Üzenőfüzet

Rajtad a sor! Véleményed van a világról? Igazságtalanság ért? Írd meg nekünk, mi megjelentetjük.

uzenofuzetblog@gmail.com

közösség

     

Friss topikok

Címkék

2015 (1) 56 (1) 5 dolog (1) adatvédelem (1) Áder János (1) aláírásgyűjtés (1) Alaptörvény (2) alkoholstratégia (3) Alkotmánybíróság (1) államadósság (4) állásinterjú (1) álláskeresés (2) állatkert (1) Amerikai Horror Sztori (1) anyáknapja (1) árfolyam (1) árvíz (1) átadás (1) Auchan (1) autó (3) Bajnai Gordon (34) Balogh József (1) baloldal (1) Baloldali összefogás (1) bank (1) Bécs (1) békemenet (1) Belügyminisztérium (1) BKK (1) BKV (1) BKV-ügy (2) Budai Gyula (1) bukás (1) CBA (2) cirkusz (1) családon belüli erőszak (1) Csányi Sándor (1) Demszky Gábor (1) Deutsch Tamás (1) devizahitel (5) DK (5) dohányzás (10) Dopeman (2) drog (1) drogteszt (1) egészségügy (2) egykulcsos adó (4) Együtt 2014 (22) elégtelen (9) ellenforradalom (1) ENSZ (1) EP-választás (2) építkezés fail (3) Erőss Zsolt (1) Erzsébet tér (1) EU (3) Facebook (2) fejlesztés (2) Felcsút (2) fesztivál (4) fiatalok (3) Ficsor Ádám (1) Fidesz (70) film (1) fizetés (1) FKF (3) FKGP (1) foci (20) Fodor Gábor (1) földrengés (1) földtörvény (4) forint (3) forradalom (1) Freak Show (1) FTC (2) Gabriel García Márquez (1) geci (2) gigahitel (1) Godzilla (1) Gomba (1) gyermekvédelem (1) Gyurcsány Ferenc (15) Habony Árpád (1) hadsereg (1) Hagyó Miklós (4) halálhír (1) Harrach Péter (1) hegymászás (1) Hír TV (1) hitelszerződés (2) Hoffman Rózsa (2) hóhelyzet (1) homok (1) húsvét (1) Huszti Szabolcs (1) IMF (2) infláció (3) Ingress (1) internetadó (2) játék (2) Jobbik (12) jobboldali média (1) John Marshall (1) José Mujica (1) jövő (1) kampány (7) Karácsony Gergely (1) kátyú (1) KDNP (5) Kerényi Imre (2) kétharmad (1) Kína (1) Kocsis Éva (1) Kocsis Máté (1) Kóka János (2) költségstop (1) költségvetés (1) kommunista (1) Korea (1) kormány (1) Kormos Kata (1) környezet (4) környezetvédelem (1) Kósa Lajos (1) Kossuth Rádió (1) Kossuth tér (2) Kövér László (2) középosztály (1) közpénz (3) közvéleménykutatás (2) kritika (1) Kubatov (2) külföld (2) kultúra (1) Kumin Ferenc (1) kutya (1) Láng Zsolt (1) Lázár János (9) LEGO (1) levél (4) LMP (10) London (1) Magyar népmese (1) maláj gép (1) Margit híd (1) marketing (1) Matolcsy (1) Matolcsy György (6) média (1) Meggyes Tamás (1) megszállás emlékmű (1) melegjogok (1) meme (1) merénylet (1) Mesterházy Attila (9) metró (2) Mezőkövesd (1) MLP (1) MNB (3) Molnár Gyula (1) MSZP (22) MTI (2) munkahelyteremtés (1) munkanélküliség (1) mutyi (2) Napóleon (1) NATO (1) NAV (3) Navrasics Tibor (1) Nemzeti Italbolt (1) Nemzeti Pedagógus Kar (1) ner (1) Nokia doboz (2) nyelvvizsga (1) Ócsa (1) oktatás (8) Orbán Viktor (61) Óriáskerék (1) óriásplakát (5) Origo (2) Oroszország (6) országjárás (4) orvvadászat (1) Orwell (3) Összefogás (1) összefogás (1) összetartás (1) Oszkó Péter (1) őszödi beszéd (1) osztályozó (1) Ozora (1) Paks (5) paksi bővítés (1) Párizsi Udvar (1) pazarlás (1) pedagógus (1) pedagógusok (1) példa (2) PM (1) Pokorni Zoltán (1) politika (1) portré (1) PSZÁF (1) puccs (1) Puch László (1) Putyin (4) rajzfilm (3) rasszizmus (1) rászorulók (2) rendőri túlkapás (1) rendőrség (5) rezsicsökkentés (11) Rogán Antal (4) rokkant (1) romkocsma (2) RTL (2) sajtószabadság (5) Schiffer András (1) sci-fi (1) Scmuck Andor (2) segítség (2) Simicska (4) Simon Gábor (1) sorozat (1) sport (2) stadionépítés (2) Szahara (1) szavazás (3) Századvég (1) SZDSZ (3) szegénység (11) Székely Ildikó (1) Széles Gábor (1) szemét (1) szesztilalom (1) szex (2) Sziget (1) Szigetvári Viktor (4) Szijjártó (1) Szijjártó Péter (1) színház (1) szobor (1) szociális (1) szovjet emlékmű (1) születésnap (2) szünidő (1) támogatás (3) tanácsok (1) tankönyv-mutyi (1) tankönyvlista (1) Tarlós István (2) társkeresés (2) településfejlesztés (3) testnevelés (1) történelmi tévhit (1) torzszülöttek (1) trafiktörvény (17) tüntetés (4) ügynök (1) Ukrajna (2) urbán (1) utcaátnevezés (1) választás (10) választási csalás (2) választások (2) Varga Mihály (1) Várkert Bazár (2) Városliget (1) végtörlesztés (1) vicces kép (20) vicces videó (3) videó (1) világbajnokság (1) vízilabda (1) Vona Gábor (2) zene (3) Címkefelhő

