Üzenőfüzet

Rajtad a sor! Véleményed van a világról? Igazságtalanság ért? Írd meg nekünk, mi megjelentetjük.

uzenofuzetblog@gmail.com

közösség

     

Friss topikok

Címkék

2015 (1) 56 (1) 5 dolog (1) adatvédelem (1) Áder János (1) aláírásgyűjtés (1) Alaptörvény (2) alkoholstratégia (3) Alkotmánybíróság (1) államadósság (4) állásinterjú (1) álláskeresés (2) állatkert (1) Amerikai Horror Sztori (1) anyáknapja (1) árfolyam (1) árvíz (1) átadás (1) Auchan (1) autó (3) Bajnai Gordon (34) Balogh József (1) baloldal (1) Baloldali összefogás (1) bank (1) Bécs (1) békemenet (1) Belügyminisztérium (1) BKK (1) BKV (1) BKV-ügy (2) Budai Gyula (1) bukás (1) CBA (2) cirkusz (1) családon belüli erőszak (1) Csányi Sándor (1) Demszky Gábor (1) Deutsch Tamás (1) devizahitel (5) DK (5) dohányzás (10) Dopeman (2) drog (1) drogteszt (1) egészségügy (2) egykulcsos adó (4) Együtt 2014 (22) elégtelen (9) ellenforradalom (1) ENSZ (1) EP-választás (2) építkezés fail (3) Erőss Zsolt (1) Erzsébet tér (1) EU (3) Facebook (2) fejlesztés (2) Felcsút (2) fesztivál (4) fiatalok (3) Ficsor Ádám (1) Fidesz (70) film (1) fizetés (1) FKF (3) FKGP (1) foci (20) Fodor Gábor (1) földrengés (1) földtörvény (4) forint (3) forradalom (1) Freak Show (1) FTC (2) Gabriel García Márquez (1) geci (2) gigahitel (1) Godzilla (1) Gomba (1) gyermekvédelem (1) Gyurcsány Ferenc (15) Habony Árpád (1) hadsereg (1) Hagyó Miklós (4) halálhír (1) Harrach Péter (1) hegymászás (1) Hír TV (1) hitelszerződés (2) Hoffman Rózsa (2) hóhelyzet (1) homok (1) húsvét (1) Huszti Szabolcs (1) IMF (2) infláció (3) Ingress (1) internetadó (2) játék (2) Jobbik (12) jobboldali média (1) John Marshall (1) José Mujica (1) jövő (1) kampány (7) Karácsony Gergely (1) kátyú (1) KDNP (5) Kerényi Imre (2) kétharmad (1) Kína (1) Kocsis Éva (1) Kocsis Máté (1) Kóka János (2) költségstop (1) költségvetés (1) kommunista (1) Korea (1) kormány (1) Kormos Kata (1) környezet (4) környezetvédelem (1) Kósa Lajos (1) Kossuth Rádió (1) Kossuth tér (2) Kövér László (2) középosztály (1) közpénz (3) közvéleménykutatás (2) kritika (1) Kubatov (2) külföld (2) kultúra (1) Kumin Ferenc (1) kutya (1) Láng Zsolt (1) Lázár János (9) LEGO (1) levél (4) LMP (10) London (1) Magyar népmese (1) maláj gép (1) Margit híd (1) marketing (1) Matolcsy (1) Matolcsy György (6) média (1) Meggyes Tamás (1) megszállás emlékmű (1) melegjogok (1) meme (1) merénylet (1) Mesterházy Attila (9) metró (2) Mezőkövesd (1) MLP (1) MNB (3) Molnár Gyula (1) MSZP (22) MTI (2) munkahelyteremtés (1) munkanélküliség (1) mutyi (2) Napóleon (1) NATO (1) NAV (3) Navrasics Tibor (1) Nemzeti Italbolt (1) Nemzeti Pedagógus Kar (1) ner (1) Nokia doboz (2) nyelvvizsga (1) Ócsa (1) oktatás (8) Orbán Viktor (61) Óriáskerék (1) óriásplakát (5) Origo (2) Oroszország (6) országjárás (4) orvvadászat (1) Orwell (3) összefogás (1) Összefogás (1) összetartás (1) Oszkó Péter (1) őszödi beszéd (1) osztályozó (1) Ozora (1) Paks (5) paksi bővítés (1) Párizsi Udvar (1) pazarlás (1) pedagógus (1) pedagógusok (1) példa (2) PM (1) Pokorni Zoltán (1) politika (1) portré (1) PSZÁF (1) puccs (1) Puch László (1) Putyin (4) rajzfilm (3) rasszizmus (1) rászorulók (2) rendőri túlkapás (1) rendőrség (5) rezsicsökkentés (11) Rogán Antal (4) rokkant (1) romkocsma (2) RTL (2) sajtószabadság (5) Schiffer András (1) sci-fi (1) Scmuck Andor (2) segítség (2) Simicska (4) Simon Gábor (1) sorozat (1) sport (2) stadionépítés (2) Szahara (1) szavazás (3) Századvég (1) SZDSZ (3) szegénység (11) Székely Ildikó (1) Széles Gábor (1) szemét (1) szesztilalom (1) szex (2) Sziget (1) Szigetvári Viktor (4) Szijjártó (1) Szijjártó Péter (1) színház (1) szobor (1) szociális (1) szovjet emlékmű (1) születésnap (2) szünidő (1) támogatás (3) tanácsok (1) tankönyv-mutyi (1) tankönyvlista (1) Tarlós István (2) társkeresés (2) településfejlesztés (3) testnevelés (1) történelmi tévhit (1) torzszülöttek (1) trafiktörvény (17) tüntetés (4) ügynök (1) Ukrajna (2) urbán (1) utcaátnevezés (1) választás (10) választási csalás (2) választások (2) Varga Mihály (1) Várkert Bazár (2) Városliget (1) végtörlesztés (1) vicces kép (20) vicces videó (3) videó (1) világbajnokság (1) vízilabda (1) Vona Gábor (2) zene (3) Címkefelhő

Mi lesz az LMP-vel?

