Üzenőfüzet

Rajtad a sor! Véleményed van a világról? Igazságtalanság ért? Írd meg nekünk, mi megjelentetjük.

uzenofuzetblog@gmail.com

közösség

     

Friss topikok

Címkék

2015 (1) 56 (1) 5 dolog (1) adatvédelem (1) Áder János (1) aláírásgyűjtés (1) Alaptörvény (2) alkoholstratégia (3) Alkotmánybíróság (1) államadósság (4) állásinterjú (1) álláskeresés (2) állatkert (1) Amerikai Horror Sztori (1) anyáknapja (1) árfolyam (1) árvíz (1) átadás (1) Auchan (1) autó (3) Bajnai Gordon (34) Balogh József (1) baloldal (1) Baloldali összefogás (1) bank (1) Bécs (1) békemenet (1) Belügyminisztérium (1) BKK (1) BKV (1) BKV-ügy (2) Budai Gyula (1) bukás (1) CBA (2) cirkusz (1) családon belüli erőszak (1) Csányi Sándor (1) Demszky Gábor (1) Deutsch Tamás (1) devizahitel (5) DK (5) dohányzás (10) Dopeman (2) drog (1) drogteszt (1) egészségügy (2) egykulcsos adó (4) Együtt 2014 (22) elégtelen (9) ellenforradalom (1) ENSZ (1) EP-választás (2) építkezés fail (3) Erőss Zsolt (1) Erzsébet tér (1) EU (3) Facebook (2) fejlesztés (2) Felcsút (2) fesztivál (4) fiatalok (3) Ficsor Ádám (1) Fidesz (70) film (1) fizetés (1) FKF (3) FKGP (1) foci (20) Fodor Gábor (1) földrengés (1) földtörvény (4) forint (3) forradalom (1) Freak Show (1) FTC (2) Gabriel García Márquez (1) geci (2) gigahitel (1) Godzilla (1) Gomba (1) gyermekvédelem (1) Gyurcsány Ferenc (15) Habony Árpád (1) hadsereg (1) Hagyó Miklós (4) halálhír (1) Harrach Péter (1) hegymászás (1) Hír TV (1) hitelszerződés (2) Hoffman Rózsa (2) hóhelyzet (1) homok (1) húsvét (1) Huszti Szabolcs (1) IMF (2) infláció (3) Ingress (1) internetadó (2) játék (2) Jobbik (12) jobboldali média (1) John Marshall (1) José Mujica (1) jövő (1) kampány (7) Karácsony Gergely (1) kátyú (1) KDNP (5) Kerényi Imre (2) kétharmad (1) Kína (1) Kocsis Éva (1) Kocsis Máté (1) Kóka János (2) költségstop (1) költségvetés (1) kommunista (1) Korea (1) kormány (1) Kormos Kata (1) környezet (4) környezetvédelem (1) Kósa Lajos (1) Kossuth Rádió (1) Kossuth tér (2) Kövér László (2) középosztály (1) közpénz (3) közvéleménykutatás (2) kritika (1) Kubatov (2) külföld (2) kultúra (1) Kumin Ferenc (1) kutya (1) Láng Zsolt (1) Lázár János (9) LEGO (1) levél (4) LMP (10) London (1) Magyar népmese (1) maláj gép (1) Margit híd (1) marketing (1) Matolcsy (1) Matolcsy György (6) média (1) Meggyes Tamás (1) megszállás emlékmű (1) melegjogok (1) meme (1) merénylet (1) Mesterházy Attila (9) metró (2) Mezőkövesd (1) MLP (1) MNB (3) Molnár Gyula (1) MSZP (22) MTI (2) munkahelyteremtés (1) munkanélküliség (1) mutyi (2) Napóleon (1) NATO (1) NAV (3) Navrasics Tibor (1) Nemzeti Italbolt (1) Nemzeti Pedagógus Kar (1) ner (1) Nokia doboz (2) nyelvvizsga (1) Ócsa (1) oktatás (8) Orbán Viktor (61) Óriáskerék (1) óriásplakát (5) Origo (2) Oroszország (6) országjárás (4) orvvadászat (1) Orwell (3) Összefogás (1) összefogás (1) összetartás (1) Oszkó Péter (1) őszödi beszéd (1) osztályozó (1) Ozora (1) Paks (5) paksi bővítés (1) Párizsi Udvar (1) pazarlás (1) pedagógus (1) pedagógusok (1) példa (2) PM (1) Pokorni Zoltán (1) politika (1) portré (1) PSZÁF (1) puccs (1) Puch László (1) Putyin (4) rajzfilm (3) rasszizmus (1) rászorulók (2) rendőri túlkapás (1) rendőrség (5) rezsicsökkentés (11) Rogán Antal (4) rokkant (1) romkocsma (2) RTL (2) sajtószabadság (5) Schiffer András (1) sci-fi (1) Scmuck Andor (2) segítség (2) Simicska (4) Simon Gábor (1) sorozat (1) sport (2) stadionépítés (2) Szahara (1) szavazás (3) Századvég (1) SZDSZ (3) szegénység (11) Székely Ildikó (1) Széles Gábor (1) szemét (1) szesztilalom (1) szex (2) Sziget (1) Szigetvári Viktor (4) Szijjártó (1) Szijjártó Péter (1) színház (1) szobor (1) szociális (1) szovjet emlékmű (1) születésnap (2) szünidő (1) támogatás (3) tanácsok (1) tankönyv-mutyi (1) tankönyvlista (1) Tarlós István (2) társkeresés (2) településfejlesztés (3) testnevelés (1) történelmi tévhit (1) torzszülöttek (1) trafiktörvény (17) tüntetés (4) ügynök (1) Ukrajna (2) urbán (1) utcaátnevezés (1) választás (10) választási csalás (2) választások (2) Varga Mihály (1) Várkert Bazár (2) Városliget (1) végtörlesztés (1) vicces kép (20) vicces videó (3) videó (1) világbajnokság (1) vízilabda (1) Vona Gábor (2) zene (3) Címkefelhő

Viktor, ne folytasd!

2014.04.01. 08:09 | Üzenőfüzet | 156 komment

Címkék: választás szegénység devizahitel Fidesz Orbán Viktor

A kampány során többször bírálta az ellenzék a Fideszt, hogy nincs semmilyen választási programja. Orbán Viktor végül annyit mondott, hogy a jelenlegi kormánytöbbség választási programja egy szóban összefoglalható: „folytatjuk”. Ez a faék egyszerűségű üzenet teljesen megfelelő a kormányoldalnak, hiszen a sokszor szidott közvélemény-kutatók biztos Fidesz-KDNP győzelmet jeleznek előre.  Az ő arcképével megjelenő kampányplakátok sem mondanak nekünk semmi konkrétat azon az evidencián kívül, hogy jelenleg ő Magyarország miniszterelnöke. A biztos győzelem tudatában mindenféle arcveszteség nélkül visszautasíthatja az ellenzéki pártok vezéreivel folytatott vitát is. Mindenesetre álljon itt pár indok, hogy miért nem lenne jó, ha ugyanígy folytatnák.

fideszprogram2014_06_bankszamla.jpg

A szegénység növekedése

Mára több hazai és nemzetközi felmérés és kutatás szerint a válság óta jelentősen megnőtt a szegények száma. Magyarországon ma 3 millióan kénytelenek nélkülözni annyira, hogy nem tudják a létfenntartáshoz szükséges élelmiszert megvásárolni. Ezt többek között az egykulcsos adónak, a recesszióba döntött gazdaságnak,a befagyasztott szociális juttatásoknak köszönhetjük. Nem beszélve a minimálbéresek munkáltatói terheinek növekedéséről, miközben a reálértéke alig nőtt. A közmunka sem bíztosít hosszútávú kiutat, ehhez valódi piaci alapú munkahelyek szükségesek. Ne folytassák a társadalom ilyen mértékű szétszakítását!

A nagy devizahitel átverés

A bekezdés címe megtévesztő lehet. Nem a banki szektor verte át a lakosságot a devizahitelekkel. Na jó, ők is. De ami hülyítés folyt adósmentés címén ebben a kormányzati ciklusban, az bármelyik kabaréba elmehetne, ha nem lenne véresen komoly. A végtörlesztés igazságtalan volt (persze nem kétlem, hogy családok sokaságát mentette ki így is), de az igazán kiszolgáltatottak alig kaptak valami segítséget. Az ócsai lakópark egy vicc, egy igazi értelmetlen pénznyelő. És a devizahitellel terhelt ingatlanok felvásárlást végző eszközkezelő is csak mostanra teljesítette ki azt a cél, amire létrehozták. A másik pálfordulat a forint árfolyamának gyengítése volt. Nyilatkozatok amelyektől elszáll a forint, az alapkamat folyamatos vágása, hogy életet leheljenek az általuk kifacsart banki szektor hitelezésébe. Ne folytassák a devizahitelek hergelését!

Gazdasági visszaesés

Az unortodoxia teljesítette ki Magyarország régiós lemaradását, amiben az előző kormányok is vastagon benne voltak. De a lemaradás a válság utáni beragadással teljesedett be. Az egykori éltanuló Magyarország mára a közép-kelet-európai alsóházában kénytelen versenyezni Horvátországgal, Romániával és Bulgáriával. A tavalyi növekedési mutatókon örömünnepet ülni olyan, mintha azt ünnepelnénk, hogy végre elértük a gödör alját, legalább innen nem fogunk tovább esni. Ehhez kapcsolódóan a beruházási rátánk is alacsony a régióhoz képest. A sokszor hangoztatott bizalom az üzleti klímában azért produktívabb lehet, mint sokszor üres startégiai megállapodások szimpatikus multikkal.  Ne folytassák az eddigi gazdaságpolitikát.

Ha szeretsz minket olvasni, lájkold blogunk Facebook-oldalát!

A bejegyzés trackback címe:

https://uzenofuzet.blog.hu/api/trackback/id/tr395885406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.01. 08:44:33

Sajnos ez az egész EU politikája, lásd a ciprusi betétek elrablását. Ha Orbán is ezt teszi, nagy tapsot kap érte Brüsszelben.

♔batyu♔ 2014.04.01. 09:11:22

Ugyanakkor azért megnézném hol tartanánk most, ha Bajnai a 2002-es kondiciókkal adja át az országot.

Azért az elég gáz, hogy a balliberális kormány átad egy lepusztított,nagyon eladósodott országot, majd 4 év múlva ballibsi bloggerek kérik számon, hogy nőtt a szegénység.

Mégis mit gondoltatok, a dupla devizahitel-részletet, a magas államadósságot, az IMF hitel részleteit 2010-től nem kellet fizetniük az adófizetőknek?