Pusztulásra ítélve

2013.05.22. 11:44 | Üzenőfüzet | 22 komment

Címkék: BKV

Jövőre már kártyákkal fogunk utazni a BKV járatain. A tervek szerint közel 20 milliárd forintba kerül az új rendszer kiépítése, ami új jegyrendszert is jelent majd: bérlet kártyák, és időtartamra szóló jegyek lesznek. Kíváncsian várjuk, meddig fog működni a rendszer a gyakorlatban.

A tervezett jegyrendszer - egyelőre - bliccelés-biztosnak tűnik. Tízezer érvényesítő készüléket szerelnek fel, azaz a BKV összes járművére, valamint a metró-, és az egyes HÉV-állomások beléptető kapuira. Minden járműre be kell tehát csekkolnunk majd az előre feltöltött kártyánkkal. A berendezés pedig felszálláskor levonja a menetjegy árát.

Mivel a jegyek időtartamra fognak szólni, a jelenlegi egyszeri utazás helyett, fél vagy egy órát (még nem eldöntött) zötykölődhetünk majd a felszállástól. Ezek alapján úgy tűnik, vége a jó öreg „ugyanazzal a jeggyel utazom, és nem lyukasztok, míg nem jön ellenőr” típusú bliccelésnek.

Állítólag a kártyákat ATM-en, és interneten keresztül lehet majd feltölteni, és a feltöltés nem jelent majd többletköltséget. De vajon mennyibe fog kerülni egy félórányi/órányi jegy?  Még jobb kérdés, hogy mennyibe fog kerülni a BKV-kártya kiváltása? A kártya személyre szóló lesz? Vagy személyit is mutogatni kell hozzá az ellenőröknek, esetleg erre is egy külön BKV-igazolványt kell majd kiváltani, mint a jelenlegi bérlethez?

Arról nem beszélve, hogy úgy kezdenek bele megint egy közel 20 milliárdos beruházásba, hogy a BKV finoman szólva pénzügyi nehézségekkel küzd. A 4-es metró még mindig nem készült el (sokan kicsit már le is mondtunk róla). Alapvetőbb (és régi) probléma viszont, hogy a járatok tisztasága, műszaki állapota, pontossága, biztonsága is hagy kívánnivalót maga után. Értem én, hogy a bliccelést akarják megakadályozni, ami hosszútávon bevételt jelent, de előbb talán olyan feltételeket kellene teremteni, hogy az utas úgy érezze, megéri az amúgy nem olcsó BKV jegyet megvenni, mert minőségi szolgáltatást kap cserébe.