2014.02.16. 17:33 | Üzenőfüzet | 93 komment

Címkék: LMP Bajnai Gordon

Azt már tudjuk, hogy a politika nem lehet más. Bármennyire is cuki és aranyos a bázisdemokráciás civilkedés/hippiskedés, a politikai küzdőtéren ez kevés. Bár sokan nem tennének a zöld párt parlamentbe jutására nagyobb összeget, a jelenlegi politikai környezet nem is lehetne kedvezőbb a párt számára. És 2010-ben is ez juttatta a parlamenti küszöb fölé az LMP-t, nem pedig a nem létező társadalmi és intézményi beágyazottsága, ami például a felszínen tartotta a narancsos árban az MSZP-t. Azonban az LMP belső gondjai megnehezíthetik a hatékony és főleg hiteles kampányt, hiszen olyan ismertebbnek mondható politikusai hagyják el a pártot, mint Osztolykán Ágnes és Vágó Gábor.

lmp.jpg

A ciklus során a párt jövője körüli kérdőjelek akkor fogalmazódtak meg legerősebben, amikor ketté szakadt a frakció és kilépők Párbeszéd Magyarország néven a politikába visszatérő Bajnai Gordon vezette Együtt 2014 mellé álltak. Pontosabban Bajnai először az LMP-t kereste meg az összefogás gondolatával és az ezt követő belső harcok után csatlakoztak az akkor még az ellenzéki miniszterelnök-jelölti pozícióért harcoló politikushoz. De a Schiffer vezette szárny nem hagyta magát és több-kevesebb sikerrel megpróbálta konszolidálni a megtépázott pártot és frakciót.

A kedvező politikai környezet

Az új választási rendszer miatt a baloldali ellenzék pártjai kénytelenek voltak összefogni, hogy érdemben tudják felvenni a versenyt a Fidesz vezette „centrális erőtérrel”. Az LMP pedig nem kérve a szövetségből tovább faszkorbácsolhatja az „elmúlt 12 évet”. Ami teljesen megegyezik a párt eddigi mondanivalójával. Ráadásul a paksi bővítés a zöld pártnak plusz lecsapandó labdákat ad, kiegészítve a NAV-os adócsalásos üggyel. Bár az ellenzéki összefogás is nehezen tudja tematizálni a közéletet a jobboldali médiatúlsúlyban, ezért a párt legnagyobb fegyvere mégis csak az lehet, hogy a legkisebb elutasítottsággal rendelkezik. Így a bizonytalanok táborából sikerülhet annyit lehasítani, ami elegendő lehet az öt százalékos parlamenti küszöb eléréséhez.  

Belső gondok

A kedvező külső környezet dacára a párt belső feszültségei mégis parlamenten kívül tarthatják a pártot. Több ismertebb politikusa is jelezte, hogy nem indul a a tavaszi választásokon. Osztolykán Ágnes mellett Vágó Gábor is kiszáll az LMP-ből.

Az LMP listáján a két társelnök mellett csak egy jelenleg is parlamenti képviselőt találunk, így az LMP nagyrészt ismeretlen nevekkel fut neki az április 6-ai megmérettetésnek.

Az LMP is beszállt az ígérgetésbe

Többek között háromkulcsos adórendszert és százmilliárdos zöldberuházásokat ígérnek programjukban. A legfeltűnőbb része azonban a földbirtokmaximum bevezetése lenne, ami azt jelenté, hogy az efölötti részeket szétosztanák, amellyel megtörnék a nagybirtok uralmát. A fiatal gazdáknak pedig hitelprogramot ígértek. 

Ha szeretsz minket olvasni, lájkold blogunk Facebook-oldalát!

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://uzenofuzet.blog.hu/api/trackback/id/tr155812442

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2014.02.17. 10:39:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.16. 21:38:49

Az LMP nagy esélye: felmutatni az alternatívát a két tömb helyett. Csak ez elég lesz a sikerhez, mésról való beszéd csak ront az esélyeken.

belgabela 2014.02.17. 08:28:57

Nálam nagy volt az esély, hogy rájuk szavazok. Elbaszták a performansszaikkal. Én már biztos nem szavazok rájuk. Akiknek ennyire futja, politika címéén......

Voyeur 2014.02.17. 08:39:17

Osztolykán Ágnes nem lép ki a pártból, csak képviselő nem akar lenni többé.
"Az LMP listáján a két társelnök mellett csak egy jelenleg is parlamenti képviselőt találunk" - kettőt, csak a pontosság kedvéért.

Bafana 2014.02.17. 08:40:40

Félő, ha az LMP nem jut be, akkor tömeges öngyilkossági hullám veszi kezdetét országunkban. Mit Mohács, Majtény, Világos és Trianon!!! Nem jut be az LMP!!!

873ujr3rk 2014.02.17. 08:52:19

elszomorít a balfaszkodásuk, de ők az egyetlen hányinger nélkül bátran vállalható opció.
tessék rájuk szavazni. ha nem megy, tessék a jobbikra szavazni, de mindenképpen tessék szavazni, csak semmiképpen ne a komenistákra.

kentersturz 2014.02.17. 08:52:45

No és mi lesz a PM-mel? Őket is kb 2%-ra mérték az összebútorozás előtt, annyi a különbség, hogy lesz 1 Szabó Timeájuk a Parlamentben, de ebből nem fog 'megélni' a párt.