Kellett.

szonár 2014.04.01. 09:16:18

Uncsi érvelés ez már, javarészt régen aktualitását vesztett adatokra építve. Pl. a gazdaság nincs válságban már,a szegénység növekedéséről szóló adatok is több, mint egy évesek.

A baloldal elvesztette valóságérzékét. Beragadt 2012-ben a lemezjátszó, holott 2014 van.

♔batyu♔ 2014.04.01. 09:20:14

@szonár: Kiváncsi is vagyok, mivel érvelnek majd 2018-ban?

Túl régóta van már Orbán?

dr kíváncsivagyok 2014.04.01. 09:27:55

@maxval a gondolkodó birca:
"Sajnos ez az egész EU politikája, lásd a ciprusi betétek elrablását. Ha Orbán is ezt teszi, nagy tapsot kap érte Brüsszelben. "

A 100.000 euro feletti betéteket megadóztatták....ez nálunk is szívesen vennénk ! Legalább kis részben adóznának az ebul szerzett pénz után...

A csuti ártány "Folytatjuk" szlogenje pedig a lopásról (is) szól !!!

dr kíváncsivagyok 2014.04.01. 09:30:13

@szonár:
" a gazdaság nincs válságban már"

Hol élsz bazmeg ?
Elég csak a Vaterát menézni,..semmi vevo , már ingyen lehet feltolteni árut, mert nincs adás-vétel...és ez csak egy példa !

makro67 (törölt) 2014.04.01. 09:32:12

@♔batyu♔:

négy évük alatt átlagosan évi 0,5% - azaz fél százalék - növekedést produkáltak.

Megkapták a GDP 15%-át lenyúlt mnyp formájában, az államadósságot mégsem tudták csökkenteni.

Ha az elmúlt 4 évben Bálám Szamara kormányzott volna, ma Magyarország jobban állna.
Ez a szomorú valóság!

Poszt Olok001 2014.04.01. 09:38:42

@♔batyu♔: "Ugyanakkor azért megnézném hol tartanánk most, ha Bajnai a 2002-es kondiciókkal adja át az országot. "

Ez erdekes kerdes. Hogyan is adtäk ät az orszägot 2002-ben? Ha jol emlekszem ugy, hogy megnyitottäk az utat a devizahitelek elött, Illetve törtenelmi tettet hajtottak vegre a Bokros csomag szivatäsa utän bekövetkezö adosägcsökkenesen...megforditottäk a tendenciät es az ö uralkodäsuk ota nö az ällamadossäg.

www.google.de/imgres?imgurl=http://4.bp.blogspot.com/-yELnXe3u96Q/UNBRZZRkfwI/AAAAAAAAA_c/HpJXED0bUXg/s1600/%25C3%25A1llamadoss%25C3%25A1g%2B5.jpg&imgrefurl=http://szamvarazs.blogspot.com/2012/12/a-magyar-allamadossag-alakulasa.html&h=768&w=1024&tbnid=xLz0zR2JJwwL9M:&zoom=1&tbnh=95&tbnw=126&usg=__fb8uclKBnF0kFu4MeyLe01de1x8=&docid=doHvWAUUAtmfFM&sa=X&ei=tms6U_bIJ4uV7QbSj4CIAQ&sqi=2&ved=0CC8Q9QEwAQ&dur=53

Jött az Ezüsthajo , Kaja Ibrahim es a tärsaik..elkezdödött az intezmenyesitett, nem tagargatott lopäs. Ja... es vizsgäld mär meg, hogy 98-ban hogy ällt az ällamkincstär es 2002-ben. Ez az elsö (a privatizäcios magäntulajdonba vetel utän) nyilvänos hütlen kezeles es szemermetlen lopäs kormänya, amit mesterfokra fejlesztve most is folytatnak.

Mielött hivatalbol baromsägot irsz, nezz utäna szämoknak. Mennyit kapsz a müszakertesert tölük??

♔batyu♔ 2014.04.01. 09:44:01

@Poszt Olok001: Nem a devizahitelezés a baj, hanem a tömegesség.

Nyilván, ha meg volt nyitva, akkor EL KELLETT VOLNA ZÁRNI. Ez nem érv, hogy de hát Orbánék nyitották meg az utat.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.04.01. 09:46:01

@szonár: "A baloldal elvesztette valóságérzékét. Beragadt 2012-ben a lemezjátszó, holott 2014 van."

Mondja ezt egy olyan párt online propagandistája, amelyik legfőbb válasza 4 év teljhatalom után 2014-ben mindenre, hogy emútnyócév (azaz 2006-2010). Mu-ha-ha. Hitelesség felsőfokon.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.04.01. 09:48:53

@♔batyu♔: "Nem a devizahitelezés a baj, hanem a tömegesség."

Például amilyen szituációba navigálta Lázár Hódmezővásárhelyt, hasonlóan számos más fideszes önkorámányzati vezetővel együtt? Értem, mire gondolsz, ez tényleg szomorú.

bölcsbagoly 2014.04.01. 09:54:02

@Rezsicsökkentő Hapcibenő: nem emlékszel Lamppert Mónikátokm igéretére a komcsi önkormányzati vezetőknek? Ki lettek éheztetve a javarészt fideszes önkormányzatok a ballibsi kormányzat által, azért adósodtak el!

Jock Ewing 2014.04.01. 09:55:38

@Rezsicsökkentő Hapcibenő:
dr kíváncsivagyok:

A két szellemi tolókocsis :-)
Össze ne szarjátok már magatokat a nagy erőlködéstől, hogy még inkább bebizonyítsátok a világnak, hogy félkegyelműek vagytok.

Poszt Olok001 2014.04.01. 09:57:15

@♔batyu♔: A tömegesseg oka pedig a gazdasäg pörgetese. A bankszektor kihelyezett , olcso hitelei a fogyasztäst bövitettek (ezert is lett fontos viktätornak es bandäjänak, hogy olcso hitellel adositsäk el az embereket). Furcsa, hogy mär akkor lassult a gazdasäg, amit ugye az ällamadossäg növekedese is mutat.

El kellett volna zärni? Vicces vagy! Ök beteritenek teged szarral, ellehetetlenitik es elkezdik tönkretenni a gazdasägot, majd bevezetnek egy hitelformät, a lätszolagos jolet fenntartäsähoz. Ezt követöen ätadjäk az üres ällamkincstärat a következö kormänynak (aki ugyanugy szart mindenbe es ugyanugy a nepszerüsegre hajtott mint ök) es te elvärod, hogy viktor szarät mäs takaritsa el? Akkor azert fröcsögnetek, mert bezzeg viktor alatt milyen jo volt es a mocskos szocik csak elvesznek. Ez sajnos egy adosägspiräl volt, amit elinditottak es abbol mär csak nagy fäjdalommal lehetett kiszällni. Talän nem is lett volna akkora baj, ha nem jön a välsäg 2008-ban. Mondjuk nem ertem, hogy miert mondjäk,h a gazdasägi vilägvälsäg eritette az orszägot...ennek nem feltetele a gazdasäg meglete? Ami nincs, az nem lehet välsägban. Ezert pedig hatärozottan 1998 ota hatalmon levö kormänyok tehetnek.

Mellesleg reagälnäl a többi felvetesemre is?
Vagy vond vissza nyilvänosan a hülye kijelentesedet vagy vedd meg szämokkal. Ezt ugy hivjäk, hogy tenyszerüseg es nemi gerinc is kell hozzä. Bär a szäntäshoz is kell, de ott egyszerübb a keplet. :)

Amugy erdekes....szerinted nem erv, hogy ök nyitottäk meg az utat. De , igenis erv. Mint az is,h ök a felelösek az ällamadossäg növekedesenek beinduläsäert. Viszont, ha nem erv, akkor ne szövegeljetek bertrollok, hogy a mocskos szocik...egyszer mutogathatunk es okolhatuin, egyszer nem? Ez szänalmas!

stim 2014.04.01. 09:59:43

minden nap átadnak valamit ami az elmúlt 4 év alatt elkészült. Az index ezekkel az írásaival inkább kiérdemli a szánalmas.hu nevet csak az már foglalt. Nem érdemes ezekkel az írásokkal foglalkozni. A kutya ugat a karaván halad. Okos ember nem fogalalkozik hülyegyerekekkel. Főjenek csak a levükben, hisztizzenek, mintha homok ment volna a puncijukba, nem érdekel. Ez az index életérzés. A minden mocskolása. Ezt tudják. Csak nekem ez nem elég, már nem is érdekel, unalmas, érdektelen, lapos, kiszámítható, jellemtelen, kettős mércét alkalmaz, egyoldalú és legfőképpen negatív. Negatív dolgokkal nem érdemes foglalkozni. Hülyegyerekekkel nem érdemes leállni vitázni mert egy vita objektivitást feltételez normálisabb embereknél. Volt idő amikor olvastam indexes cikkeket. Aztán mikor nem olvastam sok fikázó, mocskolódó, kellemetlen, szándékosan rosszindulatú embe mocskolódását jobb kedvem volt. Tényleg szar lehet így élni, hogy valaki rendszeresen ilyeneket ír és ilyeneket olvas. Mostmár nem is olvasom, nem érdemli meg a figyelmememt. Elkönyveltem őket olyannak amilyenek tényleg amikor véletlen beleolvasok. Itt a legtöbb bloggernek nap mint nap homok megy a puncijába. Szar érzés lehet így élni. Nem vagyok rátok kíváncsi:) Sokkal jobb dolgok vannak az életben:) Ti meg szenvedjetek magatoktól ha az nektek jó.

high up! 2014.04.01. 10:03:10

@bölcsbagoly: "Ki lettek éheztetve a javarészt fideszes önkormányzatok a ballibsi kormányzat által, azért adósodtak el!"

Részben igen de másrészt úgy ki lettek éheztetve, hogy egymás után építették a maTROLLcsizmus falloszát, a Wellness fürdőket meg hoteleket. Aztán itt ál az egész ország átlag 20%-os kapacitás kihasználással. Meggyes egész Esztergomot bedöntötte azzal, hogy éhezés közben meg se állt a ráfizetéses projektekbe vagonnyi pénzt ölni. Úgy rohadnak majd el ezek a projektek, mint az Akasztói stadion, ha a maffis vezér börtönbe kerül.

Poszt Olok001 2014.04.01. 10:06:52

@stim: Tudod mennyi idö elökesziteni egy nagyvällalatnak a kapacitäsböviteset? Tudod , hogy melyik szakaszban döl el, hogy hol ruhäznak be?

Igen, minden nap ätad..egy stadiont, egy el nem keszült, üreg gäzvezeteket, egy felig elkeszült erdeszhäzat...ezt ugy hivjäk, hogy välasztäsi magamutogatäs.