Szóval nem tudni, mennyibe fog kerülni nekünk, utasoknak (jegyben vagy adóban) az új rendszer, és meg fogja-e érni. Azt se tudni, meddig használhatjuk majd. Mert vessünk azért egy pillantást a nem működő utastájékoztatókra, a kivert üvegű megállókra, vagy a pár éves jegykiadó automatákra, amik még mindig sok megállóban árválkodnak teljesen lepusztult, használhatatlan állapotban.

Ha szeretsz minket olvasni, lájkold blogunk Facebook-oldalát!

A bejegyzés trackback címe:

https://uzenofuzet.blog.hu/api/trackback/id/tr955312608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2013.05.22. 13:01:14

Szégyellje magát poszt toló, hogy nem ismeri a különbséget egyelőre és egyenlőre között.

Rebegő ajkak 2013.05.22. 13:04:26

Sokkal nagyobb szégyen, hogy nem tudja a BKV/BKK közti különbséget.

2013.05.22. 13:04:32

mondjuk HA megvalósítják, akkor spórolhatnak egy csomót a béreken (ellenőr, ork helyett gép)
Az meg önmagában egy minőségi ugrás, ha végre nem kell 3 jegyet lyukasztani, ha csak 2 átszállással lehet eljutni a célállomásra 15 perc alatt....

dzsaszper 2013.05.22. 13:13:35

Az első bekezdés eleje helyesen:
A tervezett jegyrendszer - egyelőre -
Az egyenlőre mást jelent.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.05.22. 13:28:18

Londonban már régen ilyen kártyás rendszer van és jól működik.

Jimbo75 2013.05.22. 14:10:50

@doggfather:

Kit érdekel, hogy hol van ilyen kártyás rendszer? Itt kell helyesen működnie. Bár, arra már most nagyobb összegben mernék fogadni, hogy a 20 milliárd az hamarosan 30 milliárd lesz....

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.05.22. 14:34:22

@Jimbo75: csak arra reagáltam, hogy nem csak bliccelés mentesnek tűnik, hanem az is.

Jimbo75 2013.05.22. 14:42:25

@doggfather: Az nagyon helyes:)) Mondjuk attól, hogy nyugaton működik, attól még nem biztos, hogy nálunk is fog, sajnos sok ilyet láttunk már.

www.advertigo.net 2013.05.22. 14:56:21

Simán meglehet, hogy itt nem fog működni az egész... :D

lutria 2013.05.22. 15:07:04

És ha felszállok egy tömött buszra-az ajtóban állok,a kártyáról már levonódik a díj-ha le kell lépnem a buszról hogy a belső utasok is le tudjak szállni-majd vissza,akkor még egyszer levonódik az összeg?

mokevar · http://copywrite.blog.hu 2013.05.22. 15:09:16

Yippijé! Újabb remek mutyilehetőség. Srácok, ne hőbörögjünk, alapítsunk e-jegy automata gyártó céget, szedjük meg magunkat és soha többé nem kell BKV-ni. Egyébként meg a BKV legújabb csodáiról ez jut eszembe:
copywrite.blog.hu/2013/05/22/utastajekoztatas_441

Baluci 2013.05.22. 16:03:37

Azért valaki elmagyarázhatná, hogy ez mitől bliccelésmentes?... Én rá nem jövök, bocsi...

