kiadást jelent 2010-hez képest.

A kormány által kommunikált lakossági energiaár-csökkentés kettős veszélyt rejt magában, és mindkét fenyegetést végül mi szívhatjuk meg. A lakosságon megspórolt bevételt ugyanis az ipari fogyasztókon hoznák be. Különösebben magyarázni nem kell, hogy a cégek, nagyvállalatok plusz terhelése mihez vezet. Láttuk már több esetben: elbocsátások, leépítések, hazánkból kivonuló munkáltatók, ezáltal családok egzisztenciájának romba döntése.

Apró közbevetés, hogy Magyarország egyik legmegbízhatóbb hardver-beszállítójának oldalán például ez az üzenet fogadja a hűséges vásárlókat. Hamarosan egyre több ilyen kivonulással kell szembenéznünk, ha tovább sarcolják a cégeket rövid távú, demagóg intézkedésekkel.

A legtöbbet Orbánék természetesen az elosztókon keresnek, akik haszna korántsem olyan nagy, amekkora a bevételük, ugyanis ennek jelentős részét a gázcsövek, áramvezetékek karbantartására, fejlesztésére fordítják. Ha őket megszorítják, akkor ilyen jellegű felújításokon fognak spórolni, ami egy idő után áramkimaradáshoz, ellátási zavarokhoz vezethet. Olcsó húsnak híg a leve - fogalmazhatjuk meg egyszerűbben.

Tehát apu kevesebbet fizet rezsire, de a munkahelye megszűnik, áram és gáz pedig vagy lesz, vagy nem. Sebaj, apu örül, mert spórolt havi 10 %-ot. Érezni fogja ezt a gyakorlatban? Ugyan. Az infláció a pluszpénzt megeszi, az ipari fogyasztók terhelésének következtében pedig nőni fognak a termékek és szolgáltatások árai. Hangsúlyozzuk, minden terméké és szolgáltatásé, amelyhez energia kell.

Összességében pedig megint a legszegényebbeken nem segít a kormány. A kenyér és a tej nekik is drágább lesz, miközben a csökkentett rezsin arányosan többet spórolnak meg a nagyobb fogyasztók, egyszerűbb nevükön a gazdagok. A terv ráadásul nem terjed ki fontos feladatokat ellátó szociális intézményekre, mint a bentlakásos gyermek- és ifjúságvédelmi intézmények, a bölcsődék, valamint a középiskolai és felsőoktatási kollégiumok.

A számítógép mögött ülve pedig könnyű arról megfeledkezni, hogy a legszegényebbek például fával fűtenek, annak az ára pedig évek óta folyamatosan nő. A rezsicsökkentés véleményünk szerint tehát irreális, kizárólag kampányérdekeket szolgáló mítosz. Se több, se kevesebb.

Ha szeretsz minket olvasni, lájkold blogunk Facebook-oldalát!

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://uzenofuzet.blog.hu/api/trackback/id/tr395189048

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Háziasszony matek 2013.04.03. 11:46:23

Rezsicsökkentés:      - 2.000 Ft/hó Tranzakciós illeték:      + 800 Ft/hó ÁFA emelés:              + 6.000 Ft/hó ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

J.László 2013.04.03. 09:32:58

Azt a kurva. Kivonul a Pixmania Magyarországról?

"A cikk elkészítéséhez KSH-adatokat használtunk."
Nem látom ezeket a KSH adatokat a cikkben, pedig mennyit fáradozhattak velük a kedves szerzők.

CSENDES 2013.04.03. 09:40:49

@J.László: Átlagosan 16%-kal költünk többet a háztartás éves fenntartására, ez pedig még a 10%-os rezsicsökkentést is beleszámolva havi 10 ezer forinttal több kiadást jelent 2010-hez képest.

Vagy a KSH hivatkozás hiányzik?

Netuddki. 2013.04.03. 09:50:35

"Apró közbevetés, hogy Magyarország egyik legmegbízhatóbb hardver-beszállítójának oldalán például ez az üzenet fogadja a hűséges vásárlókat."

Na öreg, idáig olvastam. Ha rákattintasz az Osztrák oldalra, akkor ugyanez a szöveg fogad németül. A Pixmánia nem kivonul Magyarországról, hanem lehúzza a rolót az EU-ban. Sok köze nincsen a magyarországi helyzethez, a rezsőcsökkentéshez meg végképp.
Ettől még fasság a rezsicsökkentés, de jobban utánanézhetnél a dolgoknak és nem a hülyeséget kéne hirdetned...

J.László 2013.04.03. 09:51:55

@CSENDES:
Ezt a Lendvai Ildikó színvonalú eszmefuttatást milyen KSH adatok támasztják alá?
"Tehát apu kevesebbet fizet rezsire, de a munkahelye megszűnik, áram és gáz pedig vagy lesz, vagy nem. Sebaj, apu örül, mert spórolt havi 10 %-ot. Érezni fogja ezt a gyakorlatban? Ugyan. Az infláció a pluszpénzt megeszi, az ipari fogyasztók terhelésének következtében pedig nőni fognak a termékek és szolgáltatások árai. Hangsúlyozzuk, minden terméké és szolgáltatásé, amelyhez energia kell."

Inkább erre gondoltam.

CSENDES 2013.04.03. 09:55:43

@J.László: Oké, megértettem. De te számokat hiányoltál.
A tény pedig az, hogy megpróbálnak legalább annyira "egyszerűen" fogalmazni, amilyen egyszerűen (populistán) a kormánypárt.

J.László 2013.04.03. 09:57:56

Egyébként lehet, hogy el vagyok tévedve, de ki a faszom fűt ma Magyarországon fával a cigányt leszámítva? Az meg lopja, nem veszi.

Jópofa egy blődligyűjtemény ez a cikkecske.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.04.03. 10:02:38

Na egy újabb Gyurcsány-Bajnai csicska troll blogger.

Persze hogy címlapos azonnal..

ODIV 2013.04.03. 10:02:45

@J.László: Látom te sem szédültél még a Nagykörúton túlra...

J.László 2013.04.03. 10:07:32

@ODIV:
A Nagykörúton kívül lakom 100 méterre, tehát tévedtem már onnan túlra. Ez volt a poén helye.

Évekig laktam egy 3000 lelket számláló faluban, nem a nyugati határon, kb. 8 évig, ha el tetszik hinni, ha nem. Én életemben nem láttam két lábon járó embert, aki fával fűtött volna.

CSENDES 2013.04.03. 10:14:01

@J.László: Mondjuk ez szomorú. Már hogy életedben nem láttál még két lábon járó embert, aki fával fűtött volna, holott éppen az előbb írtad, hogy szerinted a cigányok fűtenek csak fával. Most akkor ezek az emberek nem járnak két lábon,vagy még őket sem láttad. Egyébként fűtenek fával mások is.
Meg szénnel, annak az ára sem csökkent. Meg mással is fűtenek, nem csupán gázzal,vagy villannyal.

ODIV 2013.04.03. 10:16:43

@J.László: Érdekes, mert ahonnan én jövök (Zala), még mindig a falvak házainak jó részében fával fűtenek. Bár sok házban már van gáz, de sok embernek van erdője. Ezek az emberek nyilván nem gázzal fűtenek. Emellett sokan vesznek inkább fát a cserépkályhába, mint az egész házat gázzal fűtsék, mert ezzel is tudnak spórolni. Hidd el, a kilencvenes évek végi őrület óta, amikor minden apró faluba gázt vezettek, nagyon sokan tértek vissza a hagyományos vegyes tüzelésű kályhákhoz, kazánokhoz.
ersze ettől még baromság, hogy akkor csökkentsék 10%-kal a fa árát is, mert eleve azért ezzel fűtenek, mert olcsóbb, mint a gáz, és egyébként sem lehet hatósági áras, ha csak nem államosítják az összes erdőt....

zajos1 2013.04.03. 10:19:00

@J.László: pedig sokan fűtenek vele, még mindig és nem csak a cigányok, mint valamelyik rasszista írta...

CSENDES 2013.04.03. 10:21:16

@ODIV: Az utolsó mondatoddal nem tudok egyetérteni. Ugyanis nem attól függ a hatósági ár, hogy államosítják -e vagy sem annak előállítóját, és/vagy kereskedőjét. ugyebár a rezsicsökkenés sem állami vállalatokat érint csupán, sőt. Az MVM állami, aztán mégsem érinti a rezsicsökkentés.

zajos1 2013.04.03. 10:21:27

@zajos1: Persze, ez a cikk csak ismét hangulat keltésre jó. Semmi alapja. Az azért érdekes hogy a cseheknél önként csökkentették 10%-al a rezsit..

dadddd 2013.04.03. 10:22:00

A Bajnai-féle rezsit már ismerjük, most a Fideszen a sor.

ODIV 2013.04.03. 10:26:32

@CSENDES: De az erdőt nem oligopol cégek birtokolják. Tehát nem lehet hatósági áras. Ahogy a használtautót sem az állam által meghatározott árfolyamon vagy köteles eladni, mivel piacgazdaság van. De ebbe ne menjünk bele, mert értelmetlen.

CSENDES 2013.04.03. 10:27:10

@CSENDES:" Noha a kormányzat az áramszolgáltatók „busás hasznának” letörésére folyamatos lakossági energiadíjcsökkentést hirdetett, az állami MVM által az áramszolgáltatóknak eladott lakossági áram árát nem mérsékelné. Pedig lenne miből: a cég minden eddiginél nagyobb, körülbelül 90 milliárd forintos elmúlt évi eredményről adhat számot. "

Tom Gambler 2013.04.03. 10:28:37

@J.László: Képzeld, bazmeg, barátnőmék, akik nem cigányok, szintén fával fűtenek, mert amikor különböző körülmények miatt költözni kényszerültek, akkor egy régi falusi hosszúházat tudtak csak megvenni, amiben nem volt központi kazános rendszer kiépítve, ellenben tisztességes kémények igen. Nem mellesleg abban a faluban elég sokan vesznek fát, fűtési céllal, nem cigányok. És ez a nyugati határnál van. Úgyhogy akárhol is éltél nyolc évig, valószínűleg a fejedet egész idő alatt a seggedben tartottad.

Nem tudom a nevem (törölt) 2013.04.03. 10:29:03

"Apró közbevetés, hogy Magyarország egyik legmegbízhatóbb hardver-beszállítójának oldalán például ez az üzenet fogadja a hűséges vásárlókat. Hamarosan egyre több ilyen kivonulással kell szembenéznünk, ha tovább sarcolják a cégeket rövid távú, demagóg intézkedésekkel."
Nem kis csúsztatás...

pixmania.at:
"Lieber Kunde, liebe Kundin,
Pixmania.com wurde vor 12 Jahren gegründet, hat sich von Frankreich aus in Europa ausgebreitet und sich immer wieder neu erfunden, ihm Sie zufrieden zu stellen. Unser Ziel war es stets Ihnen eine breite Produktpalette zu den besten Preisen anzubieten, mit einem kompetenten Service.

Unser Team hat mit der Unterstützung Ihrer Lieferantenpartner Ihre Versprechen immer gehalten, um Sie zufrieden zu stellen. Jedoch zwingen uns die schwierigen Märkte, in denen wir tätig sind, unsere Ziele neu zu stecken: Wir haben uns dazu entschlossen, unsere Aktivität zu fokussieren und werden demzufolge unsere Internetseite in Österreich schließen.