Ami szar az szar, bärmennyire is csokitortänak akarod lätni. Azert irigyellek, hogy ezt csodäsnak tudod lätni.

high up! 2014.04.01. 10:09:27

@♔batyu♔: "Ugyanakkor azért megnézném hol tartanánk most, ha Bajnai a 2002-es kondiciókkal adja át az országot."

Ugyanott tartanál Okostóni, ugyanis a 100 napos programot meg a 13. havi nuygdíjat meg minden orsag rohasztást a fidióta családod is két kézzel szavazott meg. Aztán a lakás hitelezés meg a vaskos veszteséget termelő Wellness fürdők építése meg a 3 millárdért felhúzott mocsoládi tornatermek még nagyobb pénzügyi és strukrurális válságba torkolltak volna 2009-re, mint csak a szimpla 2002-es ámokfutás.

Jelentéktelen Hangya 2014.04.01. 10:13:44

Nahát, milyen eredeti írás. Van valahol ilyen indexblog bullshit-generátor vagy ilyesmi, amely más szavakkal szépen legyártja újra és újra ugyanazt? Ha nincs, piaci rés (copyright!!!): ha lesz időm, megcsinálom én, ne fáradjanak annyit a kedves bloggerek.

Viszont hiányolom a pontok közül a leépített demokráciát, ill. a szólásszabadság hiányát. Ezek hogy maradhattak ki?

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2014.04.01. 10:16:27

"Folytatom én!" - így szól Viktor
S országképet fest e piktor:
"Lesz munka és lesz még kenyér!"
Csattan milliónyi tenyér.
"Rezsi csökken, nő a jólét,
Kolbászt töltünk s iszunk jó lét!
Olimpián lesz sok érem
S focivébé, megígérem!"
"Viktor! Viktor!" - zúg a tömeg
S extázisban tombol, ő meg
Int, a tekintete konok,
S épülnek a stadionok...

Poszt Olok001 2014.04.01. 10:18:11

@Jelentéktelen Hangya: Ez a hivatali vicces bagatelizäläs resz gyakorläsa reszedröl a kezelesi kezikönyvböl? Hozzä is tudsz szolni vagy csak "humorkodni"??

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.04.01. 10:18:37

@Jock Ewing: Miről beszélsz? Persze tudom, a fidiótának nem marad más, csak a személyeskedős trollkodás. Te legalja purdé, te. Persze tök nem éri meg ez az egész szájkaraté. Olyan hitvány férgeknek való, mint te vagy, aki a való életben egy fos gyáva kis féreg, ezért az internet "sötétjében" éli ki magát, mert ettől érzi magát embernek.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.04.01. 10:22:42

@bölcsbagoly:

1.: Nincs Lampert Mónikám, sőt zsiráfom sincs. Néhány idióta narancstrollom van egy-két blogon, őket etetem néha. De már unom.

2.: Ez az támmasszad csak alá, amit írtam. Menjünk vissza egészen Mátyás Királyig, ha javasolhatom. A fidesz sikeretelenségének oka a honfoglalás. Minden, csak nem a saját bénaságuk. 4 év teljhatalommal a világot meg lehetett volna váltan. De csak nyúlásra és árokásásra futotta. Nagy kár érte. Ja és ez független a zemútnyócévtől. Az nem érv, hogy "de a zemeszpé is béna". 4 év teljhatalom, bammeg.

bölcsbagoly 2014.04.01. 10:28:52

@Rezsicsökkentő Hapcibenő: hazudozz csak tovább, a jövő héttől ettől is elmegy majd a kedved...

75. Vladys 2014.04.01. 10:30:47

Utolsó héten az Index nyomja ezerrel a megváltókat, a blogketrecben meg rettegnek. Rossz lesz nektek a hétfő reggel. :)

Én szurkolok nektek a 10%-ért.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.04.01. 10:35:47

@bölcsbagoly: Na miben hazudoztam, te fideszkutyája?

Persze ez a jobboldali retorika: aki máshogy lát bármit, mint mi, az hazudik, sőt nem is magyar. Még kokárdás se hordjon. Csakhogy ti még az ország egyharmadát sem tesziktek ám ki, vágod?

Poszt Olok001 2014.04.01. 10:44:15

@Rezsicsökkentő Hapcibenő: Ez lenyegtelen. Amennyire demoralizälva vannak az emberek es ahogy ätalakitottäk a välasztäsi törvenyt, az a 1,5 millio birka eleg lesz,h hatalmon maradhassanak fityeszek.

Ennek mondjuk örülök, mert 4 ev mulva a sajät B-közep huligänjaik fogjäk öket felakasztgatni, mert akkor mär nem nyocevezhetnek, max önmagukrol. Sajnos Mo-on nem megy mäskepp, bär ez fäjni fog mindenkinek.

Mélyszegény 2014.04.01. 10:53:02

Egy felső, szűk 1%-os réteg dőzsöl, tömi a hasát, miközben már a valaha létezett középosztály is rohamosan szegényedik. Az iskolában csupa korgó gyomrú kisgyermek, a rezsiszámlákat kifizetni képtelen közmunkás szülők - Horthy idejében egymillió, most a hárommillió koldus országa vagyunk, és csak az új, narancsos hűbérurak bankszámlája hízik.

Én nagyon remélem, hogy egy emberi, békés Magyar Köztársaságot teremt nekünk Mesterházy Attila és Szabó Tímea. Egyedül ők tudják megszólítani a szegényeket, ellentétben a magyar Lukasenkával, aki mindenkit az út szélén hagy, aki nem naracshívő.

Poszt Olok001 2014.04.01. 11:01:33

@Mélyszegény: Ebben ne remenykedj. Mesehäzy is dilettäns es csak a hatalom erdekli. Talän kevesebb kärt okozna mint viki, de nem vagyok benne biztos.

El kell hajtani az összes barmot es elhivatott, tenni akaro embereket odaültetni, akik nem utolso sorban ertenek is a kepviselt területhez.

Mikk^ 2014.04.01. 11:10:05

@Poszt Olok001: "Ennek mondjuk örülök, mert 4 ev mulva a sajät B-közep huligänjaik fogjäk öket felakasztgatni, mert akkor mär nem nyocevezhetnek, max önmagukrol."

Te tényleg komolyan gondolod, hogy az a sok birka akkor majd gondolkodni fog?
Hiszen még most is simán benyelik a "Gyurcsány meg Bajnai, illetve az EU/IMF/vak komondor/Teri néni bivajbasznádon a hibás" szöveget.
Én még mindig tartom, hogy OV kezében egy pisztollyal random lelőhetne az utcán 7 embert amiről film készül, másnap letagadná és az okosok bólogatnának hozzá, hogy tényleg nem ő volt hanem valami baloslibsikomcsi hazugság az egész.

falazodesyka 2014.04.01. 11:10:37

Igazi dilettáns írás, tömény szánalom a poszt. Elolvasni sem volt érdemes. Közhelyes meseházy-szintű lózungokat fingig bele az éterbe, miközben elfelejti megemlíteni a családi adózást, a 3 % alatti hiányt, azt, hogy az EU elutasította Orbánt amikor az a hiány puhítását kérte tőlük 2010-ben, miközben a szocik idejében 10% -os hiányt sem tartott problémásnak... Stb. stb. Igazi komcsi hazug poszt. Ílyen képességekkel soha nem lesztek kormányon újra...

King Arthur 2014.04.01. 11:14:19

@♔batyu♔: 2002-ben Orbánék korrektül átadták az országot? A kormányváltást megelőzően a nagy bukta után gyorsan a lehető legtöbb keretet 100%-ban elköltöttek. A haveroknak még egy búcsú ajándék. Megyóék 2002-ben semmit nem tudtak már csinálni érdemben emiatt.

Közgazdászok egybehangzóan állítják, hogy az ország lejtmenete 2000-2001-ben kezdődött.

2007-ig Járai Zsigmond volt az MNB elnöke. Egy szót nem szólt a devizahitelek ellen, csak amikor már nagyon látszódott, hoyg itt baj lesz.

A számok meg magukért beszélnek:
GDP növekmény 2002-2010 ~17%, 2010-2014 ~2-3%
Bruttó államadósság az MNB deviza tartalékát figyelembe véve:
2002-2010 kb. 4000MrdFt, 2010-2014 kb. 6-7000MrdFt +Paks2!

Benzin 2010-ben 310Ft, 2014-ben 420Ft
Euró 2010-ben kormányváltáskor 265Ft, ma 20014-ben 310Ft

Orbánék a demagógiája sehova nem vezet...

Sírköves Slomó 2014.04.01. 11:15:03

Qrvára nem értétek még el a gödör alját, kedves demokraták, qrvára nem....:)

Poszt Olok001 2014.04.01. 11:15:43

@Mikk^: Nem ertek veled egyet. Jelenleg a mediäban nincs helye az ellenzeknek. Ez gyengiti öket es toväbbi 4 ev utän mär 50000 szimpatizänsuk sem marad. Eleg töketlenek ahhoz, hogy kihasznäljäk viktätorek baromsägait, pedig szepen meg lehetett volna öket fingatni a nepharaggal eddig is.

Lehet, hogy vikike mindent megtehet most, de abban a pillanatban, amikor a nyuggerek nem kapnak mär gyogyszert vagy csak csillagäszati äron, ha nem lesz krumpli sem amit egyenek es a sok idiota fityeszhivö rädöbben,h lehet,h magas jövedelem utän több marad a zsebeben, de ezzel kitörölheti, ha nincs (ällami közmunkän es magänhadseregen kivül) älläs, akkor mär nem tehet meg bärmit ez a csuti törpe. Bär addigra lehet csatlakozik oroszorszäghoz. :)

Poszt Olok001 2014.04.01. 11:17:51

@falazodesyka: Ezt a beszolok kezikönyv 25. oldalänak 3. pontjät mär a munkatärsaid elpuffogtäk pärszor. Szar sincs Mo-on, nemhogy tämogatäs. Attol meg nem hazug valami, mert neked nem tetszik...pläne ugy,h nem mutogatsz szämokat az igazad megvedesere.

kosztarovics bácsi 2014.04.01. 11:19:04

Édes drága libsi-bibsi-bolsi barátaim! Visszamuzsikálnátok a büdösbolsikat ugye?Na próbálkozzatok tán 4 év múlva

2014.04.01. 11:25:31

@Sírköves Slomó: Hülyegyerek, nem a demokraták, az egész ország lejtmenetben van, de te ennek örülsz?!

2014.04.01. 11:27:48

@bölcsbagoly: Hazudsz. Debrecen végig támogatott volt.

2014.04.01. 11:30:50

@kosztarovics bácsi: Nagyonegyszerű barátom! Azért, mert nem tetszik az orbáni destrukció, még nem jelenti, hogy valaki bolsi-libsi... egyébként meg inkább legyen az, mint jobbágy-csinovnyik!