Nati Walter 2013.05.22. 16:31:18

Az Európai Unió tömegközlekedési rendszerei közül a budapesti messze a legdrágábbak közé tartozik. Talán Svédországban kerül ennyibe a tömegközlekedés, de nem egy vidéki magyar városban sem kerül többe a havi bérlet 4000 Ft-nál. Erre pedig ne mondjuk, hogy ezekben a városokban kevesebb járművet kell üzemeltetni, mert ennek megfelelően kevesebb a fizető utas is. A budapesti közlekedési vállalat által nyújtott szolgáltatás színvonala ugyanakkor uniós viszonylatban messze a legutolsók között van. A magyar városok között is a budapesti járművek a legkoszosabbak, a leglepusztultabbak és a legzsúfoltabbak, aminek oka egyfelől egyes utasok szemetelése / rongálása, másfelől azonban a nem megfelelő karbantartás és a nem megfelelő mennyiségű jármű.
Mindez egy olyan társadalmi környezetben érvényesül, ahol az emberek jövedelmi szintje az Európai Unióban a legalacsonyabbak egyike, ahol a kormány a gazdagok luxusjachtjaira és magánhelikoptereire kivetett adót eltörölte, s ahol a sajtó a közlekedési vállalat és a főváros vezetésének százmilliós korrupciós botrányaitól hangos. Eközben a közlekedési vállalat lumpenproletárokat és egyéb kétes jellemű embereket bérel fel a fizetni nem tudó utasok terrorizálására, olyan figurákat, akik bandába verődve alázzák meg azokat, akik pénztelenségük miatt kénytelenek szembeszállni az elnyomó jellegű díjfizetési szabályokkal.
Mit jelent mindez konkrét esetekben? Vegyünk egy embert, akinek havi 75000 Ft-os fizetése van, s emellett nincs lakása. Az albérlet fenntartására a közüzemi díjakkal együtt ki kell fizetnie havi 40000 Ft-ot, amiből egy nyomortanyán húzhatja meg magát, vagy egy öregasszony mellett egy félszobában. Marad 35000 Ft-ja. Ebből kell élelmet vásárolnia, ruházkodnia, takarító- és tisztálkodó szereket vennie, hogy a kulturális szükségleteiről ne is beszéljünk. Ez az ember hogyan fog kifizetni havi 9000 Ft-ot a bérletért? Vagy vegyünk egy másik embert, aki ugyan 90000 Ft-ot keres és van lakása, de emellett van két gyereke és egy munkanélküli felesége. Ő hogyan fogja kifizetni akárcsak a saját bérletének árát, nem is beszélve az esetleg már iskolás gyerekeiéről? S most vegyük azt az esetet, amikor ezek az emberek ellenőrökkel, illetve az azokat kísérő közterület felügyelőkkel találkoznak! Az, hogy leszállítják, igazoltatják őket, ugyanolyan igazságtalanság, mint a zsidók leszállítása a németeknél, vagy az indiaiaké a gyarmati vasúton. A különbség mindössze az, hogy amíg a felhozott esetekben faji hovatartozás miatt aláztak meg utasokat, addig itt a vagyoni helyzetük miatt teszik ezt. Márpedig azzal, hogy körülményeiből adódóan ingyen utazik valaki egy járművön, még csak olyan értelemben sem okoz kárt másoknak, mint az, aki éhségében fizetés nélkül viszi el a kenyeret. Az ugyanis, hogy a jármű őt is elszállítsa, nem kerül több pénzébe a közlekedési vállalatnak, fizetni viszont semmiképpen sem tud, sem akkor, ha bérlet nélkül utazik, sem akkor, ha egyáltalán nem utazik, ami a legtöbb esetben a munkahely és a hivatalok miatt is képtelenség.
Az ellenőröknél gyakran ismerhető fel az a pszichológiai képlet, melynek lényege, hogy a banda szabályaival azonosulva és a banda erejét maguk mögé állítva, személyes frusztrációikat mások megalázásával próbálják kompenzálni. Az adott esetben a közlekedési vállalatot és a fizető utasokat fogják fel bandaként, s az utóbbiakat jellemzően ki is játsszák a nem fizető utasokkal szemben, olyan frázisokat alkalmazva, minthogy „Ahogy ezek az emberek megvették a jegyet, úgy vegye meg maga is!”, vagy, hogy „Azért drágák a bérletek, mert sokan nem fizetnek.”. Tegyük hozzá, hogy az utasok között szinte mindig akad valaki, aki pillanatnyi megfélemlítettségében, vagy hajlamai folytán azzal próbálja erősnek mutatni magát, hogy az ellenőr mellé, mint a hatalom képviselője mellé áll egy ilyen konfliktusban. Igazából a BKV nem fizetők elleni propagandájában tudatosan végigvonul az az elem, hogy a magas közlekedési díjak és egyéb elnyomottságaik miatt frusztrált emberek dühét a nem fizetők ellen fordítsa, úgy állítva be azokat, mintha ők lennének felelősek a fizetők szenvedéseiért. Pontosan ez a pszichológiai háttér az, ami a legvisszataszítóbb az ellenőrök tevékenységében. Egy olyan országban, ahol ha egy vevő és egy eladó között konfliktus keletkezik, a többi vevő függetlenül attól, hogy kinek van igaza, az eladó mellé áll, mert így akarja megmutatni, hogy a helyi hatalomhoz tartozik, nem meglepő, hogy a fizetésképtelen utasokat állítják be bűnbaknak, a rosszul szervezett, alul támogatott, s ezért drága közlekedési vállalat helyett.