Bogas 2014.02.17. 08:54:55

@kentersturz: A párt nem, de Timike fényesen :)))

heimdall 2014.02.17. 08:58:24

@maxval a gondolkodó birca: ha az elmúlt négy évben nem sikerült komolyan vehető programot és alternatívát felmutatni, nem hinném hogy majd két hónappal a választások előtt sikerülni fog.

♔batyu♔ 2014.02.17. 09:03:50

Liberálisok. Ez egyenlő azzal, hogy maximum beviszi őket valaki.

Bár az ország szempontjából az örök ellenzékiségük a jó.

A liberalizmus "eredményei":

Cigány "árja" (Óvatosan a bagatellizálással, mert ez MSZP képviselőjelölt)

ciganyorszagkiralya.blogspot.hu/

Zsidó "árja" (Itt is óvatosan a bagatellizálással, mert ez pedig az Izraeli miniszterhelyettes)

nemzeti.net/izraeli-miniszterhelyettes-meg-a-homokos-zsidok-is-magasabb-renduek-a-gojoknal-1688689.html

A nácizók pedig most magukba nézhetnek.

kentersturz 2014.02.17. 09:07:48

Azért kicsit még tarthatnak tőlük, Bajnai debreczenijóskája (Petőcz Gy.) nemrég szült róluk egy 'hiteles' írást, kizárólag a lefalcolók véleménye alapján.
cink.hu/anyazas-tombolas-es-letargia-botranykonyvvel-rombolja-1519755543

padisah 2014.02.17. 09:09:40

az LMP akkor csinálja talán a legjobban, ha eltereli saját magáról a figyelmet, és azt mutatja fel hogy ők kik NEM
tehát nem fidesz, nem mszp, és nem jobbik, mert szerintem rengeteg embernek van elege az MSZP-Fidesz párharcból és az azzal járó morális mélyrepüléssel + ezek korrupciós ügyeivel

a jobbik meg más szempontból mondjuk úgy nehezen vállalható
aki elitváltást szeretne, annak ez a két párt maradna, az LMP és a Jobbik, és nyilván jobb lélekkel vállalható a kettő közül az LMP

egyébként ostorozni szoktam ezt a fajta negatív politizálást, ahol nem arra szavazol mit szeretnél, hanem arra hogy mit biztosan nem szeretnél, mivel ez értelemszerűen nem oda fog vezetni amiben majd elégedett leszel, hanem az egyik ismert rosszat cseréled le egy még ismeretlen dologra (ami nagy valószínűséggel rossz lesz)

viszont az LMP kapcsán attól nem kell tartani hogy a programjukat meg is valósítják, ezért azt gyakorlatilag figyelmen kívül lehet hagyni, és protestként rájuk szavazni

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.02.17. 09:10:19

mennek a levesbe. és ha ilyen kedvező környezetben is így el tudják baszni, meg is érdemlik

doktor.dikhed 2014.02.17. 09:12:12

@873ujr3rk: Én is így vagyok vele. Egyedül ők tudnak következetesen szoci és narancsmentesek lenni.

heimdall 2014.02.17. 09:12:30

@maxval a gondolkodó birca: lehet, hogy az LMP szerint ez elég (bár nálunk ugye nem valamire szavaznak az emberek, hanem valami ellen), de én azért ezt inkább kinevetem, ha nem baj.
Persze az LMP-n az is látszik, hogy saját maguk sem akarnak pozícióba jutni, hiszen még csak meg sem próbálnak szerezni egy karizmatikus embert maguknak. Schiffertől még a friss tej is rögtön megalszik!

Gera 2014.02.17. 09:54:48

Igazán lehetne már egy jobboldali lmp is, hogy azok is tudjanak szavazni valakire, akik ugyan szintén rühellik a fidesz-mszpt, de ettől még a sötétzöld kommunisták nem vonzóak számukra :) Bennem időről-időre felmerül, hogy csak el kéne menni szavazni és hát az lmp az egyetlen valamilyen szinten vállalható opció, de aztán ezt mindig sürgősen kiverem a fejemből a következő komolyabb megnyilatkozásuknál :)

alfax 2014.02.17. 09:59:00

MSZP-s Bérblog!
MSZP-s Bérblog!
MSZP-s Bérblog!
MSZP-s Bérblog!
MSZP-s Bérblog!

♔batyu♔ 2014.02.17. 09:59:31

@heimdall: Ez szerintem tévedés, mert ha valami nem tetszik, akkor azt elutasítják az egész világon, ez nem magyar sajátosság. Az LMP pedig nem azért ennyire népszerűtlen, mert ellene vannak, hanem azért, mert a balliberálisok többsége a többi balliberális pártra szavaz.

Az emberek többsége a pártok ideológiai töltetét nem veszi figyelembe, ami szerintem nagyon helyes is. Az ideológiával a pártok mindig hiányosságaikat fedték el. Mikor volt szavakban a legliberálisabb az SZDSZ, legbaloldalibb az MSZP? Amikor elkúrták, amikor a nép háta mögött az 54% államadósságból 84% lett, amikor a hatalmas hiányok voltak.

Az EU-n jól látszik hová vezet az, amikor a radikális zöldek a kommunistákkal valódi hatalomhoz jutnak, irtsák ki Mo. az akácot, legyen egyenes az uborka és efféle baromságok, kb. mint Rákosiék idejében.

El lehet képzelni egy tisztán LMP kormányt, alighanem nagyon belerokkannánk.

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.02.17. 10:09:07

Az LMP-vel az a fő gond, hogy őszintén mondja azt, amit a baloldal folyamatosan harsog, de egy percig sem gondol komolyan.