Sírköves Slomó 2014.04.01. 11:32:13

@Könnyen elkaptuk, uram!: Soha ilyen pezsgés nem volt még Magyarországon.

King Arthur 2014.04.01. 11:33:11

@falazodesyka: 3%-s hiány? Egy hülyegyerek is meg tudta volna csinálni a MANYUP pénzek lenyúlásával. Anélkül 7-8%-s lett volna a hiány.
Amikor 2008-2009-ben jött a gazdasági világválság, nem tudtunk hitelt felvenni a piacról. Azt sem amivel a lejáró hiteleinket fizetni tudtuk volna. Ekkor az IMF és az EU adott pénzt azzal a kikötéssel, hogy van egy konvergencia program. Bajnai e mentén kormányzott 2009-2010-ben. Az IMF nem írt elő semmilyen konkrét megszorítást, ahogy a fidesz hazug kampánnyal állította. De ezt a konvergencia program tartanunk kellett. Ez volt az egyetlen kikötés. Ez alól kért Orbán mentességet.
Az IMF és EU pénz nagy része pedig a lejáró hitelek törlesztésére és MNB deviza tartalékba ment. 2002-s 10MrdEUR-ról 2009-re 30Mrd EUR-ra nőtt a deviza tartalékunk.
Ráadásul Bajnai nem hívta le a teljes IMF keret. Ezt Orbán tette meg, ebből vette meg a MOL 20%-s részvénycsomagját 500MrdFt-ért, ami már csak a felét éri.
Orbánék taccsra vágták az ország gazdaságát, 2011-ben majdnem csődbevitték ők is az országot. Ekkor kottyintotta el magát Matolcsy a GoldmanSachs bankároknak akik kerestek a forint erősödésen pár óra alatt több száz milliót.
Orbán ezt ne folytassa!

2014.04.01. 11:35:45

@falazodesyka: Nos, a hiány nem 3 % alatti, csak a kreatív könyveléssel lehet csalni nem kicsit, a családi adóztatás épp a kiskeresetűeken nem segít, akik miatt ki lett találva, a hiánycél megtartására pedig az IMF elleni ámokfutás volt a válasz, ami lelassította a gazdaságot. A külker hiány bedig azért alacsony, mert a belföldi fogyasztás és a beruházások csökkentek, nem azért, mert Magyarország jobban teljesít. Buta vagy, mint hatökör.

Sírköves Slomó 2014.04.01. 11:35:56

@King Arthur: '3%-s hiány? Egy hülyegyerek is meg tudta volna csinálni a MANYUP pénzek lenyúlásával. Anélkül 7-8%-s lett volna a hiány.'

A manyup hatás 1% alatti. + semmilyen hülyegyerek nem csinálta meg. Mert lopni akart és lopott az MSZP a manyup államilag vezényelt lopás volt.

MSZP=kuka

2014.04.01. 11:36:58

@Sírköves Slomó: Beteg vagy? Kettős én, vagy mifene. Találkozz az orvosoddal...

2014.04.01. 11:37:51

@Sírköves Slomó: a manyup államilag vezényelt lopás volt."
Ki lopott??????

Sírköves Slomó 2014.04.01. 11:39:23

@Könnyen elkaptuk, uram!: Az emeszpé. Az emeszpé lopott, lop és lopni akar.

De a nép már elfelejtette az emeszpét=kuka.

Sírköves Slomó 2014.04.01. 11:41:01

Az emeszpé még a kampánypénzt is ellopta. 80 milla lett volna 50.000 vérbolsi vidéki nyugger buszoztatása a Kormányváltó naggyülésre, de a buszjegyükre is sajnálták a pézt. Ellopták, ahogy szokták.

2014.04.01. 11:41:50

@Sírköves Slomó: Milyen pezsgésre gondolsz? Hogy amit elkezdtek a büdöslibcsikomcsik, azt Orbán avatja fel? Metró, Audi, Mercedes?
Az agyadban van pezsgés, felforrt a káposztalé.

2014.04.01. 11:45:16

@Sírköves Slomó: Iszenem, te nagyon hülye vagy. A manyup nevesített, a befizető nevén van nyilvántartva a pénz, ráadásul a szadesz találmánya és vesszőparipája volt, nem a maszopé! Viszont a fidesz elcsalta, fenyegetéssel, ami abtk szerint minősített bűncselekmény. Ment a közösbe, és felélték. Na ezt hívják lopásnak!
Tényleg jó a nicked, olyan vagy, mint a sírkő. Beton.

2014.04.01. 11:46:00

@Sírköves Slomó: Ne tekeregj, mint a kígyó! A manyup pénzről volt szó.

Sírköves Slomó 2014.04.01. 11:46:31

@Könnyen elkaptuk, uram!: Magyarország hihetetlen lendületbe jött a polgári kormányzással. Európa legnagyobb választási győzelme után európa legnagyobb választási győzelme következik.

Miután az Alstrom, atom, voucher és most az Antenna Hungária bizniszből is kirugdalta a Tábornok Úr a csigaevő franciákat, tegnap lemondatták a miniszterelnöküket.

Mindenkire ez a sors vár, aki ujjat húz Orbánnal!

Poszt Olok001 2014.04.01. 11:48:13

@Sírköves Slomó: "@King Arthur: '3%-s hiány? Egy hülyegyerek is meg tudta volna csinálni a MANYUP pénzek lenyúlásával. Anélkül 7-8%-s lett volna a hiány.'

A manyup hatás 1% alatti. + semmilyen hülyegyerek nem csinálta meg. Mert lopni akart és lopott az MSZP a manyup államilag vezényelt lopás volt.

MSZP=kuka!"

Szabad erdeklödnom, hogy mi a szakmäd?

2014.04.01. 11:48:21

@falazodesyka: Azért az milyen furcsa, hogy a keresztény-demokrata-jobboldali nyugat a bolsilibsiknek mindent elnézett, míg szegény magyar jobboldalnak az orosz nyújt segítséget!
Biztos jó a nicked, faék!

kvadrillio 2014.04.01. 11:49:08

Április 4-én megmérettetnek az Indexen a 2014-es választás képviselőjelölt-női, de ezúttal valószínűleg nem a pártszimpátia, hanem az egyéni adottság dönt majd a szavazáson. Hogy ez így legyen, az indító pártot ki sem írjuk a jelölt neve mellé. Az elérhető adatbázisokból indulásként bemutatunk 5 jelöltet, de a szélesebb merítéshez az olvasók segítségét kérjük. A szavazás a teljes mezőny összeállítását követően pénteken lesz.

Az eddigi legszebb jelöltek: ÉS ETTŐL UGYE MÉG LEHET TÖKHÜLYE IS BÁRMELYIK ???????? :o)

bigmax 2014.04.01. 11:49:16

@Sírköves Slomó: a gratzi bolondokházából közvetítesz ?Mondanám ,hogy elment az eszed de sose volt olyan neked!orbáni bérféreg vagy ......

Sírköves Slomó 2014.04.01. 11:49:59

@Poszt Olok001: magánnyugdíjpénztár tulajdonos

2014.04.01. 11:50:07

@Sírköves Slomó: Aki barátkozik vele, azt meg elzavarják. Legutóbb kicsit északabbra bukott nagyot egy Fico nevű . Nem fognék kezet Orbánnal, tuti elveszteném az állásomat!

Sírköves Slomó 2014.04.01. 11:51:53

@Könnyen elkaptuk, uram!: az neked bukás, hogy elnök helyett miniszterelnök lesz Fico?

Szeretne az emeszpé ilyet bukni..:)

2014.04.01. 11:51:54

@kvadrillio: Bármilyen hülye lehet. A párt és a politika nem mutat szoros kapcsolatot az intelligencia és a tisztségviselés között.

Jelentéktelen Hangya 2014.04.01. 11:56:15

@Poszt Olok001: tudod, mivel én nem vagyok fizetett pártkatona, izé miket beszélek, független blogger, ezért sajnos nincs sem időm, sem energiám, hogy naponta többször kopizzam ide a véleményem.

Pl. tessék, egy aktualitás a gazdasági visszaeséssel kapcsolatban: az Index éppen "van sapkát" játszik; az a legnagyobb problémája - főoldalon -, hogy nem is kellett volna ennyi megszorítás a 3%-os hiányhoz.

Nevetséges.

2014.04.01. 11:57:11

@Sírköves Slomó: " Ficónak két lehetősége maradt: vagy elfogadja a választási vereséget, továbbra is miniszterelnök marad és a kormányban eszközölt kozmetikai változtatásokkal kitölti kormánya élén négy éves mandátumát, vagy úgy értelmezi vasárnapi vereségét, mint egy személyéről kiírt népszavazás és benyújtja lemondását és előrehozott választásokat ír ki."

Azért ez nem ugyanaz!

s 2014.04.01. 11:58:13

@♔batyu♔: M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P. M A N Y U P.

Sírköves Slomó 2014.04.01. 11:58:51

@Könnyen elkaptuk, uram!: Ugye viccelsz? Szóba nem jön a lemondása.

s 2014.04.01. 11:59:25

@dr kíváncsivagyok: Vedd ki a pénzt a bankból. Én már kivettem.

2014.04.01. 12:03:17

@bölcsbagoly: a tények nem ismerete nem jelenti, hogy itt érdeklődj.

Sírköves Slomó 2014.04.01. 12:03:22

@s: Simonnak nem volt ennyi esze. Persze a házait gyorsan átlopta a feleségének, mert tuggya hogy jön a hóhér.

2014.04.01. 12:04:32

@Sírköves Slomó: Ez nem jelenti, hogy ne szenvedett volna vereséget. Érvelési hibákba menekülsz, mert érveid nincsenek. Jobbágy!

sztrugackij 2014.04.01. 12:06:28

@Sírköves Slomó:

Öö..., olvastál mostanában nyugdíjpénztári gyorsjelentéseket?

2014.04.01. 12:07:35

@Sírköves Slomó: Miért mondana le? Nem gerinces, büszke ember. Ismerünk pár ilyet idehaza is!

Poszt Olok001 2014.04.01. 12:08:23

@Sírköves Slomó: Na igen...rögtön gondoltam...ennyit a hozzäertesedröl...is.

Sírköves Slomó 2014.04.01. 12:13:33

@Könnyen elkaptuk, uram!: Ficoval ugyanaz a helyzet mint a francia miniszterelnökkel.

Addig marad a helyén amíg Orbán engedi.

sztrugackij 2014.04.01. 12:14:09

Bagolyka, tudod jól, hogy a gazdaság kérdései nem erős oldalad.
Miért erőlteted?