Wir werden aber in jedem Fall die letzten getätigten Bestellungen auf der Internetseite ausliefern und unser Kundenservice für alle Artikel, die bei Pixmania gekauft wurden, kümmert sich weiterhin unter Pix&Ich-Account um Ihre Wünsche.

Für alle Fragen rund um Ihre Käufe und den Kundenservice schauen Sie bitte auf unsere Hilfe.

Wir sind stotz darauf, während dieser Jahre für Sie da gewesen zu sein und bedanken uns für Ihre Treue und Ihr Verständnis. "

Vagy a gaz Orbán keze már Ausztriába is elér? :O

Nem tudom a nevem (törölt) 2013.04.03. 10:35:05

"akik haszna korántsem olyan nagy, amekkora a bevételük, ugyanis ennek jelentős részét a gázcsövek, áramvezetékek karbantartására, fejlesztésére fordítják"
Ez is csúsztatás.

Vannak dolgok, amik esetében szigorú előírások vannak a karbantartásra vonatkozóan. Más dolgok fejlesztését/karbantartását nem írja elő semmi. De a cégeknek olyan infrastruktúrát kell fenntartani, amivel tudja hozni azokat a szolgáltatási paramétereket, amiket vállat. Ha ezek huzamosabb ideig nem teljesülnek, akkor miden további nélkül kereshetünk más szolgáltatót. Hála a piaci versenyek :)

De milyen óvodás mentalitás már ez: Pistike nem kap harmadik repetát oviban, és ezért úgy gondolja, hogy mivel őt megsértették, ezért rá már nem is vonatkozik semmilyen szabály. És jól szétrúgja a homokozót :)

J.László 2013.04.03. 10:35:38

@ODIV:
Értem. Jómagam egyébként éppen a '90-es éveket töltöttem Budapesten kívül. Ott akkor minden egyes családi házat gázzal fűtöttek. 30-35 ezer volt egy téli havi gázszámla (a "nem lesz gázáremelés" kormány előtt). Nyáron nyilván kevesebb, akkor még havonta jött a gázszámla.

Azóta nem vagyok ebben a dologban képben, tehát hogy azóta sok helyen visszatértek a fafűtésre.

Ezúton elnézést kérek mindenkitől, akit megbántott esetleg az inkriminált hozzászólásom.

A cikk ettől függetlenül egy blődli demagógia.

2013.04.03. 10:36:48

A cikk következtetései helyesek. Sajnos a bérből, fizetésből élő alkalmazottak, nyugdíjasok legnagyobb részének fogalma sincs a vállalkozások működéséről. Ők csak a csekkeket látják, meg a teszkóban az árakat. nem értik az összefüggéseket, nem értik, hogy nincs ingyen semmi.
A vállalkozás nyereséget akar termelni, ha nem hagyják, akkor abbahagyja a tevékenységet, elengedi az alkalmazottakat és valahol máshol újrakezdi vagy más területen folytatja. A vállalkozást nem lehet rákényszeríteni veszteséges működésre. Először megpróbál trükközni, hogy nyereségessé váljon, ha ez nem megy, akkor egyszerűen felszámolja a cégét, lehetőleg minden vagyon nélkül, hatalmas köz és egyéb tartozásokkal.
Az alkalmazottak, meg csak annyit látnak, hogy elengedik őket és nem fizetik ki a bérüket. De örülnek a 10 % átgondolás nélküli rezsicsökkentésnek, meg az előállítási ár alatti áron kínált gyümölcsnek, húsnak a teszkóban.
Nekem ne a rezsimet csökkentsék 10 %-kal, hanem a jövedelmemet emeljék 100 %-kal és akkor magasról teszek a rezsiárakra. Normális helyeken ez így működik.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.04.03. 10:41:29

@roli101:
Elmentek a picsába.

2002 óta kb 300%-os rezsiemelés történt.
Háromszoros rezsi emelkedés az MSZP kormány alatt.
Az alatt az MSZP alatt, akik a haveroknak bagóért kiárulták a közműveket.

Miközben a gáz, villany, ... beszerzési ára kategóriákkal kevesebbet emelkedett.

A közműcégek szabadrablásának vége, nagyon helyesen.

Csak a magadfajta férgeket nem értem, akik ezen siránkoznak hazugságokat terjesztve.

Szevasztok 2013.04.03. 10:50:15

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:
PANELPROLIK! Örültök az alamizsnának?

De vajon miért csak 10%-os a rezsicsökkentés???
Ha már elszakadtunk a gazdasági racionalitástól, akkor legyen már mondjuk 90%-os a csökkentés!!!

Azt megérezné mindenki!
Na de 10% ??? Az mi? Egy családi fagyizásra több elmegy!

Mondom, hogy panelprolik...

J.László 2013.04.03. 10:50:21

@roli101:
Ez is egy jól megtermett kádári demagógia, mint az a cikkecske:
"Nekem ne a rezsimet csökkentsék 10 %-kal, hanem a jövedelmemet emeljék 100 %-kal és akkor magasról teszek a rezsiárakra. Normális helyeken ez így működik."

Ezzel a problémáddal a munkáltatódhoz (csak nem multi?) fordulj bizalommal. Biztos meg fogják érteni.

Hola (törölt) 2013.04.03. 10:51:28

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Újabb agymosott! Ilyen logikával legyen a teszkóban, au interspárban, a cébéaban, az autószerelőnél, és még sorolhatnám hol díjcsökkentés. Vicc. Ja és az nem zavarja az agymosott fidesznyikeket, hogy a bankok most is kaszálnak ám kurva nagyokat, de hozzájuk nem szabad nyúlni! Még annyi, hogy nem vagyok komcsi. Sőt utálom a jobbikot és az LMP-t is. Mielőtt ez a vád ér.

ProsTata 2013.04.03. 10:58:51

@J.László:
Ennek a dokumentumnak a 27. oldalán van a 27. ábra, amit szíves figyelmedbe ajánlok!

www.eh.gov.hu/gcpdocs/201201/haztartasok_energiafogyasztasa.pdf

Értelmezéshez két adalék:

Ezek 2007. évi adatok, azóta sokan tértek vissza a hagyományos tüzeléshez a gazdasági válság, meg az "elmút nyóc év" miatt, ha ez szimpatikusabb, főleg családi házas beépítésű területeken, ahol ezt könnyebben meg lehetett oldani.

A "lakások egyedi kazánfűtése" statisztikai kategória rengeteg egyébként korszerűnek nevezhető, de amúgy vegyestüzelésű kazánt takar. Igazából csak arra szeretnék hivatkozni, hogy újabban milyen divat lett és nem véletlenül. az öntöttvas kandalló és társai, nézd meg bármelyik nagyáruház kínálatát.

Netuddki. 2013.04.03. 10:58:56

@J.László: Ostoba városi paraszt! Falun sok embernek van kárpótlásból erdeje. Már csak ezért is fával fűtenek. Meg persze azért mert olcsóbb mint a szén.
De azért egy jóizűt cigányozhattál...

lex lathor 2013.04.03. 11:00:13

@J.László: mifelénk is sokan fűtenek fával. nem cigányok és van két lábuk, amin járnak. ja, nem lopják a fát, hanem megveszik. dehát mindenki magából indul ki... blődebb vagy, mint a posztoló.

Netuddki. 2013.04.03. 11:00:56

@J.László: A kádári demagógia az az amit az orbánod művel B+.

CSÖKKENTSÜK AZ oRBÁN REZSIMET 100%-AL!

Lencsés István 2013.04.03. 11:02:11

Már volt és még lesz is rezsicsökkenés , szóval nem kell hazudni . :)

Netuddki. 2013.04.03. 11:02:50

@kovi1970: Na itt a rezsicsökkentésre a válasz:

CSÖKKENTSÜK AZ 0RBÁN REZSIMET 100%-AL!

Szabadon felhasználható (CC). ;)

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.04.03. 11:05:17

@Hola:
Nem egészen agymosott barátom.

A közüzemi cégek monopol helyzetben vannak, ami nem mondható el semmilyen más versenyszférában található cégről.

Ez az oka többek között, hogy nem privatizálják a ballibek által istenített nyugaton egyiket sem a közműcégek közül.

Nálunk is a legtöbbet nyugati állami cégek részesedésével vásárolták ki, adta el bagóért nekik az MSZP.

Ők meg pont leszarják, és leszarták, hogy mennyit fizet a magyar, az utolsó bőrt is lenyúznák rólunk ha hagynánk.

De nem hagyjuk.

És te ezért dühös vagy. Mert nem keresi magát szarrá az a tetű akinek az MSZP bagóért eladta a közművet, és kizsigereli a fogyasztót.

Netuddki. 2013.04.03. 11:05:28

@kovi1970: P.S.: Az 0RBÁNBAN az O betű az valójában nulla. A CC csak így érvényes. ;)

Esetleg még ez a változata engedélyezett:

JÖVŐRE CSÖKKENTSÜK AZ 0RBÁN REZSIMET 100%-AL!

J.László 2013.04.03. 11:07:28

@ProsTata:
OK értem, meakulpázok azóta is. Rendben, faszságot mondtam. Akkor, amikor @kovi1970 pontos megfigyelőkészségről tanúskodó szavait felhasználva nem ostoba városi paraszt, hanem ostoba vidéki paraszt voltam, esküszöm, az egész falu gázzal fűtött. Kapkodtuk is a levegőt egy-egy januári csekk után.

De még egyszer: tisztelettel és őszinte megbánással kérem mindenki elnézését.

Netuddki. 2013.04.03. 11:08:15

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: "És te ezért dühös vagy. Mert nem keresi magát szarrá az a tetű akinek az MSZP bagóért eladta a közművet, és kizsigereli a fogyasztót."

