Nem rég röppent fel a hír, miszerint órákig tilosban parkolt a debreceni polgármester autója, ráadásul a járdát elfoglalva a forgalommal szemben. Sőt állítólag mögötte állt az egyik alpolgármester BMW-je is.
Ez persze finoman szólva sem az első eset arra, hogy egy politikus úgy érzi: ő megteheti.
Összegyűjtöttük a politikusok legcikibb autós ügyeit:
A debreceni polgármesternek volt kiről példát venni. Demszky Gábort is elcsípték pár éve amint tilosban parkolt, majd visszatolatott az egyébként egyirányú utcában. Az akkori főpolgármester már gyakorlott volt a kresz-szabályok megszegésében, 2005-ben ugyanis gyorshajtáson érték.
Kissé ellentmondásos a közpénzek takarékosabb elköltését célozó törvényeket készítő Lázár János 2011-es esete is két luxusautójával. Lázár indoklása szerint azért volt szüksége - az amúgy közpénzből finanszírozott - havi félmillió forint bérleti díjú Audi S8-ra, mert az ő S8-a szervizben volt. A frakcióvezető elmagyarázta, azért kellett neki ilyen drága csereautó, mert fontosnak tartja saját biztonságát. Különben korábban már Lázárt is meszelték le gyorshajtásért.
Gyurcsány Ferencet sem szabad a kormány közelbe engedni. A volt miniszterelnök 2011-ben saját Facebook-oldalán számolt be arról, hogy két héten belül előbb saját autója slusszkulcsát hagyta el, majd pár nap múlva dízel helyett benzint tankolva tett tönkre egy kölcsönautót. Végül azon a héten még egy tilosban parkolás is sikerült neki, amiért kerékbilincset kapott, így - elbeszélése szerint - majdnem lekéste a Micimackót.
A kormánybiztosokra is rájárt a rúd 2012-ben. Budai Gyula – aki elvileg a közpénzek szabálytalan elköltése után nyomoz - arról panaszkodott, hogy neki nem jutott új szolgálati Audi, így kénytelen régi, belül összekarcolt Audival közlekedni, amivel nem lehet „reprezentálni”. Ókovács Szilveszter kormánybiztos is elégedetlen volt, régi audiát cikinek tartotta.
Hát igen. Elég ciki.