2014.04.01. 12:18:00

@Sírköves Slomó: Orbán a világ ura! Tényleg kezelés kell neked.

kvadrillio 2014.04.01. 12:18:08

Növekszik a munkástüntetések száma Kínában, és a megmozdulások egyre intenzívebbek - derül ki egy friss jelentésből.na, ebből lesz MAJD A NAGY KÍNAI TAVASZ !!!!! ...több mint 1 milliárd emberrel.....

fifibá55 2014.04.01. 12:18:19

@dr kíváncsivagyok: "Legalább kis részben adóznának az ebul szerzett pénz után"
A legtöbb ember keményen megdolgozik azért, hogy legyen egy kis tartaléka. Baromi igazságtalan lenne, ha ahhoz hozzányúlnának.

sztrugackij 2014.04.01. 12:18:23

@Sírköves Slomó:

És emlékszel még Selmeczi nyilatkozataira, amivel megindokolta, miért kell állami kezelésbe venni 3000 milliárdot?

kvadrillio 2014.04.01. 12:22:36

@s: "Brüsszelben is elismerték, hogy hibás volt a kötelező magán-nyugdíjpénztári rendszer, így annak 2010-es visszaalakítását sem tartják riasztónak. A magyar költségvetés évente 360 milliárd forint befizetéstől esett el, amit az államadósságból kellett finanszírozni. Lengyelország szintén teljesen megreformálta a költséges és az államadósságot növelő magán-nyugdíjpénztári rendszerét "

SOKBA VÓÓÓTTT A NÉPNEK A MANYUPOS JÓLÉT, AMIT AZ ÁLLAM HITELBŐL FINANSZÍROZOTT, A NÉP MEG KIFIZETTE !
NE TESSÉK RINYÁLNI MIATTA ! :o)

s 2014.04.01. 12:24:42

@sztrugackij: Kellett neki új metszőfogakra, amivel kiharaphatja a szart matolcsy végbeléből. Én így hallottam, de nem biztos . . .

sztrugackij 2014.04.01. 12:26:28

@Sírköves Slomó: "Addig marad a helyén amíg Orbán engedi. "

Azon gondolkodom, Ponta miért van még mindig a helyén, és mikor annektálja Viktor Erdélyt.
Téged olvasva, gondolom, csak idő kérdése.

Mondd csak, nálatok ott a pénzügyön mindenki ilyen hülye?

borzimorzi 2014.04.01. 12:26:31

@high up!: A wellness fürdők önmagában nem lennének problémásak, ha megfelelő marketing is lenne melléjük téve, döntően külföldön. Akkor ide járhatna a fél világ lubickolni.
Üdv:
b

dingó29 2014.04.01. 12:26:40

@dr kíváncsivagyok: Elég csak a Vaterát menézni,..semmi vevo , már ingyen lehet feltolteni árut, mert nincs adás-vétel...és ez csak egy példa !

Ha-ha a Vatera mint a nemzetgazdaság fokmérője. Ez a hét vicce pedig még csak kedd van

Sexual Harassment Panda 2014.04.01. 12:27:01

kurvajó!
Mindenki fideszkutya, meg mocskos ballib!
Imádom ezt az országot!
Nagyon sajnálom hogy jövő héten vége.:(

Poszt Olok001 2014.04.01. 12:28:30

@Sexual Harassment Panda: Ennek mär regota vege, csak epp vegetält... Bär ez soväny vigasz

Sírköves Slomó 2014.04.01. 12:28:35

@sztrugackij: Selmeczi nyilván nem egy agytröszt.,

A kötelező MANYUP rendszer állami rendszerszintü óriásmutyi volt. Imádtuk, munka nélkül mindenki imád pénzt keresni. Néhány ügyfélnek megérte, azok ma is manyuposok.

A tavalyi eredmény nagyon jó volt, szárnyaltak a tőzsdék, mint minden válságután. Persze ha az elmúlt 5 évet veszed egyben akkor minden ügyfelünk bukott, csak mi kerestünk rajta minden kockázat nélkül. Azóta is ezen röhögünk, hol találunk még egy országot ahol kötelező nekünk adni a pógár pénzét. Üzletkötőinket ki is rúghatjuk villámgyorsan, még többet fogunk keresni.

s 2014.04.01. 12:28:37

@kvadrillio: Brüsszel általában mindent elismer hibának, ami neked jó lenne később. Érdekes, hogy ebben az ügyben egyébként milyen kibaszott nagy barátai vagytok, ámbár fikázzátok más esetben, mint a szart. Ez a szelektív csőlátás, ha nem tévedek.
A nyugdíjakat meg gondolom összedobjátok a járulékokból. Vagy anyádnak nem adsz majd zabálni, ha már a megtakarításait lenyúltad?

Sírköves Slomó 2014.04.01. 12:30:18

@sztrugackij: pontosan, a Tábornok Úr nagyon helyesen, egyenként tünteti el az ellenfeleket.

sztrugackij 2014.04.01. 12:36:48

@kvadrillio: "Lengyelország szintén teljesen megreformálta a költséges és az államadósságot növelő magán-nyugdíjpénztári rendszerét "

Úgy érted, ott szintén ellopták?
Én ilyen elfuserált romániai magyar vagyok, de érzek bizonyos hangulat- és jelentésárnyalatbeli különbséget a "megreformál" és az "elvesz" között.

"SOKBA VÓÓÓTTT A NÉPNEK A MANYUPOS JÓLÉT, "

Egészen pontosan mi is a bajod a magánnyugdíjpénztárak öngondoskodást szolgáló intézményével?
Nyugodtan lehetsz szakmai is.Hogy úgy mondjam, nem idegenkedem a rideg matematikán alapuló racionalitástól.

Netuddki. 2014.04.01. 12:37:32

"ő Magyarország miniszterelnöke"

Helyesen: Magyarország mini szar elnöke.
Javítsa már ki valaki a plakátokon a feliratot!

2014.04.01. 12:38:03

@Sírköves Slomó: Persze ha az elmúlt 5 évet veszed egyben akkor minden ügyfelünk bukott, csak mi kerestünk rajta minden kockázat nélkül. Azóta is ezen röhögünk, hol találunk még egy országot ahol kötelező nekünk adni a pógár pénzét. Üzletkötőinket ki is rúghatjuk villámgyorsan, még többet fogunk keresni. "
Hazudsz. Én nem buktam, és az asszony sem.

s 2014.04.01. 12:38:05

@Sírköves Slomó: simon hülye volt. Én nem engedhetem meg ezt a luxust magamnak.

Netuddki. 2014.04.01. 12:41:20

@Sírköves Slomó: A fagyi visszanyalt B+! Mi a helyzet a bulvártoncsitokkal balfasz?

Fulek 2014.04.01. 12:43:46

@makro67: csak az utolsó évben 2,7 %-al nőtt a GDP, míg a szocik alatt -6% volt...
@Könnyen elkaptuk, uram!: Messziről jött ember bármit mondhat...@sztrugackij: Mondjuk talán az hogy a kieset nyugdíj pénzt hitellel kellett pótolni...

Fulek 2014.04.01. 12:44:29

@Sexual Harassment Panda: Kihagytad a náci Jobbikot ... :D

s 2014.04.01. 12:46:31

@kovi1970: rogyántónió csak később kíván kivégzőosztag elé állni. Ne kapkodjunk, kérem.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.04.01. 12:51:17

@bölcsbagoly: Ja értem. Nos, rád kár minden szó. Szevasz.

2014.04.01. 12:54:46

@Fulek: csak az utolsó évben 2,7 %-al nőtt a GDP, míg a szocik alatt -6% volt..."
Te nagyon buta lehetsz! de legalább ne hazudnál...
Amit te sorolsz, az kiragadott, ráadásul lánc viszonyszám. (a bázis az előző év)
Tudod, mit jelent ez? Ja, nem. buta vagy, de legalább ne hangoztasd!
Ha a jövedelmed 100 ezer forint és csökkentik 6%-kal, lesz 96 ezer. Ha ezt növelik 2,7%-kal, hol tartasz?
Ha 6%-kal emelnék, akkor sem lenne 100 ezer. Szóval nem kell ez a szovjet duma...
Tudod, az USA nőtt 1%-kal, bezzeg a mi gazdaságunk 10%-kal!!! Csak mihez képest....

2014.04.01. 12:58:04

@Fulek: Messziről jött ember bármit "
Előbb tájékozódj! A neten sokminden elérhető. Ja, neked le van tiltva? Csak az MNO megy?
" a Magyar Nemzeti Bank honlapján is elérhető adatok alapján a leggyengébben teljesítő nyugdíjalapok is csaknem 3,5 százalékos hozamot értek el szeptember végéig, ami évesítve 4,6-4,7 százalékosnak felelne meg.

Ez nagyjából a bankbetétek kamatához hasonló eredmény, és bőven felülmúlhatja az inflációt, ami januártól szeptemberig 2,1 százalékos volt "

A leggyengébben teljesítők! 2013-ról van szó.

2014.04.01. 13:00:35

@sztrugackij: A lengyelek azért nem egészen ugyanígy csinálták.

2014.04.01. 13:02:35

@Fulek: Hitellel kell pótolni mindent. Mondjuk a mol bukást is... A Paks bővítést is. Az IMF hitel kiváltását is. Tudod, a sikeres államkötvény kibocsájtás is hitelfelvétel. Csak szarabbak a kondíciók...

kvadrillio 2014.04.01. 13:05:22

Mik a gyermekkori stroke fő okai?

A felnőttkori stroke kialakulásának fő okai az arterioszklerózis (az artériák elmeszesedése), a magas koleszterinszint, a magas vérnyomás, a gyermekeknél főleg szívbetegség és sarlósejtes vérszegénység okozza.

A fő rizikófaktorok:

kiszáradás;
feji vagy nyaki fertőzés;
fejet ért sérülés;
autoimmun rendszer megbetegedése;
gyulladásos bélbetegség.
...nomega.....COCA.COLA ÉS A KOFFEINDÚS ENERGIA-ITALOK MÉRTÉKTELEN FOGYASZTÁSA.......

Sírköves Slomó 2014.04.01. 13:08:03

@Könnyen elkaptuk, uram!: Várjál most elmentem ebédelni. Ma már nem megyek be, ez a rendszer itt a manyupnál.

2014.04.01. 13:09:41

@kvadrillio: Nomeg téged olvasni.

kvadrillio 2014.04.01. 13:16:09

"Duplájára emelkedett az éhezők száma Magyarországon - Portfolio.hu
www.portfolio.hu/.../duplajara_emelkedett_az_ehezok_szama_magyarorsza...
2014 márc. 18 - A válság előtti évekhez képest közel kétszer annyian vannak azok Magyarországon, akik úgy érzik, még élelemre sincs elég pénzük. Az OECD ..."