Ez a hivatalos fideszes propaganda? A maszopos IS és a fideszes banda IS lerabolta, lerabolja az országot. Ki az agymosott kisfácán?

antiliberal 2013.04.03. 11:09:37

Milyen álszent emberek írnak ezen az oldalon. Fenyegetnek, riogatnak a jelen helyzettel. Nehéz az élet mindeki számára, ez biztos. De ezek az igazi felelősségteljes emberek még nehezebbé akarják tenni az úgyis nehéz létet ebben az országban. Úgy látom ez a cél. Hadviselés nem a kormány, hanem az emberek, úgyis sérült létbiztonságérzete,lelke ellen. Monjátok nektek az a jó, ha mindenki kínlódik? Még akinek pénze van, az is rosszul érezze magát!? Ha a szoclib maradt volna hatalmon és már túl lennénk a 3. világbanki kölcsönön, amit az emberek fizetnének,az lenne a jó ? Az abból fakadó terhek persze pozitívan érintenék a létbiztonságunkat!? Tudom megmagyaráznátok avval, hogy ez kell a liberalizált piacgazdaság beindításához. Ezt harsogtátok akkor is amikor nem volt válság. Akkor is csak a hitel volt az egyetlen út. (Persze kizárólag a világbanké). Azé a szervezeté ami jópár országot nemzedékekre tönkretett. Ez aztán a felelőségtudat. Volt 52 évetek, hogy bizonyítsatok nyomorult vörösök. Itt az ideje lelépni!!!!!!!!!!!!!! (Mielőtt elfogy a magyar)

froton 2013.04.03. 11:10:32

@J.László: én pl fával (is) fűtök, meg falvakban, kisebb városokban nagyon sokan. Nem vagyunk sem csórók, sem cigányok. Létezik cserépkályha, ami nagyon szép tud lenni, sokkal kellemesebb meleget ad, mint akármilyen radiátor. Manapság kb 700 ezer ft -tól kezdődik egy valamire való cserépkályha, amit mi kiegészítő fűtésként használunk, ennek köszönhetően a 100 m2 alapterületű 2 szint + alagsoros családi házunk legmagasabb gázszámlája idén 20 ezer ft volt. Tehát a rezsicsökkentéssel spórolok havonta 2000 ft-ot, miközben az élelmiszer a másfélszeresébe kerül, mint 2 éve. ezen kívül az évre elegendő tüzifa kb 70 ezer ft-ba kerül (havonta kb 10-12 ezer), ha nem lenne cserépkályha, 50 alatt nem állnék meg a gázszámlával. Cserépkályhával tehát spórolok havonta 20 ezret, így 6 év alatt megtérül a kályha ára, újra rakatni kb 10 év után kell, de akkor már elég csak a samott téglát megvenni + munkadíj, tehát a fennmaradó 4 év alatt kb 500 ezer ft-ot spóroltam, míg a rezsi csökkentéssel 10 éves távlatban max 250 ezret....
Ezen kívül léteznek vegyes tüzelésű kazánok, amiket sokan használnak manapság a magas gázárak miatt. Anyósoméknál, vagy anyámék előző balatoni házában pl vízteres cserépkályha volt, amivel a ház távolabbi pontjait is fűteni lehetett a rákötött radiátorok segítségével. Ne annyira óccsó dógok ezek, hogy a putris cigánynak is fussa rá.
Az a réteg, akire te gondolsz (csóró cigány és lopja a fát) az meg minden szemetet eléget a méh telepről lopott teakályhában. Nem egy kategória mindenki, aki fával tüzel, és akinek nem telik másra, az sem biztos, hogy tehet róla.....

Szevasztok 2013.04.03. 11:10:50

@Lencsés István:
Kedves Pista!

Te egy üdítő színfolt vagy a blogoszférában, mert a sok idióta, agresszív, habzószájú troll mellett Te a magad egyszerűségében őszintén, mondhatni gyermeki ártatlansággal véded a kormányt.

Az egyszerű lélek egyszerű gondolatokat szül, és tényleg örömmel olvasom a hozzászólásaidat... mert felvidítanak.

Hajrá Lencsés Pista, hajrá fakockák!

Netuddki. 2013.04.03. 11:11:58

@J.László: Ezért nem kell általánosítani. Mindig is szénnel és fával fűtöttem. Nem köttettem be a gázt már akkor se amikor 1/3 ennyibe került. ne keverjük már a falut a falusias jellegű külvárossal, ahol a városban dolgozók megengedhetik maguknak. Na, most én is általánosítottam...

Netuddki. 2013.04.03. 11:15:01

@antiliberal: Fideszes agymosott, vagy csak egy ócska provokátor vagy. Ezt a szöveget már nem veszi be senki rajtatok kívül.
Ja, és húzzál el a viktorkáddal együtt te melegebb éghajlatra. A pénzt már összeloptátok hozzá...

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.04.03. 11:15:07

@antiliberal:

Amit Orbán csinál az definitív az ördögtől való.
Minden ellen tiltakozik egy hű ballib bérretegő alapból.

Ha rezsicsökkentést, mely a monopol helyzetbe hozott cégektől vesz el extra profitot akkor azért.

Ha itthon tartaná az adóforintjainkból kitaníttatott fiatalt akkor azért.

Ha a dohányzást megszigorítja, hogy kevesebben cigizzenek, akkor azért.

Ha a segélyesnek nem adja ingyen az adóforintjainkat, hanem némi ellenszolgáltatásért, gyereke iskolába járattatásáért akkor azért, ...

Minden szar definitív amit az Orbán tesz, és minden a legkirályabb amit az MSZP.
A munkanélküliségi ráta megduplázásától, az állam végletekig történő eladósításáig.

zigi. 2013.04.03. 11:15:39

A szerző elfelejtette a nettó átlagkereset változását ismertetni.
2009-ben:124116Ft.
2012-ben:149881Ft. családi adókedvezménnyel.
A reálkeresetek az elmúlt 3 évben összességében növekedtek.

2013.04.03. 11:17:09

@J.László:
Mikor is volt hatósági áras még a kenyér is? Na akkoriban mondták azt a párt vezetői, hogy az olaj áremelkedését ne az emberek fizessék meg. Emiatt vagyunk bajban most. A 80-as évek elejétől a Nemzetközi Valutalap hiteleiből élt az ország, mert már az szovjetek sem adtak nekünk kölcsön.

Szevasztok 2013.04.03. 11:17:52

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: "Ez az oka többek között, hogy nem privatizálják a ballibek által istenített nyugaton egyiket sem a közműcégek közül.
"

Csak az a különbség, hogy míg nyugaton egy állami tulajdonú cég is ugyanolyan profitérdekelt, mint egy nem állami, addig Mo.-n az állami cégek elsősorban kádertemetők meg pártkifizetőhelyek.

Az állami tulajdon nem önmagában rossz, hanem ahogy nálunk művelik ezt a műfajt...

CSENDES 2013.04.03. 11:22:05

@zigi.: A kép úgy teljes,ha családi kedvezmény nélküli is megadod, továbbá azt is, hogy hány %-kal.

2013.04.03. 11:22:21

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Mint az okos kollegádnak is írtam, azért vagyunk szarban, mert a szocializmus jelmondata az volt, hogy ne az emberek fizessék meg. A fogyasztói árak 30-40 évig az előállítási költségeket sem fedezték. Ti mindent ingyen vártok el, vagy államilag 90 % dotációval.
Nem olvastam, hogy Németországban aláírást gyűjtöttek volna a rezsicsökkentés mellett. Vagy olyat csak harmadába kerül a rezsi vagy keresnek annyit, hogy nem számít? Szerinted melyik van ott?

Egyébként vállalkozó vagyok 20 éve, úgyhogy a bőrömön érzem az adóváltozásokat és újabban az államosításokat is.

Szevasztok 2013.04.03. 11:22:37

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: "Minden szar definitív amit az Orbán tesz, és minden a legkirályabb amit az MSZP."

Érdekes ez inkább a magadfajtákra jellemző - persze fordított felállásban.

(Egyébként az MSZP-ről rajtad kívül senki nem beszélt... Vajon Freud mit szólna hozzá?)

Netuddki. 2013.04.03. 11:22:38

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: "Ennyire nagyon hülye fizetett bérretegőt, mint te ritkán látni."

Hát ja kisfácán, mindenki magából indul ki. Azt viszont tudom, hogy engem nem fizetnek a kommentelésért...
Muhaha!

Szevasztok 2013.04.03. 11:24:37

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:
Ajánlom figyelmedbe:

"Közüzemi díjcsökkentés: A kommunista/szocialista kormányok bevett populista eszköze a megcsappant népszerűségük visszanyerésére. Akkor van rá szükség, miután az adott kormány elhibázott voluntarista gazdasági politikája megbukott, ezáltal nincs se gazdasági növekedés, se munkahelyek, az emberek életszínvonala pedig meredeken esik. A kommunizmus/szocializmus hagyományainak megfelelően ilyenkor a magánszektortól várják a helyzet megoldását (jellegükből adódóan az ilyen rendszerek szükségszerűen inkompetensek), de nem a magánszektor lehetőségeinek bővítése, hanem további sarcolása révén. "

vidra12 2013.04.03. 11:26:27

Az írás egyáltalán nem állít valótlant! Ennek áldásos hatását sajnos a saját bőrömön érzem. havi szinten első lépésként 15000 Ft-al csökkent kettőnk fizetése és nem biztos, hogy ez a vége. Hasonló területen dolgozó (nem E.ON) ismerőseimnél ennél drasztikusabb lépéseket vezettek be úgy mint munkaidő és bércsökkentés és elbocsájtások sokasága. És akkor még a sorból ne felejtsük ki, hogy a bankok, telekommunikációs cégek pedig szépen átháríthatják az adóikat a fogyasztókra (lásd csekk adó). Akkor mit is spóroltam a rezsicsökkentéssel kérdem én? "Megvédjük a családokat!" Na persze! Fel kéne már fogni, hogy nem a rezsi árak magasak hanem a fizetések alacsonyak. "Aranyos és becsületes" politikusaink mikor csökkentik a saját arcátlanul magas fizetéseiket és egyéb juttatásaikat mondjuk úgy 30 % -al?

vidra12 2013.04.03. 11:28:09

@vidra12: Ja és nem állok egyik oldalon sem mielőtt kiosztanának egyesek! Egykutya mindegyik.

J.László 2013.04.03. 11:28:28

@Hola:
Az általad felsorolt cégek piacon versenyeznek. Ott a szent piac dönt az árakról, nem a Fidesz.

A közüzemi cégek ezzel szemben természetes monopóliumok. Neked sincs otthon három különböző szolgáltatóhoz csatlakozó konnektorod, ahogy nekem sincs.

A fő probléma nem a rezsicsökkentés problémája, hanem az, hogy ki volt az a kergetni való félnótás, aki külföldieknek elprivatizálta ezeket a cégeket. Mivel ezen a "piacon" nincs verseny, ilyen céget privatizálni TILOS.

Ha engem kérdezel, én a kormány helyében 90%-kal csökkenteném a gáz és villany árakat, hogy hanyatt-homlok meneküljenek innen a francia és egyéb szolgáltatók, majd bagóért kivásárolnám őket és elmehetnek a picsába.

Persze ezek után nem lehetne visszavinni indokolt szintre az árat, mert felkelés törne ki. Ez a dolog másik fele.

Szevasztok 2013.04.03. 11:32:54

@J.László: "A közüzemi cégek ezzel szemben természetes monopóliumok. Neked sincs otthon három különböző szolgáltatóhoz csatlakozó konnektorod, ahogy nekem sincs."

De ettől még választhatsz másik szolgáltatót. Nem tudod miről beszélek? Akkor előbb tájékozódnod kéne...

Szevasztok 2013.04.03. 11:34:27

@J.László: "Mivel ezen a "piacon" nincs verseny, ilyen céget privatizálni TILOS."

Azt áruld el, hogy ha valami hatósági áras, akkor ott milyen versenyt akarsz? (Ettől függetlenül mégis van...)

nu pagagyí 2013.04.03. 11:34:35

Ez a rezsicsökkentés olyasmi, mint amikor a kereskedő kedvezményt ad az előzőleg jól megemelt árból. Persze, mint minden hasonlat ez is sántít. A szolgáltatók a korábbi emelésen sem nyertek, mert az állam extra sarcai tették ki a növekményt, a mostani csökkentésen viszont buknak, mivel a sarc maradt. Szenvedésükért viszont nem jár köszönet, arra az állam tart igényt, ők meg a nép ellenségeként besorjáznak a nyuggerek, rokkantak, vérszívó bankárok, hajléktalanok, romkocsmázók, szinglik, ingyen tanulók, munkakultúrát genetikailag nem hordozók, dohányzásra vetemedők, magánterületen közszereplőket riogatók, magyarságot lépten-nyomon lejáratók, kirúgásuk miatt sértődöttek, közmunkával elégetlenkedők, nem tudni miért tüntetők, üzelti titkokat firtatók, alaptörvényt nem tisztelők, visszabeszélők nyamvadt haszonleső táborába.