Balról az a beynomás róluk, hogy ugyanazt akarják, mint az Összefogás, de akkor miért nem 'fognak össze'? Nyilván, mert a Fidesz beépített ügynökei.

Jobbról meg az, hogy eljátszák a nagy különutasságot, de ugyanúgy azon görcsölnek, hogy diktatúra van, meg eltávolodás Európától, meg Paks II.

Ami tartalmilag elkülöníti őket a két nagy tábortól, az meg nagyjából nulla. Valami ködös, sötétzöld képzelgés szélkerekekről, meg bázisdemokráciáról.

Az sok szavazónak szimpatikus, hogy szemben állnak a két nagy szekértáborral, de ennek mozgósító ereje elhanyagolható, önmagában nem lelkesítő alternatívája a szavazástól való távolmaradásnak.

Mióta a PM-eseket kivásárolta Bajnai, sajtójuk alig van (előtte, míg azt képzelték, kesztyűbábozhatnak velük, agyonhypolta őket a ballib sajtó), és a leszűkült csatornákon sem tudnak semmi átütőt keresztülnyomni.

Négy évük lett volna a 'tartalomfejlesztésre', de elbohóckodták az időt belharcokkal, taktikázásokkal és debil utcai performanszokkal, amik jók voltak ugyan egy-egy alkalmi médiahackre, de nem álltak össze semmiféle koherens, értelmezhető 'márkaképpé'.

Az LMP tragédiája, hogy mára oda jutottak, ők a szavazólapra rajzolható péró.

Az meg pártnak kevés.

heimdall 2014.02.17. 10:09:34

Én csak azt látom, a "baloldali" "összefogás" programja csupán annyi: leváltani a patás Orbánt, rezsim, stb...
Ha nem lenne hatásos, nem ezt szajkóznák.

Nem azt hiányolom, hogy az emberek nem veszik figyelembe az ideológiát, hanem hogy nem veszik figyelembe a választási programokat! Ez azt eredményezi, hogy nem is azt tolják előtérbe a pártok, hanem csupán az érzelmekre hatva kampányolnak! Ezért lehetnek ezek a tehetségtelen emberek mind pozícióban, mert ha kiderülne a gyakorlati alkalmatlanságuk ténylegesen, rég az utcán lennének.

Az EU-ban, mint eszmében hiszek, de jól írod le a problémáját. Ez a szélsőbalos nyakkendős vezetés rémes.

otgorbebogre 2014.02.17. 10:16:06

1. Nincs programjuk.
2. Kirugjak a nepszeru politikusaikat
3. Megbocsjthatatlan a plazastopp. Ja Pesten mar van eleg hogy olcso legyen az elet de a videkiek csak vasaroljanak dragan. Koszi.
4. "Elvbol" elutasitanak minden egyutmukodest. Es ha valamelyik part (jobb vagy bal ) azt szeretne amit ok akarnak??

Osszegezve: El fognak tunni, de ez teljesen az o hibajuk. A korrupcio helyett ertelmetlenseget akarnak az emberek. Ha lehet mas a politika mondjak meg mit akarnak es hogyan akarjak elerni.

♔batyu♔ 2014.02.17. 10:19:59

@heimdall: valójában a választási programnak nem sok értelme van. Ezért is nem veszik figyelembe.

A cigányokat integrálni kell, a munkanélküliséget valahogy kezelni, a GDP-nek nőnie kell, stb. Ez minden pártnak érdeke, különben megbukik.

Ezen belül lehetnek priorítások, de ezek már szűkebb csoportoknak vonatkoznak és nem is mindig láthatók, pld. devizahitelesek problémája.

Ami lényeges, az inkább az innováció. Pld. Orbánéknak az "unortodox" gazdaságpolitika bejött (nyilván, mivel innovatív) és úgy néz ki, bejön a keleti nyitás is, nyilván, hiszen ez is innovatív.

A balliberálisok viszont rosszul csinálják, hogy ebbe kötöttek bele, hiszen az ország nagy része vállalkozó. Ezeknek ostobán hangzik, hogy ne akarj eladni az oroszoknak, kínaiaknak, azerieknek, hiszen a saját élete is arról szól, hogy ügyesebben a marketinget, bővítsük a potenciális vásárlók körét.

A kommunista eszmék azért 20 év után annyira már nem divatosak, a fiatalok értetlenül állnak ezek előtt.

Tüntess az orbáni diktatúra és simli ellen! 2014.02.17. 10:22:36

Szavazzatok csak az trafikmutyis, földmutyis, magánnyugdíjat ellopó, 24 éve a vérünket szívó, nőket verő, vakkomondoros, sunyi, aljas fideszre,
vagy az összefosódott, szánalmas, vergődő, simonféle baloldalra.

Azért teszed, mert érdeket vagy a simliben , a hazudozásban, lopásban, mutyiban!!

A fejekben kéne kezdeni a rendszerváltást.
Az LMP nem lopott, csalt, hazudott ez fáj nektek.

Hajrá zöldek, hajrá LMP!

Gera 2014.02.17. 10:23:52

@♔batyu♔: Szerintem kurvára divatosak a kommunista eszmék, szinte az egész ország ezeket nyomatja. Persze alapvetően a másét akarják mindig elvenni, az nem esik le nekik, hogy másoknak meg ők a mások :)

heimdall 2014.02.17. 10:29:47

@♔batyu♔: hogy a viharba ne lenne értelme a választási programnak? Ha jól működne ez a demokrácia, akkor a többséget csak az érdekelné, valamint utólag lenne elszámolás pro és kontra a kormánnyal szemben, hogy mit miért és miért nem hajtott abból végre!
Amiket te mondasz, az mind része lehet egy választási programnak: mint a cigányok integrációjának koncepciója, általános gazdasági célok, vagy az innováció kérdése.
Mindenki elfelejti, hogy nem a politikusokkal van a baj, hanem velünk. Ők csak azért tehetnek bármit is, mert mi megengedjük nekik, flegmák vagyunk, vagy csak legyintünk.
Ahelyett, hogy számon kérnénk minden lépésüket!