..NU, AMELY "VEZETŐ" CSAK A KÖZGÉPET ÉS SIMICSKA OKOSTOJÁST LÁTJA A VILÁGBÓL, A KÖRNYEZETÉBEN, ANNAK VAGY NAGY BAJ VAN A LÁTÁSÁVAL VAGY CSAK ECCERŰEN SZŰK LÁTÓKÖRŰ !!! AKKOR PEDIG NE LEGYEN ORSZÁGVEZETŐ !

kvadrillio 2014.04.01. 13:17:49

@Könnyen elkaptuk, uram!: NU EZ AZ, AMI nemmmmjuszááááj ! :O)

kvadrillio 2014.04.01. 13:19:17

@Könnyen elkaptuk, uram!: aztén ezután jön a szádból, hogy : minggyáleköplek ! :O)))))

babbaba 2014.04.01. 13:33:25

2013-ban javítottunk uniós helyzetünkön. Nem sokan előztek meg a fejlődésben. A V4-ekből is csak Lengyelország. Pedig 2002 és 2010 közt nem volt olyan negyedév, hogy akárcsak egy V4-est megelőztünk volna akár egyszer is. Hol ugyanaz a helyzet? Ma is tíz százalékkal mennek a tótok (héttel a lengyelek, hattal a csehek mint 2007-ben), mi meg fél százalékkal? Nem mondod?

babbaba 2014.04.01. 13:36:57

@Könnyen elkaptuk, uram!: Te sem dicsekedhetsz, hogy a túl sok intelligenciáddal kitűnsz. Átlagos bolsi vagy, ahogy nézem. Azok meg:

"A szavazótábor egyik legmarkánsabb különbsége az iskolai végzettségben mutatkozik: a
szocialista szavazók fele legfeljebb nyolc osztályt végzett: ez jóval magasabb arány, mint amit
bármelyik másik párt táborában látunk."

www.republikon.hu

kvadrillio 2014.04.01. 13:39:58

@Könnyen elkaptuk, uram!: nemtom, hol 2,1 %.os az infláció ??? a hús is drágább,a krumpli is drágább, nem szólva a burgonyáról ! :), a mosógép ára kb 80 ezernél kezdődik, 5 évvel ezelőtt 450 ezerért vettem ugyan azt, szinte minden drágább lett......AKKOR HOL IS 2,1 %-OS AZ INFLÁCIÓ ?????

Hajdú Peter 2014.04.01. 13:40:03

"Viktor, ne folytasd!" Levan szarva a fejed mocskos hazaarulo.
Az emberek nagyresze turelmetlenul varja, hogy a fidesz Orban Viktor vezetesevel folyatassa az orszag epiteset.

Netuddki. 2014.04.01. 13:42:53

@Hajdú Peter: "Az emberek nagyresze turelmetlenul varja, hogy a fidesz Orban Viktor vezetesevel folyatassa az orszag leépiteset."

Úgy-úgy, ahogy teccik mondani!

kvadrillio 2014.04.01. 13:43:25

@Hajdú Peter: JÓÓÓ....TUGGYUK, HOGY NYERÉSRE ÍÍÍTÉLTÉK ŐT, DE MINEK, KINEK JÓ EZ ??? :) ...no persze, ha azt akarják elérni ezzel, hogy az éhezők száma megtízszereződjön, hogy a magyarok lélekszáma 2 millára redukálódjon, ahhoz mondjuk egészen JÓ VEZETŐ LESZ AZ ORBÁN VIKTOR ! :)

s 2014.04.01. 13:45:12

@babbaba: Miért, azoknak még annyi sincs? Aztakurva . . .

kvadrillio 2014.04.01. 13:47:05

@kvadrillio: PEDIG SAJÁT MAGA MONDTA ANNO...: HAS VÁLASZTHATNA !....HA VÁLASZTHATNA !...DE AZ Ő MINELNÖKSÉGE ELŐRE ELRENDELTETETT !!! SAJNOS......AKKOR, UGYE, ÁLLAMELMÉLETET OKTATNA EGY EGYETEMEN INKÁBB, MINT KORMÁNYFŐKÉNT TÁRGYALGASSON NEMZETEK SORSÁRÓL...UGYI..:o)))))....(VIDEÓ....)

s 2014.04.01. 13:50:38

@kvadrillio: "JÓ VEZETŐ LESZ AZ ORBÁN VIKTOR !"

A trafóházban.

Simon Gábor Mszp 2014.04.01. 13:51:59

@Mélyszegény: "Az iskolában csupa korgó gyomrú kisgyermek, a rezsiszámlákat kifizetni képtelen közmunkás szülők -"

Ugyvan ugyvan. Milliardosokbol szervezett EHSEGMENETRE van szukseg, az mindent megold.
Pusztuljon a sok korrupt fideszes.

dukeekud 2014.04.01. 14:10:22

"De ami hülyítés folyt adósmentés címén ebben a kormányzati ciklusban, az bármelyik kabaréba elmehetne, "

Na elmentek ti a BANKSZÁMLAMUTYIS anyátokba. Az ország lehetőségéhez képest, a fidesz kormány mindent megtett, hogy az mszp SZARÁT ellapátolja.

szonár 2014.04.01. 14:12:57

Ehehehe, azt írja az index, hogy nem jó a kétharmad, mert jobban teljesítenek azok az országok, ahol korlátozzák a hatalmat. De nem tudnak mit mondani Kína sikerére...
Balfasz libsi banda. :)

babbaba 2014.04.01. 14:15:59

@s: Azt mondják. A liberálisok. Vagy az intézetük.

s 2014.04.01. 14:28:56

@dukeekud: euro lett is 313 huf. Mi lett volna, ha még ennyit sem csinálnak?

s 2014.04.01. 14:31:22

@babbaba: A szegénység bizonyítványban tudod mi a kurva jó? Az, hogy mindenki ki tudja állítani magáról. Szóval nem egy smittpali doktori, hogy másnak is hazudoznia kell vele kapcsolatban.

s 2014.04.01. 14:32:52

@szonár: Ja. Észak-Koreáról nem is beszélve.

King Arthur 2014.04.01. 14:42:50

@kvadrillio: Az igazság ezzel szemben az, hogy amikor megszüntették, akkor erről az indokról szó sem volt! Azt mondták, hogy eltőzsdézték az emberek pénzét, bal, bla, bla...
Ha ezzel az indokkal jöttek volna az elején, akkor más lett volna a helyzet. Nekik kellett a lóvé, mert Brüsszel nem negedte elszállni a hiányt!
Azzal fenyegették meg az embereket, hogy aki marad, az nem kap majd állami nyugdíjat. Undorító volt az is, hogy annak kellett bemennie a TB-hez, aki maradni akart.
És hol vannak a beígért nyugdíjszámlák? A manyup pénz ugyanis örökölhető!
A mostani rednszerrel az a baj, hogy hiába dolgoztam jól, fizettem sok járulékot, mire nyugdíjba megyek és ne adja isten megint szarban lesz az ország, akkor az állambácsi széttárja a kezét, hogy hát ez van ennyit tudok adni.

ursus artos 2014.04.01. 14:45:26

@King Arthur: "2002-ben Orbánék korrektül átadták az országot? A kormányváltást megelőzően a nagy bukta után gyorsan a lehető legtöbb keretet 100%-ban elköltöttek."
Abból futotta száznapos programra?

Sírköves Slomó 2014.04.01. 14:50:19

@King Arthur: Az ne zavarjon hogy eddig indenki mindig megkapta a 100% nyugdíját.

Érdekes a Manyup rajongás, akkor miért nem maradtál ott vagy ugrasz bele holnap önként? A Manyup egyetlen fillér nyugdíjat se fizetett senkinek soha, így aztán indokolt az állami miatt aggódni..:)))

King Arthur 2014.04.01. 14:53:35

@Sírköves Slomó: "A manyup hatás 1% alatti. + semmilyen hülyegyerek nem csinálta meg. Mert lopni akart és lopott az MSZP a manyup államilag vezényelt lopás volt.

MSZP=kuka "

Jóember, a MANYUP 3000MrdFT a GDP kb. 10%-nak felel meg. Ezt oszd el három évre és add hozzá a mostani hiányokat.
E nélkül nem ment volna 3% alá a hiány!

Mi lett volna ha Bajna is meglépi ezt? Polgárháborút robbantott volna ki Viktor!

1998-2002 között is megtehették volna a megszüntetését/átalakítását, ha ez annyira rossz rendszer lett volna. Nem tették!

Más lett volna, ha azt mondják, hogy emberek, ez egy rossz rendszer, alakítsuk át, benne vagytok?

Nekik most kellett a pénz és a MANYUP ott volt kéznél. Menet közben gyártották hozzá az ideológiát, hogy miért is teszik. Fűt fát leígértek, hogy mi lesz majd helyette. Jól megvédték a nyugdíjakat, elfüstölték 3 év alatt a 15 évnyi befizetést.

Orbán ezt ne folytassa, így ne!

.Gordon Gekko. 2014.04.01. 14:56:44

@King Arthur: De Orbán folytassa így, és folytatja is.

Európa legnagyobb választási győzelme után európa legnagyobb választási győzelme jön.

Orbán lesz a EU Bizottság elnöke nemsokára.

King Arthur 2014.04.01. 14:59:45

@ursus artos: Nézz utána, a nagyobb kormányzati, költségvetési költéseket előre év végéig leosztották.
A 100 napos program jelentősebb része nem azonnali hatású volt, pl. béremelések és csak korlátozott 200MrdFt hatása volt 2002-re!

hetek.hu/uzlet/200205/extra_koltekezes_az_utolso_oraban

"Orbánék a választások óta különösen nagy virtuális költekezésbe kezdtek, a számla: 400 milliárd forint. Rögtön az első választási fordulót követően kétéves gazdaságfejlesztési csomagot fogadtak el, melynek végrehajtása és finanszírozása 12,5 milliárd forint. A következő kormányülésen 78,3 milliárdot érő nyugdíjemelésre szánták el magukat, tiltakozva, hogy ez kampányfogás lenne. Következő lépésként kidolgozták a 13. havi nyugdíj jogszabályi kereteit is, öszszesen 130 milliárdért. Az ellenzékkel viszont elfelejtettek egyeztetni, mondván, ez úgy is benne van a programjukban."