Lencsés István 2013.04.03. 11:38:24

@Szevasztok: 1 . Nem vagyok " .... Pista .... " . 2 . Nem védem a kormányt , csak nem szeretem ha valaki hazudozik a tényekről . 3 . Az iróniád KURVA GYENGE .

zigi. 2013.04.03. 11:39:50

@CSENDES:

Kb. 4-5%-kal adókedvezménnyel,
kedvezmény nélkül kb. 1%.

CSENDES 2013.04.03. 11:41:30

@J.László: No, akkor nyitott kapukat döntögetsz. Napszemüveges fiúk kérik el tőled az üzletet.

Hencida6710 2013.04.03. 11:42:59

Azért egy aprócska megjegyzést hadd tegyek! A pixmania jelenleg fél európában (többek között Svájcban és Ausztriában is) megszüntette a szállítást.... Most akkor miről szól ez a cikk????
www.pixmania.com/

Szevasztok 2013.04.03. 11:43:29

@Lencsés István: Mondom, hogy bírlak! De frankón...

CSENDES 2013.04.03. 11:44:37

@Hencida6710: Hát, nem a pixmaniáról. Szót se vesztegess rá. Ez csak hangulatkeltés.

J.László 2013.04.03. 11:45:06

@Szevasztok:
Azt hiszem, kevered a tavaszt a gólyával. Nem arról van szó, hogy akarunk-e versenyt vagy nem. Ez egy szándék. Arról van szó, hogy nincs versenypiac (talán épp ezért van hatósági ár). Ez pedig egy tény.

E tényről nekem nem az a kérdés jut eszembe, hogy hogyan akarok versenyt, hanem az, hogy ki volt az a kiváló és nyilván független szakember, aki elprivatizálta az egész magyar energiaszolgáltatást vagy legalábbis annak döntő részét.

Azt az ipsét Buda főterén kéne nyilvánosan lenyakazni. Remélem, ettől nem leszek rasszista.

gusthy1 · http://kolyokjoga.blogspot.com 2013.04.03. 11:46:17

@J.László: El vagy tévedve sajnos, nagyon sokan fűtenek fával.

DezInf 2013.04.03. 11:47:25

@J.László:

Lacika,a jó k..... nénikédet!!!!!!
Fűtsenek fával alád,te patkány!!!
Mijaf@ct képzelsz ????????
Te mivel is fűtesz? Neked tán a fidesz fizeti a fűtésedet?
Jahh,te egy fideszdisznó vagy,oszt fával füstölnek fel az utókornak:)))))

Apró érdemi megjegyzés : közüzemi cégek közt hogyan szeretnél választani,amikor hatósági árak vannak ?
Van valamennyi elképzelésed pl. a gáz és áramszolgáltatók lakossági piacán folyó versenyről?

Egy fideszpatkány ne ossza már az észt,ha semmi konkrét ismerete nincs a "közüzemi szolgáltatás"-ról!
Talán utánaolvashatnál,vagy megkérdezhetnél egy hozzáértőt a lendvai uccából :))))

belekotty 2013.04.03. 11:47:39

@J.László: "Egyébként lehet, hogy el vagyok tévedve, de ki a faszom fűt ma Magyarországon fával a cigányt leszámítva?"
- Te paraszt! Például a nyugdíjas apám, aki főmérnökként ment nyugdíjba.

J.László 2013.04.03. 11:47:42

@gusthy1:
Tudom, felvilágosítottak már azóta. Lásd innen kicsit feljebb.

Szevasztok 2013.04.03. 11:49:43

@J.László: "Arról van szó, hogy nincs versenypiac (talán épp ezért van hatósági ár). Ez pedig egy tény."

Érdekes. Én kevesebbet fizetek a gázért meg a villanyért mint a szomszéd. Akkor most ez hogyan is van ez a versennyel?

komplikato 2013.04.03. 11:51:45

@J.László: "Egyébként lehet, hogy el vagyok tévedve, de ki a faszom fűt ma Magyarországon fával a cigányt leszámítva?"

Hát kb. mindenki aki anno 90-es években beköttette a gázt ami most a SZÁZSZOROSÁBA kerül. vagy fizeti a családi házra a 80-120.000-es kis gázszámláját ... üdvözöllek a valóságban. Olyan szinten átálltak fára, hogy a telepeken nem is áll a fa 1-2 napnál tovább, mert folyamatosan jön és megy. És igen, folyamatosan nő a fa ára is. Pont ezért gondoljuk sokan, hogy akiknek a "rezsicsökkentés" szólna mert tényleg rászorulnak, azoknak vagy elég alacsony a gáz számla, hogy észre se vegyék (1-2 konvektor) vagy már 4-5-6 éve fára tértek át.

DezInf 2013.04.03. 11:53:31

@J.László:

Hozzá nem értó fideszpropagandista!

Idézek neked egy régebbi hozzászólást a privatizáció kapcsán,ami talán segít felnyitni a szemedet, mert igencsak bután nézel :

" nu pagagyí 2013.03.25. 07:33:50
Ezzel a rezsicsökkentéssel ugyanaz a probléma, mint a Fidesz összes ténykedésével az alaptörvényt is beleértve. Semmiféle tárgyalás, erőből lenyomnak valamit, egyidejűleg néphergelést folytatnak az áldozat ellen.

A közműprivatizációra azért volt szükség annak idején, mert totális csődben volt az ország. Az Antall-kormány végére 90% feletti volt az eladósodottság, államcsőd fenyegetett. A gazdaság fellendítésével lehetett volna kitőrni, de azt meg a lepusztult infrastruktúra akadályozta. A termelés nem települ olyan helyre, ahol sem szállítási lehetőség, sem kommunikáció, sem energiaellátottság nincs. Az akkori állami közmű cégek a magyar adófizetők pénzéből, állami forrásból tudtak volna csak fejleszteni, ennek az volt az akadálya, hogy nem lehetett jobban terhelni az embereket 30% feletti infláció és 10% feletti munkanélküliség mellett. Az állam hitelt sem tudott felvenni, az államcsőd esélye és az eladósodottsági szint nem tette lehetővé, hogy értelmes feltételek mellett hitelt vegyünk fel.

A fenti okok miatt úgy vágták át a gordiuszi csomót, hogy privatizálták a közműveket, így a vételár adósságcsökkentésre ment, a vásárlók pedig saját forrásból vállalták a fejlesztéseket, amihez ők vettek fel saját kockázatra kedvezőbb hitelt, mint amilyet az állam tudott volna. A privatizációs szerződés garantálta a beruházásaik megtérülését, ebből fizethették vissza a hiteleiket, egyébként nem lett volna olyan hülye, aki tetemes veszteségért segített volna rajtunk. A privatizáció jól sikerült, rendkívül gyorsan kiépült a hiányzó infrastruktúra: telefon, telekommunikáció , csatornák, gáztárolók, utak, erőművek, stb. Magyarország már a Horn-kormány alatt növekedési pályára állt, az adósság 62% körülire csökkent, a lendület kitartott a Fidesz-kormány idején is.

A privatizációs megállapodás csak bizalmi légkörben jöhetett létre. Az állam bízott abban, hogy a vevők végrahajtják a kívánatos fejlesztéseket, a vevők meg abban bíztak, hogy amíg a hiteleiket nem fizetik vissza, addig nem engedik rá a szabadpiacot a közműterületre és az árak tartalmazzák a hitelből végrehajtott beruházások értékét is. Az úgynevezett "luxus" profit valójában a meghitelezett beruházások értéke. A megállapodás része volt a lakossági árakat szabályozó árképlet, ami garantálta a megtérülést.

A Fidesz populistáskodása az árképlet egyoldalú felrúgását jelenti. Ami hiányzik, a szakértők megszólalása, nem tudni valóban megtérültek-e a beruházások, vagy csak a cégek síma kifosztása zajlik alvilági módszerekkel. A lakosság uszítása a közmű cégek ellen, a lebutított kormány-kommunikáció az utóbbira enged következtetni. "

Ezt meg a luxus-profitról,mielőtt emlegetnéd:

hvg.hu/kkv/20130325_Rezsicsdokkentes_riadot_fujt_az_ElmuEmas

"Az elmúlt 17 év alatt összesen 200 milliárd forintnyi osztalékot fizetett ki a társaságcsoport a tulajdonosoknak, míg ezalatt 450 milliárd forintot fordított beruházásokra – közölte Marie-Theres Thiell, azokra az állításokra reagálva, amelyek szerint az energiaszolgáltatók jelentős extraprofitra tettek szert Magyarországon."

Ugye nem haraxol ?

komplikato 2013.04.03. 11:55:39

@Hencida6710: Arról meg ne beszéljünk, hogy a Pixmania "megbízhatóságát" maximum a rég megszűnt Mistral tudta felülmúlni. Ennek több köze lehet a megszűnéshez, mint a válságnak például. /OFF

Egyes részeivel egyetértek a posztnak, csak az a baj, hogy máshol és mások érthetőbben vagy jobban kifejtve leírták 100x már ezeket. Akinek megy magyarázni kell mindegy. De ilyen formában inkább nem kéne fullban nyomni a demagógot.

J.László 2013.04.03. 11:56:37

@komplikato:
Fent ezt már tisztázva van. Hülyeséget mondtam. Elnézést kértem. Kimerítő és alapos tájékoztatást kaptam a vegyes tüzelésről, a különböző erre alkalmas fűtési berendezésekről, amit ezúton is köszönök, mert hasznos információkhoz jutottam hozzá ezáltal.

CSENDES 2013.04.03. 12:00:44

@J.László: A verseny adott esetben abból áll. hogy a hatósági árból kiindulva, ki milyen költség mellett, mekkora nyereséget tud realizálni. már bocs, hogy beleugatok. nem leszel. az inkriminált időszakban ott voltak Matolcsy, Boross urak is.

J.László 2013.04.03. 12:03:17

@CSENDES:
Akkor Matolcsyt is lenyakazzuk. Borosst pláne.

CSENDES 2013.04.03. 12:08:30

@CSENDES: Matolcsy úr a privatizációs törvény megszavazásakor a privatizációért felelős kormánybizottság elnöke volt. Boross úr pedig az energiaszolgáltatók privatizációját lehetővé tevő és szabályozó kormányhatározatok előkészítésekor az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. egyik ügyvezető igazgatója volt.

CSENDES 2013.04.03. 12:09:08

@J.László: És a verseny az smafu? Abból nem hátrálsz?

komplikato 2013.04.03. 12:13:29

@J.László: Elnézést nem akartam túlspilázni, csak nem kertes házban élőnek nyilván fura a fatüzelés. Mondjuk nem éppen egy zöld energia, hogy finoman fogalmazzunk.