Bambano 2014.02.17. 10:31:25

ez a földbirtok maximum olyan tanácsköztársaságosan hangzik.
nem baj, a nagy komcsi párt mellett elfér egy kisebb.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2014.02.17. 10:31:55

@belgabela:

Másnak meg pont hogy az tetszik. De mondd, mit tegyen egy ilyen kicsi párt?!
HA nem csinálnak semmit az a baj, ha csinálnak (odaláncolják magukat épületekhez, lufikat eregetnek, stb..) akkor meg az dedós és az a baj.

Szóval? "Van sapka rajta, nincs sapka" esete...

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2014.02.17. 10:34:13

@heimdall:

Én is valami ellen fogok szavazni: Fidesz és MSZP.

Ahhoz, hogy valamiRE szavazni tudjak kell épkézláb P R O G R A M.

belgabela 2014.02.17. 10:38:20

@Nyekenyóka.: Tessen! Hol érdekel?

A kicsi párt érveljen, elfogadhatóan vitatkozzon, és győzzön meg! Itt a net is. annyi a lehetőség, mint légen a csillag. Óvodás műbalhékat keverni, az inkább a teljes érvtelenség, a fajsúlyos mondanivaló hiányának az egyértelmű bizonyítéka.

♔batyu♔ 2014.02.17. 10:39:14

@Gera: OK, akkor próbálj te ilyenekkel nyomulni, hogy minden ember egyenlő, egyenlő fizetések, a vállalkozásokat szüntessék meg és hasonlók. Arról a részéről nem is beszélve, hogy a kommunista már anyagból van gyúrva, Lenin, Marx és hasonló faszságok.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2014.02.17. 10:39:56

@belgabela:

Más meg azt mondja, hogy ezek a kis balhék jók csak több legyen belőlük, mert legalább a figyelmet felveszik. Akkor kikhez viszonyuljanak, akiknek ez tetszik, vagy akiknek nem? Sajnálom, hogy neked nem.

♔batyu♔ 2014.02.17. 10:42:28

@heimdall: És mit írsz le benne? Hogy a cigányokat integrálni kell, hogy az államadósságot csökkenteni kell és hasonlók?

Egy mondat bőven elé: Úgy kormányzunk, hogy 4 év múlva is mi nyerjünk.

Valójában a döntések kormányok magánügyei, azonban ezek érinthetnek negatívan egyes csoportokat, ami ellen a csoportok fellépnek. Ha ez elég nagy csoport, a kormány belebukik.

Gera 2014.02.17. 10:43:21

@♔batyu♔: Ilyenek mennek folyamatosan, nem tűnt fel? Én miért próbálnék meg? Nekem pont ettől van herótom.

BattleCry (törölt) 2014.02.17. 10:43:50

..hát én nagyon remélem, hogy az LMP eltűnik a süllyesztőben.... nagyon elvannak, elbohóckodnak a parlamentben, meg a Sándor-palota erkélyén, de ennyi. Tipikus alibi-báb párt.

Nagyon bízom benne, hogy nem jutnak be a parlamentbe és ezzel végleg megszűnnek létezni.

♔batyu♔ 2014.02.17. 10:44:37

@Gera: Egyszerű. Ne járj az MSZP gyűléseire. Én érdekes mód, nem hallok ezekről.

♔batyu♔ 2014.02.17. 10:51:30

@BattleCry: "Tipikus alibi-báb párt. "

Ez az LMP-re nagyon találó.

sóhajó 2014.02.17. 10:51:47

@belgabela: nem nagyon értelek. Mi az, hogy "elbaszták a performanszaikkal"? Végre van egy párt, amiben fiatal emberek ki merik fejezni a véleményüket, ráadásul ezt minden esteben intelligensen, a nyugaton kialakult, elfogadott keretek közt tették. Szerintem te soha nem akartál az LMP-re szavazni, csak idejöttél böfögni. Szavazz a Fideszre, ott már nincsenek kordon és formabontó performanszok, mindenki szépen bólogat! Igazodj, hallgass és bólogass! Az sokkal jobb.

Gera 2014.02.17. 10:55:51

@♔batyu♔: Ne basszál már vazze. Ez megy folyamatosan, vegyük el a bankoktól, a multiktól, a fuvarozóktól, a trafikosoktól, a kereskedőktől, a közművektől, ettől-attól és osszuk szét az emberek között, mert megérdemlik. Gyakorlatilag az összes párt ezt nyomatja, ki jobban, ki kevésbé.

Brix 2014.02.17. 10:58:22

@Bambano: A földbirtokmaximum és az új földosztás egy nagyon fontos lépés lenne Magyarországon, hiszen vidéken óriási a munkanélküliség. Az a legnagyobb probléma, hogy általában 2-3 család tartja a kezében a földeket, a többi ember meg kisemmizett.

@♔batyu♔: Az LMP nem liberális párt. A liberális szárny elment az LMP-vel
Már új politikai irányvonal van. Nagyon sokan vannak a kiábrándult , volt Fidesz szavazók , az újonnan belépők között.( ahogy én is..)
Az új irányvonal megmutatkozik a párt országos listáján is

@otgorbebogre: Van programja az LMP-nek.