Hannibal ante portas 2014.04.01. 15:00:14

@King Arthur: King Arturnak azért jóval több esze volt, ennyi süketséget nem írt vona össze. Talán a forrásaid hiányosak, felség?
A devizahitelről :
hvg.hu/gazdasag/20110922_svajci_jegybank_figyelmeztetes
Az IMF/EU hitelről (kb. 20 Mrd€ = 2xPaks! És már mindet visszafizettük.)
Bajnai a hitelnek csak kb. 10% - át hagyta meg az új kormánynak
www.vg.hu/gazdasag/gazdasagpolitika/az-imf-hitelcsomag-tizede-maradt-meg-349837
index.hu/gazdasag/magyar/2010/08/02/a_kormany_hagyott_elveszni_900_milliard_forintot/
Manyup: ugye, különbség van kötelező és önkéntes között. Annyi mindenképpen, hogy a kötelező befizetéseket a hivatalos állami nyugdíjalap terhére különítették el, azaz gyengítették az állam nyugdíjfizetési képességét. Akkor megkérdezték, hogy akarod-e?
Nem baj, ha kommentelsz, csak legalább hülyeségeket ne írj. Tüntess ki bennünket ezzel, kérlek.

.Gordon Gekko. 2014.04.01. 15:05:37

@King Arthur: faszsetuggya miaz a hetek.hu hazudik mint egy vérbeli emeszpés

sztrugackij 2014.04.01. 15:22:59

@Fulek: "Mondjuk talán az hogy a kieset nyugdíj pénzt hitellel kellett pótolni"

Ezzel szemben most miből fizetik a nyugdíjakat?

Miért kellett dollármilliárdos kölcsönt felvennie az államnak?

Tehát, ha jól értem, azért, hogy ne kelljen a 25%-ot esetleg(!)kipótolnia a költségvetésből, inkább elvette az egészet.
Zseni vagy!

Pipas 2014.04.01. 15:24:17

@King Arthur: "E nélkül nem ment volna 3% alá a hiány!"

Dehogynem. Kitaláltak volna valami mást.

"Mi lett volna ha Bajna is meglépi ezt? Polgárháborút robbantott volna ki Viktor!"

Marhaság. Miért robbantott volna ki polgárháborút és plána hogyan? Ez lett volna, meg az lett volna... sikeres ember ilyeneken nem agyal.

"1998-2002 között is megtehették volna a megszüntetését/átalakítását, ha ez annyira rossz rendszer lett volna. Nem tették!"

Tíz évvel ezelőtt sok minden más volt. Sőt, minden más volt.

"Más lett volna, ha azt mondják, hogy emberek, ez egy rossz rendszer, alakítsuk át, benne vagytok?"

Mint amikor Gyurcsány megkérdezte, hogy akarunk -e IMF hitelt, felemelt gázárat, felemelt ÁFÁt? Amikor Bajnai megkérdezte, hogy "emeljünk megint 5%-ot az áfán, emberek?"

Miért várod el, hogy az egyik kormány mindenről kikérje a véleményét az embereknek, miközben a másik kormánytól nem várod ezt el?

Pipas 2014.04.01. 15:26:15

@sztrugackij: "Tehát, ha jól értem, azért, hogy ne kelljen a 25%-ot esetleg(!)kipótolnia a költségvetésből, inkább elvette az egészet."

Nem, nem érted jól. Éppen ezért nem szokás nézszavazást kiírni ilyen kérdésekben, mert az emberek nagy része képtelen megérteni, hogy miről is van szó.

sztrugackij 2014.04.01. 15:53:44

@babbaba: ""A szavazótábor egyik legmarkánsabb különbsége az iskolai végzettségben mutatkozik: "

Akkor valamilyen rejtélyes oknál fogva ide csak a jobboldal félig írástudatlan ága írogat, elnézve bődületes helyesírási hibáikat.
Nemrég néztem meg egy videót, ahol a volt miniszterelnököt "Gyurcsány.végleg takarogy!"felirattal várta egy ellentüntető.
Gyurcsány szóvá tette, hogy ha már mindenképpen ennyire nemzetiek, ennyire védik a magyart, legalább a magyar nyelv negyedik osztályos tananyagát igyekezzenek elsajátítani.Végül megjegyezte, hogy ezért nem szeretné ilyenekre bízni az ország vezetését.

Valahogy nekem is komolytalannak tűnik, amikor néhányan gazdasági kérdésekben osztják itt az észt, rossz magyarsággal.
Nos, ez viszont nem az én szégyenem.

King Arthur 2014.04.01. 16:08:02

@ursus artos: "Abból futotta száznapos programra? "
Tudomásom szerint a száz napos program 2002-s évi hatása 200MrdFt volt, Orbánék meg a két választás között és közvetlen az átadás előtt rapid módon hoztak 400MrdFt elköltéséről döntést (ezek voltak a nagy tételek), illetve gyorsan kötöttek a haveroknak legalább az év végéig tartó szerződéseket.

King Arthur 2014.04.01. 16:13:06

@Sírköves Slomó: "Az ne zavarjon hogy eddig indenki mindig megkapta a 100% nyugdíját.

Érdekes a Manyup rajongás, akkor miért nem maradtál ott vagy ugrasz bele holnap önként? A Manyup egyetlen fillér nyugdíjat se fizetett senkinek soha, így aztán indokolt az állami miatt aggódni..:))) "

Maradtam és azok jártak a legjobban, akik a zsarolás ellenére maradtak!

Nekem még messze van a nyugdíj, de az a pénz biztosan ott van és kamatozik. Hiszen Orbánék el tudták költeni, tehát nem virtuális pénz volt.

Az állami nyugdíjjal meg az a baj, hogy ha ez a rendszer marad, akkor az mindig a politika játékszere lesz. Erre normális(korrektebbül, aki megteheti!) ember meg nem alapozhatja az öregkori jólétét.

A MANYUP pedig egy láb lett volna, egy biztos láb! (Persze minden befektetésnek ennek is van kockázata! Ezt pedig vállalni kell!)

sztrugackij 2014.04.01. 16:15:06

@Pipas: "Nem, nem érted jól."

Igen, időközben rájöttem mire utalt a kommentelő.
Érdekes módon mégsem ezt az érvet szajkózta Selmeczi a fülünkbe.
És arra sem emlékszem, hogy az első négyéves ciklusuk alatt nyújtottak volna be ezzel kapcsolatban törvénymódosító javaslatokat.
Csak a kétharmados többség birtokában lettek hirtelen manyup-ellenesek.

"Éppen ezért nem szokás nézszavazást kiírni ilyen kérdésekben, "

Meg kétharmados többségben.
És különböző diktatúrákban.

Mindenki tudja, hogy nyolcmilliárdos népszavazást csak 300 forintot meg nem haladó tételekért kell kiírni.
És azt is csak a Fidesz kezdeményezheti.

Pipas 2014.04.01. 16:20:48

@sztrugackij: "Érdekes módon mégsem ezt az érvet szajkózta Selmeczi a fülünkbe."

Egyrészt mondjuk a Selmeczi az egy idióta, másrészt mondjuk sok érv és sok magyarázat lehet egy dologra.

"És arra sem emlékszem, hogy az első négyéves ciklusuk alatt nyújtottak volna be ezzel kapcsolatban törvénymódosító javaslatokat.
Csak a kétharmados többség birtokában lettek hirtelen manyup-ellenesek."

Amit megtehet a kétharmados kormány, azt nem biztos, hogy megteheti egy sima többség. Ez nyilvánvaló.

Pipas 2014.04.01. 16:22:30

@sztrugackij: "Meg kétharmados többségben. És különböző diktatúrákban."

Ez mondjuk butaság. Költségvetési kérdésekben nem is lehet népszavazást kiírni, senki soha nem is írt, nem is lenne semmi értelme. Gondolj bele, szerinted mi lenne egy "ne fizessünk adót" népszavazás eredménye? Ugye? :)

King Arthur 2014.04.01. 18:03:19

@Hannibal ante portas: "King Arturnak azért jóval több esze volt, ennyi süketséget nem írt vona össze. Talán a forrásaid hiányosak, felség?
A devizahitelről :
hvg.hu/gazdasag/20110922_svajci_jegybank_figyelmeztetes
Az IMF/EU hitelről (kb. 20 Mrd€ = 2xPaks! És már mindet visszafizettük.)
Bajnai a hitelnek csak kb. 10% - át hagyta meg az új kormánynak
www.vg.hu/gazdasag/gazdasagpolitika/az-imf-hitelcsomag-tizede-maradt-meg-349837
index.hu/gazdasag/magyar/2010/08/02/a_kormany_hagyott_elveszni_900_milliard_forintot/
Manyup: ugye, különbség van kötelező és önkéntes között. Annyi mindenképpen, hogy a kötelező befizetéseket a hivatalos állami nyugdíjalap terhére különítették el, azaz gyengítették az állam nyugdíjfizetési képességét. Akkor megkérdezték, hogy akarod-e?
Nem baj, ha kommentelsz, csak legalább hülyeségeket ne írj. Tüntess ki bennünket ezzel, kérlek. "

A devizahitelekről mindig elfeledkezünk arról, hogy 2005-2006 táján még arról volt szó, hogy 2010-ben itthon is Euró lesz. 4-5%-s GDP bővülés volt, ment a szekér. Ezért mindenki "bátran" bevállalta a svájci frankot is. Akkor a forint kamata olyan nagy volt, hogy kb. 20%-s forint gyengüléssel lett volna annyi a törlesztőhitele a svájci frankosoknak, mint a forintosnak. Ekkora gyengülésre senki nem számított! A Fidesz sem ágált a deviza hitelek ellen tudtommal. Lázár is bevállalt egy 1Mrd Svájci farnkos kötvény kibocsátást Hódmezővásárhelyen!
Itt mindenki elaludt, az emberek(még szakemberek döntő része is!) meg nem voltak tisztában azzal, hogy mit vállaltak.
Én személy szerint a kettős árfolyamkülönbség nagyobb kockázata miatt Euró alapú hitelt vettem fel, de én is arra számítottam, hogy 2010-től euró lesz. Nem lett...

Amúgy nem a forint gyengült drámaian. Én 245Eur/Ft árfolyamon vettem fel hitelt 2005-ben és 2010-ben bajnai 265Eur/Ft-al adta át. Hanem az EUR bukott óriásit a CHF-el szemben! erre pedig senki nem gondolt 2004-2005-ben!

Ha annyira rosz lett volna a MANYUP rendszer, akkor a Fidesz miért nem szüntette meg 1998-2002 között?

Amúgy nekem sem tetszett a rendszer, mert a MANYUP pénzek nagyrésze magyar államkötvényben volt, azaz saját magunkat hiteleztük, magunknak fizettünk kamatot. Más lett volna, ha más ország államkötvényeit vettük volna meg. Másrészt meg a kieső pénzekért cserébe 25%-al kevesebb nyugdíjat fizetett volna az állam.
De ez egy bonyolult szakmai kérdés, ehhez nem értek, nem szakterületem.

Orbánékkal nekem az a bajom, hogy ők kitalálták, hogy kell nekik a lé és ezután próbáltak ideológiát gyártani. Egyértelmű volt, hogy nem átalakítani akarnak, hanem csak simán lenyúlni.