J.László 2013.04.03. 12:15:18

@komplikato:
Nem történt semmi. Bár alapvetően eltérő nézeteket vallunk, mivel te nem szoktál kurvaanyádozni, neked természetesen bármikor rendelkezésedre állok.

komplikato 2013.04.03. 12:17:44

@CSENDES: Hát ez az!!! Matolcsy elvtársnak elévülhetetlen "érdemei" vannak a privatizációs szabad rablásban is.

Szevasztok 2013.04.03. 12:19:01

@komplikato: "Mondjuk nem éppen egy zöld energia, hogy finoman fogalmazzunk."

Ha arra gondolsz, hogy jobban füstöl, akkor igazad van. DE a fatüzelés CO2 semleges fűtési mód (a szállítását, és aprítását nem számítva), tehát abszolút ZÖLD energia.

komplikato 2013.04.03. 12:22:57

@Szevasztok: Arra gondoltam, hogy egy fát kivágsz és mire nő helyette egy ugyanakkora. Az energia fű meg ugye pont akkora kudarc a valóságban, mint a bioetanol. Elveszi a helyett az élelmiszerektől, kimeríti a talajt, de legalább semmit nem fedez valójában ... szóval én nagyon szeretem a fákat. Élve. De ez az én problémám. Csak kicsit furcsálltam, hogy A+-os energiahatékonyságú, meg "nullás" házakban fa tüzelésű kandalló az alap, kétlem ettől lesz környezet tudatos. De hát nem ott tartunk, hogy minden háznak van saját kis fúziós erőműve ugye. Bár tény, hogy sokkal kevésbé koszos és szennyező, mint a szén, még ha a szén rádióaktív izotóp tartalmát figyelmen kívül hagyjuk is.

Ad Dio 2013.04.03. 12:29:02

A rezsicsökkentést meglehetősen demagóg és szavazatvásárlás szagú lépés.

Annyival jobb csak a 13. havi nyugdíjnál, hogy legalább közvetlenül nem a költségvetést terheli.

Mennek a mendemondák arról is, hogy ez csak egy lépés a közművek visszavásárlásának útján. Ezt ennyiből nem tudom megítélni. Ha így van, akkor akár stratégikus lépés is lehetne... más kérdés hogy jó-e az ha visszakerül hozzánk a szolgáltatás...

Fene tudja... de nem jó az ember szájíze egy-egy ilyen lépés láttán. Neméskész.

CSENDES 2013.04.03. 12:29:14

@komplikato: Szerintem nem igazán azzal van a baj, hogy a fát élve szereted-e, vagy halva. Az erdőgazdálkodásnak éppen az a lényege, hogy az elöregedett fákat ki kell termelni, helyükre azonban ültetni is kell. Na, ez a gazdálkodás.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.04.03. 12:29:37

nem jó poszt. se a stílusa, se a tartalma nem jó. :S

high-street 2013.04.03. 12:40:34

@J.László: Akkor jobb, a most megfogódzkodsz! Mi is fával fűtünk, középosztálybeli családként. A szomszéd utcában a másik középosztálybeli család szintén fával fűt. Mi irigyeljük őket, mert nekik faelgázósító kazánjuk van, míg nekünk csak cserépkályhánk. Utóbbi hangulatosabb, előbbi gazdaságosabb.

Fasz vagy öcsém, nem tudom, mondták-e már?

Ad Dio 2013.04.03. 12:43:59

@komplikato:

A környezetkárosító hatás több összetevős. Első tétel a megvásárlási/kiépítési ktg előteremtése során történő környezetterhelés, aztán jön az üzemeltetési/fenntartási befektetés, illetve a konkrét energia(átalakítás).

Mi egyedi fafűtésen vagyunk. A családi házunk nem kiemelkedően jól szigetelt, de okosan tervezett. A fűtési szezont 3.5-4 m3 fával abszolváljuk.

Ez valójában 1-2 kivágott fa volna, de mi fűrésztelepi hulladékot veszünk.

Az egyedi fafűtés ha okosan van kitalálva messze a legzöldebb a hagyományos fűtési módok közül. Egyfelől megújuló, másfelől a legtöbb helyen lokálisan megoldható, csökkentve a szállításnál keletkező hulladékot. Nincs bányászattal kapcsolatos szennyezés, nincs a kitermeléssel/szállítással kapcsolatban környezeti katasztrófa veszély stb.

A nem hagyományos fűtések (napkolllektor, hőszivattyú) drágák, így nem zöldek. Ugyanis a megvásárlásukhoz és üzemeltetésükhöz szükséges anyagiak megtermelése során keletkező környezetterhelést is hozzá kell adni az üzemeltetéshez szükséges energiához (egyszerű példán: egy 5 milliós kis napkollektoros rendszerért egy kamionsofőr hány km-t autózik?). Nem egyszerű zölden élni.

A legnagyobb lépés e téren is az IGÉNYEK csökkentése. Ha megelégszel 18 fokkal 25 helyett, akkor nagyobb lépést tettél mintha kicserélted volna az összes nyílászáródat szuper A+++++-osra.

Szevasztok 2013.04.03. 12:45:08

@komplikato: "Arra gondoltam, hogy egy fát kivágsz és mire nő helyette egy ugyanakkora. "

OK, de ha már kivágtad (mert ha otthagyod és elrothad akkor a CO2 úgyanúgy felszabadul belőle, csak lassan), akkor az egy teljesen ZÖLD megoldás, hogy a benne tárolt energiával kiváltasz valami fosszilis anyagot.

high-street 2013.04.03. 12:52:50

@high-street: Elnézést az utolsó mondatomért, felhúztam magamat!

nnnnnnnn 2013.04.03. 13:11:09

Amikor Gyurcsány meghirdette a szegénységellenes programját, 3-3,5 millió létminimum szintjén vagy az alatt élő ember volt hazánkban. 2010-re ez a szám 4-4,5 millióra emelkedett.

ez is egy jó adat.

regress 2013.04.03. 13:19:32

@$$$=$$$: de van egy jó hírem is,amióta viktorod és bandája szétlopja az országot,a hozzád hasonló oxigénhiányosok száma csökkent

Zabaalint (törölt) 2013.04.03. 13:21:30

@J.László:
A 90-es évek elején mi társasházban fűtöttünk fával. Manapság egyre több ismerősöm tér át legalább részben fával fűtésre, legalábbis akik családi házban laknak. Ugyanakkor nagyon sok olyan falu, ahol sok ember soha nem fűtött mással mint fával és/vagy szénnel, de ismerek olyan embereket is, akik bevezették a gázt, és azóta 20 éve vegyesen fűtenek, mert a kályhát sem bontották le. Nem tudom milyen faluban laktál, de én egy Budapest melletti alvó településre gyanakszom, esetleg egy más város mellettire.

Luighi 2013.04.03. 13:22:49

Talán tetszenének az ÁFA-t legalább 25%-ra visszavinni mindenre, az élelmiszerekre, "rezsi" szolgáltatásokra meg jóval 20%-alá!

És akkor még a jármű üzemanyagok (extra)adója is hátravan!

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.04.03. 13:28:13

@DezInf:

Hát ez nagyon vicces..

Az MSZP közműprivatizációja, amint adósságcsökkentésre megy..

Mégis sikerült Gyurcsányéknak, az MSZP-vel 54%-ról 81% fölé lökni az állmadósságot.

Sehova nem ment a közművek privatizációja, csak az elftársak zsebébe.

Cserébe a közműcégek ott szívathatták a népet ahol akarták.

Nem véletlenül emelkedett egyedül nálunk háromszorosára szinte az összes közüzemi díj, miközben ennek tört részét se érték el a beszerzési ár emelkedések.

A csahos komcsi bérencek féltik a csókosok veszteségeit, és sajnálják az emberektől azt, amit a szocik, szoci névvel soha nem tettek meg.
A rezsicsökkentést !

VT Man 2013.04.03. 13:28:57

Hazudj, hazudj blogger!

1. A PixMania SVÁJCBÓL is kivonul! (És szlovákiából, és más kelet-eu országokból is).
www.pixmania.com/ch/fr/home.html
www.pixmania.sk/sk/sk/home.html
www.pixmania.si/si/uk/home.html

2. "Csökkenti a gázárakat az RWE Csehországban
MHO/MTI
- 2013. április 2., kedd
Májustól tíz százalékkal csökkenti a gázárakat az RWE energetikai csoport Csehországban - jelentette be az RWE kedden.
Hirdetés

Tomás Varcop, az RWE menedzsmentjének tagja a Právo című napilapnak elmondta: a cég ezzel kíván reagálni arra a helyzetre, hogy a csehek az utóbbi időben egyre gyakrabban váltanak szolgáltatót az alacsonyabb ár miatt. Ilyen értelemben ma a cseh energetikai piac az egyik legdinamikusabb piac Európában."
...
„Az árcsökkentéssel a piac alakulására reagálunk, mert szeretnénk megtartani ügyfeleinket” - állítja Varcop. Hozzátette: az RWE garantálja, hogy az általa szolgáltatott földgát ára a jövő évben is változatlan marad."

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.04.03. 13:32:11

@$$$=$$$:

Az MSZP végletekig eladósította az országot, megduplázta a munkanélküliségi rátát, és csahosai itt is ugatnak, mikor a multi haverjaiktól az extra profitot visszakövetelik.

Az MSZP-nek és bérenceinek semmi nem drága.

Megvédik ha kell a megháromszorozódott rezsi emelkedést a szoci milliárdos haverjaik oltárán.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.04.03. 13:33:47

@VT Man:

www.rwe.cz/en/rwe-in-the-czech-republic/
The companies of RWE in the Czech Republic are controlled by RWE Ceska republika

Magyarul az RWE nincs elprivatizálva külföldiek kezébe, és a Cseh állami kontrol alatt áll.

DezInf 2013.04.03. 13:38:29

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:

Nagyon beteg lehetsz :))

Nem tudsz olvasni,ha mégis akkor meg nem tudod értelmezni a szöveget.
Ez legyen a te bajod :))

Csak egy kérdés: mikor is privatizálták a közműcégeket?

A válaszodból ítélve gőzöd sincs.
Nem csak nevetséges vagy, hanem nagyon ostoba és tanulatlan is. Olvasgass esetleg egy kis szagirodalmat:))))

Makkasz 2013.04.03. 13:40:21

A GAZDAGOZAS-t felejtsetek mar el, orokre.

Akik sok adot fizetnek, kozben felelosen gondolkodnak, tehetsegesek, sokat dolgoznak, miben bunosok?

Szerintem az adocsalora, korrupt politikusara ne a gazadag, vallalkozo hjelzot hasznaljuk, hanem az INGYENELOT, vagy INDOKOLATLANUL JOL ELOT, vagy TOLVAJT, vagy KORRUPTAT.

OPnmagaban gazdagnak lenni nem lehet bun, csak beteg, irigy agyakban.

Netuddki. 2013.04.03. 13:42:24

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: JÖVŐRE 100%-AL FOGJUK CSÖKKENTENI AZ 0RBÁN REZSIMET! :P

DezInf 2013.04.03. 13:43:50

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:

The companies of RWE in the Czech Republic are controlled by RWE Ceska republika a.s. whose main business is natural gas import and trading. RWE Ceska republika is part of RWE East.