Brix 2014.02.17. 11:01:03

@♔batyu♔: "A liberális szárny elment az LMP-vel" elment a PM-el - helyesen

♔batyu♔ 2014.02.17. 11:03:50

@Gera: Te tévedésben vagy. Nem "elvesszük", hanem "megosztjuk", ízlelgesd a szavakat, érezd a különbséget.

belgabela 2014.02.17. 11:06:15

@sóhajó: Mit nem lehet azon érteni, hogy nem szeretem a bohócokat. Politikusban semmiképpen. Ha neked a brahista, gyerekes csínytevő az ideálod akkor szavazz rájuk! Kit foglakoztat?

azt meg (olvass vissza) elég régen mondtam, hogy a pakliban vannak. Ha meg nem olvasol vissza ne hazudtolj meg!

♔batyu♔ 2014.02.17. 11:06:27

@Brix: Elhiheted, Mo.95%-a csak azért nem szavaz egy pártra mert az liberálisnak mondja magát.

Főleg úgy, hogy presztizsben a liberális a rablógyilkos és a tolvaj között foglal helyet.

Mutasson fel valamit, akkor talán. Persze ne liberális értékeket, mert az elszabadult cigányokból már mindenkinek elege van.

belgabela 2014.02.17. 11:08:20

@Nyekenyóka.: Nem.. Az átlagpolgár nem szereti a hangoskodást, a brahit, a balhét. És nem egy szűk réteget akarnak meggyőzni, hanem sokakat. Így nem megy.

Gera 2014.02.17. 11:09:38

@♔batyu♔: Ízlelgesd te ezt a komcsi szart, nekem nincs kedvem hozzá. Csak sajna nincs mit tenni, ha egyszer a többség alantas ösztönei ezt diktálják.

belgabela 2014.02.17. 11:10:44

@sóhajó: Csak, hogy lásd mennyire vagyok én Fideszes:

belgabela 2014.02.01. 06:24:21
Közben meg az iskolákban elveszik az adminisztrátoroktól, pénztárosoktól a mankópénzt, ami legalább ötven éve járt nekik (havi tízezer), a kompenzációt sokaktól, akik nem tanárok (másik tízezer), ezzel harminc százalékkal csökkentve a fizetésüket. (2014. január hótól, hogy tévedés ne legyen.) Kommunikálják kinek osztogatnak havi tíz-húsz-harminc ezreket, közben jó százezer állami alkalmazottal kibasznak. Van olyan egyedül élő gyerekes anyuka, aki az eddig kilencvenöt helyett kb. hetvenötöt visz haza, és közben ugyanazt a melót csinálja, mit évek óta. A rezsit nem tudja most kifizetni. Humánus és egyébként sem hagynak senkit az út mellett, csak aki dolgozik és könnyen kicserélhető másra, nameg nem csókos.

Egyébként felújítani sok mindent lehet, akár pályákat is, de nagy lelátókat építeni mikor az első osztályban van csapat aminek a látogatottsága ötszáz fő alatt van és az átlag is háromezres, de a legnagyobb is messze tízezer alatti. Az bizony pénzkidobás, méghozzá százmilliárdos, amiből bőven kompenzálhatnák az iskolai segítők százötvenezres, hat éve érdemi béremelést nem kapott, most meg bércsökkentett táborát. És nem csak a rossz időkben pazarlás. Maszek alapon nem is lenne ekkor építkezés, mert midnek. Ilyen csak állami pénzszórással lehet építeni. Lehet, de valóban minek?

Szűrés
Válasz erre

vastagbor.blog.hu/2014/01/31/fontos_dontest_hozott_a_kormany#comment-form

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2014.02.17. 11:16:54

@belgabela:

Én meg nem kérek sem a Fideszből (már) sem az MSZP-ből, a Jobbik meg nekem nem igazán nyerő, otthon maradni meg érvénytelenül szavazni nem akarok, így maradt az LMP, leszünk így jó néhány 100 ezren még azt hiszem. Legalábbis remélem.

Kivlov 2014.02.17. 11:19:23

elempé? megy a szemétdombra...

heimdall 2014.02.17. 11:26:08

@♔batyu♔: @Nyekenyóka.: Igen, erre próbálok rávilágítani! :)

heimdall 2014.02.17. 11:27:40

@♔batyu♔: az előző nem neked akart menni. :)
Szóval igen, részletesen leírni, hogy mit akarunk megváltoztatni és hogyan.
"Valójában a döntések kormányok magánügyei"
Igen, ez így van most. És ez a baj.

belgabela 2014.02.17. 11:29:47

@Nyekenyóka.: Én se akarok rájuk szavazni. És? Akkor senkire sem szavazok, na mindegyikkel baj van. Bár a Szili pártján még gondolkodom. A nemzeti baloldal, egy kívánatos irány. És akkor ott van még a szocdem párt is, de az nem nekem. De másnak.....

Brix 2014.02.17. 11:32:48

@♔batyu♔: Az LMP-nek programja a devizahitelesek megmentése és a magyar föld megvédése is - ez soha nem lesz liberális program...

elwood 2014.02.17. 11:37:18

@Nyekenyóka.: az LMP 2010-ben nekem is azt jelentette, hogy nem mszp és nem fidesz. ezért kaptak tőlem is egy szavazatot.
ebből tévesen arra a következtetésre jutott shiffer, hogy van szavazóbázisa. (zöldek ...)

közben rendszert váltottunk és megint a pártállamot kell leváltani. shiffer ezt nem akarta. ha ő szedi össze először az 4k-t, együttöt, többieket, akkor vonzó lenne számomra továbbra is.
ő viszont egyedül akart mindent, a szavazóbázis ellenében, egyformán távolságot tartva a fidesztől és mszp-től, ezzel legitimálva a jelenlegi rendszer sokkal nagyobb jogsértéseit.
elismerem egyenes gerinccel, de ki fog esni. a demokratáknak marad az orrcsipesz, gumikesztyű és így szavazni az összefogásra.

belgabela 2014.02.17. 11:38:24

@Brix: Nem is hiteles a szájukból. Bár kétségtelen, hogy a bolsikkal nem sok mindenben fújnak egy követ. És ez becsülendő.

belgabela 2014.02.17. 11:39:52

@elwood: A demokraták soha nem szavaznának egy elnyomó, gyilkos rendszer jogutódpártjára.