vecseisz 2013.05.22. 17:45:49

A félórás és órás jegy sem igazságos és gondolom, ez megint egy újabb ok, hogy emeljék a jegyárakat. Mivel én kb 5-10 percet szoktam egyhuzamban buszozni, jó kis ráfizetés lesz. Milyen jó is lesz kb 500 Ft.-ért menni 4 megállót! Vagy gyalogolhatok 30-40 percet hegymenetben. A bérletet meg nem használom ki, mert kb kétnaponta teszem meg oda-vissza ezt a kemény 10 percet. Magyarul az, aki nem utazik minden nap másfél-két órát, az még jobban ráfizet, mint eddig. Mindezt a korszerűsítés nevében. Miközben sok buszon, villamoson és a héveken nincs légkondi vagy ami még jobb, nyár közepén megy a fűtés. (!) Olyanok, hogy pontosan járjanak a járművek, a csatlakozások össze legyenek hangolva, ne robbanjon le minden második busz, ne maradjanak ki járatok, neadjisten egy kijelzőn követhető legyen, mikor melyik jármű ér a megállóba, ezekről már ne is beszéljünk...
Gondolom, lesznek új adók is, emelkednek a járulékok, stb., hogy ne unatkozzunk. Magyarország, én így szeretlek!

vecseisz 2013.05.22. 18:09:16

@Nati Walter: És tegyük hozzá, hogy a legtöbb esetben a nem kényszerűségből, hanem direkt nem fizető utasokhoz oda sem mennek az ellenőrök. Vagy a testméretük vagy az agressziójuk vagy a létszámuk miatt. A kisgyerekes anyukát meg leráncigálják a buszról... Ez persze nem általános de nem egy ilyet láttam már. A legszebb, amikor teljesen jogtalanul teszik, mert még csak nem is bliccelt az illető. Ez is megtörtént már velem. Ismerősömnek meg elvették az érvényes, bkv-tól vásárolt, "szűz" bérletét, hátravitték (jó, persze miért adta ki a kezéből) és úgy hozták vissza, hogy "ez vegyszerrel van kezelve, meghamisították, nézze csak meg!", ő meg köpni-nyelni nem tudott, bizonyítani meg végképp, mert nem volt meg róla a bizonylat, úgyhogy kifizette a büntetést és vehetett új bérletet is.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2013.05.22. 20:16:42

@vecseisz: kijelzőn követhető legyen, mikor melyik jármű ér a megállóba,

Erre szolgálnak majd a megállókba 6,7 milliárdért telepített bitófák.

schawo2 2013.05.23. 07:14:21

Már nagyon ideje volt. Hihetetlen, hogy évtizedeken keresztül hány milliárdot költöttünk a jegyellenőrzés személyi költségeire.

^LutheR^ 2013.05.23. 08:34:26

@lutria: Nem kell ehhez tömött busz, a paraszt mindenképp az ajtóban áll meg...

különvélemény 2013.05.23. 08:56:21

Tipikus magyar poszt.
Minden szar, úgy is tönkremegy, minek az egész, stb.

Ezért ekkora fos ez az ország.

England win The Ashes! 2013.05.23. 12:26:00

Metróba beléptetőrendszer, buszra elsőajtós felszállás, villamosra sűrűbb ellenőrzés, "és a haza fényre derűl".

pacagánycsök 2013.05.23. 14:38:18

hat ezt en sem ertem kristalytisztan, mitol is bliccbiztos ez?