Az a pénz jog szerint az adott emberé volt, örökölhető volt. Ha nem így lett volna, akkor egy toll vonással elveszik. Az embereket megzsarolták, ha nincs 20 éves munkaviszonya, akkor ha marad erre az időszakra már nem kap állami nyugdíjat, azaz erre az időszakra bukja a 75%-s állami nyugdíját. Ment a mézesmadzag, hogy lesz egyéni számla, stb. Ezt végül teljes egészében eltörölték és azok jártak jól, akik maradtak.

Az IMF hitelt meg jobb ha nem emlegeted, mert azt is hitelből, egy drágább hitelből fizettük vissza előbb. Ennek semmi gazdasági racionalitása nem volt. Az IMF a Fidesz hazugságai elenére nem kért semilyen konkrét megszorítást. Egyetlen elvárás volt, hogy a konvergencia program végrehajtásával a hiány menjen le 3%-ra és tartósan maradjon ott! A MANYUP lenyúlást nem lehet még egyszer megismételni, kíváncsi vagyok mit fognak tenni, ha nyernek?
Amúgy a MANYUP pénzek ellenére kb. 2700MrdFt-s megszorítást csináltak, ami a GDP 10%-val összemérhető megszorítás. Ennél valamivel kevesebbet szorított meg 2006-2010 között a Gyurcsány-Bajnai páros. A bokros csomag pedig csak a GDP 5%-s méretű volt.

A Bajnai pedig tök korrekt volt 2010-ben, mert nem volt szüksége az országnak több pénzre, ezért nem hívta le, nem verte el.

Az IMF/EU hitel pedig azért kellett, mert a 2008-2009-s gazdasági világválság miatt, a gazdaságunk nem volt olyan állapotban, hogy a piacról finaszírozni tudtuk volna a lejáró hiteleket. Ez vezetett volna államcsődhöz.
Ennek a pénznek nagy része bement az MNB-hez deviza tartalékba.
2002-ben 10MrdEuró volt a tartalék 2014-ben a kormányváltáskor pedig már kb. 30Mrd Euró!
Bajnai pedig 2009-2010-ben igaz megszorításokkal, de pályára állította a magyar gazdaságot. Beindult a növekedés a 2009-s -6,5%-s GDP esés után 1,3% volt.

Ahhoz meg, hogy 2006 és 2010 között oda jutott az ország gazdasága, ahova, abba vastagon benne volt a Fidesz is.
Véleményem szerint a mai politikai rendszer és választás az ígérgetésen alapul, mert a magyarok nagy része nem lát tovább a saját pénztárcáján túl. Ezért a két párt egymást hajszolta bele az ígérgetésekbe.
Illetve a Fidesz 2006-2010 között mindenben gáncsolta a szocikat. Pl. ne legyen tandíj (5000Ft/hó), most meg 30000Ft/hó nemtandíjat kell fizetni.

A Fidesz ezt ne folytassa!

King Arthur 2014.04.01. 18:05:45

@.Gordon Gekko.: "faszsetuggya miaz a hetek.hu hazudik mint egy vérbeli emeszpés"

Hát lehet, hogy nem ez a legmegbízhatóbb forrás, de máshol ezt fogod találni!

King Arthur 2014.04.01. 18:28:20

@Pipas:
""E nélkül nem ment volna 3% alá a hiány!"
Dehogynem. Kitaláltak volna valami mást."

Az elmúlt 4 évben 2700MrdFt-s megszorítást vezettek be. Kizsigereltek mindent, amit lehetett. (Kivétel a nyugdíjasok, azokra vigyáztak, mint a hímes tojásra, meg a gazdagok).
Emlékszem még, hogy hányszor módosították a költségvetést, csak hogy összejöjjön a hiánycél. A vállalkozásoknak tervezhetetlen volt ez az elmúlt 4 év. Ezt nem kéne tovább folytatni!

""Mi lett volna ha Bajna is meglépi ezt? Polgárháborút robbantott volna ki Viktor!"
Marhaság. Miért robbantott volna ki polgárháborút és plána hogyan? Ez lett volna, meg az lett volna... sikeres ember ilyeneken nem agyal."

Persze hát 2006-ban is önjelölt hulligánok támadták meg a TV székházat, amit a HírTV élőben közvetített. A Fidesz miután eljuttatta a sajtónak az öszödi beszédet(amit megértek és jogos is!), azon volt, hogy a Gyurcsányt megbuktassa. Ahol csak tudott keresztbe tett. Egy ilyen MANYUP megszüntetési próbálkozásra minimum népszavazást kértek volna! Amit ugye ma már nem lehet kezdeményezni, mert a Fidesz lehetetlenné tette!

""1998-2002 között is megtehették volna a megszüntetését/átalakítását, ha ez annyira rossz rendszer lett volna. Nem tették!"
Tíz évvel ezelőtt sok minden más volt. Sőt, minden más volt."

A rendszer nem változott, tehát ha a koncepció akkor elfogadható volt, most miért nem. Ismétlem, nem votl indoklás csak az, hogy a MANYUP-k eltőzsdézik az meberek pénzét! Menet közben ötleteltek, hogy magyarázzák a lenyúlást!

" "Más lett volna, ha azt mondják, hogy emberek, ez egy rossz rendszer, alakítsuk át, benne vagytok?"
Mint amikor Gyurcsány megkérdezte, hogy akarunk -e IMF hitelt, felemelt gázárat, felemelt ÁFÁt? Amikor Bajnai megkérdezte, hogy "emeljünk megint 5%-ot az áfán, emberek?
Miért várod el, hogy az egyik kormány mindenről kikérje a véleményét az embereknek, miközben a másik kormánytól nem várod ezt el? "

Tudtommal a 2008-as IMF megállapodást egy-két nap alatt hozták tető alá, annyir súlyos volt a helyzet.
Tudtommal az energia ára folyamatosan nőtt, a 2008-2009-s gazdasági válság hatására a kereslet visszaesése miatt kezdett csökkenni. Addig is volt energiahivatal, ami meghatározta az áram árát.
A nagy rezsicsökkentés meg nem csinált egyebet, mint az olcsóbbá váló energia árát érvényesítette a hatósági árakban. A Fidesz is növelte az árakat tudomásom szerint 2012-ig! Ez egy átverés! Ráadásul sokan vannak, akik korábban szociális alapon kaptak kedvezményt, pont a legszegényebb réteg, akiknek meg nőzz a gáz ára!

Az ÁFA most 27%, az egyik legmagasabb a világon, amit Orbánék vezettek be!

Orbánékkal az a baj, hogy a nagy jelentőségű ügyekben pont leszarják az emberek, szakemberek véleményét. Az van amit ők akarnak és pont.
Erre jó példa amit Paks2-vel művelnek!

Ezt ne folytassák már!

Pipas 2014.04.01. 19:39:50

@King Arthur: Sok mindennel nem értek egyet azokból amiket írtál. Néhány dologgal meg egyetértek.

"Az ÁFA most 27%, az egyik legmagasabb a világon, amit Orbánék vezettek be!"

Ez a legfeltűnőbb, amivel nem lehet egyetérteni. A következő emelések történtek:

Gyurcsány: 5%
Bajnai: 5%
Orbán: 2%

Szóval erős túlzás azt állítani, hogy "Orbánék vezették be".

Pipas 2014.04.01. 19:50:07

@King Arthur: "Bajnai pedig 2009-2010-ben igaz megszorításokkal, de pályára állította a magyar gazdaságot. Beindult a növekedés a 2009-s -6,5%-s GDP esés után 1,3% volt."

Ez is elég nagy csúsztatás. Ha az adatsorokat megvizsgálod[1], akkor láthatod, hogy 2010-ben a meglóduló világgazdaság (és azon belül is a német gdp növekedés megindulása) okozta ezt a csekély növekedést. Utána újra visszaesett a gdp növekedés németországban és a magyar gazdaság is megszenvedte ezt.

Amit az adatsorokon szintén láthatsz az az, hogy a Bajnai féle 1.26%-os gdp növekedést 4% feletti világgazdasági és német gdp növekedés mellett sikerült elérni, ami nyilván kudarc. A Bajnai kormány nem tudta kihasználni az időleges növekedést, nyilván a rengeteg megszorítás miatt, amit kénytelenek voltak bevezetni.

Szóval a "pályára állította a gazdaságot" egy mítosz, Bajnai egyetlen növekedést serkentő rendelkezést sem hozott, a világgazdaságban beállt rövid idejű kedvező változás rángatta a magyar gdp-t.

[1] http://www.google.com/publicdata/explore?ds=d5bncppjof8f9_&ctype=l&met_y=ny_gdp_mktp_cd#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=ny_gdp_mktp_kd_zg&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=region&idim=country:HUN:DEU&ifdim=region&tdim=true&hl=en_US&dl=en_US&ind=false

Pipas 2014.04.01. 20:12:48

@King Arthur: "A devizahitelekről mindig elfeledkezünk arról, hogy 2005-2006 táján még arról volt szó, hogy 2010-ben itthon is Euró lesz. 4-5%-s GDP bővülés volt, ment a szekér."

Ez ismét csak erős csúsztatás. A 2006-os évben például a költségvetési hiány 2163,8 milliárd forint volt, ami a GDP 9,2 százaléka volt ekkoriban[1]. Nyilvánvaló, ha valaki 9,2%-os hiánnyal növeli a megtermelt javak mennyiségét "4-5%-al", akkor arra sok mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy "ment a szekér".

Ha nem költöttek volna hitelből, akkor a GDP növekedés -5% körül lett volna a legjobb esetben is. :(

És akkor a lakosság és az önkormányzatok eladósodásáról nem is beszéltünk...

[1] hirkozpont.magyarorszag.hu/hirek/aht20070423.html

sztrugackij 2014.04.02. 14:32:27

@Pipas: "Költségvetési kérdésekben nem is lehet népszavazást kiírni, senki soha nem is írt,"

Értem.Tehát, ha a költségvetésnek pénzre van szüksége, akkor népszavazás nélkül lehet manyup pénzeket államosítani.
Ott szúrta el az MSZP is, hogy a vizitdíjat nem költségvetési tételként kezelte, hanem otthagyta a háziorvosoknál.Így könnyen le lehetett szavaztatni négy és fél milliárdért.

sztrugackij 2014.04.02. 14:50:36

@Pipas: Amit megtehet a kétharmados kormány, azt nem biztos, hogy megteheti egy sima többség. Ez nyilvánvaló. "

Ilyen alapon kétharmados többségnél az ellenzék ne is próbálkozzon törvényjavaslatokkal, beadványokkal, módosító javaslatokkal?
süti beállítások módosítása