A teljes mondatnak van értelme :)

nnnnnnnn 2013.04.03. 13:44:26

@Makkasz: a ballibeknek jó ezt alkalmazni, mert a szavazóik nagy része alapban intelligenciáját tekintve igen alacsonyan áll (lévén értelmes ember nem szavaz ballib pártra ma magyarországon), ezeket meg jól lehet uszítani, mert alapban elég irígyek az ilyenek.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.04.03. 13:52:33

@DezInf:

Az MSZP minden ciklusa alatt rekordot döntött elherdált közművekben, elkótyavetyélt állami tulajdonokban:

mno.hu/migr_1834/keszul_a_bujtatott_privatizacio-322523
Észak-dunántúli Regionális Vízmű

mno.hu/migr_1834/kapolyi_ketmilliardunkba_kerult-254837
"Csaknem kétmilliárd forintba került a magyar adófizetőknek Kapolyi László MSZP-s parlamenti képviselő tevékenysége a Vértesi Erőműnél (Vért). A kormány ugyanis egy határozattal az idei költségvetési tartalék terhére 1,9 milliárd forintot bocsátott a Magyar Villamos Művek (MVM) tulajdonában lévő termelő cég számára"

2005-ig:
mno.hu/migr_1834/fidesz-duborog-a-privatizacio-562614
Rogán közölte, a mostani kormánykoalíció három év alatt felélte az állam vállalkozói vagyonának felét, hiszen amíg 2002-ben mintegy 300 cég volt állami tulajdonban, mára ebből 140 maradt.

zajos1 2013.04.03. 13:54:13

@kovi1970: Mi az hogy rezsim, ezt a szót Gyurcsányra és lakájaira (Oszkó, bajnai, akik aztán magára hagyták a süllyedő hajón...) használjuk. csak nehogy kellemetlen legyen az ébredés.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.04.03. 13:54:43

@DezInf:
Ez mitsem változtat azon a tényen, hogy az RWE Ceska republika főrészvényese a Cseh Állam.

Szöges ellentétben az itthoni viszonyokkal, aholis az MSZP elkótyavetyélt mindent.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.04.03. 13:55:47

Megint azért emelik fel a Kínában gyártott cuccok árát, mert itthon drágább az áram? Ez olyan, mint amikor az alföldi aszály miatt emelkedik a spanyol paradicsom ára. Kit néz ez a cikk hülyének?

A Fáról pedig annyit, hogy fával a gazdagok fűtenek. A szegények szeméttel, gumival, műanyaggal.

Makkasz 2013.04.03. 13:56:24

@$$$=$$$: Igen, tobbszor levezettem mar hogy a baloldal egyetlen kozos "erteke", motivacioja az irigyseg:
- Gazdagok (mintha nem termeszetes lenne a torekves a tobbre, jobbra, es nem ez vinne elore az emberiseget),
- Vallalkozok (mintha nem a vallalkozasok fizetnek be az osszes adot),
- Progressziv ado (ma is az van, de a linearissal is az fizet tobbet aki tobbet dolgozik, keres),
- Savos arak, olcsobb energia a szegenynek,
- Nagy allam (ennek koszonhetjuk hogy rendszervaltas utan 23 evvel itt tartunk),
- Gazdagok debil gyermekei,
- Nonek a tarsadalmi kulonbegek (ja, Becsben nagyobbak, NY-ban megnagyobbak, szarul is elnek. Nem a szegnyseg a baj, a keves gazdag, a sok szegeny, az alacsony jovedelmek, hanem hogy nonek a kulonbsegek... vegyuk el es osszuk szet.). Ez mutatja a legjobban, hogy az igazan fajo pont, hogy a masiknak tobb van, az irigyseg a donto.

VT Man 2013.04.03. 14:08:52

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
"A Fáról pedig annyit, hogy fával a gazdagok fűtenek. A szegények szeméttel, gumival, műanyaggal. "

Részben tévedés.

Egyrészt, aki gazdag, az kevesebb gázt használ. Hogy miért?

Azért, mert van 1-2-3 milliója arra, hogy rendesen leszigeteltesse a házát. Így a havi gázszámla télen se több 10-20-30 ezer Forintnál.

A szegénynek nincs pénze szigetelésre, de nem akar megfagyni, ezért kénytelen télen 30-50-70 ezer Forintokat fizetni a gázra. A szegény is szigetelne, ablakot cserélne... HA... HA lenne 1-2 milliója rá.

DezInf 2013.04.03. 14:10:50

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:

Csúsztatsz,de aki az mno-ból meg a kurucról linkel az csak is link alak lehet:)))

VT Man 2013.04.03. 14:14:19

@vidra12:
"Fel kéne már fogni, hogy nem a rezsi árak magasak hanem a fizetések alacsonyak."

www.energy.eu/
Gáz árak (euro/kWh), 2012-es adat:
Czech Rep. 0.05484 euro/kWh
Hungary 0.05993 euro/kWh

Tehát a cseheknél már 2012-ben is olcsóbb volt a gáz. Májustól 10%-al csökkentenek, igaz mi is csökkentettünk.

Azaz még mindig olcsóbb lesz a cseheknél.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.04.03. 14:15:56

@DezInf:
Veled ellentétben, aki hazugnak titulálsz minden neked nem tetsző véleményt, én minden állításom igazolni tudom.

Te cserébe alig álítassz valamit, és akkor is egyértelműen hazudsz.

DezInf 2013.04.03. 14:19:56

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:

Tévedésben leledzel.
Csúsztatsz, olyasmikről van határozott véleményed amiről semmit sem tudsz.
Csak mantrázod azokat a szövegeket,amit eléd tesznek. Ennyi.
Kreatív is lehetnél,de az nem a te pályád. Ezért nem leszel soha egy bloggergéjza:))

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.04.03. 14:29:19

@DezInf:

Tekintve hogy itteni tevékenységed is kimerül 1 idézésben és 5 személyeskedésben, nem gondolod, hogy rajtam kívül minden erre járó szétröhögi magát a hülye fejeden, olvasva önmarcangoló kritikád kivetítését ?

DezInf 2013.04.03. 14:37:08

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:

Látom telefonos segítséget kértél a központból:)))
Majdnem sikerült egy értelmes mondatot t leírnod.
Csak nem a rekordok könyvébe szeretnél bekerülni? - mint agyatlan troll,aki ugyanazt ismételgeti éveken keresztül?

Arra szeretnélek emlékeztetni,hogy te válaszoltál nekem, noha én hozzád sem szóltam:) Eleve értelmetlennek tartok bármiféle eszmecserét veled,mert a te szintedre süllyedni nem egy katartikus élmény. Szerinted mindenki libsikomcsi aki nem ért veled egyet.
Ezt a hozzáállást kár is lenne vitatni, ha te így látod hát legyen :)

Már csak egy kérdésem lenne : te gyurcsány gyermeke vagy,aki ily módon szeretne megszabadulni őseinek szennyétől ?

Szevasztok 2013.04.03. 14:57:36

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:
“A bölcsek eszmékről beszélnek, az átlagemberek eseményekről, az ostobák pedig személyekről.” (E. Roosevelt)

Netuddki. 2013.04.03. 15:02:08

@zajos1: Otobenkó fideszdroid! Most az orbán rezsim uralkodik. Magasról leszarom a gyurcsány-bajnai-orbán-stb kukiméregetésedet, hogy melyik a nagyobb gazember. Egyik kutya, másik eb...

komplikato 2013.04.03. 15:03:00

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Plusz egy ok a jelen kormányra haragudjak, ha ennyire nyilvánvalóan így mentek a dolgok, ezek az emberek miért nem ülnek nagy vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés miatt egy börtönben? A Buday-nak is addig volt nagy arca, amíg nem kellett volna dolgozni. Vagy van a B verzió, hogy valahol zsarolások és érdekek kusza tömege áll a háttérben, akkor meg suttyóság kifelé kamuzni mennyire utálják az "ellenfelet", ha közben mutyiznak meg lekezelnek velük.

DFK 2013.04.03. 15:05:19

@roli101: Az a gond, hogy az oké, amikor azt mondod, mindenért fizetni kell, az áruk ára fedezze az előállítás költségeit; de a munkaerő ára ma nem fedezi az előállítása költségeit, gondolom te sem adnál 30%-os béremelést a melósaidnak, ugye?

komplikato 2013.04.03. 15:06:10

@VT Man: OFF: Én vagyok az egyetlen akit zavar, hogy anno a gáz szolgáltatók számlázását energia értékre vezették vissza, de azt a köbméterből számolják vissza nálunk? Miközben a legbutább ember is kiszúrja, hogy fűtés szezonban "véletlenül" leesik a gáz fűtőértéke a fenébe, sokkal lassabban vagy nagyobb lángon forr fel a víz a tűzhelyen, meg gyanús színezete lesz a lángjának?/OFF

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.04.03. 15:08:41

@komplikato:
Az biztos..

Rohadt Orbán miatt 2002-2005 között privatizált az MSZP-SZDSZ közel 160 állami céget.

Hát nem szenya ?!.. Ő is meg a Budai is..

De tudod mit ? Szavazzunk az MSZP-re ? Na ?

nu pagagyí 2013.04.03. 15:12:50

@J.László: A közszolgáltatások privatizációja sikeres volt. A privatizációban részt vett cégek vállalták, hogy kiépítik és korszerűsítik a hálózatokat. Úgy vélem, ha állambácsi maradt volna a tulajdonos még mindig várnál telefonra, vagy csatornabekötésre széfben őrizgetve a 8.121.221-es sorszámot. Szabott ár csak a lakossági árakra van, ezzel szórakozhat állambácsi, de ez sem nagyon éri meg, mert ha nagyon eltéríti a költségektől az árat máshol okoz problémát, például tönkrevágja a megújuló energiában érdekelt cégeket. Bár ez a kormány kiválóan kezeli a saját hülyeségei miatt előállt katasztrófákat, általában egy újabbal semlegesítve az előbbit.

Lencsés István 2013.04.03. 15:14:47

@Szevasztok: Még ha így is lenne akkor sem érdekelne ....

kelevaleez 2013.04.03. 15:14:48

minap voltam fodrásznál. elképesztő 5400 Ft-t fizettem, nagyjából 20 percért.

valamelyik fideszes szólhatna, hogy nézzenek már rá az extraprofitot bezsebelő fodrászokra is. :))))

komplikato 2013.04.03. 15:15:33

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Ne terelj, a Fidesz ígérgetett elszámoltatást, volt neki elszámolási biztosa is, azért a saját szavazóikat nem kellett volna átb*szniuk ezzel. vagy nem volt rá sok évük, hogy felkészüljenek ilyesmire jogilag? Szerintem mindketten biztosak vagyunk benne, hogy lett volna miért elszámoltatni, nem?
Na de vagy ennyire nem volt semmilyenek, vagy ennyire hülyék voltak hozzá jogilag vagy eleve tervbe sem volt itt semmilyen elszámoltatás. Utóbbiról csak tippelni lehet, lehet személyes érdekek össze fonodása, zsarolások vagy konkrétan az, hogy itt is lenne mit elszámoltatni. A bazi nagy ZÉRÓ végeredményt tekintve mindegy.
Én nem csak egy a gazdaságot, oktatást, EÜ-t, nyugdíjrendszert VALÓBAN rendbe tévő kormányra vártam 23 éve és még most is, hanem olyanra aki el is számoltat. Ez volt az egyetlen amit még kinéztem volna a Fideszből és még EZT IS elszabták. Na ez a helyzet ...