Vidéki 2014.02.17. 11:45:03

@belgabela:

Írod: "Elbaszták a performansszaikkal."

A 2010-es választások előtt olvastam választási programjukat és nagyon szimpatikusnak látszott, hogy azt ígérték, hogy ha bekerülnek a parlamentbe, akkor ők racionálisan fognak érvelni és hajlandóak lesznek bárki racionális érveit megfontolni, sőt el is fogadni,

Nem az számít majd, hogy ki mondja, hanem az érvek ereje dönti el hova állnak.

Ehelyett részükről nem racionalitást, hanem infantilizmust tapasztalunk.

Úgy viselkednek a parlamentben, mint az éretlen kamaszok akik élvezik a balhét, ezért a provokációkban úgy érzik magukat, mint hal a vízben!

elwood 2014.02.17. 11:45:49

@belgabela: gyilkos rendszer több mint 50 éve volt, elnyomó rendszer 24 éve.

az előbbi üzemeltetői már a szocotthonban vannnak, az utóbbi üzemeltetői pedig az mszp-ben és a fideszben szétszóródva, utóbbiban talán többen is.

most új elnyomó rendszert kellene leváltani, és ebben az összfogás a kisebbik rossz, és nem csak kevéssel kisebb rossz.

zFuly 2014.02.17. 11:46:43

@belgabela: Kár érte.
Ezek a performanszok ütötték át a média ingerküszöbét, így lehetett hallhatóan elmondani pl. Paks2-nek van szakmai alternatívája.

alfax 2014.02.17. 11:49:29

@otgorbebogre: Nagyon tévedsz, tök konkrét programjuk van.
Ovass utána.

belgabela 2014.02.17. 11:49:31

@Vidéki: Én is éppen így látom. Olyan irányba indultak, ami szerintem a legtöbb választópolgárnak nem szimpatikus. (Nekem biztosan nagyon nem.) Kár érte.

belgabela 2014.02.17. 11:50:04

@zFuly: És kit értek el vele?

zFuly 2014.02.17. 11:50:51

@elwood:
"elismerem egyenes gerinccel, de ki fog esni. a demokratáknak marad az orrcsipesz, gumikesztyű és így szavazni az összefogásra. "
Orrcsipiszes demokratáknak jelzem, hogy egy véletlen összefgás gyözelem a Jobbiknak ágyaz meg. :(

Az összefogást ugyanis ma már Gyurcsány irányítja ténylegesen. Mesterházy már csak stróman, Bajnait meg húuzák maguk után, mint kutya a lábtörlöt. Kár, hogy így van, de így van.

Csak egy 10+%-os LMP-vel lehetne változást elérni.
Megvallom, félek az eredménytöl. :(

belgabela 2014.02.17. 11:52:47

@elwood: Jogutódjuk meg most is van. Ha a konc kellett, viseljék a szégyent is!

Szeretet otthonba, meg a parlamentben. Sipánka, Kovács et. és sorolhatnám.

zFuly 2014.02.17. 11:52:50

@belgabela: Választópolgárilag? Nem tudom. Azt tudom, hogy a szakma ez után volt képes (és hajlandó) megszólalni.
Ez után sikerült megtudnom nekem is, hogy van legalábbis vizsgálandó alternatíva.
Megmondom, tetszett a bátorságuk.

funfun 2014.02.17. 11:55:06

Lássuk csak. Pártszakadás kilépőkkel. Gyanús érintettség közbeszerzésnél. Semmi konkrét eredmény felmutatása aktív szájtépés mellett. Most erőfeszítés a pozíció megtartására. Kábé ez a négy évük mérlege. Szerintem mennek a levesbe, megérdemlik. Egy nagy nullát érnek.

zFuly 2014.02.17. 12:03:33

@belgabela: Mondanivalóhiány?
Hallgasd meg Szél Bernadett Paks2 témájú felszólalását. Ilyen magas szintü megszólalás kevés van a magyar parlamentben. Sajnos.

Algopirin 2014.02.17. 12:08:15

Azt árulja már el nekem valaki, hogy mitől zöld az LMP.
A logójuk zöld, meg azt mondják magukról. Aztán ennyi, mert semmi zöld nincs bennük.

belgabela 2014.02.17. 12:08:23

@zFuly: A szakma folyamatosan vizsgálja az alternatívákat. Ehhez az LMP-nek az ég egy világon semmi köze nincsen.

belgabela 2014.02.17. 12:09:29

@zFuly: Hát ebben az egyben valóban van mondanivalója. De ebben is a buta oldalon áll. Szerintem.

lobaszopiatej 2014.02.17. 12:10:12

Van programjuk.
De olyan, hogy aki rájuk szavaznának mert megtehetik hogy pl. zöldek legyenek, pont őket riasztják el a 3 kulcsossal.

belgabela 2014.02.17. 12:11:38

@Algopirin: Nem szeretik az atomot. :))

Mondjuk eddig nem is nagyon nyomták, hogy zöldek. Pár hete azok, de nagyon, hangsúlyosan. Gondolom azt hiszik, itt van egy kis rés, ahova beférnek. Pár százalékot ha kapnak, a vezetők még négy évig ingyen élhetnek, ha a parlamentbe nem is jutnak be.

belgabela 2014.02.17. 12:14:35

@lobaszopiatej: Ebben a gondolatban van racionalitás.

Algopirin 2014.02.17. 12:16:38

@belgabela: dede. úgy indultak el elve, hogy ők aztán most nagyon zöld párt, mer akkoriban volt nagy divat a németeknél a zöldpártozás.

belgabela 2014.02.17. 12:19:45

@Algopirin: Lehet. Én eddig csak a parlamentben követtem őket. Ott nem látszott annyira, hogy zöldebbek lennének másoknál. Lehet, hogy akkor eredetileg sem gondolkodtam volna bennük.

Algopirin 2014.02.17. 12:20:51

@belgabela: sosem voltak zöldek.
egyébként sem volt egyetlen értelmes és logikus gondolatuk sem

wowerman 2014.02.17. 12:33:30

@873ujr3rk: bocs, nekünk (más normális embernek) a jobbik a hányingerkeltő opciók között van

zFuly 2014.02.17. 12:38:07

@belgabela: Az LMP-nek, mint minden ellenzéki politikai pártnak az a feladata, hogy ellenörizze kormányt, a kormányoldal politikai és szakmai állásfoglalásait, ezen elleörzést pedig a lehetö legszélesebb nyilvánosság elött gyakorolja.
Az LMP nagyon helyesen nem gyárt szakmai anyagokat, hanem a szakma elismert képviselöinek véleményét viszi a nyilvánosság elé. Ezt nagyon rendben csinálták meg.
Ellentétben pl. a szocikkal, akiktöl egyetlen szakmai ellenvéleméynt nem hallottam sem Paks, sem egyéb ügyekben. Paks2 ügyében nem feltétlen a teljes ellenzés a releváns szakmai (ellen)vélemény, de az idözítés is, a szerzödés tartalma, a megoldás átgondoltsága is.

zFuly 2014.02.17. 12:39:22

@belgabela: Nem kell egyetérteni velük, én sem mindenben értek egyet. Ellenben az egyetlen vállalható csapat a mostani parlementi kínálatból.

zFuly 2014.02.17. 12:40:27

@Algopirin: környezettudatosság és felelös jövökép. Ma már ennyi a politikai zöld.

MacPhisto 2014.02.17. 12:46:24

@Brendel Mátyás: Mennek persze. Hörpintettél már a kis piros bögrédből? hogy állsz a sajtószabadsággal, még mindig letiltod a Pravdablogról, aki nem az Összefosás nótáját fújja?

belgabela 2014.02.17. 12:49:28

@wowerman: Én nem szavaznék rájuk, de ne te mond meg ki a normális!

belgabela 2014.02.17. 12:51:22

@zFuly: Mindenre lehet szakértőt találni. És mindennek az ellenkezőjére is. A többség dönt. Ez a demokrácia.

belgabela 2014.02.17. 12:52:22

@zFuly: És senkivel nem értek egyet. De a performanszaik miatt nekem ők se vállalhatóak.

MacPhisto 2014.02.17. 12:52:49

@otgorbebogre:

1. Van.
2. Nem rúgják ki. Belefáradtak a politikába. Ezek civilek, nem Lázár-Rogán féle politikával álmodó droidok.
3. Tudod mi megbocsáthatatlan? hogy a szomszéd faluban lakó őstermelő helyett a multit támogatod. Utána meg csodálkozol, hogy tőled sem vásárol senki.
4. Nem utasítanak el elvből semmit. A 4K közös választási pártot akart, de közös listáról hallani sem akart. Ez kicsit meredek volt. Ki utasított el kit?

MacPhisto 2014.02.17. 12:54:04

@BattleCry: El kéne venni az ilyen seggfejektől a választójogot, mint te, akik azt hiszik, hogy az LMP akciózott a Sándor-palota erkélyén.

Idióta.

Olvasni tanulj meg.

zFuly 2014.02.17. 12:58:26

@belgabela: így van, ez a demokrácia. Meg az, hogy a démosz (a nép) tájékozódik és megbeszél a döntés elött. Az még inkább demokrácia.
Az nem annyira demokrácia, hogy pár, a vezetöségtöl egyébként egzisztenciálisan függö választott képviselö megszavazza a vezetöség indítványát.
Legyen szó akár lakossági (szocik), akár állami (fidesz) eladósításról, pl.

belgabela 2014.02.17. 13:04:11

@zFuly: Tudod mi a képviseleti demokrácia?

zFuly 2014.02.17. 14:06:38

@belgabela: Tán van róla némi tippem. :)
Meg némi összevetésem is van, a hazai, a német, az osztrák és az egyesült államokbeli képviseleti demokráciáról.
Vannak sajátos ízek.
Nekem egyelöre a német tetszik leginkább.

belgabela 2014.02.17. 15:00:21

@zFuly: Nekem a svájci félig-közvetlen demokrácia jön be. Kár, hogy itt nem ezt a rendszert használjuk. Persze máshol se nagyon.:))

Rokonaim élnek Friedrichshafenben (a lányom is kinn élt évekig, de hazajött), és elég sokat utazgatok a világban. De ritkán kerül szóba a politika olyankor.

zFuly 2014.02.17. 15:50:47

@belgabela:
Nekem is a svájci a kedvencem :)
Az olyan szinten nyitott rendszer, hogy itteni politikusaink sikítva futnának töle :P - remélem, messzire nagyon!

Most épp a németeknek dolgozom (és itt üldögélek), úgyhogy látom kicsit a közéleti vitáikat. Tetszik!

2014.02.17. 20:49:11

Mi lenne? Eltűnnek és senkinek nem fognak hiányozni...
süti beállítások módosítása