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.04.03. 15:18:33

@komplikato:

Elprivatizálni a közműveket, kiárusítani az országot, eladósítani azt a végletekig, munkanélküliségi rátát megduplázni, ... mindez törvényesen megtehető bármely kormány által.

Az MSZP-SZDSZ is törvényesen tette ezt meg.

Viszont szeretni őket, meg pláne még egyszer hatalom közelébe engedni őket, korántsem muszáj !.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.04.03. 15:21:13

@kelevaleez:
Én is voltam a minap. Borravalóstul, hajmosással 2000 Ft-ot fizettem.

Magyarul van olcsóbb fodrász.

Viszont nem tudom hallottad-e, de a közmű cégek monopol helyzetben vannak.
Nincs másik a környéken, még nálad se.

Nincs piaci verseny, annyival emelik a díjat amennyivel nem szégyenlik.
Ahogy ezt meg is tették az MSZP kormány alatt, mikoris meg háromszorozták a közüzemi díjak majd mindegyikét !

Most hogy csökkenti a Fidesz, az MSZP bérencek ezen rinyálnak..
Pofám leszakad.. :DDDD

Szevasztok 2013.04.03. 15:22:01

@komplikato: "Miközben a legbutább ember is kiszúrja, hogy fűtés szezonban "véletlenül" leesik a gáz fűtőértéke a fenébe, "

OFF A nyomás csökken a vezetékben nem a fűtőérték. A fűtőértéket nehéz lenne csak úgy vezérelgetni...

Szevasztok 2013.04.03. 15:25:12

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: "Viszont nem tudom hallottad-e, de a közmű cégek monopol helyzetben vannak.
Nincs másik a környéken, még nálad se."

Érdekes nálam van...
A villanyt fél éve, a gázt 2 hónapja fizetem a M-Telekomnak... Náluk olcsóbb.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.04.03. 15:25:45

@Szevasztok:
Szerintem arra célzott, hogy kiegészítik a gázt, valami kevésbé éghető, olcsóbb komponensel a szolgáltatók, csekély mértékben.

Szevasztok 2013.04.03. 15:29:36

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: "Nincs piaci verseny, annyival emelik a díjat amennyivel nem szégyenlik."

Az árat a hatóság szabja meg egy jogszabályban meghatározott képlet alapján. Az a bibi, hogy most egyszerűen a matekot írták felül... (lásd bírósági ítélet)

De erre egyszerűen az volt a OV válasza, hogy akkor most erre nem érvényesek a matematika szabályai... (pontosabban: nem lehet sehol reklamálni ha megsértik.)

Szevasztok 2013.04.03. 15:31:06

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: "Szerintem arra célzott, hogy kiegészítik a gázt, valami kevésbé éghető, olcsóbb komponensel a szolgáltatók, csekély mértékben."

Pl mivel? Levegővel? Mert minden más gáznemű anyag még drágább... (A levegőt meg ugye senki nem gondolja komolyan)

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.04.03. 15:32:02

@Szevasztok:
Pontosabban a kormány változtathat a törvényeken.

Hol a szolgáltatók kénye-kedve érdekében, ahogyan ezt az MSZP tette, hol a fogyasztók érdekében, ahogy ezt a Fidesz teszi.

nu pagagyí 2013.04.03. 15:33:42

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Arról van szó, hogy beléptünk az EU-ba. Ez azt jelenti, hogy külföldi cégek felbukkanhatnak nálunk, akárcsak magyar cégek külföldön. Egységes piac a cél, amiből mi a saját tehetségünk alapján szintén profitálhatnánk, igaz eddig leginkább a segélyoldalon vitézkedtünk. Sajnos, Simicskát hiába tömjük pénzzel, nem akaródzik neki külföldön extraprofitra szert tenni, inkább minket fosztogat. Szerintem a rápazarolt pénzt a magyar emberek vállalkozási kedvének felkeltésére, a piacgazdaság törvényeinek oktatására és a piaci lehetőségek bővítésére kellene költeni és akkor nem nyavalyognánk itt, hogy mások viszik el a hasznot. Fel kéne már nőnünk, mint a csehek, lengyelek, szlovákok.

kzoltana 2013.04.03. 15:35:14

Eközben a végeken.
Pártunk és kormányunk köszönetet érdemel pártunk és kormányunktól. És meg is kapja óriásplakáton. FOTÓ
www.vagy.hu/tartalom/cikk/4208_a_fidesz_koszoni_a_fidesznek

Szevasztok 2013.04.03. 15:36:09

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: "Pontosabban a kormány változtathat a törvényeken."

Igen, de most nem a képletet változtatták, hanem egyszerűen a józan ész alapvető szabályait írták felül... A matematika szabályait meg nem a parlamentben hozzák, teljesen mindegy kinek az érdekében...

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.04.03. 15:37:06

@nu pagagyí:

A Csehek épp most csökkentik 10%-kal a gáz árát.

Igaz őnekik ez egy tollvonás, hisz nem privatizálták el a közműcégeket, mint az MSZP nálunk.

komplikato 2013.04.03. 15:38:03

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Ahogy arra valaki rávilágított közmű privatizációban szerepe volt egy bizonyos Matolcsy nevű fazonnak (ki is volt ő akkor?), meg egy Boros nevezetű ex-miniszter elnöknek is ...

"... hol a fogyasztók érdekében, ahogy ezt a Fidesz teszi."
Na ebben nem értünk mi egyet, de nagyon. Mindig fel kell tenni a kérdést "ki fizeti?" és erre igen csak az a válasz, hogy az átlag adófizető, ahogy eddig is mindent.
Ami nem mindegy, hogy a választási propaganda és szavazatgyűjtő "rezsicsökkentés" HÁNYSZOROSÁT fogja a nép megfizetni? A másik pedig az, hogy a potenciális szavazók mekkora része elég buta hozzá, hogy ne vegye észre a csökkentés után mennyivel marad kevesebb a zsebében.

Vagy egy rendezett gázár támogatás (szigorúan rászorulóknak!) vagy az energiahordozók minden határt meghaladó adóinak csökkentése talán még elhitette volna velem, hogy a polgárok érdekében tesznek. Ez nem.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.04.03. 15:38:25

@Szevasztok:

Érdekelne az a józan észre alapozott törvény, ami szerint 2010-ben nekem háromszor annyi közüzemi díjat kell fizetnem, mint 2002-ben.

A szocik alatt ugyanis megháromszorozódtak a közüzemi díjak.

nu pagagyí 2013.04.03. 15:39:17

@Szevasztok: Nem sokáig. Hamarosan a Nemzeti Energiaszolgáltató Vállalatnak fogod fizetni. Annak amelyik évente néhányszáz milliárd forintnyi veszteséget termelve őrizgeti a lepukkant vezetékhalmazt, viszont gavallérosan támogatja a alsópöcsörédi focicsapatot, ahol az edző véletlenül a nemzeti vállalat sógora.

komplikato 2013.04.03. 15:40:28

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Ha az áram árának 2.5%-a a gonosz szolgáltatóé akkor mekkora közük van a végső árba beleszólni? Na de komolyan, mennyi?

Az is szép a Fidesztől, hogy 3 év után egy nap arra ébredtek, hogy
"hűűű wazeg az energia árak hatóságiak! miért nem változtatjuk meg?"
... ez annyira hihető. Ja nem az.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.04.03. 15:42:54

@komplikato:

Jobb későn, mint soha..

Az MSZP fanoknak csak az a bajuk, hogy nem kedvenc pártjuknak jutott ez eszébe.

Mondjuk miért is jutna egy szocialistának eszébe, hogy az emberek kevesebbet fizessenek ??

Miért is, miért is ???? :DDDD

Szevasztok 2013.04.03. 15:43:36

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:
Egyébként meg aki
1. Nem érti meg, hogy ez a voluntarista rezsicsökkentés miért káros az EGÉSZ nemzetnek, vagy
2. Megérti, de egyszerűen lesz*rja, mert neki fontosabb a 2000Ft-ja

az egyszerűen nem elég érett, hogy szavazatával befolyásolja az ország életét. Szóval simán megvonnám a szavazati jogát...

nu pagagyí 2013.04.03. 15:45:36

@kzoltana: Hiányolom az adósság felhalmozásában felelős polgármester rabosított fotóját a plakátról, továbbá annak a ténynek a közlését, hogy cserében elvettük az iskoláitokat, kulturális és jóléti intézményeiteket.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.04.03. 15:45:50

@Szevasztok:

A lényeg a demokráciába vetett hit, mely erősíti nemzetünk ! :DDDD

Kerek-perec ki kéne jelenteni, aki rezsicsökkentés, avagy röghözkötés, avagy közmunka, avagy alkotmánymódosítás, .... avagy, ...
nem ért egyet Szevasztokkal, annak meg kéne vonni a szavazati jogát.

"Mert ő a nagy esze jobban tuja !"

Szevasztok 2013.04.03. 15:47:58

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: "Érdekelne az a józan észre alapozott törvény, ami szerint 2010-ben nekem háromszor annyi közüzemi díjat kell fizetnem, mint 2002-ben.

A szocik alatt ugyanis megháromszorozódtak a közüzemi díjak."

Nézd meg az árképletet, aztán elemezd. Ha találtál valami ADATOT, vagy TÉNYT, akkor lsz oszd meg mindenkivel. (Egyébként meg kit érdekel...)

A lényeg, hogy az ÉRVÉNYES árképletet NEM tartották be idén. Erről van bírósági ítélet is. És erre az a válasz, hogy akkor le van sz*rva a képlet, akkoris OV mondja meg mennyi az annyi.

Értsd meg, hogy NEM a csökkentés TÉNYE a baj, hanem AHOGYAN csinálják...

Jolka40 2013.04.03. 15:48:48

A mi egykori bányászvárosunk távfűtését most egy fával üzemelő "bioerőmű" biztosítja. A környező erdők meg napról napra ritkulnak, kisebbednek, hatalmas tarvágások csúfítják. A szén meg ott alszik a föld alatt, szégyenkezve, hogy ő milyen környezetszennyező.

Szevasztok 2013.04.03. 15:50:57

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:
Az alábbi idézetet már sokszor megosztottam, de nem hallottam még a te véleményedet róla:

"Közüzemi díjcsökkentés: A kommunista/szocialista kormányok bevett populista eszköze a megcsappant népszerűségük visszanyerésére. Akkor van rá szükség, miután az adott kormány elhibázott voluntarista gazdasági politikája megbukott, ezáltal nincs se gazdasági növekedés, se munkahelyek, az emberek életszínvonala pedig meredeken esik. A kommunizmus/szocializmus hagyományainak megfelelően ilyenkor a magánszektortól várják a helyzet megoldását (jellegükből adódóan az ilyen rendszerek szükségszerűen inkompetensek), de nem a magánszektor lehetőségeinek bővítése, hanem további sarcolása révén. "

komplikato 2013.04.03. 15:51:08

@nu pagagyí: Az iskolák elvétele egy dolog, de utána jött a fekete leves, hogy X összeget spórolt az önkormányzat a suli "államosítással" (Klebelsberg Kuno meg rotációs kapát játszik a sírjában), viszont után adott önkormányzattól elvettek 2x összeget, hogy kell az iskolára. :D
Volt néhány paraszt lázadó, aki inkább ezek után tartotta volna meg az iskolát, de már későn ébredtek fel.

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Élő ember nem hiszi el, hogy nem egy cinikus és hazug kampányfogás. Mondom ha érdemi lett volna, akkor nem az jár legjobban aki (feleslegesen) sokat fogyaszt.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.04.03. 15:55:34

@Szevasztok:

Ez általában igaz lenne, ha szépen a beszerzési ár kapcsán emelkedett volna a közüzemi számla.

De nem..

Az MSZP kormányok alatt megháromszorozódtak különösebb indok nélkül az árak.

Azaz volt indok. Nevezetesen hogy az MSZP csókoskái, akiknek bagóért elprivatizálták a közműveket, busás haszonhoz jussanak, amiből az MSZP kampányt is fedezhetik többek között.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.04.03. 15:57:45

@komplikato:

Ja.. Az ÁFA meg annak kedvez, aki 10 kocsit vásárol.
Meg 20 lakást.
Meg 100 nyaralót.
Mert ugyanannyi az Áfa kulcs, mint a szegényeknek !

Ezt az elbaszott logikát hol tanultad ?

VT Man 2013.04.03. 15:58:48

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:
"Ja.. Az ÁFA meg annak kedvez, aki 10 kocsit vásárol.
Meg 20 lakást.
Meg 100 nyaralót.
Mert ugyanannyi az Áfa kulcs, mint a szegényeknek !"

:-)

Ez rohadt jó érv, tetszik :)

Sávos ÁFÁt a gazdagok ellen!

Szevasztok 2013.04.03. 15:59:58

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: "Az MSZP kormányok alatt megháromszorozódtak különösebb indok nélkül az árak."

Még egyszer: Ki a f*szt érdekel (már rajtad kívül), hogy mit csináltak X éve?!

Most arról beszélünk, hogy a MOSTANI kormány csinál F*SZSÁGOT. És erre NULLA válasz az "emútnyócévezés"...

VT Man 2013.04.03. 16:01:31

@Jolka40:
"A mi egykori bányászvárosunk távfűtését most egy fával üzemelő "bioerőmű" biztosítja. A környező erdők meg napról napra ritkulnak, kisebbednek, hatalmas tarvágások csúfítják. "

Ezt könnyen meg lehet oldani: ültetni kell néhány facsemetét, és 10-20 év múlva újra lesz erdő.

Erdőgazdálkodásnak hívják, megoldható.

nu pagagyí 2013.04.03. 16:02:37

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Most, midőn Széles Gábor nemsokára bejelenti az ingyen energiát, nevetséges ezzel a 10%-kal erőlködni. Ráadásul ha az állam elveszíti a pereket, csodálatos alaptörvényünk rendelkezései alapján a lakosság kamatostól visszafizeti majd a most megnyert summát.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.04.03. 16:03:01

@Szevasztok:

Nem az a kérdés hogy mit csináltak, hanem az, hogy mit nem csináltak.

Ha a szocik hagyták hogy kétszer annyival emeljék a közüzemi számlák árát a szolgáltatók, mint amennyivel a beszerzési ár drágult, akkor ezt egy az emberek érdekében fellépő kormánynak kutya kötelessége kompenzálni.

Nevezetesen úgy, hogy a korábbi jogosulatlan ár emeléseikból lecsíp, magyarul árat csökkent !!

Vili ?

Ad Dio 2013.04.03. 16:05:53

@Szevasztok:

Ez így van.

De az olyan amúgy meggyőzhető manusok mint én kicsit kétkedve fogadják a mégoly racionális kinézetű kritikát is azoktól akik az elmúlt nyolc év ámokfutásában részt vettek. Valahogy hiteltelen az egész. Elvileg hajlanék rá, hogy Bajnait kiemeljem - többé-kevésbé önkényesen - ebből a bandából az utolsó időszak eredményei miatt, de aztán olvasom náluk hogy a rezsicsökkentés nem is olyan rossz, csak ők még jobban bírnák ezt csinálni. És akkor már csak legyintek.

De még van egy év. Nyitva tartom a szemem, engem meg lehet győzni.

komplikato 2013.04.03. 16:06:53

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Ez érvnek elég gyenge, mert semmilyen párhuzam sincs a kettő között.

Ha az MSZP alatt megháromszorozódott az energia á, akkro a hatósági ár képlete nyilván sz*r valahol, miért nem tárgyalja azt újra a jelen kormány?
Viszont nekem továbbra is büdös, hogy az ár növekedését a hatósági árban lévő adók okozzák. Nem normális a gáz árában lévő 70% adótartalom, sem az nem normális, hogy 45 forintból 2 forint az áram szolgáltatóé és ezt valaki "extra profitnak" nevezi.

Egy valódi rezsicsökkentés nem így nézett volna ki, új hatósági ár számítás, kevesebb adó, rászorulóknak és CSAK nekik járó esetleges fűtés támogatás ... És azt sem 1 évvel választások elött.

Szevasztok 2013.04.03. 16:08:18

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:

Akkor mondok egy alternatívát, ami ugyanúgy eléri a célját, de SOKKAL értelmesebb:

Az energia árak eddig is sávosak voltak: az alapfogyasztáshoz képest az emelt fogyasztásért magasabb árat kellett fizetni. (Ez a különbség most a gáznál kb 14%-os.)

Miért nem differenciáltak jobban? Lehetne akár 100% különbség is, vagy még több! Ez szolgálhatná mindenki érdekét, és nemcsak kampányfogás lenne... (És még a lakáskorszerűsítést is fellendítené - az építőszektorra nagyon ráférne már valami...)

komplikato 2013.04.03. 16:09:30

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Ha ez így ebben a formában igaz lenne, akkor simán lehetne 50%-os árcsökkentést végrehajtani, de valamiért még sem lehet ugye. Megint csak nem azért mert jó része adó, és akkor csökkenne állam bevétele?

Ez kb. olyan kamu indoklás, mint amikor előző kormányokat savazzák (többnyire jogosan), majd behozzák a képbe miket vettek el amazok ... de arról kuss van, hogy akkor miért nem adják ők vissza, mert szembe kéne nézni vele, hogy sose volt rá pénz. Na és az már nem jó PR egy választás elött.

Szevasztok 2013.04.03. 16:10:47

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: "Ha a szocik hagyták hogy kétszer annyival emeljék a közüzemi számlák árát a szolgáltatók, "

Az árat nem a szolgáltatók emelték, hanem a HATÓSÁG!
Vili?

Egyébként meg még egyszer: KIJA F*SZT ÉRDEKELNEK A SZOCIK?!?!?!?!

3 éve OV kormányoz, most erről beszélünk!

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.04.03. 16:20:16

@Szevasztok:

Én is ezt mondom..

Az MSZP kormány a szolgáltatók kényének-kedvének megfelelően többszörösére emelte a HATÓSÁGI árat, a beszerzési ár növekedésével messze nem azonos, mértéket tekintve kb duplájára.

Ezt kell most kompenzálni, amit az MSZP elbaszott.

Pont.

DezInf 2013.04.03. 16:30:19

@Szevasztok:

Arról már nem is beszélve,hogy ha a szocik indokolatlanul - csak azért,hogy a monopol helyzetű szolgáltatók talicskázhassák ki a sok lóvét az országból - háromszorosára emelték az árakat,akkor az elmúlt három évben miért nem csökkentették a hatósági árakat? Mire kellett akkor az a a luxus-extra profit, ami adókban és áfa formájában az ország kasszájába is befolyt- mer ugye az akkor teljesen jogtalan - ? Az állam álltalezek szerint jogtalanul beszedett pénz nem járna vissza az adófizetőknek? :)))))

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: a te logikád szerint visszajárna ?
Netán ha a fidesz szedi be a háromszoros árat,akkor az jogszerű ?
Nem harmadára kellene csökkenteni a gáz és az áram árát?

Ugyi ?

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.04.03. 16:53:23

@DezInf:

Nem véletlenül licitál az MSZP a Fideszre rezsicsökkentés ügyben.
Ők pontosan tudják, mennyire nyalták fényesre a szolgáltatók seggét 8 éves ciklusuk alatt, és hogy mennyire szarták le az embereket.

A lényeg hogy csökkenteni kell, mert a tetű MSZP eddig csak a profitért küzdött.

A mértéken vitatkozhatunk.

DezInf 2013.04.03. 17:13:44

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:

Hihetetlen vagy :))))
Ajánlom olvasgass kicsit,privatizációs törvény, GET és társai......esetleg az energiapiac liberalizálásáról szóló törvények,rendeletek......
Hidd el érthetőek, csak kicsit hosszúak és elég soxor módosították őket.
Monopólium meg már 2006 óta nincs, legalábbis az energiaszektor törvényei szerint:) ...egyetemes szolgáltató....elosztói engedélyes.... ellátási kötelezettség... szóval annyira nem bonyolult......

Persze ha csak politikai oldalról akarod a kérdést megközelíteni, akkor felesleges erre időt pazarolnod. Akkor max 40% rezsicsökkentés képzelhető el és akkor a fizetendő ár már nem tartalmazza az energiahordozó árát :)))) csak adókat és áfát :D ....akkor ez lesz az ingyenenergia.....

CSENDES 2013.04.03. 18:17:52

Figyelem! Mindenki felé! A lakóteleplakásait járják egyes kétes személyek, azzal az indokkal, a hogy a szolgáltató emberei, s a szolgáltató adatokat kér be tőlük, őket érinti-e a rezsicsökkentés avagy nem. Túl azon, hogy szüleimet a tegnapi napon Húsvét hétfőn keresték meg ezzel az indokkal, az is árulkodó tény, hogy a szolgáltató nyilván jobban tudja (számítógépes kimutatása kapcsán), kik az átalánydíjasok, és kik a tényleges fogyasztást diktálók, még azzal is érvelnek, hogy aki külön kedvezményre jogosult (ez persze megszűnt 2010-ben), azok nem jogosultak a kedvezményre. Ezért okiratokat kérnek, miközben szerintem azt derítik fel, kik laknak egyedül, kik azok akik védtelenek, hogy kifoszthassák a szegény és egyedülállókat, miközben azok elmennek bevásárolni. Kérem, hogy adjátok tovább idős szüleiteknek, Nincs az a szolgáltató, aki Húsvétkor küldene embereket a fogyasztókhoz. Ne ugorjanak be ennek a trükkös felderítésnek, hiszen csak arra kíváncsiak a felderítők, ki az aki egyedül él, s akinek a távozását követően kifoszthatók a lakások.
ebbe

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.04.10. 08:27:18

@VT Man: Mármint a körúton belül. Vidéken lassan senki nem fűt gázzal, csak a tényleg zsírgazdagok, és a közintézmények.
süti beállítások módosítása